Bekijk originele versie : Wekelijks Stellingen:
Salahedine
05-12-2004, 03:44
Wekelijks stelling...
-Elektrische stoel moet worden ingevoerd
-De politie mag d.m.v identeit vragen, ingrijpen als ze groepsvervorming zien
-De politie geeft meer aandacht aan boetes dan criminaliteit
-Het schooluniform moet opnieuw worden ingevoerd
-Politiek moet minder praten en meer doen
-Nederlandse media is racistisch
Of je het nou Eens of Oneens bent, licht je antwoord toe.
Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn..
R.E.S.P.E.C.T in deze topic
-----------------------------------------------------------------
PAGINA 3
STELLING 2e:
-De boete op zwartrijden in het openbaar vervoer gaat op 1 januari omhoog en terrecht.
-Scholen moeten vaker fuseren zodat de kwaliteit omhoog gaat.
-Een bedreiging over de dood naar de politicus toe verdient minimaal 1 jaar celstraf.
-De schulden die men heeft komen allemaal door de euro.
-Voetballers verdienen belachelijk veel.
-Grapjes over het geloof in de "Stand up comedy" wereld moet kunnen.
Absoluut niet, dat is geen echte straf voor degene die gestraft moet worden. Ja, hij zal het eventjes moeilijk hebben, maar dan wordt hij ook meteen uit z'n lijden verlost. Nee, geef mij maar gewoon écht levenslange gevangenisstraf, veel beter.
Wat bedoel je hier precies mee? Dat ze meer op bijvoorbeeld het verkeer letten (qua te hard rijden enz.) dan op echte misdrijven? In dat geval weet ik niet of ik het hier mee eens ben. Aan de ene kant vind ik het goed dat ze veel op zulke kleine zaken letten, al vind ik die verplichte hoeveelheid boetes per jaar wel belachelijk. Ik denk eigenlijk dat de politie meer met criminaliteit bezig is dan de meeste mensen zeggen.
Absoluut niet. Met kleding kan je gedeeltelijk laten zien wie je bent, met een schooluniform ziet iedereen er wel hetzelfde uit, maar wat heb je daar aan? Als men gewoon z'n eigen kleren draagt zouden zijn ze ook gelijkwaardig, en als daar onderscheidt in gemaakt wordt, is dit denk ik niet heel anders als iedereen hetzelfde draagt.
Minder praten - nee. Meer doen - ja.
Oneens. Het begrip media is te groot om te kunnen zeggen dat het racistisch is. Daarbij behoort media objectief te zijn. Natuurlijk is dit in lang niet alle gevallen zo, maar ik denk dat er maar zeer weinig tot geen media racistisch zijn.
Thomas001
05-12-2004, 04:11
Ben het helemaal eens met Karin.
Denk bij electrische stoel ook aan verkeerd beschuldigde mensen, daarnaast vind ik dat je als simpel mens niet hebt te bepalen wie blijft leven en wie zal sterven.
Schooluniform: Dat is ook gewoonweg onmogelijk icm vrijheid van geloof. Je kunt moslima's niet dwingen geen hoofddoek te dragen en andersom zullen Nederlandse meisjes niet staan te springen om elke dag met een hoofddoek naar school te gaan.
Aan de ene kant vind ik het goed dat ze veel op zulke kleine zaken letten, al vind ik die verplichte hoeveelheid boetes per jaar wel belachelijk.
Helemaal mee eens! Een verplicht aantal boetes per jaar is volslagen belachelijk. Niet omdat het verkeer niet gecontroleerd moet worden, maar omdat een target van een x aantal boetes een financieel uitgangspunt heeft.
Zouden ze bijvoorbeeld targets stellen als "10% minder verkeersslachtoffers" of "het aantal dodelijke ongevallen in het verkeer terugbrengen van 1000 naar 900" of iets dergelijks, dan praat je tenminste over verkeersveiligheid. Maar een doelstelling als "100000 boetes per jaar" zegt feitelijk alleen dat ze willen dat de politie een bepaalde hoeveelheid geld in het laadje moet brengen, en daarvoor is de politie niet bedoeld.
Helemaal maar Karin' eens, al vind ik een nette rij met kindjes (2 aan 2, hand in hand) allemaal in uniformpje toch wel wat hebben.
Salahedine
05-12-2004, 12:06
En deze ook hé
Salahedine
05-12-2004, 12:12
Helemaal maar Karin' eens, al vind ik een nette rij met kindjes (2 aan 2, hand in hand) allemaal in uniformpje toch wel wat hebben.
:strik: :bril:
't heeft toch wel wat inderdaad :D
't heeft toch wel wat inderdaad :D
:D
Maar het heeft wel voordelen:
Geen gezeik over petjes die af moeten tijdens de les, meiden met te kleine rokjes en shirtjes of racistisch bedoelde Lonsdale-kleding.
