Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nl Meisje En Marokaanse Jongen?? Bestaat er een kans?

Pagina's : [1] 2

LZN
25-11-2004, 13:18

Ik zal me verhaal een beetje uitleggen.. Ik ga al bijna 3.5 jaar met een marokaanse jongen.. Ik woon al 15 jaar bij hem in de buurt.. ik ken zijn ouders ook persoonlijk.. en die familie maar dat komt doordat zijn nichtje mijn beste vriendin is al heel lang.. en tegelijkertijd ook al me buurmeisje.. Niemand weet dat ik en Soufian wat hebben.. Behalve zijn zus die al getrouwd is en Karima, me buurmeisje dan.. Ik ben nu 19 en hij 20.. Maar weet niet wat te doen.. Zijn vader heeft een paar dagen geleden al tegen m gezegd word het niet eens tijd te trouwen.. Niemand die weet dat we al zo lang samen zijn.. en ik hou zo veel van hem.. Echt ik zou hem echt niet kwijt willen na al die tijd.. Ookal konden we niet hand in hand door de stad lopen ofzo.. Wat valt er te doen?.

lilmizz
25-11-2004, 14:10
Ben je gelovig? De meeste ouders willen namelijk een moslima voor hun zoon.

m0cr0cinderella
25-11-2004, 19:28
Ik ken marokkaanse jongens die totaal niet voor nl meisjes gaan die houden het graag bij marokkanen maar ik ken ook weer marokkaanse jongens die het prima met nederlandse meisjes kunnen vinden,dus je kan niet zomaar nou om advies vragen,het is maar bij wie je in de handen valt,elmakteb..;) Maar goed ,Een islamiet mag met een ongelovige trouwen indien de kinderen gelovig worden opgevoed!( heo raar het ook klinkt)Wens je veel succes meid:blauwkus:

sousiagirl21
25-11-2004, 21:57
mijn ned vriendin is wel getrouwd met een marokkaan,maar ik beschouwde haar niet als ned meer als marokkaan,en een andere vriendin woont 3jaar samen en gaan binnenkort verloven. de meeste marokkaanse jongens kiezen voor een marokkaanse, maar zeg nooit nooit wij zeggen altijd inshallah.

shetherapy
26-11-2004, 00:01

.. volgens mij kan het prima hoor .. heb 2 nederlandse dames in de familie zitten .. en dat gaat PRIMA .. dus good luck with it .. .. she ..

madame_hind
26-11-2004, 09:18
Hangt er allemaal van af hoe je partner is en zijn familie als ze mensen zijn die ervoor open staan dat er nederlanders in de familie komen dan heb je een toekomst met hem als je relatie halal wordt. Zijn hij en zijn familie mensen die met nederlanders omgaan maar er geen hebben in hun familie dan maak je nog een kans, dan moet je jou bewijzen en hopen dat ze je gaan accepteren en ook jullie relatie halal maken. Zijn hij of zijn familie traditionele mensen die geen nederlanders in de familie willen, dan maak je weinig kans. Misschien gaat hij in het begin aan jouw zijde staan maar als hij zijn familie gaat verliezen gaat hij toch voor zijn familie kiezen.Missschien gaat hij eerst voor je kiezen maar meestal op latere leeftijd keren de mannen terug naar hun familie en daar sta je dan met je kinderen.... Als zijn familie helemaal niets moet weten over nederlanders, je zelfs niet wil zien omdat je nederlands bent, dan maak je ook geen kans. Als ze niet willen accepteren en je man kiest toch voor je, dan zal hij zijn familie verliezen+ de mogelijkheid dat ze leven willen verpesten. Natuurlijk zijn er uitzonderingen enz... maar je moet ook realistisch blijven. je kan niet van je vriend verlangen dat hij zijn familie gaat opzij zetten voor jou als ze niet willen accepteren. Voor een man blijven de ouders steeds op de 1e plaats. Als ze van je verlangen dat je moslima wordt, dan moet je dat zelf bekijken. Je kan je niet bekeren voor hen of om geaccepteert te worden. Als je jou wilt bekeren moet dat 100% uit je eigen hart komen. Een man is toegestaan om met een christene of een joodse te trouwen. Veel succes en geduld, hopelijk gaan ze accepteren. Als je voort wil gaan met hem moeten jullie je relatie wel halal maken.

