Bekijk originele versie : Het komt steeds dichter bij huis.
Rebel_1963
29-11-2004, 14:26
Moskee in Emmen beklad met hakenkruisen
emmen - Onbekenden hebben in de nacht van zaterdag op zondag de moskee in de Emmer wijk Angelslo beklad met hakenkruisen en met de termen kankerturken en kankerzwarten. Ook wijkgebouw De Marke, dat even verderop staat, bleek te zijn voorzien van een hakenkruis.
Op dit pand stond ook de kreet kankerbaptist. De Marke wordt op zondagochtend ook gebruikt als kerkgebouw, maar dan door de evangelische gemeente. Het bestuur van de moskee reageerde gisterochtend geschokt, maar weigerde ieder commentaar. De moskee wordt sinds de moord op filmmaker Theo van Gogh extra in de gaten gehouden.
De politie zegt geen bewijzen te hebben dat de bekladding het werk is van een racistische actiegroep. "Ook op De Marke zijn leuzen geschilderd, maar dan van een andere strekking", aldus de woordvoerder. Het bestuur van De Marke zegt dat nooit eerder vergelijkbare teksten op het wijkgebouw zijn gezet. De politie heeft vooralsnog geen idee wie de daders zijn.
29 november 2004, Dagblad van het Noorden.
Zijn de woorden Kankerturken en Kankerzwarten geen kreten die duiden op racisme?
Rebel_1963
29-11-2004, 14:30
Aanslag op Turkse winkel Roermond
Aanslag op Turkse winkel Roermond (c) Franco Gori
ROERMOND - Onbekenden hebben in Roermond in de Schepen van de Portenstraat een aanslag gepleegd op een Turkse winkel. Vanaf de straat werd een projectiel naar binnen gegooid dat binnen is ontploft. Niemand raakte gewond.
Buurtbewoners hoorden even na twee uur een luide knal. De deur van de supermarkt, het kozijn en een raam werden vernield.
De politie heeft de omgeving van het beschadigde pand afgezet. De technische recherche stelde samen met explosievenexperts van de politie zondagmorgen een onderzoek in. Daarbij werden onderdelen van een explosief gevonden. Ook is de politie begonnen met een buurtonderzoek.
Hevige explosie
Boven de winkel liggen enkele koopwoningen. De bewoners vluchtten na de explosie, waarna flinke rookontwikkeling ontstond, de straat op. Getuigen zeiden dat het zeker niet om vuurwerk ging. Er zou sprake zijn geweest van een hevige explosie, waardoor ramen van woningen tientallen meters verderop trilden.
Burgemeester H. Van Beers van Roermond zei zondagmiddag tijdens een bezoek aan de buurt ,,met alles rekening te houden en niets uit te sluiten''. Het kan volgens hem een uit de hand gelopen kwajongensstreek zijn, maar ook een gerichte aanslag door rechtsextremisten.
Van Beers sprak onder anderen met buurtbewoners, die hun bezorgdheid over de aanslag uitten. Hij zei dat het onmogelijk is om behalve moskeeën, kerken en islamitische centra ook nog eens winkels van allochtonen extra te bewaken, maar zal daarover maandagmorgen overleg hebben met vertegenwoordigers van de gemeente en de politie. Ook zal hij op korte termijn opnieuw overleg voeren met Marokkaanse en Turkse organisaties in Roermond.
28 november 2004, Dagblad van het Noorden
Dit is ietjes verder van huis, maar het wordt grimmiger. :kwaad:
Nou, ik vind die aanslagen en bekladdingen verwerpelijk maar het is wel te verklaren.
Kijken moslims, Marokkaanse en Turkse Nederlanders hier nu echt van op? IK denk dat veel Nederlanders zich blijkbaar bedreigd voelen. Door de moordaanslagen, de bedreigingen en de extremistische houdingen en uitlatingen van extreme moslims in Nederland.
Scottie.
