Bekijk volle/desktop versie : Zusters (ook broeders hoor) lees dit goed en denk na!!!!



23-03-2002, 14:21
denk, O dienares van Allah! aan het uurtje waarin jij in jou graf wordt gelegd en dat er dan aarde over je heen wordt gegooid en dat jij jou familie dan hoort terugkeren naar hun huizen en wordt er dan gezegd: ze gaan nu weg en laten jou alleen achter. En al zouden ze bij jou blijven, ze zouden jou niet kunnen helpen. Jouw familie, vrienden en geliefden hebben jou overgegeven. En jouw broers en zussen hebben jouw verlaten. Je zult niet meer naar de wereld terukgeren en jouw hassanat zullen ook niet vermeerderd worden. dus O dienares van allah verricht goede daden om jou hassanat te vermeerderen, voor je in het graf komt te liggen en in de duisternis ervan. In dit wereldse leven is het: daden zonder ondervraging, maar in het hiernamaals is het : ondervraging zonder daden. Je hebt de kans gehad om goede daden in Doenja te verrichten. maar net als de dood houdt alles op. En wallahi, het graf zal voor jou of een tuin van de tuinen van DJennah zijn of zal voor jou een gat van de gaten van Djehannam zijn.
er is geen huis voor iemand na zijn dood waarin hij kan verblijven behalve als hij die voor zijn dood zat te bouwen (met goede daden). als jij het met de goede daden hebt gebouwt, heerlijk is het om hierin te verblijven. En als jij het met de slechte daden hebt gebouwd, slecht zal het verblijf erin zijn. O dienares van Allah!!! denk aan deze graf, wanneer dat jouw voorlopige verblijf zal zijn. en denk aan jouw situatie in het graf na een paar dagen. Al het mooie van jou zal opgegeten worden door wormen. We moeten er veel aan denken en verricht goede daden die met jou zullen zijn in het graf. En wallahi het lezen van de Quran en de goede daden doen het graf verlichten. Maar films, muziek en ongehoorzaamheid aan de Koning ALLah doen het graf alleen maar donkerder en smaller worden.
O moslimzuster! wat staat jou te wachten ?? genot Of straf. En denk aan je eerste nacht eenzaam in het graf, wanneer dat jou voorlopige zal zijn. O moslimzuster. ik wil jou laten weten dat het graf de eerste plek is van het hiernamaals en daarna wordt er geblazen op de bazuin. de raven zullen op gaan en je zal voor je heer: allah staan!!
O zuster denk aan... als allah jou al ondervragen, als hij tegen jou zal zeggen<< lees jou boek, je bent vandaag voor jezelf getuige>> Zus o dienares! denk na over hoe jij nu leeft, voor dat je voor allah komt te staan! is het zoals allah dat wil? Allah zegt in zijn boek: << ik heb de mensen en djinn alleen geschapen om mij te dienen>>

ik vraag allah om ons een goed einde te geven, en dat hij ons bij zich terug neemt terwijl wij hem dienen..... O zusters ik roep jullie op tot het slagen tijdens deze ondervraging door Allah en dat kan alleen door het vast te houden aan Het Boek: De quran en de sunnah; de levenswijze van de profeet s.a.w.

