Bekijk originele versie : Zoontje van 5 weken heeft witte plekjes in z'n mond!!!
Salaam moeders of erfarene,
mijn 5 weken oude zoon heeft in geheelzijn mond (wangen, tong, lip) witte plekjes. het zijn geen melkrestjes.
Ik heb de doktor gebeld en hij heeft een gel voorgeschreven (Daktarin), het is een Anti-schimmel middel. Maar ik durft het niet aan de kleine te geven omdat hij nog zo klein is, bovendien heeft het middel ook nog bijwerkingen. :(
Heeft iemand zijn kind ook de plekjes gehad en wat heb je aan gedaan?
Alvast hartelijk Shoukran!
ja mijn zoon heeft het gehad wij hebben niks gebruikt gaat vanzelf over vraag anders bij consultatiebureau even na voor een alternatief iets van thee ofzo
wardasoussia
26-11-2004, 18:07
mijn 5 weken oude zoon heeft in geheelzijn mond (wangen, tong, lip) witte plekjes. het zijn geen melkrestjes.
Ik heb de doktor gebeld en hij heeft een gel voorgeschreven (Daktarin), het is een Anti-schimmel middel. Maar ik durft het niet aan de kleine te geven omdat hij nog zo klein is, bovendien heeft het middel ook nog bijwerkingen. :(
ik begrijp niet zo goed waarom je het niet durft te geven hoor,het middel is vrij onschuldig .Schimmel in de mond van jonge kindjes heet spruw en kan best pijnlijk zijn voor de kleine waardoor hij niet graag meer drinkt of iets in zijn mondje heeft...ik zou zeggen gewoon geven en meestal verdwijt de aandoening vrij snel .....
sterkte gr warda
ja spruw heet het maar ik was naar de dokter gegaan toen der tijd en heb niks voor geschreven gekregen maar ja mischien had mijn zoon het minder erg.
maar je snapt toch wel dat zon klein babytje medicijnen geven toch best raar aanvoeld ondanks het niet erg sterk is heeft het natuurlijk wel bijwerkingen vooral zon klein kind is daar gevoelig voor.
ik zou gewoon de wijkverpleegkundige bellen om een tweede opinion te vragen
maar de dokter zou het niet voorschrijven als het natuurlijk te zwaar voor hem zou zijn dus wees gerust en beterschap met je kindje
mientje007
27-11-2004, 10:42
heey smurfie,
je kunt als alternatief citroensap gebruiken.
gewoon met een oorstaafje kun je het aanbrengen.
dat kreeg ik toendertijd als tip mee van het consultatiebureau.
het helpt vrij snel.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes dounaya22
oem_mujahid2
27-11-2004, 12:50
Assalaam oe alaikoem,
MIjn schoonzus was gister hier met haar 3 maanden oude dochtertje en die heeft ook witte vlekjes op haar tong...ze is naar de dokter geweest en het blijkt een bepaalde schimmel te zijn..ze heeft druppeltjes gekregen en de moeder zalf voor op haar tepels (daar was de schimmel ook gekomen door de borstvoeding).
De druppels zijn niet schadelijk en hebben snel resultaat..
Ik zou gewoon aanraden om anar de huisarts te gaan en een medicijn zoals die druppels te vragen!! Wa allahoe A3lem,
wa salaam oe alaikouem
Als het geen spruw is, kunnen het ook dan misschien aften zijn?
Je moet het medicijn gewoon aan je zoontje geven. Het is een doktersrecept dus het zit wel goed.
En moge Allaah je zoontje beter maken.
Het is gewoon spruw, je kan het medicijntje gewoon toedienen hoor, de dokter weet wel beter, en de meeste baby's krijgen wel last van spruw. Als je borstvoeding geeft moet je ook je tepels behandelen anders besmet je hem weer met de schimmel en zo gaat het telkens weer, heen en terug.
Dus gewoon het middeltje gebruiken en ook op je tepels smeren.
Geef je de fles, dan moet je de spenen goed uitkoken.
bedankt meiden, ik heb hier op het internet ergens gelezen dat sinasappelsap goed helpt.
Dus dat ga ik erst proberen voordat ik aan de antibiotica begin.
Smurfi
Meiden, siansappelsap heeft echt geholpen!!! De witte stipjes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen!
smurfi
OemAbdoellah
28-11-2004, 20:10
Assalaamoe alaikoem warahmatallaah ugti,
Mijn dochter heeft ook spruw, gebruik het zalfje insha allaah en je zult merken dat het zal verdwijnen
wasalaam alaikoem
Dat is spruw. Heeft ieder kindje weleens.
Van de kraamverzorgster heb ik de tip gekregen om een gaasje gedrenkt in koude thee door zijn mondje te halen en dat hielp.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.