Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ik ben verdrietig!

Pagina's : [1] 2

peterjong
27-11-2004, 18:17

Ik ben verdrietig omdat iedereen tegenover elkaar staat, ik ben verdrietig dat iedereen de schuld steekt op het geloof, ik ben verdrietig omdat niemand meer naar elkaar wil luisteren, ik ben verdrietig dat we niet van elkaar willen leren, ik ben verdrietig dat de klok 70 jaar terug wordt gezet, ik ben verdrietig omdat ons land niet geregeerd wordt, ik ben verdrietig dat er tegenstellingen zijn. Kortom ik ben verdrietig………………………………. Was het niet zo dat in de jaren 60 we toenadering zochten, was het niet zo dat we naar 2 vreselijke oorlogen beloofd hebben nooit meer te vechten tegen elkaar, om geloof, vaderland en economische reden. We hebben fouten gemaakt en hebben het niet willen inzien, het opvoeden van onze kinderen. Ligt daar niet de basis van succes voor hen, want immers wat wij als volwassenen niet hebben bereikt kunnen we dan toch ieders geval doorgeven aan onze jongeren. En voor alle regerende en bestuurlijke mensen, ff dit, we leven in Europa en of jullie het nu willen of niet dat betekent dat er geen grenzen zijn. Hoezo dan praten over allochtone, want immers zijn we allemaal landgenoten van elkaar. Allochtone is toch het hebben van ouders, of een ouder van een andere nationaliteit. Nu echter geld dat ook voor Duitse, of Franse, of noem maar een land op in Europa. Dit zou volgens de regel ook een allochtone zijn. Wat heeft dat woord dan voor waarde. Hetzelfde geld voor discriminatie, iemand anders benaderen of behandelen vanwege zijn afkomst of achter grond is per definitie gediscrimineerd. Je kunt het wel of niet met me eens zijn , maar dan mag ik me zelfs in mijn eigen land ook gediscrimineerd voelen. Want ik heb een vereniging opgericht om jongeren zonder te kijken naar afkomst of geloof klaar te stomen voor de toekomst, ook wel jeugd en jongerenwerk genoemd, maar omdat ik niet het woord allochtone steun wordt ik niet gehoord terwijl wij wel werken met allochtonen, zoals Nederland het zo graag in hokjes duwt. Nee mensen en vooral volwassenen willen we dat onze kinderen in een betere wereld opgroeien zullen we af moeten van het geijkte bestel en principes. Jongeren de ruimte geven zich te ontwikkelen. Vraag aan ze wat ze willen en geef hen de vrijheid, ook al is dat een beetje eng. Ik ben zelf een vader van 5 kinderen en een doet ook dingen die ik liever niet heb, maar veel van die dingen zijn bespreekbaar. Natuurlijk heb ik het beste met hen voor, maar jongeren hebben de vrijheid nodig om te ontwikkelen. Door ze alles te verboeden gaan ze nou net dat doen wat wij niet graag willen. Maar door te luisteren wat ze graag zouden willen en daar op in te spelen is de vraag van jongeren vaak vrij simpel en in te vullen. Moet je maar eens kijken wat een plezier hun hebben en wij om ervan te genieten. is getekend Peter Matthijssen hoofdcoordinator vereniging J.O.N.G

