Bekijk originele versie : Dames...wanneer ben je het meest vruchtbaar...
Ilove_you
01-12-2004, 13:05
Twee weken na je menstruatie...of twee weken ervoor....of gewoon tussenin.....ik heb namelijk een kinderwens...dus opschieten....ik kan niet meer wachten... :D
Tussen 2 menstruaties in.
Op het moment van de eisprong (ook wel ovulatie).
Er zijn apparaatjes waarmee je dit kunt meten, de meeste apotheken hebben dit wel.
Ook bestaat er iets als de thermometer-methode, maar hoe dit precies werkt...
je houdt bij na hoeveel dagen je ongesteld wordt daarvan neem je de heft.
bv je bent na 28 dagen ongesteld dus op dag 14 vind je ovulatie (eisprong) plaats.
je bent ongeveer 3 dagen voor je ovulatie en een halve dag na je ovulatie vruchtbaar.
thermometer-methode
je moet je temperatuur opnemen voor dat je uit bed stapt als je tem ongeveer 1 graadje hoger is dan normaal dan heeft en een ovulatie plaats gevonden of moet nog plaats vinden.
ik hoop dat ik je goed op weg heb geholpen
als je vragen hebt vraag maar raak
groetjes
Ilove_you
06-12-2004, 14:36
je houdt bij na hoeveel dagen je ongesteld wordt daarvan neem je de heft.
bv je bent na 28 dagen ongesteld dus op dag 14 vind je ovulatie (eisprong) plaats.
je bent ongeveer 3 dagen voor je ovulatie en een halve dag na je ovulatie vruchtbaar.
thermometer-methode
je moet je temperatuur opnemen voor dat je uit bed stapt als je tem ongeveer 1 graadje hoger is dan normaal dan heeft en een ovulatie plaats gevonden of moet nog plaats vinden.
ik hoop dat ik je goed op weg heb geholpen
als je vragen hebt vraag maar raak
groetjes
Ik ben blond vandaag... :maf: kun je ....het nog een keer voor me uitleggen...in makkelijke woorden... :rolleyes: dankje....
zonnebloem2374
07-12-2004, 16:25
He meid,
Ik wil je even meer informatie gegeven inverband met het proberen zwanger te worden. Heb veel kunnen lezen over dit onderwerp omdat ik er zelf ook mee bezig ben..
Voor de meiden die een regelmatige cycles hebben (28) dan heb je het inderdaad de ong de 14e je eisprong, maar als je een onregelmatige cycles hebt, dan moet je uitgaan van 14 dagen VOORdat je ongesteld wordt, dus niet 14 dagen na je laatste, verkeerd verkeerd. De vraag is hoe kan je dat nu weten? Sommige voelen de eisprong, en sommige niet daar heb je ovulatietesten voor die je bij de drogist kan halen, doormiddel van dat kom je precies te weten wanneer datplaats vind 'eisprong'.
Succes meid
Beslema...
Kwebbel_24
07-12-2004, 16:28
Dat is toch ook het moment dat je veel afscheiding hebt (wit)
Mother_of_2
07-12-2004, 17:44
als je echt snel en zeker zwanger wilt worden moet je na je menstruatie 1 dag wel en 1 dag niet met je man naar bed gaan totdat het tyd is voor je menstruatie moet je kijken en ja hopen dat je zwanger bent en goed je menstruatie bijhouden ik hoop voor je dat je snel zwanger word en de beste zwangerschaps test is claerbleu echt sirieus ik heb 2 kindjes
handig dat ik dit weet, wil gelijk zwanger worden als ik getrouwd ben maar mn man niet maar pech voor hem..........
dit schreef zonnebloem2374
He meid,
Ik wil je even meer informatie gegeven inverband met het proberen zwanger te worden. Heb veel kunnen lezen over dit onderwerp omdat ik er zelf ook mee bezig ben..
Voor de meiden die een regelmatige cycles hebben (28) dan heb je het inderdaad de ong de 14e je eisprong, maar als je een onregelmatige cycles hebt, dan moet je uitgaan van 14 dagen VOORdat je ongesteld wordt, dus niet 14 dagen na je laatste, verkeerd verkeerd. De vraag is hoe kan je dat nu weten? Sommige voelen de eisprong, en sommige niet daar heb je ovulatietesten voor die je bij de drogist kan halen, doormiddel van dat kom je precies te weten wanneer datplaats vind 'eisprong'.
Succes meid
Beslema...
het is 14 dagen na je laaste menstruatie dat je ovulatie plaats vind(regelmatig)
je bent 3 dagen voor je ovulatie en halve dag na je ovulatie vruchtbaar.
3 dagen omdat een spermacel drie dagen in leven blijft
je moet gewoon bij houden na hoeveel dagen je ongesteld wordt en dan daar de helft van nemen want ongeveer op de helft vindt je ovulatie plaats.
groetjes
mumuslem
07-12-2004, 23:43
Niets is zo mooi als een kind
erwagen.
Ilove_you
08-12-2004, 10:59
Dankje jullie wel mensen...
zonnebloem2374
08-12-2004, 15:25
dit schreef zonnebloem2374
He meid,
Succes meid
Beslema...
het is 14 dagen na je laaste menstruatie dat je ovulatie plaats vind(regelmatig)
je bent 3 dagen voor je ovulatie en halve dag na je ovulatie vruchtbaar.
3 dagen omdat een spermacel drie dagen in leven blijft
je moet gewoon bij houden na hoeveel dagen je ongesteld wordt en dan daar de helft van nemen want ongeveer op de helft vindt je ovulatie plaats.
groetjes
;) moet ik het weer uitleggen, geeft niet.. sla de boeken er op na, je moet niet de helft nemen van je cycles. 14 dage voor dat je ongesteld wordt bevind zich de eisprong(dus niet als je cycles 40 dagen is,dat je de 20e eisprong hebt , neeeh op je 26e. maar inderdaad goeie tip wat ik boven ook heb gelezen, om de dag gemeenschap met elkaar hebben dus vooral die beslissende week, dan ben je heel goed bezig.
grtjes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.