Bekijk originele versie : Nooit Muziek Luisteren
Jeada1984
25-11-2004, 19:49
HALLO ALLEMAAL ,
ik had even een vraagje , is het luisteren van muziek verboden in de islam en luisterd niemand van jullie dan als moslim naar muziek ??
Ik luister zelf wel naar muziek en vind dit een heerlijke manier van ontspannen.
Ik vroeg me af hoe andere hierover denken ??
Luister jij muziek , ja / nee > en waarom ???
ALVAST BEDANKT ALLEMAAL
beslama
StarLighter
25-11-2004, 19:56
Ik had ook zo'n topic een paar maanden terug gelezen op deze site, weet niet meer waar het was, echt belachelijk. Geen muziek is geen leven.
knorknorrie
25-11-2004, 19:58
HALLO ALLEMAAL ,
ik had even een vraagje , is het luisteren van muziek verboden in de islam en luisterd niemand van jullie dan als moslim naar muziek ??
Ik luister zelf wel naar muziek en vind dit een heerlijke manier van ontspannen.
ALVAST BEDANKT ALLEMAAL
beslama
FOEI slechte moslim !
HALLO ALLEMAAL ,
ALVAST BEDANKT ALLEMAAL
beslama
Dat je vrouw bent en derhalve al bijna voorbestemd bent om eeuwig in de hel te branden, maakt het toch niet meer uit wat je doet.
Dus ik zou zeggen, gewoon doen.
AlZawahiri
25-11-2004, 20:41
Luister Zuster,
Ik zal proberen om je uitleggen waarom muziek niet goed is
Muziek en Koran zijn net water en olie. deze twee kunnen niet samen komen. In jouw hart is maar plaats voor een van deze twee. De keuze is echter aan jouw!
maar voordat je een keuze maakt, gaan we kijken welk van de twee het beste voor jou is.
WE beginnen met Muziek.
Muziek luisteren is in de Islaam een zonde (haraam).
de reden hiervoor is dat muziek de harten van mensen zwak maakt, waardoor de IMAAN ook zwak wordt( neemt af).
Door muziek te luisteren ben je aan het zondigen, daar komt bij dat je mee gaat zingen en dat is nog een zonde erbij.
Nu gaan we kijken naar KORAN.
Als men Koran luistert, neemt zijn IMAAN toe, daar komt bij als je naar KORAN luister krijgt je daarvoor HASANAAT, en als je de KORAN reciteert krijg je daar zelfs voor ELKE woord het 10- voudige.
Het kan gebeuren dat je de KORAN luistert, en op een gegeven moment mee reciteert en komt er een dag dat je besluit om de KORAN uit je hoofd te leren.
Wanneer je besluit de koran uit je hoofd te leren, is dat een goed zaak. Want Allah (swt) zegt dat de beste onder jullie zijn degene die de KORAN uit hun hoofd leren en deze daarna onderwijzen.
Ik zal je wat vertellen over de IMAAN.
Imaan groeit en zwakt door 3 dingen:
1-door de dingen die zegt.(goede dingen) of (slechte dingen)
2-door de dingen die je hoort, (koran) of (muziek)
3-door de dingen die je ziet (goede dingen) of (slecgte dingen)
Want alles wat je zegt, hoort of ziet gaat direct het HART in, waardoor deze sterker of zwakker wordt.
Goede dingen om te zeggen zijn: Dikhr: Laa Illaha Illa Allah, Allahamdoe lillah, Allahoe Akbar enz.
Slechte dingen om niet te zeggen: vloeken, zingen, liegen, roddelen enz.
goede dingen om te horen: KORAN en Hadiths (overleveringen van onze profeet.
slechte dingen om niet te horen: Muziek
Goede dingen om te zien: Goede/leerzame films.
Slechte dingen om niet te zien: vieze films, Videoclip van justin timberlake, 50 cent, Britneay Tears, Jeanet Jackson enz.
Zuster, ik hoop nu dat je een verstandige keuze gaat maken.
Wat zeg je nou???????????/ Whappie
Want Allah gooit je in de hel als je een vrouw bent.??
Blijf jij maar het slechte doen dan kom jij wel eerder dan de vrouw in de hel terecht.
StarLighter
25-11-2004, 20:46
de reden hiervoor is dat muziek de harten van mensen zwak maakt, waardoor de IMAAN ook zwak wordt( neemt af).
