Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : goedmaken met ouders

Pagina's : [1] 2

BellaScorpione
15-01-2003, 10:47

wie heeft er hier nog meer problemen gehad waardoor contact met de ouders er niet meer bij was..........? en hoe hebben jullie het weer goed gemaakt met hun? ik heb namelijk al twee jaar mijn vader niet meer gezien/gesproken ik heb volgens mij alles al geprobeerd en niets hielp wat kan ik nog meer doen?

Toufik19
15-01-2003, 11:14
ik zal niet vragen waarom je niet met je vader spreekt,want dat zijn mijn zaken niet. ik kan je enkel het volgende zeggen: Jij zegt dat je moeite doet om dichter bij hem te komen.Welnu,meer kun je niet doen.als je vader daar niet wil op ingaan,zal hij zich hiervoor later moeten verantwoorden.Jij doet wat je kan.dat is het belangrijkste, wa alaikum salaam

sweetlady-casa
15-01-2003, 11:24
ik zou zeggen doorvechten tot het goedkomt wil je absoluut geen naar gevoel geven maar een vader keert nooit zijn rug naar zijn dochter tenzij zij hem echt diep heeft geraakt maar don't give up S.

Toufik19
15-01-2003, 11:25
Origineel gepost door helleau tja trots he:rolleyes: De Profeet zei: “Zal ik jullie vertellen over de mensen in de hel? Het zijn aldegenen die gewelddadig, arrogant en koppig waren.” (Boechari en Muslim) trouwens,TROTS was de eerste zonde die begaan werd tegen Allah swt. (Iblies die niet zijn Heer wou gehoorzamen omdat hij vond dat hij niet moest knielen voor de mens)

Liloesh
15-01-2003, 11:25

Origineel gepost door BellaScorpione wie heeft er hier nog meer problemen gehad waardoor contact met de ouders er niet meer bij was..........? en hoe hebben jullie het weer goed gemaakt met hun? ik heb namelijk al twee jaar mijn vader niet meer gezien/gesproken ik heb volgens mij alles al geprobeerd en niets hielp wat kan ik nog meer doen? als jij alles geprobeerd hebt, dan moet hij maar de 1ste goede stap zetten...maar eerlijk gezegd weet ik het ook niet. ik heb ook altijd ruzie met mijn ouders, maar ik woon nog thuis

Liloesh
15-01-2003, 11:34
ja...het is alleen maar negatief :(

Noesajbah
15-01-2003, 15:31
Origineel gepost door BellaScorpione wie heeft er hier nog meer problemen gehad waardoor contact met de ouders er niet meer bij was..........? en hoe hebben jullie het weer goed gemaakt met hun? ik heb namelijk al twee jaar mijn vader niet meer gezien/gesproken ik heb volgens mij alles al geprobeerd en niets hielp wat kan ik nog meer doen? Meid ik zou zeggen, blijven doorgaan!!! Nooit de hoop opgeven!Echt je mist heel wat, als je geen goede contact hebt met je ouders!! En vraag Rabbi swt om je zoveel mogelijk te helpen daarbij en ookal is je vader koppig, niets van aantrekken, gewoon contact met hem opzoeken en geloof me diep in zijn hart wil hij niets anders!! Insha allah zal het goedkomen met jouw en je vader! Maar blijf proberen en insha allah zal Rabbi swt je helpen en zal je contact met je vader insha allah verbeterd worden! Noesje :zwaai:

Noesajbah
15-01-2003, 15:36
Origineel gepost door Toufik19 De Profeet zei: “Zal ik jullie vertellen over de mensen in de hel? Het zijn aldegenen die gewelddadig, arrogant en koppig waren.” (Boechari en Muslim) trouwens,TROTS was de eerste zonde die begaan werd tegen Allah swt. (Iblies die niet zijn Heer wou gehoorzamen omdat hij vond dat hij niet moest knielen voor de mens) De Profeet sws zei:“Zal ik jullie vertellen over de grootsten van de grote zonden...” En bij noemde "het niet plichtsgetrouw naar je ouders zijn" als een van hen Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim De profeet sws zei: De daad om plichtsgetrouw tegenover je ouders te zijn is een daad die de middelste deur van de hemel opent. Werk dus om het te verkrijgen (door plichtsgetrouw tegenover je ouders te zijn) of verlies het.” Overgeleverd door: At-Tirmidhi Noesje :zwaai:

