Bekijk originele versie : God=Allah=Jahweh=LIEFDE!!!!!!!!!!!
God=Allah=Jahweh=LIEFDE!!!!!!!!!!! Ja toch?!.
HollandseVriend
24-11-2004, 19:22
God=Allah=Jahweh=LIEFDE!!!!!!!!!!! Ja toch?!
Als die volgelingen nou ook lievertjes waren... maar nee hoor de christenen zijn nog erger dan de moslims.... brrrrrr
Jahweh:maf: Alleen jij.
Allah heeft nog 99 schone namen, maar Jahweh ken ik niet dus dat zal wel weer iets JOODS zijn.
HollandseVriend
24-11-2004, 20:35
Jahweh:maf: Alleen jij.
Allah heeft nog 99 schone namen, maar Jahweh ken ik niet dus dat zal wel weer iets JOODS zijn.
Die 99 namen waar jij het over hebt zijn geen namen maar titels zoals barmhartige, genadevolle, maar dat zijn geen namen enkel gedragskenmerken en titels. Die heeft de God uit de bijbel ook. Allah is ook geen naam het betekent namelijk God en de naam was al lang in gebruik onder de toenmalige bedoeinenstammen voor Mohammed daar zijn openbaring kreeg.
De God uit de bijbel wordt ook van alles genoemd qua titels maar hij heeft slechts een naam die hij aan Mozes geopenbaard heeft. Maar door het verloren gaan van het Hebreeuws weten we niet met zekerheid wat de naam was. Vasstaat de letters YHWH daartussen hebben ze de klinkers geplakt van Adonai en Elohim en sinds eeuwen en eeuwen zei men in het hebreeuws dus Jahweh... een italiaanse monnik latniseerde deze naam later rond 1400 in Jehovah
Cave_Canem
24-11-2004, 20:37
Als religie liefde is ben ik sinterklaas, tot nu toe zie ik alleen maar ellende voortkomen uit religie of is moord en doodslag om religie nu liefde?
redouan_casawi
24-11-2004, 21:06
hey HOLLANDSE VRIEND, die 99 namen zijn 99 NAMEN, asma'allah , de 99 namen van allah, geen titels, geen gedragskenmerken NAMEN!, die gedragstitels etc, zijn afgeleid van deze namen! en wat betreft de titel van deze topic: allah=jahweh=liefde? , La Illaha Illa'ALLAH, er is geen god dan allah, dus geen jahweh geen boedda geen ghandi, ALLAH! wa'allahoeakbar!
essalamoealeikoum , REDOUAN!
HollandseVriend
24-11-2004, 21:32
hey HOLLANDSE VRIEND, die 99 namen zijn 99 NAMEN, asma'allah , de 99 namen van allah, geen titels, geen gedragskenmerken NAMEN!, die gedragstitels etc, zijn afgeleid van deze namen! en wat betreft de titel van deze topic: allah=jahweh=liefde? , La Illaha Illa'ALLAH, er is geen god dan allah, dus geen jahweh geen boedda geen ghandi, ALLAH! wa'allahoeakbar!
behoort de titel Genadevolle of barmhartige tot die namen?
HollandseVriend
24-11-2004, 21:34
hey HOLLANDSE VRIEND, en wat betreft de titel van deze topic: allah=jahweh=liefde? , La Illaha Illa'ALLAH, er is geen god dan allah, dus geen jahweh geen boedda geen ghandi, ALLAH! wa'allahoeakbar!
Das een kwestie van geloof, geloof ik ;) en dat mag je dus zelf weten
HollandseVriend
24-11-2004, 21:48
hey HOLLANDSE VRIEND, die 99 namen zijn 99 NAMEN, asma'allah , de 99 namen van allah, geen titels, geen gedragskenmerken NAMEN!,
, REDOUAN!
Knappe jongen die hier namen van maakt,.. het zijn eigenschappen,...
