Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islam moet kunnen, maar is niet de kortste weg

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Marrakick
01-12-2004, 00:04

In veel draadjes heb ik al verklaard dat ik hier kwam om antwoorden te zoeken. In mijn zoektocht wil ik jullie best van de resultaten op de hoogte houden. Na de eerste week hier met bijna 100 reacties, een aantal PM's en heel veel gelezen te hebben over de Islam, heb ik de volgende conclusie: Het verschil tussen het Christendom en de Islam bestaat hoofdzakelijk hierin, dat men in de Islam mensen God ziet zoeken, terwijl het Christendom God is, die de mens zoekt. Dit wil dus zeggen dat beiden bij God kunnen komen, enkel de islam is in mijn ogen niet de kortste weg. Om de weg van het Christendom te bewandelen hoef je enkel te geloven. Om de weg van de Islam te nemen moet je veel onderricht volgen. Daardoor kun je ook makkelijker verdwalen.

HollandseVriend
01-12-2004, 00:06
In veel draadjes heb ik al verklaard dat ik hier kwam om antwoorden te zoeken. In mijn zoektocht wil ik jullie best van de resultaten op de hoogte houden. Na de eerste week hier met bijna 100 reacties, een aantal PM's en heel veel gelezen te hebben over de Islam, heb ik de volgende conclusie: Het verschil tussen het Christendom en de Islam bestaat hoofdzakelijk hierin, dat men in de Islam mensen God ziet zoeken, terwijl het Christendom God is, die de mens zoekt. Dit wil dus zeggen dat beiden bij God kunnen komen, enkel de islam is in mijn ogen niet de kortste weg. Om de weg van het Christendom te bewandelen hoef je enkel te geloven. Om de weg van de Islam te nemen moet je veel onderricht volgen. Daardoor kun je ook makkelijker verdwalen. Trekt na een week al de conclusie en denkt Koran en bijbel in 7 dagen te doorgronden...... je bent God niet :maf:

Marrakick
01-12-2004, 00:14
Hollandse Vriend, ik heb in mijn leven binnen 7 dagen al belangrijkere conclusies moeten trekken dan deze. Tot nu toe ben ik daar goed in geslaagd. Nee, ik ben niet God, maar jij trekt een conclusie op basis van het gegeven dat ik niets kan concluderen omdat ik slechts 7 dagen op een forum rondhang. Hoe weet je dat ik daar al niet veel langer mee bezig ben. Daarnaast is het -zoals gezegd- één conclusie, die misschien nog zal veranderen. Maar om de discussie op te pakken: is er iets mis met mijn conclusie. Die wordt gestaafd door jouw handtekening! ____________________________________________ Eerbaarheid zetelt in de ogen en niet in een hoofddoek.

HollandseVriend
01-12-2004, 00:37
Hollandse Vriend, ik heb in mijn leven binnen 7 dagen al belangrijkere conclusies moeten trekken dan deze. Tot nu toe ben ik daar goed in geslaagd. Nee, ik ben niet God, maar jij trekt een conclusie op basis van het gegeven dat ik niets kan concluderen omdat ik slechts 7 dagen op een forum rondhang. Hoe weet je dat ik daar al niet veel langer mee bezig ben. Daarnaast is het -zoals gezegd- één conclusie, die misschien nog zal veranderen. Maar om de discussie op te pakken: is er iets mis met mijn conclusie. Die wordt gestaafd door jouw handtekening! ____________________________________________ Eerbaarheid zetelt in de ogen en niet in een hoofddoek. MIjn handtekening zegt alleen dat indien de Islam de ware religie is ,... geen mens dit geloof kan vernietigen. Omgekeerd geldt hetzelfde voor het christendom. Wat is christen zijn volgens jou? En wat is moslim zijn volgens jou?