Toufik19
15-01-2003, 15:43
Origineel gepost door Noesajbah De Profeet sws zei:“Zal ik jullie vertellen over de grootsten van de grote zonden...” En bij noemde "het niet plichtsgetrouw naar je ouders zijn" als een van hen Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim De profeet sws zei: De daad om plichtsgetrouw tegenover je ouders te zijn is een daad die de middelste deur van de hemel opent. Werk dus om het te verkrijgen (door plichtsgetrouw tegenover je ouders te zijn) of verlies het.” Overgeleverd door: At-Tirmidhi Noesje :zwaai: voor alle duidelijkheid: mijn reactie was er eentje op TROTS. Plichtsgetrouw tegen je ouders betekent trouwens dat je hen moet respecteren en vriendelijk zijn tov hen,en betekent NIET dat je hen in alles moet gehoorzamen,maar probeer het hen wel op een vriendelijke manier aan te tonen dat ze ongelijk hebben. Als je hen in ALLES gehoorzaamt,ook in zaken waarin ze fout zijn,zul je samen met hen branden in de hel.overdrijf ik? -lees de Koran -Er zijn voldoende overleveringen die zulke "voorbeelden" geven in de Soennah -Raadpleeg imams -Bezoek islamitische sites

Noesajbah
15-01-2003, 15:52
Origineel gepost door Toufik19 voor alle duidelijkheid: mijn reactie was er eentje op TROTS. Plichtsgetrouw tegen je ouders betekent trouwens dat je hen moet respecteren en vriendelijk zijn tov hen,en betekent NIET dat je hen in alles moet gehoorzamen,maar probeer het hen wel op een vriendelijke manier aan te tonen dat ze ongelijk hebben. Als je hen in ALLES gehoorzaamt,ook in zaken waarin ze fout zijn,zul je samen met hen branden in de hel.overdrijf ik? -lees de Koran -Er zijn voldoende overleveringen die zulke "voorbeelden" geven in de Soennah -Raadpleeg imams -Bezoek islamitische sites En wat versta jij onder zaken die fout zijn?? En ook ik lees de Quraan, heb genoeg imaams gehoord en luister nog steeds naar ze, ik bezoek ook islamitische sites en lees voldoende overleveringen! Maar ik denk dat jij en ik nooit eens zullen zijn. En Allah weet het beste, wat betreft de gehoorzaamheid jegens je ouders! Noesje :zwaai:

Noesajbah
15-01-2003, 15:55
Origineel gepost door BellaScorpione wie heeft er hier nog meer problemen gehad waardoor contact met de ouders er niet meer bij was..........? en hoe hebben jullie het weer goed gemaakt met hun? ik heb namelijk al twee jaar mijn vader niet meer gezien/gesproken ik heb volgens mij alles al geprobeerd en niets hielp wat kan ik nog meer doen? Abu Bakr, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: "Zal ik jullie op de hoogte stellen van wat de allergrootste zonden zijn?' Wij zeiden: O, jawel Gezant van Allah. Hij zei: 'Veelgodendienst en ongehoorzaamheid aan de ouders'. Hij lag uitgestrekt, ging zitten en zei: 'en zeker het vertellen van een onwaarheid, onwaarheid bij een getuigenverklaring' en bleef dat herhalen totdat wij hoopten dat hij zou stoppen." [Uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem] De levensloop van de metgezel:Nufai'e Ibn Alharith Ibn Kilda At-thaqafi was een metgezel van de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem. Hij werd Abu Bakrata genoemd omdat hij vanuit een boom, de "bakra" genaamd, naar beneden klom op de dag van de strijd rondom Taïf. Hij heeft enkele hadith's overgeleverd, nam deel aan een aantal veldslagen en overleed in het jaar 51 "hidjrie". Moge Allah met hem tevreden zijn. De uitleg van de hadith:Er zijn veel grote zonden maar de ergste zijn: de veelgodendienst, het geloven in de goddelijkheid van iemand anders dan Allah en het aanbidden van of geloven in de volmaaktheid van de namen en de eigenschappen van een ander. De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft dit als eerste genoemd omdat het een grote zonde is. Daarna heeft Hij de ongehoorzaamheid aan ouders genoemd als een van de ergste zonden. Allah, de Verhevene, heeft degenen die deze zonden begaan gewaarschuwd dat hen een zware straf te wachten staat. Vandaar dat de moslim zich tegenover zijn ouders uiterst goed moet gedragen want zij hebben namelijk vanaf de geboorte voor hem gezorgd. Allah heeft ons opgedragen hen goed te behandelen en heeft ons afgeraden hen niet te ongehoorzamen. 'En jouw Heer heeft bepaald dat jullie alleen Hem zullen dienen en dat men goed moet zijn voor de ouders; of nu een van tweëen of allebei bij jou de ouderdom bereiken, zeg dan niet 'Foei' tegen hen, bejegen hen niet onheus en spreek op een hoffelijke manier tot hen (23) En wees uit barmhartigheid voor hen nederig en ontvankelijk en zeg:'Mijn Heer, erbarm U over hen, zoals zij mij grootbrachten toen ik klein was.' [Soerat Al-isra'a: verzen 23 - 24] Ouders verdienen dus bovenal gehoorzaamheid en respect. Het is een plicht hen te gehoorzamen zolang zij niet iets ongeoorloofds van je vragen. Voorbeelden van ongeoorloofde zaken zijn: de onwaarheid vertellen bij een getuigenverklaring, het opzettelijk verdraaien en veranderen van wat is gezegd door een ander. De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, gaf veel aandacht aan dit onderwerp tijdens zijn gesprek met Zijn metgezellen. Het is gemakkelijk om de onwaarheid te vertellen bij een getuigen-verklaring en men staat meestal niet stil bij de aanleiding daarvoor zoals haat, vijandigheid enz. De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, bleef het herhalen totdat de metgezellen hoopten dat hij stopte, uit mededogenheid en omdat zij hem niet in die situatie wilden zien. Wie Allah's genade heeft kunnen bereiken en de Islam als religie omhelst moet voorzichtig zijn deze grote zonden niet te begaan want dat leidt tot ontevredenheid bij Allah, de Verhevene, en vraagt om Zijn bestraffing. Noesje :zwaai:

Toufik19
15-01-2003, 16:05
Origineel gepost door Noesajbah En wat versta jij onder zaken die fout zijn?? En ook ik lees de Quraan, heb genoeg imaams gehoord en luister nog steeds naar ze, ik bezoek ook islamitische sites en lees voldoende overleveringen! Maar ik denk dat jij en ik nooit eens zullen zijn. En Allah weet het beste, wat betreft de gehoorzaamheid jegens je ouders! Noesje :zwaai: fout: als ze iets vragen of verwachten dat je meedoet aan iets dat indruist tegen de Koran/Soenna/Shari'a The Prophet (SAW) said "Obedience is in what is good and right." (Sahih Al-Bukhari and Muslim) "When it is said to them: Follow what Allah has sent down, they say: No! We shall follow what we found our fathers following. (What!) Even though their fathers did not understand anything nor were they guided?" (al baqara) Sa'd bin Abi Waqqas. He said: "I was very faithful to my mother. When I embraced Islam, she said to me: "What is this I notice in you? Leave this Religion of yours or I will refuse to eat or drink until I die." People started to blame me, saying 'O killer of your mother.' I told my mother not to continue as I would never leave me Religion. She passed a day without food or drink and suffered as a result of that. Another day passed and her suffering increased. The third day was very hard for her. On seeing this I said, "O my mother, you know that I will not leave my Religion, even if you had a hundred souls each suffering death. So eat if you wish and obstain from eating if you wish." So she finally took some food" ( Narrated by Mus'ab ibn Sa'd & collected in Saheeh Muslim (vol 4) Hopelijk begrijp je bovenstaande teksten volledig.Allah swt is de enige die VOLLEDIGE gehoorzaamheid mag krijgen. De profeet(vzmh)zei: "Er is geen gehoorzaamheid tot de mens als dit ongehoorzaamheid tot de Schepper betekent"(Boekhari) Als je echt interesse hebt,zal ik je een link geven van situaties waarin de prfoeet(vzmh)zei dat men tegen hun ouders wil moet ingaan als ze iets vragen dat tegen de islamitische wetten ingaat.

Liloesh
15-01-2003, 16:11
Origineel gepost door saidaatje hoi, ik denk dat praten wel zal helpen. niet altijd :(

Noesajbah
15-01-2003, 16:19
Origineel gepost door Toufik19 fout: als ze iets vragen of verwachten dat je meedoet aan iets dat indruist tegen de Koran/Soenna/Shari'a The Prophet (SAW) said "Obedience is in what is good and right." (Sahih Al-Bukhari and Muslim) "When it is said to them: Follow what Allah has sent down, they say: No! We shall follow what we found our fathers following. (What!) Even though their fathers did not understand anything nor were they guided?" (al baqara) Sa'd bin Abi Waqqas. He said: "I was very faithful to my mother. When I embraced Islam, she said to me: "What is this I notice in you? Leave this Religion of yours or I will refuse to eat or drink until I die." People started to blame me, saying 'O killer of your mother.' I told my mother not to continue as I would never leave me Religion. She passed a day without food or drink and suffered as a result of that. Another day passed and her suffering increased. The third day was very hard for her. On seeing this I said, "O my mother, you know that I will not leave my Religion, even if you had a hundred souls each suffering death. So eat if you wish and obstain from eating if you wish." So she finally took some food" ( Narrated by Mus'ab ibn Sa'd & collected in Saheeh Muslim (vol 4) Hopelijk begrijp je bovenstaande teksten volledig.Allah swt is de enige die VOLLEDIGE gehoorzaamheid mag krijgen. De profeet(vzmh)zei: "Er is geen gehoorzaamheid tot de mens als dit ongehoorzaamheid tot de Schepper betekent"(Boekhari) Als je echt interesse hebt,zal ik je een link geven van situaties waarin de prfoeet(vzmh)zei dat men tegen hun ouders wil moet ingaan als ze iets vragen dat tegen de islamitische wetten ingaat. Toufik ik begrijp je wel, maar jij wil mij gewoon niet begrijpen!!! Je weet waar ik het overheb!! Ik doe het liever prive dan zo, maar goed nogmaals ik respecteer jouw keuze en hopelijk maak je geen fout!! Want nogmaals ik zei dat er zoveel voorbeelden zijn!!En het resultaat is ook al bekend. Maar goed je bent oud en wijs genoeg om te beslissen. Noesje :zwaai:

Toufik19
15-01-2003, 16:26

Origineel gepost door Noesajbah Maar goed je bent oud en wijs genoeg om te beslissen. leeftijd heeft niets te maken met wijsheid. leeftijd is trouwens een onbekende zaak binnen de islam.Leeftijd is van de yahilliya.(periode voor de komst van de Profeet vzmh) De profeet(vzmh) wou deze taboe van leeftijd doorbreken door Usama ibn Zaid aan het hoofd van een leger te zetten op 17jarige leeftijd.

Pagina's : [1] 2