Bekijk originele versie : 'de film... Submission.....wat denk jij?'
2Smart4u
26-11-2004, 11:02
als moslim... wat is jouw mening over die film?
(of wat er bekend is van de film)
Fong_Hueng
26-11-2004, 11:04
"Mission Failed"
GAME OVER
One charcter left...insert coin to continue::
:p
Als niet moslims zeg ik dat de film een groot succes is, er is nog nooit zoveel over islamitische gebruiken gesproken in Nederland
Fong_Hueng
26-11-2004, 11:06
Als niet moslims zeg ik dat de film een groot succes is, er is nog nooit zoveel over islamitische gebruiken gesproken in Nederland
Thnx, heleeeeeemaal vergeten.
Ik ga even mijn echtgenote in elkaar slaan.
Brb.
Thnx, heleeeeeemaal vergeten.
Ik ga even mijn echtgenote in elkaar slaan.
Brb.
hey heb je er hulp bij nodig????
mensen wat zijn dit toch allemaal voor een uitspraken
pak toch eens een keer niet alles letterlijk
Fong_Hueng
26-11-2004, 11:15
hey heb je er hulp bij nodig????
mensen wat zijn dit toch allemaal voor een uitspraken
pak toch eens een keer niet alles letterlijk
Aha.
Ik neem aan dat degene op wie ik reageerde het "figuurlijk" bedoelde. :wat?!:
De film heeft naar mijn mening geen enkel toegevoegde waarde.
Zou Hirsi dit zelf allemaal hebben meegemaakt en wil ze met deze film haar ervaringen naar buiten brengen onder het mom van dit is de islam?
Triest hoor..
2Smart4u
26-11-2004, 11:17
islamitische gebruiken
verklaar... :confused:
Zou Hirsi dit zelf allemaal hebben meegemaakt en wil ze met deze film haar ervaringen naar buiten brengen onder het mom van dit is de islam?
Nee niet zelf, maar wel van vrouwen die met haar gesproken hebben.
Kwebbel_24
26-11-2004, 11:31
Wrong!..er is niets mis mee dat er over gesproken wordt..maar de manier waarop…
Wat daar allemaal wordt laten zien is gewoon helemaal fout en heeft niets met de islam te maken..
b.v.:
een vrouw die op de grond ligt die in elkaar geslagen is (tot het bloeden toe).:
Wat heeft dat met de islam te maken….
Huiselijk geweld is een gebeuren wat heel vaak in Nederland voor komt..óók in Nederlandse gezinnen…..
Ze verteld dat ze verkracht wordt door haar eigen ook:
Als je ziet wat er op het nieuws voorbij komt over dit soort taferelen dan is de meerderheid gewoon Nederlands dit dit overkomt…
Conclusie: Ayaan Hirsi Ali is gewoon een gefrustreerde trut die in Somalië misbruikt werd door mensen die het zogenaamd volgens de regels van de Islam leven.
Mensen weten helemaal niets over de Islam..dus als ze wat willen vertellen moeten ze zich eerst maar gaan intensiveren..
Zoek het verschil op tussen Cultuur en Geloof!
B.v. “Islam is een achterlijke Cultuur!” ….wat klopt er niet?
Nee niet zelf, maar wel van vrouwen die met haar gesproken hebben.
Ja der moeder of zussen..
Ze heeft met een aantal vrouwen in een blijf van me lijf huis gesproken over haar film..ze vonden het 1 voor 1 een film die kant nog wal raakt..
En dit waren nog wel vrouwen die slachtoffer waren geworden van huiselijk geweld. Hirsi wil iets duidelijk maken ok..maar dat heeft ze met deze film niet goed gedaan. Met deze film heeft ze dingen aan het licht willen brengen het enige wat aan het licht is gekomen is een BLOTE VROUW MET QORAN WOORDEN OP HAAR LICHAAM. En wie zit er nu uiteindelijk op de blaren.. Mevrouw Ali zelf :rolleyes:
Ze heeft met een aantal vrouwen in een blijf van me lijf huis gesproken over haar film..ze vonden het 1 voor 1 een film die kant nog wal raakt..
