Bekijk originele versie : Stemmen!! mag dat wel???
MarueccoS17
30-11-2004, 20:30
Is stemmen nou haram of niet?? Waarom?? Omdat, het in de koran staat?? Of is het dat je niet op geen-moslims mag stemmen, of mag je helemaal niet stemmen?? Ik vind het raar, waarom is het haram om te stemmen??
Geef mij een antw hierop, en geen antw van (omdat het in de koran staat) als het erin staat behda ik weet niet eens of het erin staat.
Maar ik vind het eigenlijk niet goed dat e dat zij op de t.v is mischien wel goed bedoeld maar, wat gaan die Nederlanders nu denken, stemmen haram?? Wat is dat nou voor iets achterlijks snapie. Hij moest het gewoon voor zich houden.
Safi ik blijf wel in deze rubriek, onzinhoekje is echt droog geworden.
Nou, stemmen was tot in de jaren zestig een plicht, daar na een recht; stemrecht.
MaroNederlanders moeten stemmen, niet omdat het moet maar omdat dat nodig is. Het is een morele plicht. Als je niet stemt moet je later ook niet zeuren. Het geeft niet waarop jullie stemmen, als jullie, net als Turken en Surinamers maar jullie stem geven. Laat zien dat je er bent en waar je staat. Hoe kan een land geregeerd worden, hoe kunnen belangen worden behartigd als groepen niet stemmen?
Voor vele immigranten is het stemrecht het eerste recht dat ze krijgen.
Scottie.
StarLighter
30-11-2004, 20:41
Is het echt haram voor een moslim om te stemmen?
MarueccoS17
30-11-2004, 20:51
Is het echt haram voor een moslim om te stemmen?
Dat wil ik nou ook weten
Scottie, ik ben het helemaal met je eens!
Er wordt door nederlanders met een marokkaanse komaf veel geklaagt over de regering (wat ik overigens geheel terecht vind).
Als alle Nederlanders met marokkaanse komaf zo slim waren geweest om hun stemrecht te gebruiken. Dan zaten we nu wellicht niet opgescheept met dit kabinet... Het enige wat ik wil zeggen is maak gebruik van je rechten, dus ook van je STEMRECHT en laat "horen" wat jij als nederlander met marokkaanse komaf vind en denkt....
MarueccoS17
30-11-2004, 21:27
Scottie, ik ben het helemaal met je eens!
Er wordt door nederlanders met een marokkaanse komaf veel geklaagt over de regering (wat ik overigens geheel terecht vind).
Als alle Nederlanders met marokkaanse komaf zo slim waren geweest om hun stemrecht te gebruiken. Dan zaten we nu wellicht niet opgescheept met dit kabinet... Het enige wat ik wil zeggen is maak gebruik van je rechten, dus ook van je STEMRECHT en laat "horen" wat jij als nederlander met marokkaanse komaf vind en denkt....
Thnx, voor je reactie
Maar is het nou haram of niet?? Dat is de vraag
MarueccoS17
30-11-2004, 21:31
Niemand weet hier wat op, volgens mij is het gewoon onzin, waarom zou stemmen nou haram zijn :maf:
HollandseVriend
30-11-2004, 21:32
Is stemmen nou haram of niet?? Waarom?? Omdat, het in de koran staat?? Of is het dat je niet op geen-moslims mag stemmen, of mag je helemaal niet stemmen?? Ik vind het raar, waarom is het haram om te stemmen??
Geef mij een antw hierop, en geen antw van (omdat het in de koran staat) als het erin staat behda ik weet niet eens of het erin staat.
Maar ik vind het eigenlijk niet goed dat e dat zij op de t.v is mischien wel goed bedoeld maar, wat gaan die Nederlanders nu denken, stemmen haram?? Wat is dat nou voor iets achterlijks snapie. Hij moest het gewoon voor zich houden.
Wanneer je de bijbel letterlijk interpreteert mag je ook niet stemmen.
Zoughbia
30-11-2004, 21:34
Ik weet het zelf ook niet en kan je het ook niet aantonen.
Maar volgens mij is het niet toegestaan aangezien je volgens de sharia moet leven en stemmen iets democratisch is en niet tot de sharia behoort.
En verder weet ik hier niet meer over; wa Allah a3lam.
PS: Corriggeer me als ik het fout heb.
Alvast Bedankt ;)
RECHTUIT
30-11-2004, 21:37
Ik kan het niet bewijzen maar ik heb nooit gestemd omdat men beweert dat enkel Godswet
door een Moslim dient erkend te worden.Als jij als Moslim gaat stemmen ,dan erken jij een andere wet dan dat van GOD.Ik geloof keihard in die uitleg dus stem ik niet.Maar ik kan niet bewijzen met teksten.Maar geef toe klinkt heel logisch.Vele media-autochtonen gebruiken stemrecht als uitleg om hun leveswijze te rechtvaardigen.En de meeste Moslims vegen daar hun voeten aan omdat wij stemrecht weigeren te gebruiken.Whawhawhawha
wij zijn toch ongelooflijk.
WackoMicko
30-11-2004, 21:44
Waarom hebben marokannen vrouwen snoren, een scheermes kost tegenwoordig maar 1,50 of zo, hun uitkeringen zijn veel meer dan 1,50 volgens mij whahaha ;)
HollandseVriend
30-11-2004, 21:50
Waarom hebben marokannen vrouwen snoren, een scheermes kost tegenwoordig maar 1,50 of zo, hun uitkeringen zijn veel meer dan 1,50 volgens mij whahaha ;)
die van die deo die ging nog,... maar je moet wel leuk blijven :maf:
MarueccoS17
30-11-2004, 21:52
KAN iemand gewoon met een nee/ja antw. En niet zo'n hele verhaal. Is het nou haram of niet. Is it a yes or an no
Farkoessa
30-11-2004, 21:53
ten eerste begrijp ik niet wat je met zo'n vraag hier doet, er is een speciale islamforum waar je die vraag kan stellen... en ten tweede waarom zou het haram zijn, wat brengt jou op de gedachte dat het haram zou kunnen zijn..... :traan1:
HollandseVriend
30-11-2004, 21:54
KAN iemand gewoon met een nee/ja antw. En niet zo'n hele verhaal. Is het nou haram of niet. Is it a yes or an no
wie kan er beter regeren over de mens? de mens? of god?
zie daar je antwoord
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.