Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jezus toch overleden volgens de Islam?

Pagina's : [1] 2 3

Karrar
27-11-2004, 01:54

Laatst had ik een discussie met een nederlandse bekeerde moslim, en die beweerde dat Jezus is gestorven. Weliswaar niet aan het kruis, maar wel gestorven. Hij haalde de volgende ayaa naar voren: Bismillah ilra7maan ilra7iem 117. Ik zeide niets tot hen, dan hetgeen Gij mij hebt geboden: "Aanbidt Allah, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, zolang ik in hun midden verbleef, maar nadat Gij mij deedt sterven, waart Gij de Bewaker over hen en Gij zijt Getuige van alle dingen. (Al Maidah, aya 117) Hoe moet ik dit lezen. Dit is niet de enige nederlandse vertaling die dit zegt. in de Edele Koran staat dat ook. Volgens de engelse vertaling is hij verhevend naar Allah. 5:117 "Never said I to them aught except what Thou didst command me to say, to wit, 'worship Allah, my Lord and your Lord'; and I was a witness over them whilst I dwelt amongst them; when Thou didst take me up Thou wast the Watcher over them, and Thou art a witness to all things. Dus mijn vraag. Is Jezus toch gestorven, of is het gewoon verkeerd vertaald.

Forca
27-11-2004, 09:07
Ik ben beniuwd, nog steeds geen reacties. :)

Miss. Poes
27-11-2004, 09:11
Laatst had ik een discussie met een nederlandse bekeerde moslim, en die beweerde dat Jezus is gestorven. Weliswaar niet aan het kruis, maar wel gestorven. Hij haalde de volgende ayaa naar voren: Bismillah ilra7maan ilra7iem 117. Ik zeide niets tot hen, dan hetgeen Gij mij hebt geboden: "Aanbidt Allah, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, zolang ik in hun midden verbleef, maar nadat Gij mij deedt sterven, waart Gij de Bewaker over hen en Gij zijt Getuige van alle dingen. (Al Maidah, aya 117) Hoe moet ik dit lezen. Dit is niet de enige nederlandse vertaling die dit zegt. in de Edele Koran staat dat ook. Volgens de engelse vertaling is hij verhevend naar Allah. 5:117 "Never said I to them aught except what Thou didst command me to say, to wit, 'worship Allah, my Lord and your Lord'; and I was a witness over them whilst I dwelt amongst them; when Thou didst take me up Thou wast the Watcher over them, and Thou art a witness to all things. Dus mijn vraag. Is Jezus toch gestorven, of is het gewoon verkeerd vertaald. Het zal me een worst wezen, ik geloof niet :D

mohammedALI
27-11-2004, 09:35
Laatst had ik een discussie met een nederlandse bekeerde moslim, en die beweerde dat Jezus is gestorven. Weliswaar niet aan het kruis, maar wel gestorven. Hij haalde de volgende ayaa naar voren: Bismillah ilra7maan ilra7iem 117. Ik zeide niets tot hen, dan hetgeen Gij mij hebt geboden: "Aanbidt Allah, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, zolang ik in hun midden verbleef, maar nadat Gij mij deedt sterven, waart Gij de Bewaker over hen en Gij zijt Getuige van alle dingen. (Al Maidah, aya 117) Hoe moet ik dit lezen. Dit is niet de enige nederlandse vertaling die dit zegt. in de Edele Koran staat dat ook. Volgens de engelse vertaling is hij verhevend naar Allah. 5:117 "Never said I to them aught except what Thou didst command me to say, to wit, 'worship Allah, my Lord and your Lord'; and I was a witness over them whilst I dwelt amongst them; when Thou didst take me up Thou wast the Watcher over them, and Thou art a witness to all things. Dus mijn vraag. Is Jezus toch gestorven, of is het gewoon verkeerd vertaald. Daar zijn de meningen over verdeeld , dus laat ik het ijs maar breken. Somige denken dat hij als oude man is gestorven en andere geloven in een hemelvaart . Ik geloof in een hemelvaart , omdat na die tijd nooit meer iets van hem vernomen is . Als hij dan nog geleefd had had hij op ze mist zo af en toe toch nog wat opmerkelijks gedaan.

