Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : hopeloos...

LZN
16-01-2003, 14:41

halooo ik ben een meisje van 19 jaar en ga met een jongen van 20 al 3 jaar en als het zo doorgaat willen we ook gaan trouwen . maar laats heb ik gehoord dat ik met een kennis moet gaan trouwen..ze kwamen mij de hand vragen en mij vader heeft ja gezegd zonder dat ik er iets van weet ???help me ajeblieft moet ik met mijn vriend gaan trouwen die ik al zo lang ken of met mijn kennis en mijn familie niet teleurstellen geef me ajeblieft raad help me?? :confused:.

Toufik19
16-01-2003, 15:15
iemand uithuwelijken tegen zijn zin is verboden in de islam. probeer je vader te overtuigen,desnoods met familie of een imam. Als hij nog steeds niet wil luisteren,bega je geen zonde als je tegen zijn wil ingaat en met die andere jongen trouwt. wa alaikum salaam

delft
16-01-2003, 15:18
salam, graag maar of dat jongen ook je hand kan komen vragen. als hij niet wil. dan betekent het dat hij niet 100 % om je geeft ( misschien)

Toufik19
16-01-2003, 15:21
Origineel gepost door delft salam, graag maar of dat jongen ook je hand kan komen vragen. als hij niet wil. dan betekent het dat hij niet 100 % om je geeft ( misschien) een vader die een huwelijkspartner goedkeurt zonder aan de dochter te vragen wat ze van hem vindt,is volgens mij toch niet echt normaal.wie gaat er met die jongen leven?zij of haar vader? dit is een groot probleem binnen deze gemeenschap en er dient eens sterk tegen opgetreden te worden. Wa alaikum salaam

Bleu_Sky
16-01-2003, 15:24

en wat als je vriend nu om je hand komt vragen... Ik bedoel dan kan je vader het niet negeren.. enne volgens mij is het haram om een huwelijk te plannen zonder jou toestemming. Ik zou zeggen volg je hart, maar denk ook aan je ouders! Sterkte Knuffel Bleu Sky

delft
16-01-2003, 15:25
Origineel gepost door Toufik19 een vader die een huwelijkspartner goedkeurt zonder aan de dochter te vragen wat ze van hem vindt,is volgens mij toch niet echt normaal.wie gaat er met die jongen leven?zij of haar vader? dit is een groot probleem binnen deze gemeenschap en er dient eens sterk tegen opgetreden te worden. Wa alaikum salaam salam tuurlijk is het niet goed islamitisch gezien. maar ja dat is de harde realiteit van ons. aan de andere kant moet ze wel goed voor haar vader, dus dat zogenaamde vriend moet nu in actie komen , misschien is het makkelijker voor haar om nee te zeggen voor de ene en ja voor de andere

Toufik19
16-01-2003, 15:28
Origineel gepost door delft salam tuurlijk is het niet goed islamitisch gezien. maar ja dat is de harde realiteit van ons. aan de andere kant moet ze wel goed voor haar vader, dus dat zogenaamde vriend moet nu in actie komen , misschien is het makkelijker voor haar om nee te zeggen voor de ene en ja voor de andere dit heeft niets te maken met islam,maar die ouders verkiezen cultuur boven islam.Bijna alle imams zijn het erover eens dat de jongeren geen zonde begaan als ze tegen de wil ingaan van hun ouders betreffende de huwelijkspartner.want de ouders nemen een beslissing die tegen de Koran/Soenna/Shari'a is.Zelfs al zou je vader niet meer met jou praten of verstoten,dan moet je steeds proberen om vriendelijk te zijn tegen hem.jouw vader zal later hierover verantwoording moeten afleggen tov Allah swt. Wa alaikum salaam

delft
16-01-2003, 15:36
salam toufik ik ben met je eens, stel voor dat die meid met haar vriend trouwd en relaties met haar familie afbreekt, dan is toch geen leven. bovendien het gaat hier in dit geval over een meisje, haar vader mag een jongen afwijzen als hij bijvoorbeeld vuile handjes heeft. het meisje moet haar vader in dit geval wel gehoorzamen.

Toufik19
16-01-2003, 15:42
Origineel gepost door delft salam toufik ik ben met je eens, stel voor dat die meid met haar vriend trouwd en relaties met haar familie afbreekt, dan is toch geen leven. bovendien het gaat hier in dit geval over een meisje, haar vader mag een jongen afwijzen als hij bijvoorbeeld vuile handjes heeft. het meisje moet haar vader in dit geval wel gehoorzamen. als de vader een geldige reden heeft om de jongen af te wijzen,dan moet ze hem inderdaad gehoorzamen. aghie,laten we even van het volgende uitgaan: Stel,dit meisje trouwt met de jongen die de vader heeft uitgekozen. En het meisje is diep ongelukkig met hem en dit allemaal omdat haar vader dit wou.is DIT een leven? Wat als ze dan nog gaan scheiden omdat ze niet gelukkig waren?Dan gaat de familie toch ook "verdeeld" zijn? Je moet ook verder kijken naar de situatie en niet alleen de situatie op dit moment bekijken. Ik heb een tijdje geleden een artikel gelezen van een Saudische geleerde(behoort tot één van de grootste ter wereld) en die stelt dat indien het meisje volwassen is en geestelijk gezond ze zelf haar partner mag kiezen en ze heeft het recht om tegen haar ouders wil in te gaan bij een uithuwelijking.Hij heeft dit ondersteund met hadiths en citaten uit de Koran en Soenna. Als je wil,kan ik je de link geven.is wel engels,maar redelijk goed verstaanbaar. Wa alaikum salaam

delft
16-01-2003, 17:42
Origineel gepost door yozgatli_kiz dankje wel voor jullie antwoorden,mijn vriend zal komen mijn hand vragen maar denk je dat mijn vader dit zal goedkeuren hij zal beginnen te schreuwen van dat ik niet een jongen zelf mag uitkiezen maar hijzelf... en over die andere jongen die mijn kennis is ik beschouw hem als mijn eigen broer ik zal niet weten als ik met hem getrouwd zou zijn zal opschieten...maar aan de ene kant wil ik niet de contact tussen mijn ouders verbreken....maar ik hou van mijn vriend salam de problemen die jij noemt krijgen heel veel mensen. dus als die jongen echt van je houd en serieuse is met je, dan is het wel de moeite waaard om je hand te komen vragen, al is de kans zo klein dat hij geaccepteerd wordt door je vader. maar stel voor dat jij van hem houd en hij niet, hij wil bijvoorbeeld alleen je misbruiken, of hij je aadacht goed. jij gaat misschien zo lang wachten en uiteidelijk gaat hij misschien met iemand anders. dus hij moet echt actie ondernemen als hij je wil als echtgenote.