2 ar-Rahman de Meest Barmhartige
3 ar-Rahim de Meest Genadevolle
4 al-Malik de Absolute Heerser
5 al-Quddus de Heilige
6 as-Salam de Bron van Vrede
7 al-Mu'min de Beschermer van Geloof
8 al-Muhaymin de Beschermer & Beheerder
9 al-'Aziz de Machtige
10 al-Jabbar de Onweerstaanbare
11. al-Mutakabbir de Majesteuze
12. al-Khaliq de Schepper
13. al-Bari' de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene toestand naar de andere te veranderen.
14. al-Musawwir de Vormgever
15. al-Ghaffar de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer.
16. al-Qahhar de Onderwerper
17. al-Wahhab de Gever
18. al-Razzaq de Schenker van onderhoud
19. al-Fattah de Opener
20. al-'Alim de Alwetende
21. al-Qabid de Samentrekker
22. al-Basit de Verruimer
23. al-Khafid de Vernederaar
24. al-Rafi' de Verheffer
25. al-Mu'izz de Schenker van Eer
26. al-Mudhill de Onteerder
27. as-Sami' de Alhorende
28. al-Basir de Alziende
29. al-Hakam de Rechter
30. al-'Adl de Rechtvaardige
zo dat waren de eerste dertig.... enfin zoals ik al zei zijn het geen namen maar titels... daar heeft de bijbelse god ook een kast vol van. Stel ik heb een buurman die is timmerman.
Dan kan ik zeggen ; de timmerman
de houtbewerker
de wonderbaarlijke zager
het zijn geen namen,.. die vent heet dan gewoon Kees,... Kees de timmerman en de rest zijn eigenschappen en titels....
Mocrobrains
24-11-2004, 21:56
Ik heb een intressante stuk ergens over YHWH, probeer het zo nog te plaatsen
jullie hebben volgens mij niet eens door wat die arme stakker bedoeld!!!
ik zal een poging wagen:p volgens mij bedoeld zij dat waar je ook in geloofd of dat nou god, allah of jahweh is, dat het liefde zal voortbrengen. en dan kan je heel luid gaan brulle LA ILAHA ILA ALLAH OF GOD IS THE BEST!! maar dat is voor deze discussie niet relevant. ik vind eigenlijk dat ze wel gelijk heeft!!
HollandseVriend
24-11-2004, 23:08
jullie hebben volgens mij niet eens door wat die arme stakker bedoeld!!!
ik zal een poging wagen:p volgens mij bedoeld zij dat waar je ook in geloofd of dat nou god, allah of jahweh is, dat het liefde zal voortbrengen. en dan kan je heel luid gaan brulle LA ILAHA ILA ALLAH OF GOD IS THE BEST!! maar dat is voor deze discussie niet relevant. ik vind eigenlijk dat ze wel gelijk heeft!!
Zoals je ziet heb ik gereageerd op de stelling en is de discussie toen een andere kant uit gegaan die ook best interessant is....
ElAlamein
24-11-2004, 23:21
het probleem moet je anders zien;
God HOEF JE NIET OP TE HEMELEN, met mooie namen!
stel, bij ons loopt een kollega, die verzint allerlei mooie namen voor de baas!
Wij zeggen dan, weet je hoe jij heet?
1- slijmjurk
2- slijmbal
3- slijmerd
4- matennaaier
5- mooiweerspeler
6- kontlikker
Zegt ie, maar de baas is aardig!
Komt de baas binnen, die alles heeft gehoord!
"ZEG, SLIJMJURK, GA JE OOK NOG WAT DOEN??????"
HollandseVriend
24-11-2004, 23:24
het probleem moet je anders zien;
God HOEF JE NIET OP TE HEMELEN, met mooie namen!
stel, bij ons loopt een kollega, die verzint allerlei mooie namen voor de baas!
Wij zeggen dan, weet je hoe jij heet?
1- slijmjurk
2- slijmbal
3- slijmerd
4- matennaaier
5- mooiweerspeler
6- kontlikker
Moet ik je toch nog even corrigeren,.. nummer 1 tot 6 zijn geen namen evenmin als kollega dat is,... dus ik weet nu nog steeds niet hoe die slijmjurk heet! :confused:
God=Allah=Jahweh=LIEFDE!!!!!!!!!!! Ja toch?!
LIEFDE=BLIND
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.