Bekijk originele versie : 'Ayaan Hirsi Ali zaait angst'
appie666
01-12-2004, 15:48
Door Antoinette Reerink
Het ondergedoken VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali noemde deze week in een interview de islam in zijn zuiverste vorm 'levensgevaarlijk'. Een spijtige polarisatie, vinden Kamerleden met een islamitische achtergrond.
Farah Karimi (GroenLinks):
,,Ik ben erg kritisch over de islam, maar verschil van mening met Hirsi Ali. Ze hanteert dezelfde logica als al-Qaeda, dat het westen aanvalt door te zeggen dat het van alle vrouwen hoeren maakt. Hirsi Ali doet hetzelfde als zij zegt dat de islam levensgevaarlijk is. Het zijn allebei karikaturen die onrecht doen aan de werkelijkheid. Het drijft de mensen in handen van extremisten.
Ik vind het erg jammer. Ik had haar liever als bondgenoot gezien in de strijd voor de vrouwenemancipatie. Maar ze kiest ervoor een boek en een film te maken. Dat zou ze naast haar Kamerwerk moeten doen. Dan heeft ze veel meer impact.
Haar drijfveer was de positie van vrouwen, maar ze schiet door. Ze haalt nu de hele islam erbij. Ze herleidt alle problemen tot de islam. Ze wil de koran bestrijden, maar dat is onmogelijk. Mensen hoeven ook niet per se hun religie op te geven om vrij te kunnen zijn. Hirsi Ali kiest ervoor de islam aan te vallen. Daarmee bereikt ze een averechts effect. Ze is nu zo geïsoleerd, dat zij nog verder komt te staan van de mensen voor wie zij opkomt.
Het lijkt erop dat Nederland in een permanente staat van hysterie is geraakt. Ik schrik van het gemak waarmee Hirsi Ali veralgemeniseert. Ze zegt dat de pure islam levensgevaarlijk is. Dat is angst zaaien. De afgelopen 1400 jaar is er veel veranderd.''
Ali Lazrak (Groep Lazrak)
,,Hirsi Ali's opvatting dat de islam gevaarlijk is, vind ik erg kort door de bocht. Er zijn veel moslims die niet te onderscheiden zijn van christenen of joden. Die heel ruimdenkend zijn. Om die mensen allemaal in één hoekje te zetten, is niet mijn manier van doen. Zij schiet haar doel voorbij met alles wat zij over de islam zegt. Wat ik haar aanreken, is dat zij de discussie niet voert met de moslims zelf, maar met de westerse samenleving. Dat werkt het conflict in de hand. Ikzelf richt me tot de moslimgemeenschap. De veranderingen moeten immers vanuit de moslims zelf komen.
Nederlanders hoeven niets te veranderen. Ik beledig mensen niet onnodig. Hirsi Ali doet dat wel, omdat zij de discussie voert op een ander spoor. Als je het hebt over de profeet als pedofiel, richt je je niet tot de moslims.
Ik kan het uitstekend met haar vinden, maar hiermee helpt ze ons geen meter verder. Neem haar film Submission en haar actie tegen vrouwenonderdrukking. Daarvoor moet je vrouwen en mannen meekrijgen. Maar door haar film krijgt ze die mensen juist tegen zich. Daar gaat zij de mist in.
Zij wordt op handen gedragen door autochtone Nederlanders die harde taal willen horen. Hirsi Ali polariseert. Als zij denkt dat ze op die manier de samenleving kan verbeteren, moet zij dat doen. Maar ik geloof dat dat niet de goede manier is. Zij wordt helaas geadviseerd door de verkeerde mensen.''
Hirshi Ali Begrijp ik nog steeds niet ?!?!
Hoe is dit allemaal begonnen, simpel door een filpmje waar 99.99% Moslims gewoon woedend om waren. Urenlange discussies. Iedereen die schreeuwt om een perfecte samenleving. Respect voor elkaar.
Maar als mevrouw Hirshi met en tweede film komt, waarvan ik verwacht dat ze die express erger gaat maken dan de eerste, dan zegt niemand HO. Pas nadat ie is uitgezonden zal iedereen weer gaan schreeuwen om vrijheid van meningsverschil... Ik begrijp Nederland echt niet meer.
Zodra een Moslim 1 vreemd woordje fluistert, Hoho dan staat de Telegraaf, Het Parool en de Trouw er vol mee! Waarom wordt er geen film gemaakt over kindermishandeling in Nederland.
Hoe belangrijk is dat? Hoeveel kinderen per dag zijn de slchtoffer, elke dag gaat er een kind dood door kindermishandeling. Maar Nee! Nederland is in de ban van Hirshi & haar verhalen..
Denk eens goed na Lieve Nederland, wilt u een goede samenleving, zorg daar dan ook voor ;)
Wael_progressiv
01-12-2004, 15:58
Is die film nou zo erg??? Ik snap niet waar men zich kwaad om kan maken zeg! :jammer:
Honderd_Procent
01-12-2004, 16:01
Ayaan for President!
Ik las het recente interview van Hirsi Ali in het NRC.
Haar standpunt over moslim-terrorisme snijdt wel hout.
Maar, het valt me op dat ze t.o.v. islamieten (nogal) generaliseert. Dat vind ik onjuist en onnodig kwetsend voor een hele geloofsgemeenschap/bevolkingsgroep.
Ze heeft overduidelijk een aperte afkeer van de Islam.
Maar, waarom zou ze dat niet mogen hebben? Dat moet ze toch lekker zelf weten.
Op onwelgevoegelijk taalgebruik heb ik haar niet kunnen betrappen.
Dat laatste is hier op deze pagina's nog wel eens anders als mensen het over haar hebben.