Raihana
01-12-2004, 00:41

Trekt na een week al de conclusie en denkt Koran en bijbel in 7 dagen te doorgronden...... je bent God niet :maf: :hihi:

Marrakick
01-12-2004, 00:42
Wat is christen zijn volgens jou? En wat is moslim zijn volgens jou? Dat zeg ik dus in mijn conclusie. Exact dezelfde godsdienst. Alleen is volgens mij het Christen zijn de directe weg en de Moslim wil het via een omweg bereiken. Het Christendom = God. De Moslim kan zich een hele studie besparen, maar ook de mogelijkheid om van het pad af te geraken vermijden door een heel eenvoudige handeling: de Christen de hand te reiken. Dan hebben ze beide wat ze eigenlijk bereiken willen. Want is het doel van oorlog niet altijd vrede?

Raihana
01-12-2004, 00:43
In veel draadjes heb ik al verklaard dat ik hier kwam om antwoorden te zoeken. In mijn zoektocht wil ik jullie best van de resultaten op de hoogte houden. Na de eerste week hier met bijna 100 reacties, een aantal PM's en heel veel gelezen te hebben over de Islam, heb ik de volgende conclusie: Het verschil tussen het Christendom en de Islam bestaat hoofdzakelijk hierin, dat men in de Islam mensen God ziet zoeken, terwijl het Christendom God is, die de mens zoekt. Dit wil dus zeggen dat beiden bij God kunnen komen, enkel de islam is in mijn ogen niet de kortste weg. Om de weg van het Christendom te bewandelen hoef je enkel te geloven. Om de weg van de Islam te nemen moet je veel onderricht volgen. Daardoor kun je ook makkelijker verdwalen. Kun je uitleggen wat je bedoelt, dat men in de Islam mensen God zoeken?

Marrakick
01-12-2004, 00:50
Kun je uitleggen wat je bedoelt, dat men in de Islam mensen God zoeken? De Islam gebruikt de Koran, Raihana. De Koran gebruiken ze om het goede pad te zoeken. Veel moslims denken dat Christenen daarvoor de Bijbel gebruiken. Dat is echter niet waar. Er zijn wel extreem Christenen die de Bijbel gebruiken, het gros echter niet. Die geloven ONVOORWAARDELIJK in God. Die geloven ook dat God gewoon gezond verstand heeft en zelfs van een grapje houdt. Wij hoeven dus NOOIT teksten op te dreunen of verklaringen te zoeken. De islam doet dat aanhoudend, God via de Koran zoeken. Dat hoeft niet. God hoef je niet te zoeken, die is steeds bij je. Ook hoef je niet te weten hoe je goed moet leven. God zal je leiden als je maar gelooft. Van God mag je eten wat je wil, je kleden zoals je wil. Je moet echter handelen zoals je denkt zoals God wil. Hij zal je daar onbewust bij helpen. Maar daar heb je (behalve de 10 Geboden) geen enkele andere regel tekst voor nodig.

TheStef
01-12-2004, 00:58
Want is het doel van oorlog niet altijd vrede? Nee, Olie Of landjepik, of overheersing, of economisch gewin take your pick

Oem_Ayoub
01-12-2004, 01:00
De Islam gebruikt de Koran, Raihana. De Koran gebruiken ze om het goede pad te zoeken. Veel moslims denken dat Christenen daarvoor de Bijbel gebruiken. Dat is echter niet waar. Er zijn wel extreem Christenen die de Bijbel gebruiken, het gros echter niet. Die geloven ONVOORWAARDELIJK in God. Die geloven ook dat God gewoon gezond verstand heeft en zelfs van een grapje houdt. Wij hoeven dus NOOIT teksten op te dreunen of verklaringen te zoeken. De islam doet dat aanhoudend, God via de Koran zoeken. Dat hoeft niet. God hoef je niet te zoeken, die is steeds bij je. Ook hoef je niet te weten hoe je goed moet leven. God zal je leiden als je maar gelooft. Van God mag je eten wat je wil, je kleden zoals je wil. Je moet echter handelen zoals je denkt zoals God wil. Hij zal je daar onbewust bij helpen. Maar daar heb je (behalve de 10 Geboden) geen enkele andere regel tekst voor nodig. Allah is met ons, maar de sjatan (duivel) danst 24 uur om ons heen om ons van het juiste pad doen afdwalen..Ik weet niet of de christenen influisteringen van de duivel ook kennen??

