Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de vergeten oorlog van marokko !!!!!!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5

relax_mocro
30-11-2004, 21:17

Wat vind jij ervan dat erna jaren nog steeds geen oplossing voor de kwestie van de sahara.

Smirnoff
01-12-2004, 14:26
weet niet.... Logisch !

sabadia
01-12-2004, 14:31
Wat vind jij ervan dat erna jaren nog steeds geen oplossing voor de kwestie van de sahara. geen oplossing is ook een oplossing

Atlasleeuw
01-12-2004, 14:55
Wat voor oplossing? De Saharaoui's moeten of terugkeren naar de Westelijke Sahara en in vrede leven of anders zullen ze wegrotten in Tindouf. Libië levert ze allang geen wapens meer en Algerije is ook zuinig geworden. De Sahara-kwestie is in principe een "koude-oorlog" tussen Marokko en Algerije. Alleen deze 2 kunnen het oplossen.

Smirnoff
01-12-2004, 14:59

Wat voor oplossing? De Saharaoui's moeten of terugkeren naar de Westelijke Sahara en in vrede leven of anders zullen ze wegrotten in Tindouf. Libië levert ze allang geen wapens meer en Algerije is ook zuinig geworden. De Sahara-kwestie is in principe een "koude-oorlog" tussen Marokko en Algerije. Alleen deze 2 kunnen het oplossen. Ik vind het goed dat je 't weer probeert, maar ik vrees dat dit ook weer op niets uitloopt. (misschien moet je op één of andere manier joden of Hirsi Ali erbij betrekken om reacties te krijgen)

Atlasleeuw
01-12-2004, 15:02
Ik vind het goed dat je 't weer probeert, maar ik vrees dat dit ook weer op niets uitloopt. (misschien moet je op één of andere manier joden of Hirsi Ali erbij betrekken om reacties te krijgen) Hahaha ja joh, ik maak me er niet druk om. Ik ben in ieder geval goed op de hoogte van alle Marokkaanse ontwikkelingen en van de algehele Marokkaanse politiek en geschiedenis. In Nederland hebben we eigenlijk komkommer-politiek: het gaat nergens over.

relax_mocro
01-12-2004, 15:07
het is jammer dat zo weinig marokanen erom geven want de sleutel naar rijkdom voor marokko ligt in de sahara zo simpel is het

Atlasleeuw
01-12-2004, 15:14
het is jammer dat zo weinig marokanen erom geven want de sleutel naar rijkdom voor marokko ligt in de sahara zo simpel is het Even een correctie: De sleutel naar rijkdom voor de Marokkaanse koning ligt in de Sahara. Wie strijkt de fosfaatwinsten op, de koning heeft er zeker een groot aandeel in. Maar als er aardolie gevonden zou worden, zou dat wel een gunstige invloed kunnen hebben voor de Marokkaanse economie. Meer dollar-inkomsten en we hoeven geen olie meer te importeren. Maar de keerzijde is weer, dat een groot deel van de olieinkomsten wordt opgestreken door buitenlandse bedrijven die hebben geboord, ze nemen bijvoorbeeld 75% van de inkomsten in beslag.

Jupiter
01-12-2004, 15:15
het is jammer dat zo weinig marokanen erom geven want de sleutel naar rijkdom voor marokko ligt in de sahara zo simpel is het En wat ligt er dan in de Sahara?

Smirnoff
01-12-2004, 15:18
Even een correctie: De sleutel naar rijkdom voor de Marokkaanse koning ligt in de Sahara. Wie strijkt de fosfaatwinsten op, de koning heeft er zeker een groot aandeel in. Maar als er aardolie gevonden zou worden, zou dat wel een gunstige invloed kunnen hebben voor de Marokkaanse economie. Meer dollar-inkomsten en we hoeven geen olie meer te importeren. Maar de keerzijde is weer, dat een groot deel van de olieinkomsten wordt opgestreken door buitenlandse bedrijven die hebben geboord, ze nemen bijvoorbeeld 75% van de inkomsten in beslag. Dat laatste valt wel mee, Rusland, Nigeria, Koeweit en Saoedi Arabie zijn ook niet veel armer geworden van de oliewinning. Het is veel belangrijker te zorgen dat de opbrengsten ervan niet bij een kleine groep mensen terecht komen, maar worden aangewend voor de gehele ontwikkeling van een land (bijvoorbeeld om analfabetisme te bestrijden). In Nigeria en Rusland gaat dat bijvoorbeeld al helemaal mis.

Atlasleeuw
01-12-2004, 15:18
En wat ligt er dan in de Sahara? 1. De Grootste Fosfaat reserves ter wereld. 2. Zeer rijke viswateren, waar heel veel vis vandaan komt. Als Marokko de EU daar niet laat vissen, dan zitten 200.000 europeanen/europese vissers zonder werk. Er is ook flink onderhandeld de afgelopen jaren omdat de Marokko zijn wateren had gesloten voor de EU. 3. Mogelijke oliereserves, maar er kan nog niet geboord worden zolang deze kwestie heerst. 4. Strategische ligging.

relax_mocro
01-12-2004, 15:19
En wat ligt er dan in de Sahara? een hele simpele voorbeeld de mijn van bou craa alleen is genoeg om op de tweede plaats te staan op de wereldranglijst voor fosfaat productie en heeft genoeg fosfaat voor de komende 200 jaar en de olie natuurlijk

Atlasleeuw
01-12-2004, 15:21
Dat laatste valt wel mee, Rusland, Nigeria, Koeweit en Saoedi Arabie zijn ook niet veel armer geworden van de oliewinning. Het is veel belangrijker te zorgen dat de opbrengsten ervan niet bij een kleine groep mensen terecht komen, maar worden aangewend voor de gehele ontwikkeling van een land (bijvoorbeeld om analfabetisme te bestrijden). In Nigeria en Rusland gaat dat bijvoorbeeld al helemaal mis. Ja dat bedoel ik ook, in Marokko kan hetzelfde gebeuren. Marokko is ook flink corrupt, dus het geld zal zeker niet bij de bevolking terechtkomen. Koeweit is geen goed voorbeeld, want er wonen maar 2 mensen bij wijze van spreken: te weinig mensen, teveel geld. In Saudi Arabië gaat ontzettend veel geld verloren aan de tienduizenden prinsen die er zijn, ze hebben allemaal een vinger in de grote olie-pap.

relax_mocro
01-12-2004, 15:22
ik heb weleens gelezen dat als de saharawi de winsten zelf mochten houden dat het tweede rijkste land op aarde kan zijn

Jupiter
01-12-2004, 15:24

1. De Grootste Fosfaat reserves ter wereld. 2. Zeer rijke viswateren, waar heel veel vis vandaan komt. Als Marokko de EU daar niet laat vissen, dan zitten 200.000 europeanen/europese vissers zonder werk. Er is ook flink onderhandeld de afgelopen jaren omdat de Marokko zijn wateren had gesloten voor de EU. 3. Mogelijke oliereserves, maar er kan nog niet geboord worden zolang deze kwestie heerst. 4. Strategische ligging. En waarom wordt dit dan niet aan de oorspronkelijke inwoners gegeven?

Pagina's : [1] 2 3 4 5