Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Meldpunt Dicriminatie Amsterdam: Hoofddoekje kan niet verboden worden!

Ali_Z
13-01-2003, 14:17

''Hoofddoekje valt niet te verbieden'' Scholen hebben niet het recht leerlingen die in de klas een hoofddoekje dragen, te weigeren. Dat zeggen de Commissie Gelijke Behandeling en het Meldpunt Discriminatie Amsterdam (MDA) in reactie op uitlatingen van CDA-minister Maria van der Hoeven. Zij bestrijden hiermee de opvatting van de minister dat scholen dergelijke kleding-eisen mogen opnemen in hun reglementen.Van der Hoeven zei eerder dat de Amsterdamse protestants-christelijke basisschool Timotheus niets verkeerds doet door een leerlinge te verplichten haar hoofddoek in de klas af te doen. Maar volgens directeur Jessica Silversmith van het MDA hebben de school en de minister geen poot om op te staan bij de rechter: ''Je kan van alles in schoolreglementen vastleggen, maar het moet wél een wettelijke basis hebben. Wat de school nu doet, is in strijd met de wet.'' Silvia Roelofs van de Commissie Gelijke Behandeling in Utrecht zegt dat de minister kennelijk niet goed op de hoogte is van de regels in Nederland: ''We hebben vrijheid van godsdienst in Nederland. Mutsen en petten zijn geen uitingen van een geloof, een hoofddoek wel. Bovendien moet er een legitieme reden zijn voor een school om zo'n verbod op te leggen, zoals veiligheidsredenen.'' Een school kan een hoofddoekje enkel verbieden als dit gevaar voor de leerling oplevert, zoals bijvoorbeeld in de gymnastiekles. Maar volgens Roelofs zijn er tegenwoordig ook speciale sporthoofddoekjes. Precies, gewoon voor de rechter slepen die handel!!!!

Ali_Z
13-01-2003, 14:32
Is dit stukje niet interessant genoeg :confused: Als er had gestaan: DROOG SEX dan was t al een toppertje aan het worden..... Ali Z

Itsjustme
13-01-2003, 14:41
waar gaat het heen damnzz

PerfectTangawia
13-01-2003, 14:44
Origineel gepost door Ali_Z ''Hoofddoekje valt niet te verbieden'' Scholen hebben niet het recht leerlingen die in de klas een hoofddoekje dragen, te weigeren. Dat zeggen de Commissie Gelijke Behandeling en het Meldpunt Discriminatie Amsterdam (MDA) in reactie op uitlatingen van CDA-minister Maria van der Hoeven. Zij bestrijden hiermee de opvatting van de minister dat scholen dergelijke kleding-eisen mogen opnemen in hun reglementen.Van der Hoeven zei eerder dat de Amsterdamse protestants-christelijke basisschool Timotheus niets verkeerds doet door een leerlinge te verplichten haar hoofddoek in de klas af te doen. Maar volgens directeur Jessica Silversmith van het MDA hebben de school en de minister geen poot om op te staan bij de rechter: ''Je kan van alles in schoolreglementen vastleggen, maar het moet wél een wettelijke basis hebben. Wat de school nu doet, is in strijd met de wet.'' Silvia Roelofs van de Commissie Gelijke Behandeling in Utrecht zegt dat de minister kennelijk niet goed op de hoogte is van de regels in Nederland: ''We hebben vrijheid van godsdienst in Nederland. Mutsen en petten zijn geen uitingen van een geloof, een hoofddoek wel. Bovendien moet er een legitieme reden zijn voor een school om zo'n verbod op te leggen, zoals veiligheidsredenen.'' Een school kan een hoofddoekje enkel verbieden als dit gevaar voor de leerling oplevert, zoals bijvoorbeeld in de gymnastiekles. Maar volgens Roelofs zijn er tegenwoordig ook speciale sporthoofddoekjes. Precies, gewoon voor de rechter slepen die handel!!!! ER IS AL ZOIETS EERDER GEPLAATS.. , VANDAAR.. MAAR IK HEB HETW EL GELEZEN.. EN NATUURLIJK IS HET INTERESSANT.. TANGAWIA

Ali_Z
13-01-2003, 15:00

Oke, ik heb niks gezegd.... :o

Itsjustme
13-01-2003, 15:15
heeft iemand vorige week do b& w gekeken het ging over hoofdoekjes en niqaab in ned dat wijf van ROC adam je kon zien dat het haar dwars zat maar iedere keer als haar een vraag werd gesteld was het ""daar doe ik geen uitspraak over " beetjuuu zieliggg maaaar jaa

Vin
13-01-2003, 15:46
Sallaam Leden van Marokko Poent En El. Weet je , Ik werk als intercedent in een uitzendbureau. Op een dag kwam er een vrouw binnen , helemaal gehuld in haar hoofddoek ( je weet wel die ene die ook haar gezicht bedekt ) Wallah , ik als moslim wist niet hoe ik me moest gedragen, want toen ik mij voorstelde wou ze mij geen hand geven ( wat al een blamage was ) ik begreep het wel maar aan de andere kant vond ik het nergens opslaan. maar wat ikprobeer te zeggen is ik heb iets gehoord over 3 studentes die helemaal bedekt naar school gingen en dat die leraren zich niet gemakkelijk voelden. Ik kan ze wel begrijpen want ik heb hetzelfde ongeveer meegemaakt. dus ik vraag jullie mening erover over wat jullie zouden doen op zo'n moment.