hoe heeft schaamte veel van de harten van onze vrouwen verlaten. onze vrouwen zijn slachtoffers voor die hongerige wolven. tot wanneer blijven wij makkelijk doen over de Hijaab....Zie haar hoe ze met jongens omgaat soebhanallah! alsof het haar broers zijn. Beste zus laat jou kleding lang en wijd zijn. en niet dat je met je uiterlijk zegt: Kijken jullie naar mij, kijken jullie naar deze schoonheid..... Hoe mooi is de vrouw met haar Hijaab om en hoe mooi is ze met haar bedekking en schaamte. En mooi is ze door het vasthouden aan het Boek van haar Heer en de Sunnah van haar profeet s.a.w.. Hoe kan een verstandig iemand geloven dat er van jullie zijn die hun huis uitgaan... geparfumeerd en onbedekt (niet goed bedekt). naar scholen, werk, markt enz.. wist je niet dat de boodschapper van Allah, Mohammed s.a.w. een vrouw die parfum opdoet en langs een groep mensen komt haar geur kan ruiken, vergelijkt met een overspelige ...?!En jij weet toch dat Allah jou belangrijk heeft gemaakt als vrouw, nadat jij niets betekende en dat hij jou heeft verhoogd in positie, nadat jij verlaagd was bij anderen. Bedank jij met deze daden jou Heer? in plaats darvan zou jij de nacht biddend moeten door brengen, de dag vasten en de Quran lezen. Als dank voor jou Heer en Schepper, voor alle gunsten die hij jou heeft geschonken. maar jij brengt je korte tijd hier door het vermeerderen van je zondes en ongehoorzaamheden, die allemaal in jou boek genoteerd worden, die je uiteindelijk zelf zult lezen. het luisteren naar muziek en lezen van tijdschriften en het zitten bij groepen die roddelen en kletsen. En het veel onnodige vragen. o dienares hoe zal het met jou zijn als jij jouw daden zal lezen. je leest: Ammattallah komt uit haar bed. het soebh gebed heeft ze nog niet verricht, pas nadat de zon is opgekomen. staat op, bid even snel en gaat met een blote hals, strakke kleding , korte kleding, 'licht' opgemaakt de deur uit. Op school/buiten/werk begroet ze jongens met haar hand enz..... dit lees je in een boek waarin niet het kleine ng het grote door de vingers wordt gezien, alles staat erin. Hoe zul jij je voelen terwijl je voor Allah staat? dan beginnen de tranen van spijt over je wangen te stromen. en jij staat bloot voor jou schepper. De zon is dichtbij en de harten zitten vol angst en de ogen huilen. Hier zal jou geen mens kunnen helpen die je gehoorzaamde terwijl je Allah ongehoorzaam ws en geen jongen met wie je als broer bent omgegaan en geen vriend met wie je alleen bent geweest en ook geen slaap terwijl jij jouw gebed moest verrichten. Geen moeder of vader zal je hier kunnen helpen. ieder heeft zijn eigen zorgen;
La illaha Illa ALLAH!!!!!!! Als allah tegen jou zal zeggen heb ik jou niet begunstigd. Heb je de quran niet gelezen.


wa salaam oegtie koem fi dien HIJAAB

17-01-2003, 20:42


Je hebt echt gelijk

17-01-2003, 21:09
slaam oe aleikoem

hmmmmmmmm.....er zit toch een kern van waarheid in je verhaal.

laatst kwam ik iemand tegen die me zei;

'Ikke moet eerlijk bekennen als ik meisje met hoofddoek zie ik niet naar haar omkijken, je weet zo van .... '

zegt je al heel veel over de hoofddoek..........................
Dit is juist de de reden achter de hoofddoek.......mannen zullen meer respect hebben voor je hebben...........zeg nou zelf je stapt niet zo 123 op iemand met een hoofddoek af of je zal haar niet zo snel nafluiten....

Ze vraagt er niet om...............begrijp me niet verkeerd; ik zeg niet dat dat bij meisjes die geen hoofddoek dragen moet kunnen!Gedrag en uiterlijk zegt alles dames en heren.............Ik denk bijvoorbeeld dat een meisje die geen hoofddoek draagt en kleren aantrekt die 'mestorien'zijn (dus niet erg strak) en goed gedrag vertoont op straat ook niet zo snel lastig zal worden gevallen.........maar vergeet niet ...er lopen ook van die debielen rond die haar alsnog zullen lastigvallen.....puur aandacht tekort!

Daarentegen............een meisje die strakke kleding draagt......opgemaakt is en 'vreemd' gedrag vertoont op straat...........die moet echt niet klagen dat die mannen geen respect hebben!


Je vraagt er toch zelf om???Als je naar onze 'dien'(geloof) kijkt.......................voor alles wat in de koran staat is een reden..........allah wist precies wat de mens zou tegenkomen in deze simpele doenja............daarvoor hebben wij dus de koran als handleiding om tegenslagen om zonden t ekunnen voorkomen........maar helaas....heel veel mensen vergeten dat......


Ze zijn te verdiept geraakt in de doenja.....ze zijn de ahira (het einde vergeten........ en het hiernamaals)

Wat een moslimzuster mij ooit zei..........sabr; als je een op een nacht zomaar wakker wordt......ga dan eens op de rand van je bed zitten en denk eens na over deze doenja............
Om je heen heeft de stilte het overwonnen.....de nacht overheerst.......denk na over het leven dat je hebt gekregen en dat je nu op dit moment leidt!

Wordt wakker!

Voor het zelfde geldt......wie geeft mij de garantie dat ik morgen nog leef?????
Als ik daar moederziel alleen in mijn graf lig.......ik schreeuw om hulp....niemand die me hoort!Ik zou 1 minuut snakken naar deze aarde om nog 1 goede daad te verrichten! maar het is te laat.........

