Bekijk originele versie : trouwen
samir100
25-11-2004, 00:24
salaam broeders en zusters
ik heb namlijk een vraag misschien dat ik wat ermee kan opsteken met een antwoord van jullie
nou ik zou graag willen trouwen met een meid hier uit nederland maar mn ouders zijn er niet mee eens ze willen het liefst dat ik iemand uit de bergen haal van marokko als jullie snappen wat ik bedoel en dat wil ik zelf ook niet ik bedoel er zijn vind ik zat goeie meiden maar ja ze gaan toch niet mee om ergens een hand te vragen dus ik neem aan dat ik in de toekomst mn leven alleen zal delen wat moet ik doen kan iemand mij misschien helpen met zoiets
alvast bedankt
samir
samir100
25-11-2004, 10:11
effe chekke alle
maar zo te zien heb ik volgens mij iets moeilijks verteld en dat niemand een oplossing hier over weet................
nou ik wacht wel af misschien dat er toch nog iemand mij kan helpen.... :traan1:
salaam broeders en zusters
ik heb namlijk een vraag misschien dat ik wat ermee kan opsteken met een antwoord van jullie
nou ik zou graag willen trouwen met een meid hier uit nederland maar mn ouders zijn er niet mee eens ze willen het liefst dat ik iemand uit de bergen haal van marokko als jullie snappen wat ik bedoel en dat wil ik zelf ook niet ik bedoel er zijn vind ik zat goeie meiden maar ja ze gaan toch niet mee om ergens een hand te vragen dus ik neem aan dat ik in de toekomst mn leven alleen zal delen wat moet ik doen kan iemand mij misschien helpen met zoiets
alvast bedankt
samir
Wa aylaikom salaam broeder,
Ik heb je probleem gelezen, en vind het heel erg voor j e dat je dit moet meemaken...maar goed voor alles is er een licht en oplossing in het leven en voor jou ook insha allah...
Maar je probleem is dat je graag met iemand uit Nederland wilt trouwen...omdat je misschien degene kent en ook weet dat je ook met degene het leven in wilt gaan en met degene gelukkig wilt worden...alleen het probleem is dat je ouders het niet mee eens zijn met je partnerkeuze...en helaas gebeurt het tegenwoordig heel en heel erg veel, dat de ouders het niet mee eens zijn, en dat ze voor hun zoon graag het 'beste' willen...dus een vrouw uit de bergen halen...die goed in de keuken kan staan die goed de taal kan spreken, een echte vrouw dus....en wie wil dat niet...maar ja ze vergeten 1 ding... en dat is dat het niet alleen daarom draait...wij als mensen moeten eerst onze geloof op het eerste plaats zetten...want je kan wel iemand uit de bergen halen...maar die niks over de islam weet..want tegenwoordig kijken we meer naar de traditie dan de relegie!!
En broeder, de ouders hebben een grote recht op hun kinderen, en natuurlijk hebben ook kinderen rechten die de ouders moeten nakomen...beiden hebben rechten en plichten.. Allah en zijn boodschapper (allah's vrede en zegen zij met hem) gebieden ons om onze ouders te gehoorzamen en geen slechte woord te richten...maar ouders in dit onderwerp mogen alleen advies geven over trouwen en jou erbij in helpen en steunen om een goede vrouw voor je te zoeken...zodat ze een goede moeder voor je kinderen kunt zijn, en waarbij jullie heel gelukkig met elkaar worden...en tenslotte jij moet het leven met haar delen..en niet je ouders...
Dus je kunt rustig met je ouders praten, en vragen waarom ze het niet mee eens zijn...op welke grond willen ze haar niet van Nederland wat is de reden...en dan kan je zelf kijken of dit een grondige reden is om niet in huwelijk te gaan met het meisje uit NL...
Als laatst raad ik je aan om dit probleem met je ooms tantes om een imane te bespreken en te laten oplossen en doe do'a aan Allah en blijf standvastig. Moge Allah u helpen en steunen en een goede partner schenken.
Ik leef met je mee!!... ik hoop insha allah dat het allemaal goed komt, goed met je ouders praten !!! waarom ze zo nodig iemand uit NL willen alleen omdat ze misschien goed in de keuken is... maar trouwen heeft meer dan dat...het is een groot begrip waar je goed over moet nadenken
:zwaai:
KLeInDuImPjE
25-11-2004, 10:54
Salam Samir,
Wat erg voor je dat je ouders niet achter je staan op dat vlak (toch wel een belangrijk punt) maar ik vind als je zelf zegt ik wil niemand uit marokko dat je bij dat standpunt moet blijven en niet toegeven en dan later ongelukkig zijn met een meisje uit marokko.
Kijk...trouwen is een belangrijke stap die je neemt en houd heel veel in (meer dan sommige denken) en als je al de verkeerde partner neemt om gewoon je ouders te plezieren dan maak je iedereen gelukkig behalve jezelf!!En dat is verkeerd.
Ik zou als ik jou was goed nadenken wat je juist wil en als je je niet gelukkig voelt om iemand uit Marokko (meestal nichtje) te halen doe het dan ook niet.
