Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mannen die scheiden in maroc

Pagina's : [1] 2 3

omarmuslim
25-11-2004, 09:27

hallo allemaal ik had eigenlijk een vraagje, ik ben een jongeman getrouwd in marokko alleen wil ik nu scheiden ivm geen vertrouwen het meisje heb ik in marokko leren kennen ze is marokkaans dus wou ik haar hierheen halen, alleen wil ik nu scheiden, maar wat ik op deze forum lees is dat het soms lang kan duren?? ik hou niet meer van haar dus moet ze toch wel scheiden en als zij nou de fout heeft begaan? dus zoek ik naar serieuze personen die eht weten hoe lang het kan duren en wat zijn de financiele gevolgen hierop ik heb begrepen dat alles veranderd is? mij is verteld dat ik trouwacte + bewijs van op welk adres ik woon en carte nationaliteid, en wat ik overigens niet snap hoor maar ze willen ook mijn salarisstrook van laatste 3 maanden schijnt dat ik haar maandsalaris mot afgeven + 1900 euro?? maar salarisstroken klopt het dat ik dit ook moet afgeven om in maroc te kunnen scheiden hoop dat er mannen zijn die gescheiden zijn in maroc misschien weet een van jullie hoe of wat en ik wil zo snel mogelijk scheiden maar ik hoor dat het l;ang kan duren als mn exvrouw weigerd wat nu help help gr, omuslim

toety
25-11-2004, 09:44
sallaam, ik hoop insallah dat je van haar kan scheiden ik weet niet veel hoe het gaat daar als je gaat scheiden maar wat ik wel weet is wanneer jij met haar soesijha hebt gedaan moet je haar geld geven tot dat je met haar gaat scheiden dat ben je verplicht om te doen. ik hoop niet dat je lang met haar zoesijah hebt gedaan misschien kan je de marokkaanse consu eve vragen naar informatie misschien kunnen ze je wel helpen insallah. succes en sterkte in deze moeilijke tijd

sousiagirl21
25-11-2004, 09:59
nou volgens mij zijn er nu nieuwe regels,voor mannen in marokko,die moeten nu hun vrouw blijven onderhouden met als ze gaan scheiden,maar jij komt uit nederland dus volgens mij geld die regel niet voor jou,en als ze moeilijk doen speel je het op de ned manier,en zeg je dat je niet van haar houdt en dan komt ze ned niet in en heeft marokko niks te willen.

omarmuslim
25-11-2004, 10:09
toety wat is soesijha?? sousiagirl ik heb de papieren nog niet ingediend maar ik sta hier in nederland wel geregistreerd als getrouwd zijn. thnx

sousiagirl21
25-11-2004, 10:25

toety wat is soesijha?? sousiagirl ik heb de papieren nog niet ingediend maar ik sta hier in nederland wel geregistreerd als getrouwd zijn. thnx maar ben je ook officeel getrouwd voor de nederlandse wet

sousiagirl21
25-11-2004, 10:29
want je bent wel officeel getrouwd voor de marokkaanse wet,maar ik denk dat jij naar marokko moet gaan en die dingen moet regelen,want de marokkaanse amb in nederland regelt wel scheidingen maar dan moeten beide partijen aanwezig zijn,en zei woont hier nog niet.maar anders moet je ff de marokkaanse amb in ned bellen en vragen hoe je dat het beste kan doen.

_monsterje_
25-11-2004, 12:12
Als je daar getrouwd bent moet je daarheen om weer te scheiden.... als zij meewerkt ben je zo klaar zoniet moet je een advocaat inschakelen en als je geluk hebt duurt het maar drie maanden zoniet kan het wel een jaar duren omdat ze dan telkens wordt uitgenodigt omte komen en tussen elke periode zit drie maanden en ze wordt drie keer uitgenodigt.... ik heb het zelfde als jou alleen ben ik hier op z'n marokkaans getrouwd waardoor het nog moeilijker is.... ik moet nu ook eerst nederlands scheiden alle papieren vertalen en dan naar marokko om te scheiden.... tegen mij zeiden ze omdat hij niet meewerkt dat het me ongeveer 2000 euro gaat kosten omdat ik een advocaat moet nemen... ook is het zo dat je haar alimentatie geld moet geven... en de sdak bruidschat mag ze waarschijnlijk houden omdat jij de scheiding aanvraagd

sousiagirl21
25-11-2004, 12:34
ook is het zo dat je haar alimentatie geld moet geven... en de sdak bruidschat mag ze waarschijnlijk houden omdat jij de scheiding aanvraagd[/QUOTE] volgens mij hoef dat niet,want zei heeft geen kinderen en ze woont bij haar ouders,die regel is gemaakt voor mannen die tig kinderen en hun vrouw achter laten,hij heeft geen kinderen met haar en ik neem aan dat ze nog bij haar ouders woont,en ja het zal misschien wat gaan kosten de scheiding,maar wat vind je nou belangrijker het geld of een gelukkig leven.