En dit waren nog wel vrouwen die slachtoffer waren geworden van huiselijk geweld. Hirsi wil iets duidelijk maken ok..maar dat heeft ze met deze film niet goed gedaan. Met deze film heeft ze dingen aan het licht willen brengen het enige wat aan het licht is gekomen is een BLOTE VROUW MET QORAN WOORDEN OP HAAR LICHAAM. En wie zit er nu uiteindelijk op de blaren.. Mevrouw Ali zelf :rolleyes:
Die vrouwen waren zelfs van mening dat huiselijk geweld onder moslimvrouwen zeer zelden iets met de islam te maken heeft. Vervolgens zei Ayaan, in de zoveelste poging alle op deze aardbol bestaande misstanden te verklaren aan de hand van het islamitische geloof, dat de Qoraan mishandeling van vrouwen rechtvaardigt en zelfs stimuleert. En toch waren de in een Blijf-van-mijn-lijf-tehuis verblijfende vrouwen die ze in die bewuste uitzending van Nova sprak unaniem in hun oordeel, waar hún ervaring met mishandeling aan ten grondslag lag: Marokkaanse en Turkse mannen die hun vrouwen mishandelen lezen de Qoraan niet eens, en ze delen geen meppen uit met de Qoraan als rechtvaardigend bewijsstuk in de hand waarna vrouwen zich dit uit vroomheid laten welgevallen. Ook vraag ik me af hoe Ayaan in haar redenatie de mentale en fysieke mishandeling die 3 op de 4 vrouwen in de VS (Bron: Oprah), waar toch de westerse cultuur dominant is, ondergaan verklaart.
Kennelijk is de mishandeling van vrouwen een complex probleem, eveneens als de beweegredenen en oorzaken die ertoe leiden, maar ik wil nu niet al te diep ingaan op de oorzaken die in mijn optiek tot de mishandeling van vrouwen leiden.
Ik heb een aantal fragmenten van 'Submission Part I' gezien. Als de film uit kunstzinnige motieven was gemaakt, had het me niet kunnen bommen. Kunst hangt immers samen met esthetiek, al kan ik me met de beste wil van de wereld niet indenken wat iemand mooi vindt aan een in een doorzichtig gewaad gekleed, met letters volgekalkt lichaam van een hockeytrut die het presteert zelfs in het Engels haar kakaccent te behouden, om het maar niet te hebben over de mate waarin haar gewauwel, al dan niet contextueel, strookt met allerlei onmenselijkheden die volgens haar veroorzaakt en gerechtvaardigd worden door islamitische voorschriften, maar als iemand daar de schoonheid van inziet: prima.
Echter, de film schijnt gemaakt te zijn om de vermeende vrouwonvriendelijkheid die de islam predikt en die moslimmannen in grote getalen in de praktijk zouden brengen, bespreekbaar te maken en zodoende te bestrijden. Ik zet grote vraagtekens bij dit motief en de haalbaarheid van zo'n film als middel om dit doel te bereiken. Als je namelijk oprecht een probleem wil aanpakken, neem je het effectiefste middel ter hand. We kunnen weliswaar speculeren over het middel dat het waarschijnlijkst het beoogde doel zal bereiken, maar wat voor de hand ligt, is dat het een tactisch middel moet zijn. Door mensen tegen de schenen te schoppen jaag je ze alleen tegen je in het harnas. En om een probleem op te lossen waar veel mensen bij betrokken zijn, moet je ervoor zorgen dat mensen sympathiseren met je idee en je doel. Dat is hier helaas niet gebeurd.
mohammedALI
26-11-2004, 12:43
De hele film is een smerige leugen. Ze heeft zich laten inpakken door een stelletje jooden.
Ze heeft haar oud collega's op dezelfde manier in de steek gelaten als de Islaam , zegt genoeg over de persoon ayaan hirshi
Het is natuurlijk wel zo dat moslimmannen hun vrouw veel vaker mishandelen dan niet moslimmannen.
De blijf van mijn lijf huizen zitten vol met moslimvrouwen terwijl ze toch in de minderheid zijn.
Dat toont dus heel duidelijk aan dat moslimmannen hun vrouwen dus veel vaker slaan.
Daar is niets tegenin te brengen. Dit zijn keiharde feiten.
De vrouwen in Blijf-van-mijn-lijf-tehuizen schijnen inderdaad voornamelijk van Marokkaanse en Turkse komaf te zijn. Landen waar de islam de dominante godsdienst is. De vraag is alleen of dit ook betekent dat de islam ten grondslag ligt aan deze mishandeling. Wellicht dat bepaalde elementen van het islamitische geloof zich voor misbruik lenen en op die manier deels leiden tot mishandeling van vrouwen, het is echter ook zo dat de Marokkaanse en Turkse cultuur sterk masculien zijn. In verregaandere mate van de islam volgens sommige interpretaties zou prediken. De denkfout die Ayaan maakt, is door de islam eenduidig als oorzaak aan te wijzen, terwijl dit simpel weerlegd kan worden door te wijzen op de statistieken van vrouwenmishandeling in bijvoorbeeld de VS.
2Smart4u
26-11-2004, 13:06
uhmmm...
wat was nou eigenlijk het doel van die film???
1. Vrouwenmishandeling verminderen?
2. De film was (alweer) een poging om de Islam belachelijk te maken?
3. De bedoeling van de makers was niks extreems. Ze wouden gewoon een 'leuk' filmpje maken zonder enige bijbedoelingen.... (en koran teksten op lichamen van vrouwen vonde ze wel mooi)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.