Er zijn genoeg goede meiden hier, die ook kunnen koken enz enz, trouwens houd meer in dan goed koken hoor!!!Als je dat ene meisje hebt gevondenvan wie je houd (belangrijk punt) met wie je je leven wil delen, vanwie je wil dat ze de mama van je kindjes wordt , zou ik gewoon op Allah swt vertrouwen en inscha-allah dat je ouders je zulllen bijstaan...maar ik zou als ik jou was goed praten met je ouders echt waar je moet niet verlegen zijn ofzo, je ouders hebben het recht je te helpen in je keuze maar ook jou mening te recpecteren.Een goed gesprek kan wonderen dus begin daarmee...hou ons op te hoogte...
Thalla broerder en inscha-allah komt het allemaal in orde...
Groetjes
sousiagirl21
25-11-2004, 10:58
een vriendin van mij had een relatie met een jongen hij hield van haar en zei van hem,die relatie duurde 4jaar,en ze dachten echt dat het ging lukken,maar zijn ouders willen dat hij ook iemand uit marokko haald.
je ziet dat veel jongens hun ouders advies opvolgen,maar zo een relatie werkt haast niet,jongen allah weet wat je moet doen,ik kan wel zeggen wat je moet doen,maar het is jou leven ik hoop dat je ooit een meid vind die jij leuk vind en die je ouders goed vinden,inshallah.
madame_hind
25-11-2004, 12:06
sommige ouders willen dat omdat ze vinden dat de meisjes van hier te los zijn, te vrij opgevoed, te onverantwoordelijk, kennen weinig van koken en kinderen opvoeden. Voor sommige meiden is dat inderdaad zo maar voor anderen dan weer niet. En wie zegt er dat een vrouw uit de bergen zo deftig en huishoudelijk is?
Als je hier een goede moslima vindt die ook haar weg vindt in het huishouden, haar kleedt naar islamitische normen, lief is enz... dan kunnen jouw ouders haar toch niet weigeren?
Er zijn hier ook veel goede meiden, je zal er hier wel een vinden waar je moeder ook van zal houden.
Sabr en probeer eens rustig met je ouders erover te praten.
sousiagirl21
25-11-2004, 12:43
sommige ouders willen dat omdat ze vinden dat de meisjes van hier te los zijn, te vrij opgevoed, te onverantwoordelijk, kennen weinig van koken en kinderen opvoeden. Voor sommige meiden is dat inderdaad zo maar voor anderen dan weer niet. En wie zegt er dat een vrouw uit de bergen zo deftig en huishoudelijk is?
Als je hier een goede moslima vindt die ook haar weg vindt in het huishouden, haar kleedt naar islamitische normen, lief is enz... dan kunnen jouw ouders haar toch niet weigeren?
Er zijn hier ook veel goede meiden, je zal er hier wel een vinden waar je moeder ook van zal houden.
Sabr en probeer eens rustig met je ouders erover te praten.
de grootste reden voor die ouders is,dat de meisjes in marokko luisteren naar de schoonouders en alles pikken,en dat die vrouwen nooit weg bij hun mannen weggaan als de man hun niet goed behandeld,meiden van hier weten wat ze moeten pikken en wat niet,en meiden van hier weten waar ze recht op hebben en weten het systeem van de ned wet,de vrouw staat hier altijd in haar recht.
en dat weet een meisje uit marokko niet.
_monsterje_
25-11-2004, 14:14
Salaam oe 3alaikom broeder...
Het is een moeilijke situatie waar jij je nu in bevind... Je ouders zijn heel belangrijk.... Jammer dat ze zoiets doen... Er zijn genoeg goede meiden hier in Nederland... Ik weet niet of je zelf zussen hebt? Hoe zouden jou ouders zich voelen als niemand met hun wilt trouwen omdat ze in Nederland wonen... Alsof de meiden daar in de bergen heilig zijn... Ik zou je aanraden een goede imaam hierover te vertellen en hem om hulp vragen.... Misschien kan hij met je ouders praten en hun op een andere gedachte te brengen.... Je moet de moet niet opgeven. Allah is met de geduldigen... Ouders horen achter hun kinderen te staan zolang ze niets verkeerd doen..... Praat met ze en als het jou niet lukt haal er een imaam bij... Jammer dat sommige ouders zo zijn.....
omarmuslim
26-11-2004, 02:06
aslaaam broeders en zusters,
wat ik jullie kan vertellen is dat de meiden in marokko ook geen lieverdjes zijn hoor, verder mot je inderdaad heel goed met jou ouders praten op rustige manier geef aan wat nadelen/voordelen zijn bijv tegen woordig kost het veeel moeite om iemand uit marokko te halen ivm wetten en regels(inburegeringscursus)en dat kost ook veel, verder is er geen liefde dus weet je niet hoe lang het stand houd het huwlijk zo niet schaadt het hele familie, verder je ouders denken waarschijnlijk oo die meiden uit marokko in het gebergte luisteren naar wat hun man zegt is niet meer zo ook daar kennen ze rechten en plichten (terecht gelijkheid) dus verder heb je ook geen voordeel als je iemand uit maroc neemt, in nederland wel je kent dan het meisje goed (waar je verliefd op bent) het is makkelijk omdat ze in nl verblijft die meid weet ook wat de regels hier zijn ze heeft alles meegmaakt waardoor ze jou meer respecteerd en jij haar natuurlijk ook. dus op een normale manier rustig dit iom met je ouders lukt het niet haal een hele goeie familielid er bij die jou wel wil helpen om met je ouders te praten hierover ga dan met je ouders en je familielid om de tafel en leg duidelijk aan hoe of wat (voordelen.nadelen) thala ehn moge allah jou leiden naar een goede pad
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.