killer_odb
25-11-2004, 13:05
het geld natuurlijk deeee

_monsterje_
25-11-2004, 14:05
ook is het zo dat je haar alimentatie geld moet geven... en de sdak bruidschat mag ze waarschijnlijk houden omdat jij de scheiding aanvraagd volgens mij hoef dat niet,want zei heeft geen kinderen en ze woont bij haar ouders,die regel is gemaakt voor mannen die tig kinderen en hun vrouw achter laten,hij heeft geen kinderen met haar en ik neem aan dat ze nog bij haar ouders woont,en ja het zal misschien wat gaan kosten de scheiding,maar wat vind je nou belangrijker het geld of een gelukkig leven.[/QUOTE] ik zit nu ook midden in een scheiding heb nooit geleefd met mn man en hij moet me na de scheiding wel allimentatie geld geven... dat heeft de consulaat bevestigd... maar goed het gaat niet om het geld maar hij vroeg er om.....

omarmuslim
25-11-2004, 16:18
hallo allemaal thnx voor reactie ze heeft inderdaad geen kinderen in de trouwacte heb ik wel duidelijk aangegeven een bedrag maar betaald heb ik ook gedaan volgens die persoon die de akte's opsteld in maroc (waar ik ook die trouwakte heb opgestel) zou het binnen een week kunnen gebeuren scheiden maar jah ik moest 1 maand salaris + woonkosten van 3 mnden geloof ik van tussen de 1300 en 1900 euro dit is wat ik te horen kreeg maar weet je geld maakt niets uit wallah beter betalen dan ben je van al dat tramelant af en kun je opnieuw beginnen want je weet geld gaat en komt gr omar

omarmuslim
25-11-2004, 16:28
maar nog iets dehalve geld neem ze toch niets anders mee dan bedoel ik bijv spullen (inboedel) zoals bed enzo? ik heb dat niet in akte vermeld dat ze die zou krijgen daaronder heb ik vermeld van dat ik niks anders in die akte heb opgesteld dan bruidsschat en dan wel betaald gr

ouassilla24
25-11-2004, 18:34
Hallo Omarmuslim Ik ziet nu ook in ee scheiding en ik ben gewoon hier in europe getrouwdt voor de marokkaanse wet. Tegenwoordig doen ze heel erg moeilijk over de scheiding. Maar tegenwoordig heeft vrouw ook meer rechten als vroeger wat ik eigenlijk wel goed vind. Je hebt inderdaad die dingen nodig die jij opnoemt paspoort+ cartnationaal en een uitreksel van de gemeente waar je adres op vermeld staat. Wat betreft die loonstrookjes dat kan wel kloppen, want je moet je vrouw elhieda betalen zoals ze dat noemen, je moet haar drie volle maanden een bepaald bedrag geven hoe hoog die is weet ik niet. En inderdaad jij moet je vrouw blijven onderhouden (allimentatie voor de vrouw) tot ze weer hertrouwt. Ik weet deze dingen allemaal omdat ik zelf in de scheiding ziet en ik ga incha allah in december naar marokko om alles te regelen. En jij hebt in marokko je huwelijksakte getekent en dus moet je ook in marokko gaan scheiden. Tegenwoordig is het zo waar je ook je huwelijksakte tekent je moet je scheiding in marokko ophalen. Nou ik wens je veel succes en mocht je wat willen weten dan hoor ik het wel van je. Groetjes

sousiagirl21
25-11-2004, 22:01
volgens mij hoef dat niet,want zei heeft geen kinderen en ze woont bij haar ouders,die regel is gemaakt voor mannen die tig kinderen en hun vrouw achter laten,hij heeft geen kinderen met haar en ik neem aan dat ze nog bij haar ouders woont,en ja het zal misschien wat gaan kosten de scheiding,maar wat vind je nou belangrijker het geld of een gelukkig leven. ik zit nu ook midden in een scheiding heb nooit geleefd met mn man en hij moet me na de scheiding wel allimentatie geld geven... dat heeft de consulaat bevestigd... maar goed het gaat niet om het geld maar hij vroeg er om.....[/QUOTE] jij woont in nederland,zij niet,jij hebt ned rechten.

_monsterje_
26-11-2004, 20:01

jij woont in nederland,zij niet,jij hebt ned rechten. dat heeft geen enkele invloed ik ga in Marokko scheiden en daar hebben we allen de zelfde rechten en plichten of je nou in Nederland woont of in Marokko.....

Pagina's : [1] 2 3