Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kinderen slaan mag niet

Pagina's : [1] 2 3 4 5

LZN
26-11-2004, 08:23

Donner wil verbod op slaan kinderen Uitgegeven: 26 november 2004 07:19 DEN HAAG - Minister Donner (Justitie) wil een wettelijk verbod op het slaan van kinderen door hun ouders. Hij zegt dat vrijdag in een gesprek met dagblad Trouw. "Ik wil als wettelijke norm vastleggen dat slaan niet mag", aldus Donner in het artikel dat is gewijd aan huiselijk geweld. De minister hoopt dat mensen een andere houding krijgen tegenover het slaan van kinderen, als er in de wet een verbod is opgenomen. "Buitenstaanders zullen zich vrijer voelen om eerder commentaar te leveren, als ze zien dat een ouder een kind een tik geeft", aldus Donner. De bemoeinissen van Donner gaan mijns inziens wel iets te ver, je moet je kind al wel eens een tik kunnen geven. Er is wel een duidelijk verschil tussen je kind een terechtwijzende tik geven (en sommigen hebben dat wel al eens nodig :D ) of je kind mishandelen. Gaan we nu tot een maatschappij komen waar mensen vervolgd worden omdat de buur een klacht heeft ingediend tegen Mien die haar weerbarstige kleuter een tikje gaf?.

Hoogervorst
26-11-2004, 08:32
tja als er elke week eem kind dood geslagen wordt ga je maatregelen nemen maar die berichtgeving heb je blijkbaar gemist Er is een groot verschil tussen mishandelen en dood slaan en gewoon een kind een corrigerende tik geven. Ik vind het van de zotte als dat laatste niet meer mogelijk zou kunnen zijn. Sommige kinderen hebben dat eenmaal nodig.

wackdack
26-11-2004, 08:34
als ik mijn kind niet meer mag slaan dan ga ik wel volwassen mensen slaan... mogen ze daar ook een wet voor maken....:D

Fong_Hueng
26-11-2004, 08:35
Goede zaak. Kinderen slaan hoort niet. :goedzo:

wackdack
26-11-2004, 08:39

mag je zo iemand die zijn kind beukt niet zelf ook beuken? gewoon even zijn tanden eruit slaan zodat hij lekker tandloos de rest van zijn leven verder gaat... als donner dat nou in de wet verwerkt is het veeeel leuker... nu moet je eerst de pliesie bellen en als ze komen moet je alles gaan uitleggen... pfff veel te veel gedoe...en wat zal de straf zijn>? een vermanend gesprek?

knorknorrie
26-11-2004, 08:41
Er is een groot verschil tussen mishandelen en dood slaan en gewoon een kind een corrigerende tik geven. Ik vind het van de zotte als dat laatste niet meer mogelijk zou kunnen zijn. Sommige kinderen hebben dat eenmaal nodig. Kinderen slaan is NOOIT NODIG! Als mensen kinderen gaan slaan dan zijn deze mensen te zwak om het op een andere manier op te lossen. Zijn niet in staat om kinderen op te voeden en moeten uit de ouderlijke macht worden gezet.

Hoogervorst
26-11-2004, 08:44
Kinderen slaan is NOOIT NODIG! Als mensen kinderen gaan slaan dan zijn deze mensen te zwak om het op een andere manier op te lossen. Zijn niet in staat om kinderen op te voeden en moeten uit de ouderlijke macht worden gezet. Niet mee eens. Maar ja, ik heb geen kinderen... Ik vind dit een zaak tussen ouder en kind. En bij mishandeling mag de overheid best ingrijpen. Maar bij een corrigerende tik.. nou nou. En wat volgt daarna? Dat je die kinderen ook niet hard mag beetpakken als ze naar de kade rennen en je bang bent dat ze in het water *******en?

