Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Fatima Elatik is de ayaan van de PVDA

Pagina's : [1] 2 3 4

mohammedALI
26-11-2004, 19:39

Ik heb het idee dat Fatima Elatik de pvda versie is van de vvd ayaan. Beide dienen hetzelfde doel. Die indruk kreeg ik sterk afgelopen donderdag. Als eerst wil ik zeggen dat de pvda wellicht de beste partij is zolang er geen echte islamitische partij bestaat. Daar wil ik het hier verder niet over hebben. Toch is ze niet zonder reden naar voren geschoven. Men (pvda) probeert o.a. via haar een nieuw soort Islaam te creeren in nederland , een soort sub-christendom met islamitische inslag. Ik vind haar ook enorm hypocriet. Ik weet dat je je schoonheid moet verhullen maar wist niet dat je dat met make up moest doen. Ze had dan beter zonder hoofdoekje kunnen verschijnen. Dat had het beeld dan alleen maar compleet gemaakt. Ik vind haar ook enorm geheimzinnig doen als iets gevraagd wordt en komt met allerlei voorgeprogameerde antwoorden zoals een jehova getuige dat doet. Ik vraag me sterk af waar haar loyaliteit ligt. Dit is voor mij weer een voorbeeld waarom vrouwen beter niet in de politiek kunnen gaan. Ik ben benieuwd wat anderen daar van vinden.

Lohengrin
26-11-2004, 19:41
Ik heb het idee dat Fatima Elatik de pvda versie is van de vvd ayaan. Beide dienen hetzelfde doel. Ik ben benieuwd wat anderen daar van vinden. Ayaan is toch ook pas een jaartje of 2 weg bij de PvdA, dus zo gek is dat niet.

2Smart4u
26-11-2004, 19:42
oke moh.. leg mij eens uit..WAAROM je dat zegt.. ze is moslima.. ze is marokkaan... 2 eigenschappen die ze gemeen heeft met jou.. daba is t niet genoeg dat anderen ons haten? moeten we elkaar ook nog haten? ps: ik heb r gisteren bij Barend & van Dorp gezien..ben met tranen in mijn ogen gaan slapen. Dat ze ZOOOO nep kan doen....moehiem, ik begrijp wat je bedoelt, begrijp me niet verkeerd.. maar wil graag wat argumentjes horen :)

Narcis4
26-11-2004, 20:06
zoals Theo al zei, ze is een troetelallochtoon... heb nog nooit iemand zo uit ze nek horen kletsen als zij..ze is gewoon een kontenlikker!

Honderd_Procent
26-11-2004, 20:12

Ik heb het idee dat Fatima Elatik de pvda versie is van de vvd ayaan. Beide dienen hetzelfde doel. Ik ben benieuwd wat anderen daar van vinden. Leg uit, verklaar je nader!

Honderd_Procent
26-11-2004, 20:20
Nou vertel....ik zit te wachten op je verhaal en je motivatie!

sorayia
26-11-2004, 20:22
ja, ik ook, actually.

miss_tetouan425
26-11-2004, 20:59
Ik heb het idee dat Fatima Elatik de pvda versie is van de vvd ayaan. Beide dienen hetzelfde doel. Ik ben benieuwd wat anderen daar van vinden. verklaar je nader, want volgens mij klopt jouw idee niet helemaal met de werkelijkheid...

Bongo
26-11-2004, 21:01
. Beide dienen hetzelfde doel. I welk doel? wil jij mij daarover informeren? ik ben daar nog niet van op de hoogte.

sorayia
26-11-2004, 21:07
Dat moslim vrouwen onrecht wordt gedaan, onderdrukt worden, besneden worden? Does beg miet ishlam? Ge zult zich echt nader moeten verklaren (duidelijker s.v.p.) mister m.ali.