lilmizz
26-11-2004, 10:33
Hangt er allemaal van af hoe je partner is en zijn familie als ze mensen zijn die ervoor open staan dat er nederlanders in de familie komen dan heb je een toekomst met hem als je relatie halal wordt. Zijn hij en zijn familie mensen die met nederlanders omgaan maar er geen hebben in hun familie dan maak je nog een kans, dan moet je jou bewijzen en hopen dat ze je gaan accepteren en ook jullie relatie halal maken. Zijn hij of zijn familie traditionele mensen die geen nederlanders in de familie willen, dan maak je weinig kans. Misschien gaat hij in het begin aan jouw zijde staan maar als hij zijn familie gaat verliezen gaat hij toch voor zijn familie kiezen.Missschien gaat hij eerst voor je kiezen maar meestal op latere leeftijd keren de mannen terug naar hun familie en daar sta je dan met je kinderen.... Als zijn familie helemaal niets moet weten over nederlanders, je zelfs niet wil zien omdat je nederlands bent, dan maak je ook geen kans. Als ze niet willen accepteren en je man kiest toch voor je, dan zal hij zijn familie verliezen+ de mogelijkheid dat ze leven willen verpesten. Natuurlijk zijn er uitzonderingen enz... maar je moet ook realistisch blijven. je kan niet van je vriend verlangen dat hij zijn familie gaat opzij zetten voor jou als ze niet willen accepteren. Voor een man blijven de ouders steeds op de 1e plaats. Als ze van je verlangen dat je moslima wordt, dan moet je dat zelf bekijken. Je kan je niet bekeren voor hen of om geaccepteert te worden. Als je jou wilt bekeren moet dat 100% uit je eigen hart komen. Een man is toegestaan om met een christene of een joodse te trouwen. Veel succes en geduld, hopelijk gaan ze accepteren. Als je voort wil gaan met hem moeten jullie je relatie wel halal maken. alle feiten op een rijtje:goedzo:

omarmuslim
26-11-2004, 15:57
madame hind dat is 100% juist broeders, zusters thala

Rzinia
11-03-2005, 13:21
Mijn vriendin is met een marokkaan ze is nederlands en hebben 2 kinderen en zijn gaan trouwen. Na de geboorte van hun eerste kind. Een schoolgenoot van mij is 19 jaar en is half marokkaans half italiaans en haar ouders zijn nog samen. Zo ken ik er nog wel wat hoor. Het is wel zo dat ze vaak zijn bekeerd, want veel marokkaanse ouders hebben zoiets van: oke ze is niet marokkaans maar moet wel moslima zijn. Maar ik zou het pas doen als ik er ook achter sta, want als hij oprecht om je geeft, dan blijft hij bij je. Je kan hier om mening vragen, maar het is gewoon dat situaties verschillen. de een kent stelletjes die uitelkaar zijn gegaan de ander niet. Ik wens je veel succes en je moet naar hem kijken hoe hij is tegenover jou ook.

C_warrior
12-03-2005, 02:55
als je gelovig bent, zit je naar mijn weet wel goed. maar ergens denk ik dat je dat niet bent he?

