Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vragen over de Koran

Pagina's : [1] 2

delila16
12-01-2003, 22:30

Salaam Aleikoum Ik ben al een tijdje bezig met het bestuderen van de Koran.. Ik had hier toen veel vragen over Er zijn al enkele vragen van mij beantwoord. Zoals: Er staat in de Koran dat als de dag des oordeels nadert mannen het met mannen zullen doen.. Toen dacht ik: Maar er was al sprake van homoisme voor dat de Koran was neergezonden bij de Grieken. Mijn antwoord dat ik gekregen had was: Er staat in de Koran dat de dag des oordeels zal naderen wanneer er openlijk over homoisme zou worden gedaan, en dat was in de tijd van de Grieken nog lang niet het geval. Dit klopte dus nam ik genoegen met het antwoord. Mijn tweede vraag was: Karen Armstrong schreef ooit iets over de Koran, ze heeft de Koran ook bestudeerd en is er erg positief over. Alleen merkte ze echter een ding op. Volgens haar is er een sourat die niet begint met Bismi Allahi alrahmani alrahim. ze schreef dat op een dag de profeet wat zinnen citeerde hij zei namelijk: "En wat dunkt ge van de al-laat al-oezza en al-manaat? en hij zei: "Zie hen als vogelen...als een verbinding tussen God en de mens de mensen dachten dat de sajtan dit in zijn oor fluisterde omdat zij onder die vogelen verstonden de dochters van Allah waar de koerajs toen in geloofden en zij vonden dat God geen dochters had maar met vogelden bedoelde hij juist de engelen want die zijn een verbinding tussen God en de mens en hij zei Op hun voorspraak mogen jullie zeker rekenen Ik vroeg dit aan een cyber-imam maar die antwoordde: Dat dit onmogelijk was omdat Allah de inhoud van de Koran beschermt opdat niemand de inhoud kan veranderen. Maar het is al vaker voorgekomen dat mensen de Koran veranderden, maakt het dan niks meer uit voor Allah, heeft hij ons dan al verdoemd en nadert de dag des oordeels dan? Verder had ik nog een vraag Staat er in de Koran dat Adam en Eva de eerste schepsels waren die god geschapen had? Aangezien het algemeen bekend is dat de dinosaurussen er eerder waren? Ik zelf hou het er maar op dat de mensen de botten van die mensen gewoon niet gevonden hebben, dat die zijn vergaan en dat alleen de botten van de dinosaurussen overleefden omdat die zo groot waren. Kan iemand hier meer duidelijkheid over brengen? Alvast bedankt Beslama

doc25
12-01-2003, 23:02
"Karen Armstrong schreef ooit iets over de Koran, ze heeft de Koran ook bestudeerd en is er erg positief over. Alleen merkte ze echter een ding op" Zo beginnen ze altijd. Ze zeggen dat ze zich in de islam hebben verdiept en zijn er positief over. Dat is een truc om je vertrouwen te winnen. Daarna beginnen de opmerkingen ! omdat zij al eerder positief waren over de islam denken we gelijk dat die opmerkingen voortkomen uit interesse of goed bedoeld zijn. oppassen voor dit soort mensen

crazy2000
12-01-2003, 23:31
delila16 ken je beter aan de imaam van de moskee vragen in je stad of op een Islamitische site doen niet hier. maar jah wie ben ik

delila16
13-01-2003, 09:38
Origineel gepost door crazy2000 delila16 ken je beter aan de imaam van de moskee vragen in je stad of op een Islamitische site doen niet hier. maar jah wie ben ik De imam van onze moskee durf ik dus echt niet aan te spreken over dit soort zaken!! Wejaw fdiega, dat zou ik nooit durven doen. Welke Islamitische site kun je me dan aanraden? p.s: Jij bent crazy2000 :D

delila16
13-01-2003, 09:39

Origineel gepost door Mustapha AA De koraan kan nooit worden veranderd in zijn originele taal (arabisch) in andere talen kan dat wel. er staat vaak in de qoraan dat adam is geschapen uit klei en zand (en dus de eerste mens was) en wij worden niet voor niets het volk van adam genoemd hoop je vragen te hebben beantwoord] die karen armstrong is trouwens een vuile leugenaar ik raad je aan om dat soort literatuur niet te lezen voor tips kan je altijd bij me terecht peaze De eerste mensen, dus niet de eerste wezens? Dus het kan zo zijn dat de dinosaurussen er eerder waren? Weet je dat zeker van Karen Armstrong? Ik heb haar eerlijk gezegd nog nooit iets negatiefs over de Koran horen zeggen.

grendel
13-01-2003, 10:14
Ik heb dat boek ook gelezen van Karen Armstrong over de geschiedenis van de Islam. En ik vind het een goed boek. Zoals sommige het willen doen geloven staat er volgens mij niks negatief over de Islam in vermeld.