mohammedALI
27-11-2004, 10:10
wie is Fatima Elatik (intervieuw) wethouder Fatima Elatik was voor de Partij van de Arbeid lid van de gemeenteraad van Amsterdam. Sinds vorig jaar is zij wethouder in stadsdeel Zeeburg. Halima en Naziha uit klas 4K4 zochten haar op in het stadsdeelkantoor voor een interview. Fatima Elatik in haar werkkamer Hoe bent u in de politiek terecht gekomen? Toen ik ging studeren was ik actief in allerlei studentenorganisaties en ik had een grote mond. Je valt natuurlijk erg op als je een hoofddoekje draagt en een grote mond hebt. Ik kwam toen in contact met de jongeren van de Partij van de Arbeid. Ik woonde allerlei vergaderingen, discussies en debatten bij. Een jaar of zes geleden werd mij gevraagd of ik me kandidaat wilde stellen voor de gemeenteraad van Amsterdam. Ik heb ja gezegd. Toen ben ik gemeenteraadslid geworden in 1998. Afgelopen jaar heb ik weer meegedaan met de verkiezingen voor de gemeenteraad. Toen ben ik hier in Zeeburg terechtgekomen als wethouder. Wat voor opleidingen heeft u gevolgd? Na de lagere school ben ik naar de MAVO en toen naar de HAVO gegaan. Daarna heb ik op het HBO de lerarenopleiding biologie gevolgd. Nadat ik een jaartje aan de Universiteit van Amsterdam gestudeerd had, ging ik werken voor de burgemeester. En toen kwamen de verkiezingen en de gemeenteraad. Daarom kon ik mijn studie niet afmaken. Heb je een opleiding nodig om in de politiek te komen? Nee. Het is wel belangrijk dat je goed opgeleid bent. Maar er is geen specifieke opleiding die je kunt volgen. Er zijn wel cursussen die je binnen je partij kunt doen. Alles wat ik weet van de politiek heb ik geleerd op straat. Halima en Fatima Welke taken voert u uit als wethouder? Als wethouder ben ik bezig met het maken van beleid. Ik ben hier in Zeeburg verantwoordelijk voor het jeugdbeleid, het onderwijsbeleid, het kinderopvangbeleid en het grote stedenbeleid. Dat betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de kwaliteit van het beleid dat we maken. Zorgen dat de voorzieningen goed op peil zijn, dat de scholen goed draaien en zorgen dat de kwaliteit van het onderwijs goed is. Hoe is het om als Marokkaanse wethoudster te zijn? Dat is eigenlijk wel grappig. Weet je, ik heb mezelf eigenlijk nooit gedefinieerd als Marokkaanse wethouder. Ik vind mezelf gewoon een Amsterdammer. Ik ben hier geboren en getogen. Ik ben ook Marokkaan, dat ontken ik niet. Ik stond er pas bij stil op het moment dat ik wethouder werd. Iedereen sprak me aan van: ‘Oh, je bent een Marokkaan en je bent wethouder. Wat leuk.’ Ik voel mij enorm vereerd. Het is natuurlijk ook een eer voor mijn eigen gemeenschap. Dat realiseer ik mij ook heel goed. Wordt u anders behandeld omdat u een hoofddoek draagt? Nee, niet echt. Maar ik ben erg bijdehand dus mensen durven ook niks tegen mij te zeggen. Ik kom gewoon voor mijn rechten op. Ik heb geen probleem en mijn collega’s ook niet, die vinden het normaal. Het heeft ook te maken met jezelf. Ik leg veel uit over mijn godsdienst. Je moet begrip kweken. Dat is ook je rol als moslim. Naziha en Fatima Bent u voor of tegen de chador? Ik ben er voor als iemand het zelf wil dragen in haar privé-leven, op straat of als ze boodschappen gaat doen. Dat moet iemand zelf weten. Maar als je zegt: ’Ik wil een chador dragen en ik wil een opleiding gaan volgen.’ dan ben ik er niet voor. Dat vind ik te ver gaan. Er staat nergens in de Koran dat de vrouw haar gezicht moet bedekken, nergens. En ik vind dat je een heel verkeerd signaal afgeeft over de islam aan de samenleving. Ik denk dat die meisjes onze religie echt schaden. Wat ze zeggen door hun gezicht te bedekken is: ‘Ik wil helemaal geen contact met de samenleving.’ De houding van een moslim is juist open staan voor iedereen. Wordt u wel eens lastig gevallen met vervelende vragen over Marokkaanse jongeren? Ja, natuurlijk. Als er iets gebeurt met Marokkaanse jongeren, bellen ze me meteen. Maar ik vind dat ook een van mijn taken. Je wordt er wel eens moe van maar ik beantwoord de vragen wel. Vindt u dat er veel criminele Marokkanen zijn? Ik heb bij het ministerie van justitie gewerkt in Den Haag. Toen kregen we cijfers over de jeugdgevangenissen. De overgrote meerderheid van de bewoners van de jeugdgevangenis is van Marokkaanse afkomst. Er is een hoge criminaliteit onder Marokkaanse jongeren. Dat kunnen we niet blijven ontkennen. Laatst met het slachtfeest ook weer. Dan gaan ze naar de bioscoop en zij gaan het daar verpesten. Ieder jaar weer. Schreeuwen, in het Arabisch roepen, popcorn gooien. Hoe komt dat volgens u? Eigen gedrag. Of gebrek aan aandacht. En sommige jongeren voelen zich buiten gesloten. Dan gaan ze het afreageren. Waarom doen Marokkaanse meisjes dat niet? Meisjes zijn toch anders dan jongens. Wat zijn uw ambities? Ik heb altijd maar een ambitie gehad en dat is de wereld en de samenleving beter maken. Maar mijn hoogste ambitie is een kind krijgen.

