Bekijk originele versie : Lenen..en de problemen die het met zich meebrengt..
Salaam mensen..
Ik weet dat deze onderwerp gevoelig ligt bij de veel mensen..
Maar ja..vroeg of laat wordt je waarschijnlijk mee geconfronteerd..en dan.
Sommige weten dat het een échte last veroorzaakt..het krijgen van een lening is niet zo heel moelijk..maar het afbetalen in termijnen (bij een banklening) of het terugbetalen aan een vriend/in of kennis gaat meestal niet zo vanzelfsprekend..
Het beste is zo weinig mogelijk lenen..en het allerbeste is niet lenen.
Een persoon die een zware lening aangaat voor de aankoop van een luxe wagen vb. Mercedes..en wanneer hij of zij in de luxe auto zit met trillende benen en handen..omdat de brief met de maandelijkse afbetaling elk moment in de brievenbus kan vallen..wees eerlijk, dit is geen leven zo.
..... :(
al_hamka
16-01-2003, 20:40
Ik heb op de laatste gestemd...
Ik leen bijna nooit geld van iemand.. en ALS ik iets leen is het niet meer dan 5 euro ofzo.
ik leen best wel vaak geld uit maar dat verwacht ik ,vanaf het moment dat ik het geef, niet meer terug ;) :D Standaard bij mocr's :hoera:
** SouSou **
ik leen helemaal niets...maar mijn broer is wel iemand die veel schulden heeft. tegen dat hij betaald wordt, moet hij zijn schulden afbetalen en dan heeft hij niets meer...maar ik zou nooit lenen->NO MONEY NO PROBLEMS!!
soumaya1
16-01-2003, 20:42
ik ben ook een type die nooit leent!!! maar wel uitleent..aan mn zusjes...en vriendinn! dus ik heb op de laatste gestemd!
salam alaikom,
Ik begrijp het eerlijk gezegd niet als mensen voor luxe uitgaven zoals een auto, kleding etc. lenen...........
Ik vind lenen (ook al is het maar een klein bedrag) alleen begrijpelijk als het voor een noodzakelijke levensbehoefte is, bijvoorbeeld je hebt het nodig voor onderdak of voedsel..........
De meeste mensen raken al heel snel verslaafd aan lenen en na een tijdje kunnen ze het niet meer bijhouden en komen vervolgens in de problemen.......
Ik zie het heel simpel:
KOOP ALLEEN IETS ALS JE HET DIRECT KUNT BETALEN, ANDERS LEKKER LATEN LIGGEN!
(ook een garantie voor een goede nachtrust)
wa alaikom salam
Ik heb 2 mensen in totaal zo'n 3000 euro geleend en dat geld zie ik vrij zeker nooit meer terug. Maar zij hadden het geld harder nodig dan ik en hebben er nuttige dingen mee gedaan. En ik heb het niet nodig. Dus ik lig er niet wakker van.
Guadaloupe
16-01-2003, 21:45
ik probeer nu al een jaar mijn lening bij de bank af te lossen....(1000) ik moest geld lenen om mijn college- en boekengeld te betalen....maar ik zou het allang hebben afgelost met de studiefinanciering die ik krijg..
Origineel gepost door tonk
Ik heb 2 mensen in totaal zo'n 3000 euro geleend en dat geld zie ik vrij zeker nooit meer terug. Maar zij hadden het geld harder nodig dan ik en hebben er nuttige dingen mee gedaan. En ik heb het niet nodig. Dus ik lig er niet wakker van.
Moet ik dit nou geloven :rolleyes:
Als je het een gifte noemt OK..maar zeggen dat je het de mensen leent..en dat je het geld niet nodig hebt..maar zij wel..
Dan snap ik het niet ..
Ofwel leen je het..om het daarna terug te krijgen of je geeft een gift..
Tegenwoordig heb je nooit geld genoeg..maar meestal geld te weinig.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.