Maar de hoofddoek voor de moslimascholieren moet die nu optioneel onderdeel zijn van het uniform - dus in de schoolkleuren - of is die volkomen vrij?
Salahedine
05-12-2004, 14:11
Geen gezeik over petjes die af moeten tijdens de les, meiden met te kleine rokjes en shirtjes of racistisch bedoelde Lonsdale-kleding.
Maar de hoofddoek voor de moslimascholieren moet die nu optioneel onderdeel zijn van het uniform - dus in de schoolkleuren - of is die volkomen vrij?
Goeie vraag, dat zou een moslimadame met een hoofddoek beter dan mij kunnen beargumenteren :o
Moeten de moslimascholieren zelf het initiatief kunnen nemen welke kleur hen het beste bij hun past?Of is het beter dat ze allemaal een kleur nemen?
als er een scholenuniform ingevoerd zou worden
Als Nederlandse jongeren geen Lonsdale kleren meer aanmogen, zelfs geen petje op, waarom moslima's dan wel een hoofddoek?
Als Nederlandse jongeren geen Lonsdale kleren meer aanmogen, zelfs geen petje op, waarom moslima's dan wel een hoofddoek?
Londsdale kleding draag je voor je 'plezier'.
En een petje ook omdat je het leuk vindt.
Een hoofddoek is een onderdeel van je geloof.
Een petje kun je daardoor makkelijker weglaten dan een hoofddoek. Je vraagt dan aan een moslima om een stukje van haar geloof op te geven. Dat is nogal wat. Daarom opperde ik de hoofddoek als optioneel onderdeel van het uniform.
Aan de andere kant is de bedoeling van zo'n uniform ook dat iedereen hetzelfde draagt. Een hoofddoek doet daaraan af. En geeft moslima's de kans tot een persoonlijke touch die de niet-moslima's niet hebben. Hoewel ik verwacht dat die schoolkinderen daar heel creatief in zullen zijn. Dubbele knoop in je schoenveters betekent dan dat je een neonazi bent ofzo.
Thomas001
05-12-2004, 18:14
Eigenlijk maakt het dus niet erg veel uit of je nou een schooluniform draagt of niet..Je verwijdert er geen conflicten mee, je maakt ze alleen maar.
Salahedine
06-12-2004, 02:02
Omdat... de londsdale kleren aan doen geen geloofsovertuiging is.
Omdat... althans ik, een pet draag wanneer het zonnetje schijnt en die schijnt nooit in de klas.
Van mij apart doe je ook cappeltjes (sorry voor het verkeerd schrijven) of kruis jejezelf als je een antwoord goed hebt.
Zolang je het geloof maar met rust laat.
Eigenlijk maakt het dus niet erg veel uit of je nou een schooluniform draagt of niet..Je verwijdert er geen conflicten mee, je maakt ze alleen maar.
Je verwijdert zeker wel conflicten.
Het algemene probleem: de een draagt een gloednieuwe prada, terwijl de ander het moet doen met een gescheurde nike die hij al 2 jaar heeft. Je verwijdert, de jaloezie en onderscheid tussen arm en rijk.
Thomas001
06-12-2004, 02:09
Misschien tussen arm en rijk, maar ik zou het bijvoorbeeld niet eerlijk vinden als de een geen hoofddeksel mag dragen en de ander wel omdat het uit geloofsovertuiging is. Dan zou ik dus net zo goed kunnen zeggen dat mijn londsdale petje voor mij heel belangrijk is en dat ik daarmee mijn satanistsche geloof uit.
Daarnaast willen mensen zich juist van elkaar onderscheiden. Ik heb mijn eigen stijl kleding en daarmee geef ik gedeeltelijk aan wat voor persoon ik ben. Als ik niet mijn eigen kleding kan dragen voel ik mij echt niet op m'n gemak, en ik denk dat veel mensen het met me eens zullen zijn.
Hallo iedereen,
Ik zou graag wekelijks een paar stellingen willen neerzetten en kijken hoe Marok.nl hierop reageert.
Ja, bij kindermoord of kindermisbruik
Liever niet ik ben vergeetachtig dus vergeet zo mijn pas mee te nemen..
Zeker weten!!
Doe maar niet, waarom belachelijk lopen als je je leuk kan kleden!
Mee eens, en hirsi en wilders eruit gooien en dan komt alles nog goed in nederland.
Ook mee eens, dat hebben ze ook bewezen de afegelopen maand!!
Of je het nou Eens of Oneens bent, licht je antwoord toe.
Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn..
R.E.S.P.E.C.T in deze topic
............... :) ........................
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.