faizaatje79
13-03-2005, 13:38
Hangt er allemaal van af hoe je partner is en zijn familie als ze mensen zijn die ervoor open staan dat er nederlanders in de familie komen dan heb je een toekomst met hem als je relatie halal wordt. Zijn hij en zijn familie mensen die met nederlanders omgaan maar er geen hebben in hun familie dan maak je nog een kans, dan moet je jou bewijzen en hopen dat ze je gaan accepteren en ook jullie relatie halal maken. Zijn hij of zijn familie traditionele mensen die geen nederlanders in de familie willen, dan maak je weinig kans. Misschien gaat hij in het begin aan jouw zijde staan maar als hij zijn familie gaat verliezen gaat hij toch voor zijn familie kiezen.Missschien gaat hij eerst voor je kiezen maar meestal op latere leeftijd keren de mannen terug naar hun familie en daar sta je dan met je kinderen.... Als zijn familie helemaal niets moet weten over nederlanders, je zelfs niet wil zien omdat je nederlands bent, dan maak je ook geen kans. Als ze niet willen accepteren en je man kiest toch voor je, dan zal hij zijn familie verliezen+ de mogelijkheid dat ze leven willen verpesten. Natuurlijk zijn er uitzonderingen enz... maar je moet ook realistisch blijven. je kan niet van je vriend verlangen dat hij zijn familie gaat opzij zetten voor jou als ze niet willen accepteren. Voor een man blijven de ouders steeds op de 1e plaats. Als ze van je verlangen dat je moslima wordt, dan moet je dat zelf bekijken. Je kan je niet bekeren voor hen of om geaccepteert te worden. Als je jou wilt bekeren moet dat 100% uit je eigen hart komen. Een man is toegestaan om met een christene of een joodse te trouwen. Veel succes en geduld, hopelijk gaan ze accepteren. Als je voort wil gaan met hem moeten jullie je relatie wel halal maken. Salaam aleikoum Ik ben het niet helemaal met je eens.. Zeker horen je ouders nr 1 te staan, bij mij staan mijn ouders nr 1, toch als ze iets van mij verlangen dat tegen de regels van de islaam is dan zet ik de islam boven mijn ouders.. En zo gaat dat ook bij mannen (vaak) Als de ouders iemand beoordelen op afkomst en niet op geloof etc dan hoef je hun niet te gehoorzamen en veel mannen trouwen dan toch met zo'n vrouw.. Juist omdat je dan ook je plicht nakomt tegenover die vrouw omdat een relatie immers haram is.. Als die ouders hun zoon afschrijven is dat heel erg maar ik ken veel zusters die hun ouders kwijt zijn omdat ze bekeerd zijn en daar hoor ik niemand over praten Moeten wij dan ook de islam de rug toekeren en onze ouders gehoorzamen? Ze staan toch op nr 1? Ik geloof dat als je het goede doet, dat Allah swt je zal helpen.. Mijn schoonfamilie is ook niet blij met mij maar toch heeft mijn man voor mij gekozen en ik heb hem nergens toe gedwongen.. Het was gewoon heel simpel.. Mijn man houdt heel veel van zijn ouders maar hij wist dat hun afkeuring niks te maken had met islam en daarom heeft hij bewust voor mij gekozen ook in de hoop dat allah swt ons verder zal helpen.. Ik vraag Allah swt bij elk gebed dat zijn ouders mij zullen accepteren en mocht dat niet gebeuren dan is dat el makteb.. Voor mijn man hoop ik dat wel natuurlijk en Allah is almachtig dus insha Allah komt dat goed.. Wat ik dus wil zeggen is dat ik je verhaal begrijp maar niet eens ben over dat je zegt dat mannen later hun vrouw laten zitten en terug gaan naar de ouders of dat als ze hun ouders verliezen, dat hun leven verpest word, want nogmaals vele zusters worden thuis niet meer geaccepteerd omdat ze bekeerd zijn en toch is het leven met islaam en voor Allah swt hun voldoende.. Niemand zegt hun dat ze de islam moeten laten en terugkeren naar hun ouders ondanks dat dat tegen de regels van islam is.. Er zijn namelijk altijd uitzonderingen en ik ken zoveel zusters die bekeerd zijn en gelukkig zijn met een Turk of Marokkaan en ik voelde me wel een beetje aangesproken toen je zei dat ze zijn leven dan gaan verpesten.. Want dat is niet zo.. Vergeet ook niet dat de dingen die jij beschrijft juist heel vaak gebeuren bij gezinnen waarbij de partners wel geaccepteerd worden, of zelfs uitgezocht zijn! Gewoon marokkanen die met elkaar trouwen, toch? No hard feelings he oeghti ;) Salaam aleikoum..

Diya25
13-03-2005, 13:49
Ik zal me verhaal een beetje uitleggen.. Ik ga al bijna 3.5 jaar met een marokaanse jongen.. Ik woon al 15 jaar bij hem in de buurt.. ik ken zijn ouders ook persoonlijk.. en die familie maar dat komt doordat zijn nichtje mijn beste vriendin is al heel lang.. en tegelijkertijd ook al me buurmeisje.. Niemand weet dat ik en Soufian wat hebben.. Behalve zijn zus die al getrouwd is en Karima, me buurmeisje dan.. Ik ben nu 19 en hij 20.. Maar weet niet wat te doen.. Zijn vader heeft een paar dagen geleden al tegen m gezegd word het niet eens tijd te trouwen.. Niemand die weet dat we al zo lang samen zijn.. en ik hou zo veel van hem.. Echt ik zou hem echt niet kwijt willen na al die tijd.. Ookal konden we niet hand in hand door de stad lopen ofzo.. Wat valt er te doen? wat wil jij?dat is het allerbelangrijkste. daarna pas kan jij je gevoelens met hem bespreken. misschien wil hij wel hetzelfde als jij. het scheelt wel dat je zijn zus+nichtje kent. hebben jullie het 3,5 jaar geheim gehouden?ongelofelijk zeg. ik zou echt gek worden.