Marrakick
27-11-2004, 09:47

In het jaar nul je Jezus ter hemel gestege. Hierna is hij ongeveer elke 500 jaar teruggekomen. Voor het eerst onder de naam Mohammed. Ik ben momenteel op zoek naar de namen die de profeet daarna heeft aangenomen. In het jaar 2000 moet hij ook een boodschap hebben achtergelaten. Alleen is iedereen zo druk met zichzelf en het verleden bezig dat niemand meer luistert.

tahoe
27-11-2004, 10:16
Misschien vergeten je voicemail af te luisteren?

Yaw
27-11-2004, 10:21
In het jaar nul je Jezus ter hemel gestege. Hierna is hij ongeveer elke 500 jaar teruggekomen. Voor het eerst onder de naam Mohammed. Ik ben momenteel op zoek naar de namen die de profeet daarna heeft aangenomen. In het jaar 2000 moet hij ook een boodschap hebben achtergelaten. Alleen is iedereen zo druk met zichzelf en het verleden bezig dat niemand meer luistert. Watwatwaaaat? Heb je Emile Ratelband gemist!? :lol:

indy
27-11-2004, 10:31
tjonge tjonge in het jaar 33 of 34 is hij gestorven aan het kruis na enkele dagen heeft hijzich laten zien aan maria en aan zijn discipelen jullie koraan loopt 600 jaar achter mohammed is gewoon een opvolger van de bijbel die er weer een eigen uitleg heeft aangegeven om er zelf beter van te worden

Karrar
28-11-2004, 20:33
Mag ik meer serieuze reacties hierop aub? Van een moslim geleerde of iets dergelijks?

Sheikh_Yassin
28-11-2004, 20:48
De profeet Jezus is inderdaad overleden, integenstelling tot wat veel analfabete Moslims beweren. hier is de Arabische versie fonetisch geschreven... 3:55 Ith qala Allahu ya AAeesa innee mutawaffeeka warafiAAuka ilayya wamutahhiruka mina allatheena kafaroo wajaAAilu allatheena ittabaAAooka fawqa allatheena kafaroo ila yawmi alqiyamati thumma ilayya marjiAAukum faahkumu baynakum feema kuntum feehi takhtalifoona 3:55 vertaling....Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet.

Wordwarrior
28-11-2004, 21:01
De profeet Jezus is inderdaad overleden, integenstelling tot wat veel analfabete Moslims beweren. hier is de Arabische versie fonetisch geschreven... 3:55 Ith qala Allahu ya AAeesa innee mutawaffeeka warafiAAuka ilayya wamutahhiruka mina allatheena kafaroo wajaAAilu allatheena ittabaAAooka fawqa allatheena kafaroo ila yawmi alqiyamati thumma ilayya marjiAAukum faahkumu baynakum feema kuntum feehi takhtalifoona 3:55 vertaling....Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet. Een ding zijn we het er over eens. Ik weet niet hoe het precies in de Koran staat maar ik weet wel dat Jezus (vzmh) is opgeheven. Maar op de vraag hoe dat is gebeurd is een andere. Ik weet in iedergeval wel zeker dat het niet gestorven is zoals men dat bijvoorbeeld kent bij ouderdom etc. En ik vraag me af of wij uberhaupt dat ooit zullen weten en kunnen weten. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat erom dat Jezus (vzmh) is opgeheven.