Lil_Saida
13-01-2003, 11:51
Origineel gepost door delila16 Karen Armstrong schreef ooit iets over de Koran, ze heeft de Koran ook bestudeerd en is er erg positief over. Alleen merkte ze echter een ding op. Volgens haar is er een sourat die niet begint met Bismi Allahi alrahmani alrahim. Ik weet alleen dat er één sourat niet met Bismi Allahi Arrahmani Arrahim begint.... Of Sourat younes of Sourat Youssef dacht ik :zwaai: Lil_Saida

nurdin
13-01-2003, 12:22
As salaam alaikoem Delilah, Als je vragen hebt over de Islam dan kun je het beste naar onderstaande link: http://groups.msn.com/IslamenMeer SELIMA EL ADEL zal al je vragen beantwoorden... Wa alaikoem salaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoeh

grendel
13-01-2003, 13:33
Origineel gepost door Mustapha AA Ben jij wel in de positie om haar te beoordelen, ik denk het niet want anders had je wel opgemerkt dat er veel (heel veel) niet klopt in haar boeken. peaze Excuse me, maar ik kan lezen. En wat bedoel je met positie. Moet ik een professor zijn of zo voordat ik een boek mag lezen. En dat jij vindt dat er veel niet klopt in haar boek, is JOUW mening. Het genoemde boek is een beschrijving van haar over de geschiedenis van de Islam. En nogmaals ik heb niet iets negatiefs kunnen vinden in het boek. Maarre, correct me if i am wrong :D

delila16
13-01-2003, 18:21
Origineel gepost door Mustapha AA www.islam-qa.com hier kan je elke dinsdag met je vragen terecht, het is wel engels maar zo een vwo stuud als jij moet dat wel kennen. :D check ook www.imaan.nl dat is een nederlandse site met leuke artikelen. voor vrouwenzaken enzo ga je naar www.moslima.nl peaze VWO? In mijn grote dromen.. Ik doe HAVO AlhamdouiAllah examenjaar dus ik hoor eigenlijk achtere mijn boekjes te zitten.. maar ja sommige zaken gaan voor Heel erg veel dank voor je site, ik zal ze morgen gelijk bezoeken!

delila16
13-01-2003, 18:24
Origineel gepost door grendel Excuse me, maar ik kan lezen. En wat bedoel je met positie. Moet ik een professor zijn of zo voordat ik een boek mag lezen. En dat jij vindt dat er veel niet klopt in haar boek, is JOUW mening. Het genoemde boek is een beschrijving van haar over de geschiedenis van de Islam. En nogmaals ik heb niet iets negatiefs kunnen vinden in het boek. Maarre, correct me if i am wrong :D Dat wil ik dus ook weten Mustapha, want toen ik haar boek las ..... oh nee nu ik er aan denk die vraag die ik had over de Koran was via haar ontstaan.. en ik ben een beginneling dus heb je dan andere aanraders van schrijfers..?? Of zal ik het gewoon bij de vertaling houden aangezien ik nog geen Arabisch kan lezen :( Alvast bedankt ---xxxx---- moi

House
13-01-2003, 18:43
aanraders: www.al-islaam.com , voor allerlei vragen www.radouan.nl , intro is gelijk goed www.imaan.nl , heeft ook een kinder gedeelte ;)

delila16
13-01-2003, 18:49
Origineel gepost door House aanraders: www.al-islaam.com , voor allerlei vragen www.radouan.nl , intro is gelijk goed www.imaan.nl , heeft ook een kinder gedeelte ;) dank je die kindergedeelte zal ik zeker bezoeken :zwaai:

House
13-01-2003, 18:53
La shoukran ogtie :) p.s je weet dat ik een grapje maak he ;)

delila16
13-01-2003, 18:55

Origineel gepost door House La shoukran ogtie :) p.s je weet dat ik een grapje maak he ;) In elke grap zit een kern van waarheid

Pagina's : [1] 2