Bekijk originele versie : Imam blijft weigeren vrouwen de hand te schudden
Imam blijft weigeren vrouwen de hand te schudden
Uitgegeven: 23 november 2004 12:58
Laatst gewijzigd: 23 november 2004 13:24
TILBURG - De Tilburgse imam Ahmad Salam zal ook in de toekomst geen vrouwen de hand schudden. Dat zei de voorganger dinsdag tijdens een persconferentie. Rond de Tilburgse imam ontstond afgelopen zaterdag ophef, nadat hij had geweigerd minister Verdonk (Integratie) een hand te geven.
Een man mag de vrouw volgens Salam de hand niet schudden om "het contact tussen man en vrouw te stabiliseren en verleiding te voorkomen". Salam benadrukte dat hij desondanks graag in debat wil met Verdonk. Volgens hem is voor aanvang van de bijeenkomst met imams zaterdag in Soesterberg geprobeerd duidelijk te maken dat hij de minister de hand niet wilde schudden. "Maar dat is niet doorgegeven", aldus Salam.
"Ik wil graag mijn opvattingen over integratie met de minister bespreken, maar het lijkt erop dat integratie voor minister Verdonk iets is dat ertoe leidt dat mensen van buiten de islam zeggen hoe moslims de islam moeten beleven", zei Salam. "Ze zegt met woorden dat we gelijk zijn, maar ze vraagt me mijn keuzes te verlaten en de hare aan te nemen. Dat klopt toch niet?"
Tijdens de bijeenkomst in de Tilburgse moskee haalde de imam verschillende passages uit de islamitische bronnen aan die zijn gelijk moesten onderbouwen..
0rgoglio
23-11-2004, 17:20
Typisch kaaskop-gedrag.....Van een mug een varken maken! Laat ze nu eens zichzelf bezighouden met belangrijke zaken, zoals de huidige economische situatie.....Het begint echt op een soap te lijken, tfoe!
Orgo :D
Vrouwenfobie is moeilijk te behandelen.
0rgoglio
23-11-2004, 17:44
Vrouwenfobie is moeilijk te behandelen.
Een Imam en vrouwenfobie?.....de Koran en Soenna doen Abou Souheib(Ahmed Salam) zijn vrouw 'smelten' binnenskamers! Dit itt de priesters, die liever een kinderhand voorzien van een 'kruis' dan een vrouwenhand!
Orgo :D
LaMorena
23-11-2004, 18:12
Waarom zou die Imam Verdonk geen hand geven maar wel andere vrouwen? Waarom is dit stukje in de krant geplaatst? Zeker geen andere belangrijker nieuws ofzo? Als hij nu geen vrouw een hand geeft, zal hij dat waarschijnlijk volgend jaar of volgende keer ook niet doen. Ze hebben echt niks te doen de mensen die dit schrijven.
Pleeborstel
23-11-2004, 18:18
Waarom zou die Imam Verdonk geen hand geven maar wel andere vrouwen? Waarom is dit stukje in de krant geplaatst? Zeker geen andere belangrijker nieuws ofzo? Als hij nu geen vrouw een hand geeft, zal hij dat waarschijnlijk volgend jaar of volgende keer ook niet doen. Ze hebben echt niks te doen de mensen die dit schrijven.
Dat is ook meteen het grote probleem in Nederland: als er ook maar iets gebeurt waarmee er opschudding kan worden gemaakt dan zijn die journalisten bereid om het enorm op te blazen. Ze weten dat er op gereageerd wordt, vaak uit verveling, omdat er doorgaans niets gebeurt in dit land en dan is een 'verzetje' altijd welkom ;)
Rachid_Breda
23-11-2004, 18:23
Idd pure gezeik van de journalisten en van Verdonk.
Ik ben het helemaal met imaam Salam eens! Men zegt wel dat ze respect hebben voor je godsdienst maar als het even kan dan staan ze je het volgende moment gewoon belachelijk te maken.
Serieus ik begrijp al die onzin niet. En de reactie van Veronk vond ik ook zó belachelijk "We zijn toch gelijkwaardig!" Ze snapt niet dat het daar niets mee te maken heeft. Het is andersom net zo, een vrouw hoort een man ook geen hand te geven.
Als men het niet wil begrijp is dat hun probleem en niet van de mensen die zich houden aan hun overtuiging en dit tevens onderbouwen.
Tim echt weer typisch iets voor jou. Het probleem is dat er veel mensen zijn zoals jij....ze roepen van alles (om zogenaamd intressant over te komen) maar hebben geen idee waar ze het nou over hebben.
Met Rita Verdonck loop ik absoluut niet weg!
Ik vind dat zij absoluut niet goed bezig is, maar.....
In Nederland is het gewoon ronduit onbeschoft om een hand niet aan te nemen!
Misschien had zij beter moeten weten en rekening moeten houden met het geloof en de cultuur van de imam.
Van de andere kant had hij natuurlijk zijn hand naar zijn hart kunnen brengen als teken van groet en respect, dit deed hij niet.
Met andere woorden..... Onbeschoft.
