Bekijk volle/desktop versie : wie van julie is rij-instructeur m/v????



Pagina's : [1] 2

23-11-2004, 22:47
wie van julie is rij-instructeur m/v?????
sellam!!!!
ik wilde graag weten hoe julie het beroep ervaren, aan gezien ik inshallah de opleiding voor rij-instructeur ga volgen.
dus ik wil alles weten!!!!!
bv.: -verdient het goed?
-vind je het werk leuk?
-is het te combineren met je gezin?
-hoe heb je de opleiding ge daan en waneer?
-enzovoort............
alvas bedankt!!!!!!!!!!

24-11-2004, 11:31


Hallo kebdenia.

Ik heb de opleiding tot rijinstructrice gevold, maar ik ben noch niet begonnen wegen financieele omstandigheden, de opleiding zelf heeft mij ook veel geld gekost.
mocht je nog info nodig hebben mbt de opleiding dan hoor ik het wel van je.

p.s. waar wil je de opleiding gaan volgen.



grt chada

24-11-2004, 22:17

Citaat door chada:
Hallo kebdenia.

Ik heb de opleiding tot rijinstructrice gevold, maar ik ben noch niet begonnen wegen financieele omstandigheden, de opleiding zelf heeft mij ook veel geld gekost.
mocht je nog info nodig hebben mbt de opleiding dan hoor ik het wel van je.

p.s. waar wil je de opleiding gaan volgen.



grt chada
hoi chada bedankt dat je hebt gereageert.
ik ben van lpan om het in rotterdam te doen omdat ik daar woon, anders moet ik veel reizen.
hoe vond je de opleiding? vond je het moeilijk , viel het tegen of mee,heb je alles in een keer gehaald? en waar heb jij het gevolgd?
mocht je nu willen beginnen, zou je dan werk kunnen vinden is er genoeg werk in?
ik hoop dat je mij kunt helpen, sorry dat ik zoveel vraag!!!!!!
alvast bedankt!!!

25-11-2004, 01:00

Citaat door kebdenia2004:
hoi chada bedankt dat je hebt gereageert.
ik ben van lpan om het in rotterdam te doen omdat ik daar woon, anders moet ik veel reizen.
hoe vond je de opleiding? vond je het moeilijk , viel het tegen of mee,heb je alles in een keer gehaald? en waar heb jij het gevolgd?
mocht je nu willen beginnen, zou je dan werk kunnen vinden is er genoeg werk in?
ik hoop dat je mij kunt helpen, sorry dat ik zoveel vraag!!!!!!
alvast bedankt!!!
ja ik ben ook van plan met die opleiding te beginnen, vertel je ervaring is het moeilijk?

25-11-2004, 10:38


Ik de opleiding gedaan in nieuwegein (een van de beste opleidingscentra voor rijinstructeur)maar ik vondt de theorie wel maavallen die kun je gewoon in je hoofd stampen maar de praktijk was heel zwaar, nee ik heb helaas niet alles in een keer kunnen halen.
de opleiding bestaan uit 2 delen. het eertse seel bestaat uit 3 vakken A.B.C
En vervolgen moet je een rijvaardigheids examen doen om deel 1 af te sluiten en door te gaan naar deel 2 en die bestaat uit een theorie les zelf verzorgen en een praktijkles geven.

en ik moet zeggen dat de rijproef heeel zwaar was en vergeet neit dat het ook heel erg duur is, zo'n rijproef kost ongeveer €360 ieder keer.

persoonlijk vindt ik het werk niet veel aan, ik heb veel last van mijn nek en ik heb veel last van kosentratieproblemen en dat is juist zeer belangrijk in dit vak.

en bovendien heb ik gemerkt dat ik niet gaag in de auto zit.
en vergeet niet dat je als je marokkaans bent dat je veel vrouwen krijgt die niet goed kunnen lezen en schrijven en ook een beetje traag van begrip zijn, en daar moet heeeeeeeeeeeeeeel vaal geduld voor hebben.

ik hoop je vragen beantwoord te hebben en heel veel succes

grt chada

25-11-2004, 10:39
sorry voor mijn schrijffouten ik moest snel zijn.