Door muziek te luisteren ben je aan het zondigen, daar komt bij dat je mee gaat zingen en dat is nog een zonde erbij.
HA HA HA HA...gekkenhuis. :maf:
Luister Zuster,
Ik zal proberen om je uitleggen waarom muziek niet goed is
Muziek en Koran zijn net water en olie. deze twee kunnen niet samen komen. In jouw hart is maar plaats voor een van deze twee. De keuze is echter aan jouw!
maar voordat je een keuze maakt, gaan we kijken welk van de twee het beste voor jou is.
WE beginnen met Muziek.
Nu gaan we kijken naar KORAN.
Als men Koran luistert, neemt zijn IMAAN toe, daar komt bij als je naar KORAN luister krijgt je daarvoor HASANAAT, en als je de KORAN reciteert krijg je daar zelfs voor ELKE woord het 10- voudige.
Het kan gebeuren dat je de KORAN luistert, en op een gegeven moment mee reciteert en komt er een dag dat je besluit om de KORAN uit je hoofd te leren.
Wanneer je besluit de koran uit je hoofd te leren, is dat een goed zaak. Want Allah (swt) zegt dat de beste onder jullie zijn degene die de KORAN uit hun hoofd leren en deze daarna onderwijzen.
Ik zal je wat vertellen over de IMAAN.
Imaan groeit en zwakt door 3 dingen:
1-door de dingen die zegt.(goede dingen) of (slechte dingen)
2-door de dingen die je hoort, (koran) of (muziek)
3-door de dingen die je ziet (goede dingen) of (slecgte dingen)
Want alles wat je zegt, hoort of ziet gaat direct het HART in, waardoor deze sterker of zwakker wordt.
Goede dingen om te zeggen zijn: Dikhr: Laa Illaha Illa Allah, Allahamdoe lillah, Allahoe Akbar enz.
Slechte dingen om niet te zeggen: vloeken, zingen, liegen, roddelen enz.
goede dingen om te horen: KORAN en Hadiths (overleveringen van onze profeet.
slechte dingen om niet te horen: Muziek
Goede dingen om te zien: Goede/leerzame films.
Slechte dingen om niet te zien: vieze films, Videoclip van justin timberlake, 50 cent, Britneay Tears, Jeanet Jackson enz.
Zuster, ik hoop nu dat je een verstandige keuze gaat maken.
Masallah ben het er helemaal mee eens :goedzo:
klopt het ook dat een vrouw geen wit mag dragen?
en klopt het ook dat je niets mag zeggen als je op de wc zit?
en klopt het ook dat een vrouw een man niet mag aankijken?
gewoon nieuwschierig
HA HA HA HA...gekkenhuis. :maf:
Hoezo gekkenhuis als je kritiek hebt dan heb je kritiek op de islam want dit is wat de islam er over zegt..
klopt het ook dat een vrouw geen wit mag dragen?
en klopt het ook dat je niets mag zeggen als je op de wc zit?
en klopt het ook dat een vrouw een man niet mag aankijken?
gewoon nieuwschierig
Als je serieus bent dan moet je maar boeken gaan lezen :rolleyes:
StarLighter
25-11-2004, 20:51
Hoezo gekkenhuis als je kritiek hebt dan heb je kritiek op de islam want dit is wat de islam er over zegt..
Kan me geen tering schelen...elk mens die muziek een zonde vindt is gek in zijn hoofd. Muziek is het mooiste wat een mens kan maken en jullie vinden het een zonde? Jullie zijn echt niet 100%.
Masallah ben het er helemaal mee eens :goedzo:
Meisje, weet je dat het heel haram is wat je nu doet?
Kan me geen tering schelen...elk mens die muziek een zonde vindt is gek in zijn hoofd. Muziek is het mooiste wat een mens kan maken en jullie vinden het een zonde? Jullie zijn echt niet 100%.
Oke dan moet je het zelf weten want binnekort lig jij toch alleen in je graf. En als je mij geen normaal vind is niet erg hoor doe het toch niet voor jou doe het voor mijn schepper
Als je serieus bent dan moet je maar boeken gaan lezen :rolleyes:
ik ben serieus. ik hoorde dit op school van een moslima. samen met dat van die muziek. kon het eigenlijk maar moeilijk geloven. vandaar deze vraag.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.