Bekijk volle/desktop versie : Israëlische vreest voor leven en boycot festival in Marokko



20-04-2012, 17:52
Een Israëlische buikdanseres komt niet naar een festival voor buikdansers.

De internationale Buikdans Festival zal dit jaar op 10 mei gehouden worden in een hotel in Marrakech maar een van de beroemdste danseressen Simona Guzman zal niet aanwezig zijn. 'Ik heb besloten om niet te gaan na bedreigingen op Facebook en het hacken van de officiële website van de festival', zo maakte zij haar afwijzing bekend tegenover Hespress. Guzman is tevens betrokken bij de organisatie van het festival.

De danseres ontkende de Israëlische nationaliteit te hebben al ligt daar wel haar achtergrond: 'Niemand heeft mijn nationaliteit gecontroleerd. Anders zou je zien dat ik Turkse ben'. Verder sprak Guzman harde woorden over de Marokkanen die negatief waren over haar komst. Zij betreurt de hypocrisie van haar criticasters omdat Marokko elk jaar tienduizenden Israëliërs ontvangt die op vakantie komen.

Ze voegde eraan toe: 'Marokko heeft de wereldwijde reputatie als legendarisch gastvrij land verloren'. Marokkanen die tegen de komst van Guzman buiten het hotel waar de festival plaats zal vinden demonstreren op 5 mei.

(Redactie Marokko.nl)

20-04-2012, 17:56


Wat is dit voor nieuws? Wie boeit dit nou..

20-04-2012, 17:57
Beter ze hoeft niet te komen buikdansen is haram,marokko moet dit ook boycotten

20-04-2012, 18:04
HET festival

20-04-2012, 18:06


Oh wat erg...

20-04-2012, 19:42
Het gaat uitstekend met buikdansen in Marokko,zullen we de troon binnen hallen hiermee tijdens festival dat festival dit of beter op elke hoek van de straat een festival?
Soebhana Allah.
Citaat door Redactie:
Een Israëlische buikdanseres komt niet naar een festival voor buikdansers.

De internationale Buikdans Festival zal dit jaar op 10 mei gehouden worden in een hotel in Marrakech maar een van de beroemdste danseressen Simona Guzman zal niet aanwezig zijn. 'Ik heb besloten om niet te gaan na bedreigingen op Facebook en het hacken van de officiële website van de festival', zo maakte zij haar afwijzing bekend tegenover Hespress. Guzman is tevens betrokken bij de organisatie van het festival.

De danseres ontkende de Israëlische nationaliteit te hebben al ligt daar wel haar achtergrond: 'Niemand heeft mijn nationaliteit gecontroleerd. Anders zou je zien dat ik Turkse ben'. Verder sprak Guzman harde woorden over de Marokkanen die negatief waren over haar komst. Zij betreurt de hypocrisie van haar criticasters omdat Marokko elk jaar tienduizenden Israëliërs ontvangt die op vakantie komen.

Ze voegde eraan toe: 'Marokko heeft de wereldwijde reputatie als legendarisch gastvrij land verloren'. Marokkanen die tegen de komst van Guzman buiten het hotel waar de festival plaats zal vinden demonstreren op 5 mei.

(Redactie Marokko.nl)

20-04-2012, 19:52
Ze voegde eraan toe: 'Marokko heeft de wereldwijde reputatie als legendarisch gastvrij land verloren'. Marokkanen die tegen de komst van Guzman buiten het hotel waar de festival plaats zal vinden demonstreren op 5 mei.

Nu zorgen dat ze niet het nieuwe-Thailand worden.
Wat betreft gastvrijland, VERNEDERLAND heeft dit ook verloren.

meerdere zelven!!

20-04-2012, 20:32
Wie is Guzman?

21-04-2012, 11:21
Het blijkt iets anders te liggen ..



Citaat:
an international belly dancing festival set to take place in Marrakech in May has come under fire for including performers from Israel, Arab media reported.

“This is an international festival and it is about promoting art, it is not political,” Simona Guzman, who will perform and run workshops at the third annual International Belly Dance Festival, told The Jerusalem Post Tuesday.

“We are talking about the body language of dance, and there is no distinguishing between people’s nationalities,” she said. “It makes no difference if someone is Jewish, Muslim or Christian.”

Guzman, who also participated in the event last year and whose family has roots in Turkey and Morocco, responded that she was surprised by Arab media reports that the event had stirred up controversy in Morocco because Israelis will be present.

One Israeli who will be participating in the festival is Asi Haskal, stylist and owner of a Tel Aviv belly dancing school.

According to reports, over the past few days some groups released statements attacking the festival, which criticized not only Israeli participation but also the arousing style of dance – which is perceived to be offensive to conservative Muslims.
zij is dus helemaal geen israelische ..

11-05-2012, 12:08
Wat maakt het nou uit of iemand Israelisch of Amerikaans is, het gaat om het houden van een festival waarin alleen zondes worden begaan en waar het draait om het opwekken van lusten. En dat dat nog word toegestaan in een moslimland. Schandalig.

11-05-2012, 12:13
tjonge jonge jonge wat een ellende...

11-05-2012, 13:37
Ik weet zeker dat de meeste Marokkanen hier niet van wakker liggen