Mensen......begrijp me niet v erkeerd...ik wil jullie niet bang maken of iets in die richting....ik wil alleen dat jullie naar de werkelijkheid kijken.....
Ikzelf ben nog altijd niet erg goed bezig..............ik heb nog een hele lange weg en ik hoop dat wij met allah (SWT) zijn hulp op de juiste weg komen (siraat el mostaqiem) en dat wij elkaar op een dag allemaal tegen zullen komen in het paradijs.........INSHALLAH!

Je moet eens de verhalen lezen over het paradijs....masa allah...............doenja is daar NIETS vergeleken bij!

Wat ik ook zo veel om me heen zie gebeuren hier en dara heb ik ook soms last van.................

Omgeving........je omgeving kan zoveel invloed op jou als persoon uitoefenen.

We hebben het er nu over...over al om ons heen.........
Nsarra..................'wat zullen ze van me denken met een hoofddoek'???
Wat zullen ze zeggen op mijn werk als ik even dohr of el asr ga bidden?
Wat zullen ze zeggen als ik meedoen met de ramadan???

Het lijkt net of wij het oordeel van de mensen boven die van allah achten (astaghfirlah!)

Welk oordeel leidt jou tot djenna??(hiernamaals).......die van allah of die van nsarra???/

Daarom zeg ik; doenja is te belangrijk voor ons!!!!


Nsarra die weten niets van El islaam en noemen zichzelf geen moslim; wat is erger voor ALLAH ?????dat iemand kaffir is of dat jij gelooft in de koran...in allah swt en in zijn profeet en dat jij allah niet gehoorzaamt???????

Soebhana lah.....................

Om in deze maatschappij te kunnen overleven moet je een sterke imaan hebben......wat ik ook er mooi vind is de zin..................
de grootste jihaad is de jihaad met jezelf!!!!!

Moet je nagaan...............mensen gaan de oorlog in om in de naam van allah swt te strijden.....ook jihaad...............maar velen onder ons vergeten dat de grootste jihaad de jihaad is met je innerlijke!!!!!!!!!

Eerst je innerlijke!!!dan komt de rest..................Als jij deze jihaad overwonnen hebt mensen...zeg dan elhamdoelilah en je merkt dat je het gevoel hebt dta je alles kunt overwinnen!!!


Allah swt zegt vraagt je ook op de dag des oordeels; wie zijn je vrienden?????????? je vrienden groep kan alles zeggen over jou!
Ga om met vrienden die niets aan het geloof doen en die alleen de pret willen opzoeken......of zoek je de vrienden uit die bang zijn voor allah swt en waar je altijd op kunt rekenen....vanwaar je elke dag weer iets nieuws van kan leren???

soebhana lah........


om nog even terug te komen op de hoofddoek....


er zijn zoveel mensen (astaghfir lah) die misbruik maken van de hoofddoek of de hoofddoek met verkeerde redenen dragen...........nee mensen!niet doen!zeg ik dan!
Hoofddoek dragen is een grote en belangrijke stap.................
Laatste las ik weer zo een mooie zin; je moet eerst werken aan je innerlijke hijaab om daar na je uiterlijke hijaab te verwezelijken.............


Dit heeft ook weer met jihaad te maken....jihaad met jezelf.......


Als laatste wil ik nog zeggen..........................echt......en dat moet je zeker doen.......sta elke dag stil bij het feit dat je moslim of moslima bent en zeg elhamdoelilah!
Zo een groot geschenk hebben wij gekregen mijn lieve broeders en zusters.........doe er wat mee!



sabrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

17-01-2003, 21:25
Asiake tip voor jou om goed over na te denken

Vervang die avatar onder je naam eens jazak allah ou ghair

is namelijk haram(zie topic avatar verwijderen van oemtaqwa)

maar je inhoud van je topic is wel goed

thallay

18-01-2003, 14:04



Citaat:
Origineel gepost door BraveHeart79
Asiake tip voor jou om goed over na te denken

Vervang die avatar onder je naam eens jazak allah ou ghair

is namelijk haram(zie topic avatar verwijderen van oemtaqwa)

maar je inhoud van je topic is wel goed

thallay
Je zegt t zelf dont judge a book by his cover

18-01-2003, 14:26
Ik heb ook niet een oordeel gevelt over de zuster in kwestie dus geen judge . Alleen dat dat soort plaatjes(mens met ziel dus) niet gewenst zijn in de islam.

18-01-2003, 16:14

Citaat:
Origineel gepost door BraveHeart79
Ik heb ook niet een oordeel gevelt over de zuster in kwestie dus geen judge . Alleen dat dat soort plaatjes(mens met ziel dus) niet gewenst zijn in de islam.
ok dan is t goed