knorknorrie
26-11-2004, 08:52
Niet mee eens. Maar ja, ik heb geen kinderen... Ik vind dit een zaak tussen ouder en kind. En bij mishandeling mag de overheid best ingrijpen. Maar bij een corrigerende tik.. nou nou. En wat volgt daarna? Dat je die kinderen ook niet hard mag beetpakken als ze naar de kade rennen en je bang bent dat ze in het water *******en? Als je in de auto rijd en ze houden potseling hun handen voor je ogen dan mag je ook best een klap naar achter geven. Maar is ZO een geval is het afwending van direct gevaar. Maar slaan omdat woorden niet helpen is fout. Ook de "corrigerende tik" moet niet toegestaan worden het is namelijk niet te bepalen wat corrigerend is en wat niet. Waar ligt de grens. Het is geen zaak tussen kind en ouder, het kind zit namelijk in een zwakkere positie. Daarom is het een zaak tussen overheid en kind.

fatima_O
26-11-2004, 10:43
wolah illa

mohammedALI
26-11-2004, 10:54
vrouwen en kinderen moeten geslagen worden om op het rechte pad te blijven. Dit is de plicht van de man geveven door Allah , heeft donner niets mee te maken.

atropos
26-11-2004, 11:02
Daarom moet je nou ook niet op heksenjacht gaan..ik gaf zelf aan dat er wel een duidelijk verschil is tussen je kind een tik geven of je kind mishandelen. Ik begrijp trouwens niet eens waarom er een wettelijk verbod zou moeten komen, met wat nuchter verstand kan ieder duidelijk het verschil zien tussen een kind dat een terechtwijzend tikje kreeg of een kind dat blauw ziet van de slagen. Mishandling is altijd iets wat onwettelijk is en vervolgd word, waarom daar nog een wet bovenop? Op deze wijze kan men er met de tijd enkel toe komen om tegen Donner te zeggen, voed jij mijn kinderen maar op. De opvoeding van de kinderen is en blijft steeds een zaak van de ouders, en daar hoeft geen Donner zich in te mengen. donner...brrrrr! maar ik vind het wel een goed idee om een heel zware wet aan te nemen tegen kindermishandeling. kinderen zijn afhankelijk van volwassenen en dat maakt ze zeer loyaal. uit onderzoek blijkt zelfs dat hoe gewelddadiger de ouder, hoe trouwer het kind is. het is een psychologisch fenomeen dat mishandelde kinderen zelfs zo ver gaan dat ze zichzelf schuldig vinden: het ligt aan hen dat papa of mama ze wel moet slaan, schoppen etc. hier kan dus alleen maar een heel strenge wetgeving (EN HANDHAVING) tegenover staan, dunkt me. en wat betreft dat tikje, dat kristalliseert zich wel uit. ik denk niet dat overigens lieve en weldenkende ouders door hun kroost worden aangegeven omdat ze een tik op hun vingers hebben gehad.

atropos
26-11-2004, 11:04
als ik mijn kind niet meer mag slaan dan ga ik wel volwassen mensen slaan... mogen ze daar ook een wet voor maken....:D die is er al, dus. dat is het gekke juist, dat de meest kwetsbare wezens in onze samenleving - kinderen - niet beschermd zijn bij wet.

Tijn
26-11-2004, 11:07
Bij slaan moet ik altijd ff denken aan een topic op dit forum waarin werd gevraagd met welke atributen je er in de moskee van langs hebt gekregen.......de stokken, kettingen en tuinslangen kwamen voorbij..... Zelf weet ik niet of zo`n verbod veel uihaalt, maar op zich vind ik een corrigerende tik eigenlijk ook al fout...Met slaan vertel je namelijk 2 dingen: Je hebt iets fout gedaan en geweld is een geoorloofd comunnicatiemiddel :nijn:

atropos
26-11-2004, 11:07
vrouwen en kinderen moeten geslagen worden om op het rechte pad te blijven. Dit is de plicht van de man geveven door Allah , heeft donner niets mee te maken. jammer voor jou is het in nederland nou net andersom: donner heeft niks met allah (of welke god ook) te maken. sla je je vrouw of kind, ben je gewoon strafbaar en terecht wat mij betreft.

Grover
26-11-2004, 11:08

en als je wil scheiden moet je als eerste een klacht indienen van geweld wordt je partner eruit geknikkerd :D

Pagina's : [1] 2 3 4 5