HollandseVriend
01-12-2004, 01:02
De Islam gebruikt de Koran, Raihana. De Koran gebruiken ze om het goede pad te zoeken. Veel moslims denken dat Christenen daarvoor de Bijbel gebruiken. Dat is echter niet waar. Er zijn wel extreem Christenen die de Bijbel gebruiken, het gros echter niet. Die geloven ONVOORWAARDELIJK in God. Die geloven ook dat God gewoon gezond verstand heeft en zelfs van een grapje houdt. Wij hoeven dus NOOIT teksten op te dreunen of verklaringen te zoeken. De islam doet dat aanhoudend, God via de Koran zoeken. Dat hoeft niet. God hoef je niet te zoeken, die is steeds bij je. Ook hoef je niet te weten hoe je goed moet leven. God zal je leiden als je maar gelooft. Van God mag je eten wat je wil, je kleden zoals je wil. Je moet echter handelen zoals je denkt zoals God wil. Hij zal je daar onbewust bij helpen. Maar daar heb je (behalve de 10 Geboden) geen enkele andere regel tekst voor nodig. het is niet aan mensen om te bepalen wat de juiste vorm van aanbidding is maar dit is aan god. Dus al die christenen die de bijbel en geboden niet zo nauw nemen kunnen nog wel eens van een koude kermis thuis gaan komen.

Marrakick
01-12-2004, 01:13
Allah is met ons, maar de sjatan (duivel) danst 24 uur om ons heen om ons van het juiste pad doen afdwalen..Ik weet niet of de christenen influisteringen van de duivel ook kennen?? Natuurlijk, maar God danst ook 24 uur om ons heen en wijst ons altijd de goede weg. (Hiermee wil ik dus ECHT niet zeggen dat hij dat met moslims niet zou doen) ....de juiste vorm van aanbidding... Kijk, Hollandse Vriend, daar komt het verschil goed tot uiting. Ik AANBID geen God, dus hoef ik ook nooit te leren HOE ik dat zou moeten doen. Ik respecteer de manier waarop moslims dat doen, ik geloof alleen dat ik een kortere weg ontdek heb.

HollandseVriend
01-12-2004, 01:19
Natuurlijk, maar God danst ook 24 uur om ons heen en wijst ons altijd de goede weg. (Hiermee wil ik dus ECHT niet zeggen dat hij dat met moslims niet zou doen) Kijk, Hollandse Vriend, daar komt het verschil goed tot uiting. Ik AANBID geen God, dus hoef ik ook nooit te leren HOE ik dat zou moeten doen. Ik respecteer de manier waarop moslims dat doen, ik geloof alleen dat ik een kortere weg ontdek heb. Als die weg naar God leidt zul je toch echt de god moeten aanbidden hoe hij dat verlangt niet hoe jezelf beredeneerd hoe het moet.

Marrakick
01-12-2004, 01:26
Als die weg naar God leidt zul je toch echt de god moeten aanbidden hoe hij dat verlangt niet hoe jezelf beredeneerd hoe het moet. Daar gaat ie weer...God verlangt NIETS. God verlangt enkel dat je geloofd en de 10 Geboden nakomt. That's it! God heeft ons uitdrukkelijk verboden te aanbidden. De kerk...allemaal gemaakte onzin. God heeft ons dat nooit gevraagd. Het is echt zo super eenvoudig: enkel geloven en 10 regeltjes. Klaar. Oh ja...en op tijd naar bed, ga ik nu doen!

HollandseVriend
01-12-2004, 01:40

Daar gaat ie weer...God verlangt NIETS. God verlangt enkel dat je geloofd en de 10 Geboden nakomt. That's it! God heeft ons uitdrukkelijk verboden te aanbidden. De kerk...allemaal gemaakte onzin. God heeft ons dat nooit gevraagd. Het is echt zo super eenvoudig: enkel geloven en 10 regeltjes. Klaar. Oh ja...en op tijd naar bed, ga ik nu doen! De tien geboden... jaja... Eerste en belangrijkste gebod,....?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6