ellouisa
13-03-2005, 14:05
Ik denk dat er zeker wel een kans is, maar dat hangt van verschillende dingen af. Wil jij echt serieus met hem je leven delen? Wil hij dat met jou? Weet hij en weet jij hoe zijn ouders en familie zou denken over als jullie zouden gaan trouwen? Niet dat dat het belangrijkste is, je trouwt met hem en niet zijn familie ;) Over zulke dingen moet je nadenken en praten met je vriend en ook je vriendin, misschien weet zij hoe die familie in elkaar zit en hoe ze erover zouden denken. Ik heb zelf bijna 3 jaar relatie als nl meisje met marokkaanse jongen. Hij is opgegroeid bij familie en zijn ouders wonen in marokko. Deze zomer gaan we er naar toe en stelt hij mij voor, een grote stap voor hem, maar ook voor mij. Zijn ouders wisten het vanaf het begin (marokkanen kunnen goed praten haha dus dat kwam wel viavia in marokko:D) en waren aan het begin angstig, omdat ze het niet gewend waren. Nu ze weten hoe ik ben (door verhalen van wat ik voor hem gedaan heb en hoe mijn karakter is) vinden ze het heel leuk en willen ze het liefst dat hij gelukkig is. Ben nu ook vaak bij andere familileden van mijn vriend geweest en die vinden het ook heel leuk. Ik denk dat je eerst die vragen moet beantwoorden voor jezelf en dan de familie de tijd geven jou te leren kennen en dan komt goed hoop ik. Trouwens wist jouw familie ook niet van jullie relatie??? In ieder geval succes en hopelijk worden jullie gelukkig :kus:

me86
13-03-2005, 16:13
Hey meid, ik snap heel goed wat je bedoelt, dat je bang bent enzo.. Maar uiteindelijk hangt het een beetje van zijn familie af (zoals sommigen hier al eerder zeiden). Het zal bij de meeste families waarschijnlijk altijd wel een beetje wennen zijn aan iemand met een andere cultuur. Het belangrijkste is wel dat je bekeerd bent denk ik. De meeste ouders zullen een schoondochter willen die ook moslima is. En persoonlijk vind ik dit ook het beste, ivm de waarden die jullie beiden hebben, de opvoeding van de kinderen,.. Maakt het leven een stuk gemakkelijker. Zelf ben ik Belgische en ben ook samen met een Marokkaanse jongen (3 jaar ondertussen). Wanneer mijn vriend op zijn eigen benen kan staan (vast werk, een woning, spaarcentjes enz.) willen we gaan verloven (om onze relatie halal te maken). Ik weet uiteindelijk ook niet hoe het gaat aflopen en hoe zijn ouders gaan reageren, maar ik blijf altijd geloven in het goede van de mensen (ik vind dat men tenslotte iemand niet zomaar kan afkeuren omdat zij niet van hetzelfde "ras" is als zij.. trouwens, volgens mij bestaat er maar één ras en dat is de mens!). Mijn vriend houdt heel veel van mij en wil absoluut met mij trouwen, daar twijfel ik niet aan. Natuurlijk zijn zijn ouders zeer belangrijk voor hem, maar hij zal er alles aan doen om op hen in te praten indien ze moeilijk zouden doen. Ik ben zelf bekeerd, dus uiteindelijk kunnen ze mij daarvoor niet afwijzen, alleen door mijn andere "ras". Maar in de Koran staat dat dit niet zomaar mag.. Ik weet dat dit een hele moeilijke tijd kan worden maar niemand heeft gezegd dat het leven (en de liefde) gemakkelijk is! Uiteindelijk zal je er sterker uit komen, wat er ook gebeurt.. Meid, ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.. Ik wens je nog heel veel moed! En ishallah komt alles goed!

Souraida
13-03-2005, 22:13

Wij kunnen van alles tegen je zeggen maar het verschilt per persoon. Jij kent hem en weet hoe het bij hem in de familie zit. Je kan beter met hem erover praten en vragen of er kans is dat jullie samen een toekomst hebben dan hier op marokko.nl want zo maak je alleen maar jezelf meer onzeker. Veel succes!

Pagina's : [1] 2