Mr_innocent
27-11-2004, 11:26
Ik heb het idee dat Fatima Elatik de pvda versie is van de vvd ayaan. Beide dienen hetzelfde doel. Ik ben benieuwd wat anderen daar van vinden. Ga je maar eerst beter laten informeren.........die 2 kun je echt niet met elkaar vergelijken!!!!!

mohammedALI
27-11-2004, 11:40
Ga je maar eerst beter laten informeren.........die 2 kun je echt niet met elkaar vergelijken!!!!! Ik vergelijk ze niet met elkaar , zeg dat ze het zelfde doel dienen. Afschaffen van de Islaam zoals wij dat kennen. Dat ze verschillen is duidelijk. Maar vergis je niet in Fatima , het is een wolf in schaaps kleding.

Bongo
27-11-2004, 11:42
wie is Fatima Elatik (intervieuw) Wat zijn uw ambities? Ik heb altijd maar een ambitie gehad en dat is de wereld en de samenleving beter maken. Maar mijn hoogste ambitie is een kind krijgen. nou, nou! ik heb het complot van Fatima en consorten door! ze willen alle moslim vrouwen op de wereld overhalen om kinderen te baren. Inderdaad mohammed, dat is een zorgwekkende gedachte, sterker nog, het is al reeds op andere bevolkingsgroepen overgeslagen. Mijn buurvrouw is laatst bevallen van een tweeling, ik bezweer je dat ze ook in het complot zit :nijn:

mohammedALI
27-11-2004, 11:55

nou, nou! ik heb het complot van Fatima en consorten door! ze willen alle moslim vrouwen op de wereld overhalen om kinderen te baren. Inderdaad mohammed, dat is een zorgwekkende gedachte, sterker nog, het is al reeds op andere bevolkingsgroepen overgeslagen. Mijn buurvrouw is laatst bevallen van een tweeling, ik bezweer je dat ze ook in het complot zit :nijn: Dat zijn allemaal van die voorgeprogrameerde antwoorden . Het krijgen van kinderen is ongeveer het eenvoudisgste om te bereiken En als ze dat zo graag wilde was ze al getrouwd ? of niet soms ?

Pagina's : [1] 2 3 4