Mernis
28-11-2004, 21:08
De profeet Jezus is inderdaad overleden, integenstelling tot wat veel analfabete Moslims beweren. hier is de Arabische versie fonetisch geschreven... 3:55 Ith qala Allahu ya AAeesa innee mutawaffeeka warafiAAuka ilayya wamutahhiruka mina allatheena kafaroo wajaAAilu allatheena ittabaAAooka fawqa allatheena kafaroo ila yawmi alqiyamati thumma ilayya marjiAAukum faahkumu baynakum feema kuntum feehi takhtalifoona 3:55 vertaling....Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet. 4.157 En (wegens) hun uitspraak "Wij hebben de Masîh 'Îsa, zoon van Maryam, gedood." Maar zij doodde hem niet en zij kruisigden hem niet, maar iemand die voor hen op hem leek. En voorwaar, degene die daar van mening over verschillen, twijfelen daar onderling over. Zij hebben daar geen kennis over, zij volgen slechts vermoedens, en zij zijn er niet van overtuigd dat zij 'Îsa gedood hebben. 4.158 Maar Allah heeft hem juist tot Zich opgeheven. En Allah is Almachtig, Alwijs. ga eerst arabisch leren en dan opnieuw leze en dan pas zult gij begrijpen wat er gezegd wordt

Sheikh_Yassin
28-11-2004, 21:09
Een ding zijn we het er over eens. Ik weet niet hoe het precies in de Koran staat maar ik weet wel dat Jezus (vzmh) is opgeheven. Maar op de vraag hoe dat is gebeurd is een andere. Ik weet in iedergeval wel zeker dat het niet gestorven is zoals men dat bijvoorbeeld kent bij ouderdom etc. En ik vraag me af of wij uberhaupt dat ooit zullen weten en kunnen weten. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat erom dat Jezus (vzmh) is opgeheven. schijnbaar ben jij ook nog half-analfabeet... lees goed... 3:55 vertaling....Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet. dus Jezus is zowel dood als door God opheven

Sheikh_Yassin
28-11-2004, 21:11
4.157 En (wegens) hun uitspraak "Wij hebben de Masîh 'Îsa, zoon van Maryam, gedood." Maar zij doodde hem niet en zij kruisigden hem niet, maar iemand die voor hen op hem leek. En voorwaar, degene die daar van mening over verschillen, twijfelen daar onderling over. Zij hebben daar geen kennis over, zij volgen slechts vermoedens, en zij zijn er niet van overtuigd dat zij 'Îsa gedood hebben… 4.158 Maar Allah heeft hem juist tot Zich opgeheven. En Allah is Almachtig, Alwijs… ga eerst arabisch leren en dan opnieuw leze en dan pas zult hij begrijpen wat er gezegd wordt leer lezen.... in deze vers staat dat de romijnen hem niet gedood hebben. De Romijnen hebben hem ook niet gedood. Dat heb ik ook niet gezegd.... God heeft hem doen sterven en niet de Romijnen. 3:55 vertaling....Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet

cassecroute
28-11-2004, 21:15

De profeet Jezus is inderdaad overleden, integenstelling tot wat veel analfabete Moslims beweren. hier is de Arabische versie fonetisch geschreven... 3:55 Ith qala Allahu ya AAeesa innee mutawaffeeka warafiAAuka ilayya wamutahhiruka mina allatheena kafaroo wajaAAilu allatheena ittabaAAooka fawqa allatheena kafaroo ila yawmi alqiyamati thumma ilayya marjiAAukum faahkumu baynakum feema kuntum feehi takhtalifoona 3:55 vertaling....Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet. In mijn Koranvertaling staat bij dit vers: En toen Allah zei: "Oh, Isa, voorwaar, Ik zal jou (tot Mij) NEMEN en Ik zal jou tot mij OPHEFFEN........... Voetnoot: Dit vers kunnen wij op twee manieren vertalen: op bovenstaand wijze waarbij het woord "Moetawaffika"met "Qabidhoeka" oftewel "nemen" vertaald wordt, of de volgorde van de woorden "Moetawaffika"en "Rafi'oeka om te draaien. Zie Ibn Katsir, vol.I blz 366 en Ali as Shaboeny, ShafwatoetTafasir, vol.I blz. 205.

Pagina's : [1] 2 3