Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De weg v Boedha ipv 'De weg van een Moslim'

BurkaMania
04-12-2004, 19:09

Gegroet vrienden en niet-vrienden, Ik heb een lange tijd in afzondering van Marokko.nl geleefd om mezelf weer es op te laden op het medium tv. Heb in deze afzondering vaak in 'total-shock' verkeerd, heb namelijk suffe programma's gezien als 'Barend & van Dorp' die dmv sublimanal messages mij aan agressiviteit en achterlijkheid probeerde te verleiden, hierop heb ik mij kranig geweerd ... :maf: Tevens ben ik net als jullie doodgegooid met de abominabele verpersoonlijking van moslims. Ik ben ONTSTELT. Nogmaals discussies die je doen neigen tot het kopen van Frans Bauer-parfum (ja dat bestaat, zie Douglas) om je zo te wanen in dat schattige regenboogwereldje van Mr Bauer. Zo las ik twee tellen terug een topic van een dame met als titel 'boedhisme' waarin wordt gezegd dat men het Boedhisme als levenswijze kan aannemen ipv als godsdienst. Als reactie hierop kan ik alleen maar zeggen hoe tragisch ik het vind dat iemand de Islam op zo'n manier verloochent. De Islam is een levenswijze. Als je het Boedhisme daarboven verkiest dan heeft het geen zin je een moslim te noemen daar jij je leven op een andere manier vormgeeft. Zonde .. Het klinkt bijna raar voor sommigen om te horen dat Islam een levenswijze is, alhoewel ik dat niet vreemd van HEN vind die geinfecteerd zijn met de onwetendheid die mag leven over de inhoud van deze godsdienst. Het beeld dat de Islam voor eeuwen had namelijk 'het vredelievende en saamhorige geloof' die de levenswijze van een vrome man profeet Mohammed v/z/h predikte. Deze Godsverheerlijkende man bracht zijn tijd en uren door mensen te leiden naar het goede en zoals de betekenis van het woord Islam aangeeft 'overgave'. Overgave in de vorm van meditatie. Tsja en dat sommige hiervoor het Boedhisme nodig hebben???? heel bijzonder. Ik respecteer als Moslima elk die homo is, Boedhist, Christen, Jood, you name it, maar respecteer niet degenen die het geloof misinterpreteren en naar gelang kapot maken op welke manier dan ook. Tot zover de vrijheid van boekdrukkunst ('De weg van de Moslim')

fire_fighter
04-12-2004, 19:11
Weg van de boedha, zal niet werken voor een Moslim. Boedha heeft geen regeltjes gegeven waaronder het is toegestaan om te moorden.

batata112
04-12-2004, 19:18
Weg van de boedha, zal niet werken voor een Moslim. Boedha heeft geen regeltjes gegeven waaronder het is toegestaan om te moorden. ja duhhh heb je ooit een stenen beeld gezien die regels uitgeeft?

fire_fighter
04-12-2004, 19:21
ja duhhh heb je ooit een stenen beeld gezien die regels uitgeeft? Boedha heeft geleeft, het is gewoon een mens me een bierbuikje geweest.

Marrakick
04-12-2004, 19:32

Het beeld dat de Islam voor eeuwen had namelijk 'het vredelievende en saamhorige geloof' die de levenswijze van een vrome man profeet Mohammed v/z/h predikte. Deze Godsverheerlijkende man bracht zijn tijd en uren door mensen te leiden naar het goede en zoals de betekenis van het woord Islam aangeeft 'overgave'. Waarschijnlijk ben je jezelf niet bewust van het feit dat je net HET antwoord op alle problemen die er momenteel rond de islam zijn hebt gegeven. De islam leeft naar antwoorden die de profeet HEEL LANG GELEDEN heeft gegeven op vragen die in die tijd toepasselijk was. Als ELKE moslim zich bij IEDERE vraag zou afvragen wat de 'vrome man profeet Mohammed v/z/h' VANDAAG als antwoord zou geven, had niemand een probleem meer.

House
04-12-2004, 20:05
Waarschijnlijk ben je jezelf niet bewust van het feit dat je net HET antwoord op alle problemen die er momenteel rond de islam zijn hebt gegeven. De islam leeft naar antwoorden die de profeet HEEL LANG GELEDEN heeft gegeven op vragen die in die tijd toepasselijk was. Als ELKE moslim zich bij IEDERE vraag zou afvragen wat de 'vrome man profeet Mohammed v/z/h' VANDAAG als antwoord zou geven, had niemand een probleem meer. Ik neem aan dat jij wel eens hebt gehoord dat de koran/islam van alle tijden is/zijn?

BurkaMania
04-12-2004, 20:12
Don't bother House.. Marrakick ziet hier uit het oog dat ik nergens gepretendeerd heb dat bepaalde teksten in een context moeten worden gezien, bepaalde gebeurtenissen en teksten uit de Koran al kareem moeten idd in hun historische context worden gezien. Dat is een vanzelfsprekendheid.. Hier verlies jij beste vriend uit het oog dat er naar de vorm van uitspraken moet worden gekeken en niet naar de omstandigheid op zichzelf, daar valt simpelweg geen overeenkomst hedendaags mee te vinden... Dus kom hier asjeblieft geen oordeel vellen over hen, daar jij niet eens een schijn mag hebben van waar het nou werkelijk om gaat, kortom vruchteloos.

Mernis
04-12-2004, 20:12
Boedha heeft geleeft, het is gewoon een mens me een bierbuikje geweest. Het zou me niet verbazen als ook Boedha een profeet was die gestuurd is door God, en hebben de mensen na zijn dood de waarheid verdaaid zoals meestal gebeurt..

Marrakick
04-12-2004, 20:31
Ik neem aan dat jij wel eens hebt gehoord dat de koran/islam van alle tijden is/zijn? Nee, dat wist ik niet, het klopt ook niet. Ik weet niet of je het weet dat de koran en de islam iets van de laatste jaren is. Zo'n 4,5 miljard jaar is het prima gegaan zonder koran en zonder islam. Ik wil niet zeggen dat de ellende pas erna is begonnen. Ik denk alleen dat én de koran én de islam te weinig invloed zullen hebben om wezenlijke invloed op het verloop van de mensheid te hebben. Dus kom hier asjeblieft geen oordeel vellen over hen, daar jij niet eens een schijn mag hebben van waar het nou werkelijk om gaat Een schijn??? Ik heb toch het idee dat ik bijna de enige hier ben die weet waar het werkelijk om gaat. Nee, dat is te aanmatigend. Laat ik stellen dat ik het een héél klein beetje weet, maar jullie willen daarvoor nog niet eens je best doen. Hersens uitschakelen en teksten opdreunen...als dat het is waar Allah ons voor op de wereld heeft gezet dan zie ik het duister in voor de mensheid.