Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zolang de groene ster op de rode vlag zal schijnen

LZN
21-11-2004, 15:53

zolang de groene ster op de rode vlag zal schijnen, zullen de marokkanen niet verdwijnen!.

Atlasleeuw
21-11-2004, 16:49
http://mk31.image.pbase.com/u38/world_images/medium/24960549.molgflag.jpg De Marokkaanse vlag is rood met een groen pentagram in het midden, zoals hierboven te zien is. Het pentagram dat je ziet, wordt ook wel de Koning Salomon's zegel genoemd (naar de wijze koning Salomo (El Malik Suleyman) uit de Koran, Bijbel en de Thora). De groene kleur is de traditionele kleur van de Islam. Bijna alle Arabische/Islamitische landen hebben wel groen in hun vlag zitten. De vijf punten van de ster symboliseren de vijf delen waarin Marokko verdeeld was door de kolonisatie van Marokko door Frankrijk en Spanje: Tanger, Spaans Marokko, Frans Marokko, Ifni & Tarfaya en de Westelijke Sahara.

Atlasleeuw
21-11-2004, 16:50
zolang de groene ster op de rode vlag zal schijnen, zullen de marokkanen niet verdwijnen! Of de groene ster blijft schijnen of niet, verdwijnen zullen we niet. ;)

Maroshima
21-11-2004, 18:08
In Marokko schijnt 'ie het mooist! Ga vlug kijken !

Maroshima
21-11-2004, 19:54

...woonde jullie maar in een mooi zonnig land waar iedereen moslim was...

livies
21-11-2004, 19:56
ik vind de rode vlag ook wel leuk maar jammer dat ze de berberse vlag hebben afgeschaft die rotte hassan de tweede het was een rivaal met de berbers

zinautrecht
21-11-2004, 20:03
De marokkaanse roode met groene ster vind ik mooier dan de amazichvlag..die is te druk vind ik

2Smart4u
21-11-2004, 20:05
...woonde jullie maar in een mooi zonnig land waar iedereen moslim was... had ik maar een ferrari voor de deur en een bankrekening waar veel nulletjes in voorkomen.. maar ja..kan niet alles hebben he... niet al onze wensen komen uit helaas. :D

Maroshima
21-11-2004, 20:29
had ik maar een ferrari voor de deur en een bankrekening waar veel nulletjes in voorkomen.. maar ja..kan niet alles hebben he... niet al onze wensen komen uit helaas. :D ja maar je kunt toch hopen ? Hoop doet leven... I have a dream that my four children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today. When we let freedom ring, when we let it ring from every village and every hamlet, from every state and every city, we will be able to speed up that day when all of God's children, black men and white men, Jews and Gentiles, Protestants and Catholics, will be able to join hands and sing in the words of the old Negro spiritual, "Free at last! free at last! thank God Almighty, we are free at last!" Hij droomde dus ook van een moslim-vrije samenleving ?

Atlasleeuw
21-11-2004, 21:04
De marokkaanse roode met groene ster vind ik mooier dan de amazichvlag..die is te druk vind ik Amazigh vlag?? noem je dat een vlag?? Die is verzonnen door de mensen van vandaag de dag, hij heeft nooit zo bestaan. De Marokkaanse vlag die je nu kent, bestaat ook niet zo erg lang. Die groene ster is in 1912 "verzonnen"...en de rode achtergrond is de kleur van de Alaouieten, dat zijn de eikels die Marokko nu regeren. http://amazighworld.net/countries/images/Amazigh_Flag_big.gif Ik neem aan dat je deze bedoelt?? Dit is een pippo-vlag...

2Smart4u
21-11-2004, 21:09
[QUOTE=Maroshima]ja maar je kunt toch hopen ? Hoop doet leven... [QUOTE] ja.. hoop hebben we allemaal...

eghber
22-11-2004, 20:36
Amazigh vlag?? noem je dat een vlag?? Die is verzonnen door de mensen van vandaag de dag, hij heeft nooit zo bestaan. De Marokkaanse vlag die je nu kent, bestaat ook niet zo erg lang. Die groene ster is in 1912 "verzonnen"...en de rode achtergrond is de kleur van de Alaouieten, dat zijn de eikels die Marokko nu regeren. http://amazighworld.net/countries/images/Amazigh_Flag_big.gif Ik neem aan dat je deze bedoelt?? Dit is een pippo-vlag... Heb respect voor de amazigh-vlag, want jij bent ook een Amazigh. http://img118.exs.cx/img118/580/cavt410fa0f384d4c.gif Zeg ook even allemaal respect aan deze vlag