Honderd_Procent
27-11-2004, 18:22
Ik ben verdrietig omdat iedereen tegenover elkaar staat, ik ben verdrietig dat iedereen de schuld steekt op het geloof, ik ben verdrietig omdat niemand meer naar elkaar wil luisteren, ik ben verdrietig dat we niet van elkaar willen leren, ik ben verdrietig dat de klok 70 jaar terug wordt gezet, ik ben verdrietig omdat ons land niet geregeerd wordt, ik ben verdrietig dat er tegenstellingen zijn. Kortom ik ben verdrietig………………………………. Was het niet zo dat in de jaren 60 we toenadering zochten, was het niet zo dat we naar 2 vreselijke oorlogen beloofd hebben nooit meer te vechten tegen elkaar, om geloof, vaderland en economische reden. We hebben fouten gemaakt en hebben het niet willen inzien, het opvoeden van onze kinderen. Ligt daar niet de basis van succes voor hen, want immers wat wij als volwassenen niet hebben bereikt kunnen we dan toch ieders geval doorgeven aan onze jongeren. En voor alle regerende en bestuurlijke mensen, ff dit, we leven in Europa en of jullie het nu willen of niet dat betekent dat er geen grenzen zijn. Hoezo dan praten over allochtone, want immers zijn we allemaal landgenoten van elkaar. Allochtone is toch het hebben van ouders, of een ouder van een andere nationaliteit. Nu echter geld dat ook voor Duitse, of Franse, of noem maar een land op in Europa. Dit zou volgens de regel ook een allochtone zijn. Wat heeft dat woord dan voor waarde. Hetzelfde geld voor discriminatie, iemand anders benaderen of behandelen vanwege zijn afkomst of achter grond is per definitie gediscrimineerd. Je kunt het wel of niet met me eens zijn , maar dan mag ik me zelfs in mijn eigen land ook gediscrimineerd voelen. Want ik heb een vereniging opgericht om jongeren zonder te kijken naar afkomst of geloof klaar te stomen voor de toekomst, ook wel jeugd en jongerenwerk genoemd, maar omdat ik niet het woord allochtone steun wordt ik niet gehoord terwijl wij wel werken met allochtonen, zoals Nederland het zo graag in hokjes duwt. Nee mensen en vooral volwassenen willen we dat onze kinderen in een betere wereld opgroeien zullen we af moeten van het geijkte bestel en principes. Jongeren de ruimte geven zich te ontwikkelen. Vraag aan ze wat ze willen en geef hen de vrijheid, ook al is dat een beetje eng. Ik ben zelf een vader van 5 kinderen en een doet ook dingen die ik liever niet heb, maar veel van die dingen zijn bespreekbaar. Natuurlijk heb ik het beste met hen voor, maar jongeren hebben de vrijheid nodig om te ontwikkelen. Door ze alles te verboeden gaan ze nou net dat doen wat wij niet graag willen. Maar door te luisteren wat ze graag zouden willen en daar op in te spelen is de vraag van jongeren vaak vrij simpel en in te vullen. Moet je maar eens kijken wat een plezier hun hebben en wij om ervan te genieten. is getekend Peter Matthijssen hoofdcoordinator vereniging J.O.N.G Ik ben blij!! Want het is weekend! Lekker puhhhhhhh

RECHTUIT
27-11-2004, 18:26
Mooi en heel neutraal ,daar heb ik respect voor . Ik heb je boodschap gelezen.Maar geef toe zolang politiek en media tegen de allohtonen zijn .Dan mogen wij hier duizend boodschappen verspreiden toch zou politiek en massamedia winnen.Allochtonen worden misbruikt om kijkcijfers en politieke redenen. Dus ik doe gewoon voort met het aanvallen van onze media-autochtonen die ons willen veranderen in iets wat wij niet willen.Zolang zij zeveren ga ik hen keihard aanvallen en verbaal trachten te vernietigen.Nogmaals hele mooie boodschap maar niet opgewassen tegen de massamedia en politiek.

Honderd_Procent
27-11-2004, 18:30
Mooi en heel neutraal ,daar heb ik respect voor . Ik heb je boodschap gelezen.Maar geef toe zolang politiek en media tegen de allohtonen zijn .Dan mogen wij hier duizend boodschappen verspreiden toch zou politiek en massamedia winnen.Allochtonen worden misbruikt om kijkcijfers en politieke redenen. Dus ik doe gewoon voort met het aanvallen van onze media-autochtonen die ons willen veranderen in iets wat wij niet willen.Zolang zij zeveren ga ik hen keihard aanvallen en verbaal trachten te vernietigen.Nogmaals hele mooie boodschap maar niet opgewassen tegen de massamedia en politiek. Je zit dus nog steeds in je ontkenningsfase, dat is duidelijk!

gaviel
27-11-2004, 18:44

Ik hoop dat je dan nog heel lang je werk mag doen. sterkte ermee en ook heel veel plezier. Want ik weet het is niet alleen werk maar genoegdoening als je een stel mensen, als vrienden met elkaar ziet omgaan! Dus samen is het toverwoord :D

RECHTUIT
27-11-2004, 18:51
Ik hoop dat ...je dan nog heel lang ...je werk mag doen. sterkte ermee en ook heel veel plezier. Want ik weet het is niet alleen werk maar genoegdoening als je een stel mensen, als vrienden met elkaar ziet omgaan! Dus samen is het toverwoord :DTegen wie ben jij bezig,ja halllooooo ziede gij spoken ofwa. Allee vertel me eens ,ist tegen mij dat jij bezig bent of tegen een spook of zo?????

peterjong
27-11-2004, 19:53
Mooi en heel neutraal ,daar heb ik respect voor . Ik heb je boodschap gelezen.Maar geef toe zolang politiek en media tegen de allohtonen zijn .Dan mogen wij hier duizend boodschappen verspreiden toch zou politiek en massamedia winnen.Allochtonen worden misbruikt om kijkcijfers en politieke redenen. Dus ik doe gewoon voort met het aanvallen van onze media-autochtonen die ons willen veranderen in iets wat wij niet willen.Zolang zij zeveren ga ik hen keihard aanvallen en verbaal trachten te vernietigen.Nogmaals hele mooie boodschap maar niet opgewassen tegen de massamedia en politiek. Dan zou het toch mooi zijn als we ook eens een andere boodschap zouden geven en de Media beinvloeden dat het allemaal anders kan sterker nog MOET

Rafi
27-11-2004, 19:56
Dan zou het toch mooi zijn als we ook eens een andere boodschap zouden geven en de Media beinvloeden dat het allemaal anders kan sterker nog MOET Zeker!