25-11-2004, 11:35
nogmaals bedankt voor je reactie, chada!!!!!!
in ieder geval wel goed dat je het toch hebt gehaald die opleiding. maar je hebt er niet zo veel aan als je er achter komt dat het werk toch niets voor je is , dat is wel jammer dat je er later achter bent gekomen.want ik heb begrepen dat het een dure opleiding is . maar wat is beter om mee te beginnen ,in loondienst bij een rij-school te gaan werken of op franchiese basis of om een eigen rij-school te beginnen?en weet je ook ongeveer wat een rij-instructeur verdient?
ik hoor van je!!!!!!!!




PS; zijn er nog meer mensen met ervaringen????????

25-11-2004, 11:37

Citaat door miss79:
ja ik ben ook van plan met die opleiding te beginnen, vertel je ervaring is het moeilijk?
hoi mis79!!!!!
waar ben jij van plan de opleiding te volgen?????
groetejs!!!!!!!!!!1

30-11-2004, 00:56

Citaat door Tintmaster:
Ik weet niet precies maar ik denk in nieuwegein, en jij?
Sorry was even onder mijn man zijn inlogg naam aan het reageren op jou vraag.
Maar nieuwegein denk ik maar wanneer wil jij beginnen?

groet miss79

30-11-2004, 01:07
Januari beginnen ze weer in nieuwegein dus kom allemaal gezelig daar .. je kunt beter theorie thuis doen scheelt je 2000 euro is veel beter .

30-11-2004, 01:10

Citaat door Khalid_zuilen:
Januari beginnen ze weer in nieuwegein dus kom allemaal gezelig daar .. je kunt beter theorie thuis doen scheelt je 2000 euro is veel beter .
Kan dat?
Maar hoe gaat dat dan precies?

groet miss79

30-11-2004, 01:12

Citaat door miss79:
Kan dat?
Maar hoe gaat dat dan precies?

groet miss79
Je moet gesrpek aan vragen in nieuwegein dan bespreken ze alles met jou ..

De opleiding tot rij-instructeur Personenauto

(categorie B)



Opleiding

De opleiding tot rij-instructeur bestaat uit twee gedeelten, deel 1 en 2.
Deel 1 omvat inhoudsdeskundigheid (vakkennis) en onderwijskunde.
In deel 2 leert u theorie- en praktijkles geven.



Examens handig naast de deur

De opleiding sluit af met een staatsexamen, dat wordt afgenomen door INNOVAM, het officiële exameninstituut voor de Nederlandse rijschoolwereld. Dit instituut bevindt zich binnen enkele honderden meters van onze schoolgebouwen in Nieuwegein en Best. Dit biedt grote voordelen voor u als cursist. Rij-instrukteurs-opleiding Nieuwegein is het enige opleidingsinstituut, dat u die facaliteit kan bieden.



Toelatingseisen

Om de lessen te volgen moet u minimaal een VMBO, LBO of een gelijkwaardig diploma kunnen overleggen. Bent u niet in het bezit van deze of gelijkwaardige diploma's, dan kunt u bij Innovam een inredetoets afleggen op kennis van de vakken nederlands, engels, maatschappijleer en wiskunde.



Tijdelijke ontheffing

Als het examen Deel I met goed gevolg is afgelegd, krijgt u een tijdelijke ontheffing van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Daarmee kunt u onder begeleiding theorie- èn praktijklessen geven.



Slipcertificaat

Om aan het examen Deel 2 te mogen deelnemen moet u een slipcertificaat bezitten.
Onze cursisten voor de opleiding personenauto leren slippen bij Slotemakers' Anti
Slipschool in Zandvoort of bij VZN te Nuenen.



Certificaat E.H.B.O.

Tevens dient u bij de aanvang deel 2 in het bezit te zijn van een geldig EHBO-diploma of -certificaat. Deze cursus wordt aan ons instituut gegeven. Het examen wordt op ons instituut afgenomen.