Het zou mooi zijn als een discussie met haar op een volwassen en inhoudelijke wijze, zonder schreeuw en scheldpartijen gevoerd zou kunnen worden.
Is dat ijdele hoop?
Hoe is dit allemaal begonnen, simpel door een filpmje waar 99.99% Moslims gewoon woedend om waren. Urenlange discussies. Iedereen die schreeuwt om een perfecte samenleving. Respect voor elkaar.
Waarom pijnigen ze zichzelf dan door te kijken naar zulke films?
Ayaan zwengelt een discussie aan, maar zaait geen angst.
Marrakick
01-12-2004, 16:11
Ze heeft overduidelijk een aperte afkeer van de Islam.
Maar ik zie alle moslim reacties naar HAAR toe ook uitmonden in een aperte afkeer van Hirsi.
Ook daar wordt niet op feiten gediscussieerd maar Hirsi in haar algemeenheid aangevallen.
Uitleg en stellingname over de film is helemaal nog niet aan bod geweest!
Door Antoinette Reerink
Het ondergedoken VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali noemde deze week in een interview de islam in zijn zuiverste vorm 'levensgevaarlijk'. Een spijtige polarisatie, vinden Kamerleden met een islamitische achtergrond.
Farah Karimi (GroenLinks):
,,Ik ben erg kritisch over de islam, maar verschil van mening met Hirsi Ali. Ze hanteert dezelfde logica als al-Qaeda, dat het westen aanvalt door te zeggen dat het van alle vrouwen hoeren maakt. Hirsi Ali doet hetzelfde als zij zegt dat de islam levensgevaarlijk is. Het zijn allebei karikaturen die onrecht doen aan de werkelijkheid. Het drijft de mensen in handen van extremisten.
Ik vind het erg jammer. Ik had haar liever als bondgenoot gezien in de strijd voor de vrouwenemancipatie. Maar ze kiest ervoor een boek en een film te maken. Dat zou ze naast haar Kamerwerk moeten doen. Dan heeft ze veel meer impact.
Haar drijfveer was de positie van vrouwen, maar ze schiet door. Ze haalt nu de hele islam erbij. Ze herleidt alle problemen tot de islam. Ze wil de koran bestrijden, maar dat is onmogelijk. Mensen hoeven ook niet per se hun religie op te geven om vrij te kunnen zijn. Hirsi Ali kiest ervoor de islam aan te vallen. Daarmee bereikt ze een averechts effect. Ze is nu zo geïsoleerd, dat zij nog verder komt te staan van de mensen voor wie zij opkomt.
Het lijkt erop dat Nederland in een permanente staat van hysterie is geraakt. Ik schrik van het gemak waarmee Hirsi Ali veralgemeniseert. Ze zegt dat de pure islam levensgevaarlijk is. Dat is angst zaaien. De afgelopen 1400 jaar is er veel veranderd.''
Ali Lazrak (Groep Lazrak)
,,Hirsi Ali's opvatting dat de islam gevaarlijk is, vind ik erg kort door de bocht. Er zijn veel moslims die niet te onderscheiden zijn van christenen of joden. Die heel ruimdenkend zijn. Om die mensen allemaal in één hoekje te zetten, is niet mijn manier van doen. Zij schiet haar doel voorbij met alles wat zij over de islam zegt. Wat ik haar aanreken, is dat zij de discussie niet voert met de moslims zelf, maar met de westerse samenleving. Dat werkt het conflict in de hand. Ikzelf richt me tot de moslimgemeenschap. De veranderingen moeten immers vanuit de moslims zelf komen.
Nederlanders hoeven niets te veranderen. Ik beledig mensen niet onnodig. Hirsi Ali doet dat wel, omdat zij de discussie voert op een ander spoor. Als je het hebt over de profeet als pedofiel, richt je je niet tot de moslims.
Ik kan het uitstekend met haar vinden, maar hiermee helpt ze ons geen meter verder. Neem haar film Submission en haar actie tegen vrouwenonderdrukking. Daarvoor moet je vrouwen en mannen meekrijgen. Maar door haar film krijgt ze die mensen juist tegen zich. Daar gaat zij de mist in.
Zij wordt op handen gedragen door autochtone Nederlanders die harde taal willen horen. Hirsi Ali polariseert. Als zij denkt dat ze op die manier de samenleving kan verbeteren, moet zij dat doen. Maar ik geloof dat dat niet de goede manier is. Zij wordt helaas geadviseerd door de verkeerde mensen.''
Verstandige woorden waar nog te weinig naar geluisterd wordt ben ik bang.
Ayaan for President!
Hier hoeven we gelukkig nooit bang voor te zijn..
Ik dank Allah dat Hirsi bruin is..
StarLighter
01-12-2004, 16:17
Ayaan zwengelt een discussie aan, maar zaait geen angst.
Nee tuurlijk, zeggen dat de Islam levensgevaarlijk is inderdaad geen angst zaaien. :rolleyes:
Zeik niet zo. De meeste moslims hebben dat filmpje waarschijnlijk niet eens gezien en praten elkaar een beetje na.
Dat zeg jij!
Zeiken dat doe ik niet... Denk eens over kindermishandeling ofzo, maak daar een interessante film over! Zielige films over hoe haar leven is geweest zijn niet zo nodig, om al deze heila te beginnen.
Mysticalia
01-12-2004, 16:22
Hier hoeven we gelukkig nooit bang voor te zijn..
Ik dank Allah dat Hirsi bruin is..
:lol::lol:
Die Hirsi heeft geen leven miskiena :moe:
ze zou haar tijd in nuttiger zaken moeten steken dan een film waarmee ze weer eens de moslims wilt viseren.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.