Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islam onderdrukt de individu

wackdack
03-12-2004, 09:01

volgens Hirshi Ali... deze vrouw is beschadigd en heeft echt hulp nodig. Is er een psychiater in de zaal? ze heeft wat op haar borst..

Marrakick
03-12-2004, 09:14
Nou, ik denk dat Hirshi hiermee een gevoelig punt raakt. De islam onderdrukt inderdaad vaak het individu. Vergeet daarbij niet dat ELKE godsdienst dat in min of meerdere mate doet. Dat zit ook besloten in het kleine stukje misbruik wat elke overheerser eeuw na eeuw in een godsdienst heeft willen duwen. Op een gegeven moment verstikt de godsdienst in zichzelf. En ik zie dit momenteel binnen de islam een beetje gebeuren. Teveel mensen gaan zich afvragen of het wel ZINNIG is waar ze allemaal mee bezig zijn. De islam zal net als elke andere godsdienst in principe goed zijn. Maar de regelgeving verouderd snel. Je ziet dat ook binnen de staat. De grondwet moet zelfs van tijd tot tijd aangepast worden aan de huidige tijd. Want een goed vraag zou zijn: is de evolutie nog bezig? Evolueert de mens? Wordt de mens intelligenter? In dat geval zou een regelmatige aanpassing van de godsdienst zeker nodig zijn. En laten we niet vergeten dat in de begintijd toen de Arabieren hun godsdienst (de islam) aan de rest van de wereld begonnen op te dringen (o.a. aan Marokko) ging dat met veel geweld gepaard. Er waren soldaten nodig. Soldaten overtuig je niet met individueel denkvermogen. Die hebben rechtlijnige instructies nodig. De islam gaf hun die. We wetend dat de eerste Arabieren de islam uitlegden zoals hun dat van pas kwam. Dus er is ook weinig kennis van de dingen die door hun zijn overgeleverd en welke niet. Dus onderdrukking van het individu is misschien wat hard gezegd, maar verstikking van het individu wel. Het is echter een kwestie van tijd totdat ieder intelligent wezen ontdekt welk gedeelte voor hem waarheid is en welk niet.

wackdack
03-12-2004, 09:17
De islam onderdrukt inderdaad vaak het individu. Want een goed vraag zou zijn: is de evolutie nog bezig? Evolueert de mens? Wordt de mens intelligenter? In dat geval zou een regelmatige aanpassing van de godsdienst zeker nodig zijn. En laten we niet vergeten dat in de begintijd toen de Arabieren hun godsdienst (de islam) aan de rest van de wereld begonnen op te dringen (o.a. aan Marokko) ging dat met veel geweld gepaard. Er waren soldaten nodig. Soldaten overtuig je niet met individueel denkvermogen. Die hebben rechtlijnige instructies nodig. De islam gaf hun die. We wetend dat de eerste Arabieren de islam uitlegden zoals hun dat van pas kwam. Dus er is ook weinig kennis van de dingen die door hun zijn overgeleverd en welke niet. Dus onderdrukking van het individu is misschien wat hard gezegd, maar verstikking van het individu wel. Wat een onzin... totaal oneens mee. als ik jou was zou ik andere boeken gaan lezen want je weet niets.. sorry...

Marrakick
03-12-2004, 09:20
Wat een onzin... totaal oneens mee. als ik jou was zou ik andere boeken gaan lezen want je weet niets.. sorry... Zie je nu dat Hirshi gelijk heeft. Je schuift je EIGEN verantwoordelijkheid af op BOEKEN. Dat kun je dus gerust een flinke onderdrukking van het individu noemen.

hamidu
03-12-2004, 09:20

Nou, ik denk dat Hirshi hiermee een gevoelig punt raakt. De islam onderdrukt inderdaad vaak het individu. Vergeet daarbij niet dat ELKE godsdienst dat in min of meerdere mate doet. Dat zit ook besloten in het kleine stukje misbruik wat elke overheerser eeuw na eeuw in een godsdienst heeft willen duwen. Op een gegeven moment verstikt de godsdienst in zichzelf. En ik zie dit momenteel binnen de islam een beetje gebeuren. Teveel mensen gaan zich afvragen of het wel ZINNIG is waar ze allemaal mee bezig zijn. De islam zal net als elke andere godsdienst in principe goed zijn. Maar de regelgeving verouderd snel. Je ziet dat ook binnen de staat. De grondwet moet zelfs van tijd tot tijd aangepast worden aan de huidige tijd. Want een goed vraag zou zijn: is de evolutie nog bezig? Evolueert de mens? Wordt de mens intelligenter? In dat geval zou een regelmatige aanpassing van de godsdienst zeker nodig zijn. En laten we niet vergeten dat in de begintijd toen de Arabieren hun godsdienst (de islam) aan de rest van de wereld begonnen op te dringen (o.a. aan Marokko) ging dat met veel geweld gepaard. Er waren soldaten nodig. Soldaten overtuig je niet met individueel denkvermogen. Die hebben rechtlijnige instructies nodig. De islam gaf hun die. We wetend dat de eerste Arabieren de islam uitlegden zoals hun dat van pas kwam. Dus er is ook weinig kennis van de dingen die door hun zijn overgeleverd en welke niet. Dus onderdrukking van het individu is misschien wat hard gezegd, maar verstikking van het individu wel. Het is echter een kwestie van tijd totdat ieder intelligent wezen ontdekt welk gedeelte voor hem waarheid is en welk niet. Ben je da vriend van Berbers Dude,hahahahha :D

amused
03-12-2004, 09:22
Ik denk niet dat de Islam onderdrukt, maar de mensen. Wel wordt door die mensen de Islam ge/misbruikt om onderdrukking goed te praten...

wackdack
03-12-2004, 09:24
Zie je nu dat Hirshi gelijk heeft. Je schuift je EIGEN verantwoordelijkheid af op BOEKEN. Dat kun je dus gerust een flinke onderdrukking van het individu noemen. hahahah en jij op de mening van de telegraaf.... NL zijn geindoctrineerd door de telegraaf ... gast ga nou echt de juiste bron lezen.... is beter dan de telegraaf

wackdack
03-12-2004, 09:29
Lees boven het standaardantwoord van de uitgelulde islamiet die zelf weinig islamkennis heeft. Veel te bewonderen op deze site. Ledigheid is des duivels oorkussen. Pas maar op, achmed! geef me 1 reden dan? Nl zijn zo kuddevolk.. denken totaal niet zelf na. volgen gewoon de mening van de media en een afvallige moslim die schade heeft opgelopen door haar culturele achtergrond. deze schade moet ze ventileren via politiek, terwijl er hele goede psychi zijn..