Deel 2

Wie geslaagd is voor deel 1, kan aan deel 2 beginnen. Dit onderdeel van de Opleiding neemt vier maanden in beslag. Tijdens deel twee leert u een praktijkles en een theorieles geven


Cursuskosten

Deel 1 en Deel 2
€ 3860,-

EHBO cursus inclusief examen
€ 189,-

Slipcursus
€ 140,-


Examenkosten

Deel 1
€ 534,-

Deel 2
€ 459,-


Gecombineerde opleiding personenauto en motor

Behalve voor een cursus cat. B (personenauto) kunt u ook voor een gecombineerde opleiding B+A kiezen. U betaalt dan slechts € 1400,- meer. U moet dan wel 2x het examengeld deel 1 betalen en het examengeld voor de bijzondere verrichtingen ten bedrage van 215 euro. Voor deel 2 betaalt u éénmaal € 292,- voor het praktijkexamen omdat u vrijstelling heeft van het geven van een theorieles.


Betalingsregeling

Bij inschrijving
€ 386,-

Aanvang opleiding
€ 386,-

8 maanden
€ 386,-


Betalingsvoorwaarden soepel geregeld

De opleidingskosten kunt u gemakkelijk in termijnen betalen. De examenkosten dient u tegelijk met het aanvragen van de examens te voldoen. Wie voortijdig wil stoppen met de opleiding, moet minimaal 2 maanden van tevoren schriftelijk en aangetekend opzeggen. Teruggave van opleidingskosten is niet mogelijk. In sommige gevallen bestaan er overheidsregelingen voor studiefinanciering.Voor militairen geldt een speciale regeling.

Eventueel kunt u gebruik maken van het Nieuwegein Studie Krediet, waarmee u op een vriendelijke manier uw studie kunt financieren. Dat kan al vanaf € 49 per maand!


Lestijden

Dagopleiding deel 1

Duur: 4 maanden, in Nieuwegein 2 dagen per week op dinsdag en donderdag van 9.00 - 16.00 uur en in Best op woensdag en vrijdag.



Zaterdagopleiding deel 1

Duur: 7 maanden, 1 dag per week op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.



Avondopleiding deel 1

Duur: 7 maanden, 2 avonden per week op dinsdag en donderdag van 19.00 - 22.00 uur. Deze cursus wordt alleen in Nieuwegein verzorgd.





Startdata Nieuwegein:

• Dagopleiding: 25 januari 2005. Aanvang 9.00 uur.

• Avondopleiding (di/do): 27 september 2005. Aanvang 19.00 uur.

• Zaterdagopleiding :29 januari 2005. Aanvang 9.00 uur.



Startdata Best.

• Dagopleiding (wo/vr): 9 februari 2005. Aanvang 9.00 uur.

• Zaterdagopleiding: 12 februari 2005. Aanvang: 9.00 uur.

30-11-2004, 01:22



Citaat door Khalid_zuilen:
Je moet gesrpek aan vragen in nieuwegein dan bespreken ze alles met jou ..

De opleiding tot rij-instructeur Personenauto

(categorie B)



Opleiding

De opleiding tot rij-instructeur bestaat uit twee gedeelten, deel 1 en 2.
Deel 1 omvat inhoudsdeskundigheid (vakkennis) en onderwijskunde.
In deel 2 leert u theorie- en praktijkles geven.



Examens handig naast de deur

De opleiding sluit af met een staatsexamen, dat wordt afgenomen door INNOVAM, het officiële exameninstituut voor de Nederlandse rijschoolwereld. Dit instituut bevindt zich binnen enkele honderden meters van onze schoolgebouwen in Nieuwegein en Best. Dit biedt grote voordelen voor u als cursist. Rij-instrukteurs-opleiding Nieuwegein is het enige opleidingsinstituut, dat u die facaliteit kan bieden.



Toelatingseisen

Om de lessen te volgen moet u minimaal een VMBO, LBO of een gelijkwaardig diploma kunnen overleggen. Bent u niet in het bezit van deze of gelijkwaardige diploma's, dan kunt u bij Innovam een inredetoets afleggen op kennis van de vakken nederlands, engels, maatschappijleer en wiskunde.



Tijdelijke ontheffing

Als het examen Deel I met goed gevolg is afgelegd, krijgt u een tijdelijke ontheffing van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Daarmee kunt u onder begeleiding theorie- èn praktijklessen geven.