AlZawahiri
29-11-2004, 15:28
Nou, ik vind die aanslagen en bekladdingen verwerpelijk maar het is wel te verklaren.
Kijken moslims, Marokkaanse en Turkse Nederlanders hier nu echt van op? IK denk dat veel Nederlanders zich blijkbaar bedreigd voelen. Door de moordaanslagen, de bedreigingen en de extremistische houdingen en uitlatingen van extreme moslims in Nederland.
Scottie.
Zou dit ook gelden voor de grote groep moslims in nederland, denk je?
Kijk deze laffe aanslagen op, en bekladdingen van, moskeën zal alleen maar leiden tot meer geweld!
BerberDude
29-11-2004, 15:34
Ik ben tegen alle geweld en roep op tot verzoening.
Laten Moslims, Christenen, Joden, Hindoes en ongelovigen elkaar een hand geven en samen aan een betere maatschappij werken!
We zijn allen Broeders en Zusters!
meknesia20
29-11-2004, 16:02
Laten Moslims, Christenen, Joden, Hindoes en ongelovigen elkaar een hand geven en samen aan een betere maatschappij werken!
DAMZZZ..... Met jou kan ik praten.... eindelijk een vredelievend iemand die GEEN ONDERSCHEID MAAKT
Rebel_1963
29-11-2004, 16:03
[FONT=Verdana][SIZE=2]Nou, ik vind die aanslagen en bekladdingen verwerpelijk maar het is wel te verklaren.
Nou, ik vind de moord op Theo van Gogh verwerpelijk, maar het is wel te verklaren.
Nee, eerlijk gezegd was het wel te verwachten. Ik kijk er dus niet vanop. MAAR: er is maar 1 moord gepleegd, wel vele bedreigingen ook naar de moslims toe. Er zijn zelfs voetbal-pupillen bedreigd nav. de selectie in het elftal, ook begrijpelijk?
Er werd gezegd dat nederlanders 'weldenkende' mensen zijn, ja sure, getuige de vele aanslagen op islamitsche scholen en gebouwen.
Rebel_1963
29-11-2004, 16:05
Zou dit ook gelden voor de grote groep moslims in nederland, denk je?
Kijk deze laffe aanslagen op, en bekladdingen van, moskeën zal alleen maar leiden tot meer geweld!
Laten we hopen dat het ophoudt, daar zullen we toch allemaal ons best voor moeten doen.
sluit ik me helemaal bij aan!
Miss. Poes
29-11-2004, 16:07
Ik doe mee! :hoera:
Men moet eens stoppen met ja maar hun hebben dit en zij hebben dat.
Hunnie hebben een Moskee in brand gestoken, ja maar dat is toch ok want hunnie hebben Theo vermoord.
STOP waarom voelt iedereen zich onderdeel van dit conflict, ik ben Nederlander maar heb ik problemen met de moord op Theo. Het is niet goed te praten maar ik heb daarom geen hekel aan Moslims. zo zouden Moslims geen hekel aan Nederlanders moeten hebben als er een Moskee in vuur en vlam staat.
Gaan we zo door is het straks burger oorlog en dan? Stel dat de Moslims of Nederlanders winnen wart win je dan eigenlijk.
Ik respecteer Moslims, Ik respecteer Atheisten, Ik respecteer jouw.
Rebel_1963
29-11-2004, 16:40
en wat is jou mening over de moorden op de boedistische monnikken in THAILAND
Pfff, hou het toch op Nederland, is dat zo moeilijk voor jou? Maar goed, wil je dan perse een mening van me hebben, ALLE MOORDEN OP ONSCHULDIGE MENSEN VIND IK VERWERPELIJK.
deze worden van achteren aangevallen (net als theo) door moslim jongeren (tussen de 20-30 jaar) die op scooters rijden.
Vaak met een kapmes en worden dan onthoofd.
die monniken hebben NIETS gedaan tegen de islam.
Lees mijn mening hierboven.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.