Het maakt mij niets uit dat er in bepaalde culturen geen handen geschud worden, we zitten nu eenmaal met zijn allen in Nederland en daar is dit een normaal gebruik en ik kan me voorstellen dat dit voor heel veel mensen als een grove belediging overkomt.
Dat hij prive haar hand niet wil schudden daar kan ik me wat bij voorstellen, maar als je in een zakelijk gesprek gaat samen over dingen die zo ontzettend belangrijk zijn zal iedereen gewoon wat water bij de wijn moeten doen. Anders komen we er nooit uit.
Nogmaals, geen hand? Strijk dan tenminste met de hand over je hart... zodat op zo'n moment voor diegene duidelijk is dat het niets te maken heeft met respectloos zijn terwijl hij dat nu natuurlijk wel was!
Nounjaaaaaaaa
23-11-2004, 18:49
ze maken echt van alles een olifant..........als je in de tram/ bus zit en een hollander komt binnen met een hond die verwacht dat je zijn hondtje gaat aaien enzo en als jij zegt dat je het vies vind. maken ze er een drame van.
ze maken echt van alles een olifant..........als je in de tram/ bus zit en een hollander komt binnen met een hond die verwacht dat je zijn hondtje gaat aaien enzo en als jij zegt dat je het vies vind. maken ze er een drame van.
als jij maar met je tengels van mijn hondjes afblijft als ik je in de tram tegenkom...mijn hondjes mogen alleen worden geaaid door mensen die ze lief vinden en die veel van hondjes houden...zoals mijn vriend lahcen, die zijn eigen hond in marokko heeft achtergelaten en die nu erg mist.
Nounjaaaaaaaa
23-11-2004, 19:00
als jij maar met je tengels van mijn hondjes afblijft als ik je in de tram tegenkom...mijn hondjes mogen alleen worden geaaid door mensen die ze lief vinden en die veel van hondjes houden...zoals mijn vriend lahcen, die zijn eigen hond in marokko heeft achtergelaten en die nu erg mist.
ahahahhh maak je maar geen zorgen ;)
In Nederland is het gewoon ronduit onbeschoft om een hand niet aan te nemen!
Misschien had zij beter moeten weten en rekening moeten houden met het geloof en de cultuur van de imam.
Van de andere kant had hij natuurlijk zijn hand naar zijn hart kunnen brengen als teken van groet en respect, dit deed hij niet.
Met andere woorden..... Onbeschoft.
Het maakt mij niets uit dat er in bepaalde culturen geen handen geschud worden, we zitten nu eenmaal met zijn allen in Nederland en daar is dit een normaal gebruik en ik kan me voorstellen dat dit voor heel veel mensen als een grove belediging overkomt.
Dat hij prive haar hand niet wil schudden daar kan ik me wat bij voorstellen, maar als je in een zakelijk gesprek gaat samen over dingen die zo ontzettend belangrijk zijn zal iedereen gewoon wat water bij de wijn moeten doen. Anders komen we er nooit uit.
Nogmaals, geen hand? Strijk dan tenminste met de hand over je hart... zodat op zo'n moment voor diegene duidelijk is dat het niets te maken heeft met respectloos zijn terwijl hij dat nu natuurlijk wel was!
Jij noemt het onbeschoft, ik noem het moedig. Waarom? Deze Imam heeft duidelijk laten merken wat hij belangrijk vind en waar hij voor staat. En daarnaast...hij heeft het ruim van te voren aangegeven maar blijkbaar hebben ze dit niet aan Verdonk doorgegeven. Daar kan hij toch niets aan doen??
Je hebt het vervolgens over zakelijk en privé maar zo werkt het niet. Straks gaat men afvragen wat is nou zakelijk en wat nou privé, het is gewoon heel helder...gewoon niet doen. En dat er vervolgens mensen zijn die hier niets van begrijpen (ook niet als je hen uitleg geeft) ja dan vind ik dat een beetje egoistisch.
Ik verwacht ook niet van andere dat ze er dezelfde gedachte op nahouden als ik.
Ophef om niets dus!
Oem_Ayoub
23-11-2004, 19:05
Mooi zo...nu weten bijna alle ongelovige en moslims in nederland dat de islam 't verbiedt om de hand van 't ander geslacht te schudden..Zulke dingen mogen van mij vaker in 't nieuws komen...:)
Ik ben het helemaal met imaam Salam eens! Men zegt wel dat ze respect hebben voor je godsdienst maar als het even kan dan staan ze je het volgende moment gewoon belachelijk te maken.
Serieus ik begrijp al die onzin niet. En de reactie van Veronk vond ik ook zó belachelijk "We zijn toch gelijkwaardig!" Ze snapt niet dat het daar niets mee te maken heeft. Het is andersom net zo, een vrouw hoort een man ook geen hand te geven.
Als men het niet wil begrijp is dat hun probleem en niet van de mensen die zich houden aan hun overtuiging en dit tevens onderbouwen.
Tim echt weer typisch iets voor jou. Het probleem is dat er veel mensen zijn zoals jij....ze roepen van alles (om zogenaamd intressant over te komen) maar hebben geen idee waar ze het nou over hebben.
Ik heb deze topic niet geopend hoor?! :confused: Wat zei ik verkeerd ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.