Slipcertificaat

Om aan het examen Deel 2 te mogen deelnemen moet u een slipcertificaat bezitten.
Onze cursisten voor de opleiding personenauto leren slippen bij Slotemakers' Anti
Slipschool in Zandvoort of bij VZN te Nuenen.



Certificaat E.H.B.O.

Tevens dient u bij de aanvang deel 2 in het bezit te zijn van een geldig EHBO-diploma of -certificaat. Deze cursus wordt aan ons instituut gegeven. Het examen wordt op ons instituut afgenomen.



Deel 2

Wie geslaagd is voor deel 1, kan aan deel 2 beginnen. Dit onderdeel van de Opleiding neemt vier maanden in beslag. Tijdens deel twee leert u een praktijkles en een theorieles geven


Cursuskosten

Deel 1 en Deel 2
€ 3860,-

EHBO cursus inclusief examen
€ 189,-

Slipcursus
€ 140,-


Examenkosten

Deel 1
€ 534,-

Deel 2
€ 459,-


Gecombineerde opleiding personenauto en motor

Behalve voor een cursus cat. B (personenauto) kunt u ook voor een gecombineerde opleiding B+A kiezen. U betaalt dan slechts € 1400,- meer. U moet dan wel 2x het examengeld deel 1 betalen en het examengeld voor de bijzondere verrichtingen ten bedrage van 215 euro. Voor deel 2 betaalt u éénmaal € 292,- voor het praktijkexamen omdat u vrijstelling heeft van het geven van een theorieles.


Betalingsregeling

Bij inschrijving
€ 386,-

Aanvang opleiding
€ 386,-

8 maanden
€ 386,-


Betalingsvoorwaarden soepel geregeld

De opleidingskosten kunt u gemakkelijk in termijnen betalen. De examenkosten dient u tegelijk met het aanvragen van de examens te voldoen. Wie voortijdig wil stoppen met de opleiding, moet minimaal 2 maanden van tevoren schriftelijk en aangetekend opzeggen. Teruggave van opleidingskosten is niet mogelijk. In sommige gevallen bestaan er overheidsregelingen voor studiefinanciering.Voor militairen geldt een speciale regeling.

Eventueel kunt u gebruik maken van het Nieuwegein Studie Krediet, waarmee u op een vriendelijke manier uw studie kunt financieren. Dat kan al vanaf € 49 per maand!


Lestijden

Dagopleiding deel 1

Duur: 4 maanden, in Nieuwegein 2 dagen per week op dinsdag en donderdag van 9.00 - 16.00 uur en in Best op woensdag en vrijdag.



Zaterdagopleiding deel 1

Duur: 7 maanden, 1 dag per week op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.



Avondopleiding deel 1

Duur: 7 maanden, 2 avonden per week op dinsdag en donderdag van 19.00 - 22.00 uur. Deze cursus wordt alleen in Nieuwegein verzorgd.





Startdata Nieuwegein:

• Dagopleiding: 25 januari 2005. Aanvang 9.00 uur.

• Avondopleiding (di/do): 27 september 2005. Aanvang 19.00 uur.

• Zaterdagopleiding :29 januari 2005. Aanvang 9.00 uur.



Startdata Best.

• Dagopleiding (wo/vr): 9 februari 2005. Aanvang 9.00 uur.

• Zaterdagopleiding: 12 februari 2005. Aanvang: 9.00 uur.
Thanks ik ben helemaal weer op de hoogte.

Heb jij die opleiding ook gedaan?

30-11-2004, 01:34

Citaat door miss79:
Thanks ik ben helemaal weer op de hoogte.

Heb jij die opleiding ook gedaan?
Dus kijk maar of het wat voor je is je moet wel auto rijden een zitten houden een het is wel een pittige opleiding je moet veel zelfdicipline hebben .

30-11-2004, 21:27

Citaat door miss79:
Sorry was even onder mijn man zijn inlogg naam aan het reageren op jou vraag.
Maar nieuwegein denk ik maar wanneer wil jij beginnen?

groet miss79
ik ga het inshallah in rotterdam doen , omdat ik daar woon, anders moet ik veel reizen. de opleiding begint eind januari. heb me al ingeschreven.

Pagina's : [1] 2