Bekijk originele versie : NL schijnheilig....of toch niet?
wackdack
26-11-2004, 12:29
Omdat er in dit segment van dit forum veel NL zijn..
heb ik een vraag.
Ik ken een NL moslimbroeder die me het volgende vertelde:
Hij vertelde dat veel van zijn kennissen en familie de buitenlanders zo erg haten dat ze ze dood willen.
Dit zeggen ze op familiefeesten als er geen camera of buitenlanders in de buurt zijn.
Zijn er buitenlanders erbij dan doen ze schijnheilig en poeslief.
Komt dit veel bij jullie kennissen- en familiekring voor?
2Smart4u
26-11-2004, 13:16
Mee eens! ze durven over t algemeen niet voor hun ideeen uit te komen....bang dat t niet klopt.. (wat meestal ook t geval is)
v Gogh.....was een held... reden: HIJ KWAM UIT VOOR ZIJN MENING...presenteerde deze op een aandachttrekkende manier
p. Fortuyn was een held....reden: HIJ KWAM UIT VOOR ZIJN MENING.. presenteerde zijn ideeen...of je t er nou eens mee was of niet
de algemene hollander is onzeker over zijn ideeen en durft ze niet in de groep te gooien, bang dat ze worden ontkracht...
wackdack
26-11-2004, 13:20
het is voor mij moeilijk te beoordelen.
omdat in mijn aanwezigheid altijd lief wordt gedaan.
of ik zou ze af moeten luisteren met een microfoontje ofzo...
2Smart4u
26-11-2004, 13:21
waack...
doe die moeite niet..
als er normaal wordt gedaan tegen je..dan benje al klaar.... be happy
wackdack
26-11-2004, 13:26
soms wil je wel weten of bepaald oprecht is of niet...
een rottweiler kan ook altijd lief zijn...maar ineens kan hij je bijten..
waarom?
diep van binnen is hij een HOND..en honden bijten..
Komt dit veel bij jullie kennissen- en familiekring voor?
neen!!!
wel maakt men zich erge zorgen over de extremistische uitwassen in de maatschappij.
over de groeiende tegenstellingen in de maatschappij (rijk-arm / werk-geen werk / ster-zwak) en zo kan het nog wel even doorgaan.
Ook het onbeleefde gedrag van groepen kinderen, en het ontbreken van een strenge hand in de opvoeding, is veelvuldig aan de orde.
De angst voor het onbekende (dus onbemind)
Het generaliseren van een enkel incident.
De angst voor politiek opportunisme (zoals de lpf voorzitter die zichzelf bedreigt)
en zo kunnen wij nog uren vullen, met hoe wij de wereld denken te verbeteren.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.