OneTouch
27-11-2004, 20:45
Mooi betoog!

Sanah
27-11-2004, 21:00
Ik ben verdrietig omdat iedereen tegenover elkaar staat, ik ben verdrietig dat iedereen de schuld steekt op het geloof, ik ben verdrietig omdat niemand meer naar elkaar wil luisteren, ik ben verdrietig dat we niet van elkaar willen leren, ik ben verdrietig dat de klok 70 jaar terug wordt gezet, ik ben verdrietig omdat ons land niet geregeerd wordt, ik ben verdrietig dat er tegenstellingen zijn. Kortom ik ben verdrietig………………………………. Was het niet zo dat in de jaren 60 we toenadering zochten, was het niet zo dat we naar 2 vreselijke oorlogen beloofd hebben nooit meer te vechten tegen elkaar, om geloof, vaderland en economische reden. We hebben fouten gemaakt en hebben het niet willen inzien, het opvoeden van onze kinderen. Ligt daar niet de basis van succes voor hen, want immers wat wij als volwassenen niet hebben bereikt kunnen we dan toch ieders geval doorgeven aan onze jongeren. En voor alle regerende en bestuurlijke mensen, ff dit, we leven in Europa en of jullie het nu willen of niet dat betekent dat er geen grenzen zijn. Hoezo dan praten over allochtone, want immers zijn we allemaal landgenoten van elkaar. Allochtone is toch het hebben van ouders, of een ouder van een andere nationaliteit. Nu echter geld dat ook voor Duitse, of Franse, of noem maar een land op in Europa. Dit zou volgens de regel ook een allochtone zijn. Wat heeft dat woord dan voor waarde. Hetzelfde geld voor discriminatie, iemand anders benaderen of behandelen vanwege zijn afkomst of achter grond is per definitie gediscrimineerd. Je kunt het wel of niet met me eens zijn , maar dan mag ik me zelfs in mijn eigen land ook gediscrimineerd voelen. Want ik heb een vereniging opgericht om jongeren zonder te kijken naar afkomst of geloof klaar te stomen voor de toekomst, ook wel jeugd en jongerenwerk genoemd, maar omdat ik niet het woord allochtone steun wordt ik niet gehoord terwijl wij wel werken met allochtonen, zoals Nederland het zo graag in hokjes duwt. Nee mensen en vooral volwassenen willen we dat onze kinderen in een betere wereld opgroeien zullen we af moeten van het geijkte bestel en principes. Jongeren de ruimte geven zich te ontwikkelen. Vraag aan ze wat ze willen en geef hen de vrijheid, ook al is dat een beetje eng. Ik ben zelf een vader van 5 kinderen en een doet ook dingen die ik liever niet heb, maar veel van die dingen zijn bespreekbaar. Natuurlijk heb ik het beste met hen voor, maar jongeren hebben de vrijheid nodig om te ontwikkelen. Door ze alles te verboeden gaan ze nou net dat doen wat wij niet graag willen. Maar door te luisteren wat ze graag zouden willen en daar op in te spelen is de vraag van jongeren vaak vrij simpel en in te vullen. Moet je maar eens kijken wat een plezier hun hebben en wij om ervan te genieten. is getekend Peter Matthijssen hoofdcoordinator vereniging J.O.N.G Ik heb hier wel begrip voor en begrijp je gevoelens. Gelukkig zijn er nog serieuze mensen onder ons, die hun hersenen kunnen gebruiken. Niet iedereen denkt er zo over en daar geef ik je gelijk in. Maar wees niet verdrietig, want ze zullen vroeg of laat toch wel inzien dat ze verkeerd bezig zijn. De jongeren zijn de toekomst en dat wordt vaak genoeg vergeten, daar moet tijd en energie in gestoken worden.

peterjong
27-11-2004, 22:04
Bedankt tot nu toe voor jullie reacties, jullie moesten eens weten wat het is om lokale politiek om te krijgen, dat is gelukt ik heb de discussie op gang gekregen. ook landelijk hebben we het voor elkaar onze vereniging heet J.O.N.G we hebben een web site en zijn al 4 jaar bezig om het voor elkaar te krijgen. Ook ben ik al in Brussel geweest om mijn standpunt duidelijk te maken. Kijk voor de gein op www.jong-info.nl en daarna op www.operatie-jong.nl Leer eruit en zie dat het ook anders kan, de bottel nek zit niet in het niet willen, maar meer in het niet mogen. Kinderen eerst!!!!!

Sanah
27-11-2004, 22:15
Bedankt tot nu toe voor jullie reacties, jullie moesten eens weten wat het is om lokale politiek om te krijgen, dat is gelukt ik heb de discussie op gang gekregen. ook landelijk hebben we het voor elkaar onze vereniging heet J.O.N.G we hebben een web site en zijn al 4 jaar bezig om het voor elkaar te krijgen. Ook ben ik al in Brussel geweest om mijn standpunt duidelijk te maken. Kijk voor de gein op www.jong-info.nl en daarna op www.operatie-jong.nl Leer eruit en zie dat het ook anders kan, de bottel nek zit niet in het niet willen, maar meer in het niet mogen. Kinderen eerst!!!!! Ik heb de sites doorgenomen. Ik vind dat jullie goed bezig zijn. Jullie steken tenminste jullie handen uit de mouwen en werken aan resultaat. De jongeren hebben daar veel aan... ;)

gaviel
27-11-2004, 22:19
Tegen wie ben jij bezig,ja halllooooo ziede gij spoken ofwa. Allee vertel me eens ,ist tegen mij dat jij bezig bent of tegen een spook of zo????? Rechtuit waar naar toe? Nee geen spoken maar gij zult beter resultaten boeken als je met elkaar naar een oplossing zoekt. Dan in je eentje in een (st)rondje draaien!!!

peterjong
29-11-2004, 22:40
Wat ik ook steeds meer proef uit de discussie afgelopen maandag met Paul witteman en Prem, eerst ff excuus dat ik Prem zijn achternaam niet opschrijf , dit komt omdat ik zeer veel berichtjes beantwoord en eigenlijk geen tijd heb ff te achterhale hoe je die schrijft, maar to the point. Extrimisme krijgt bij jongeren de overhand die teleurgesteld zijn. En natuurliojk wordt het tijd dat we respect krijgen voor onze medemens welke al die jaren die klote klusjes heeft gedaan in de Nederlandse samenleving, met als uitgangspunt ik ga het maken in Nederland en daarna een mooi leven opbouwen in mijn thuisland. Dat dit alles een beetje een andere wending heeft gekregen ,neemt niet weg dat die mannen en vrouwen hun beidrage hebben geleverd voor het wel en wee wat we nu om ons heen zien. Zonder hun bijdrage hedden we dit niet allemaal voor elkaar gekregen. Ik ga niet in details treden, maar laat duidelijk zijn een maatschappij draag je met zijn alle en ieder zijn inzet, dus respect voor al die mannen die hier soms in onbermelijke omstandigheden hun boterham hebben verdient. Nu hebben ze kinderen en daar dragen we in de Nederlandse maatschappij samen zorg voor, maar echter kan het neit zo zijn dat de eeen meer aandacht krijgt dan de ander, maar iets doen is hard nodig ONZE KINDEREN VRAGEN ER OM. Ik heb zelf 5 kinderen als die aandacht nodig hebben krijgen ze dat. Maar als je net als ik met mijn organisatie verantwoordelijk bent voor 11.000 kinderen moeten die ook al dezelfde aandacht krijgen

Sanah
29-11-2004, 22:51

Wat ik ook steeds meer proef uit de discussie afgelopen maandag met Paul witteman en Prem, eerst ff excuus dat ik Prem zijn achternaam niet opschrijf , dit komt omdat ik zeer veel berichtjes beantwoord en eigenlijk geen tijd heb ff te achterhale hoe je die schrijft, maar to the point. Extrimisme krijgt bij jongeren de overhand die teleurgesteld zijn. En natuurliojk wordt het tijd dat we respect krijgen voor onze medemens welke al die jaren die klote klusjes heeft gedaan in de Nederlandse samenleving, met als uitgangspunt ik ga het maken in Nederland en daarna een mooi leven opbouwen in mijn thuisland. Dat dit alles een beetje een andere wending heeft gekregen ,neemt niet weg dat die mannen en vrouwen hun beidrage hebben geleverd voor het wel en wee wat we nu om ons heen zien. Zonder hun bijdrage hedden we dit niet allemaal voor elkaar gekregen. Ik ga niet in details treden, maar laat duidelijk zijn een maatschappij draag je met zijn alle en ieder zijn inzet, dus respect voor al die mannen die hier soms in onbermelijke omstandigheden hun boterham hebben verdient. Nu hebben ze kinderen en daar dragen we in de Nederlandse maatschappij samen zorg voor, maar echter kan het neit zo zijn dat de eeen meer aandacht krijgt dan de ander, maar iets doen is hard nodig ONZE KINDEREN VRAGEN ER OM. Ik heb zelf 5 kinderen als die aandacht nodig hebben krijgen ze dat. Maar als je net als ik met mijn organisatie verantwoordelijk bent voor 11.000 kinderen moeten die ook al dezelfde aandacht krijgen Ik ben het met je eens ;)

Pagina's : [1] 2