Bekijk originele versie : Heb jij wel eens iets voor een "goed doel" gedaan
Heb jij wel eens iets voor een goed doel gedaan?, 'geld' geschonken of op een andere manier mensen geholpen die het niet goed hebben..
Dit kan op veel manieren en naar veel richtingen, dus ik bedoel niet alleen de goede doelen die vaak genoemd worden zoals, Lilliane fonds etc.
Ikzelf heb afgelopen maand een bedrag meegestuurd met iemand die naar Marokko ging..
Dit was voor een arm oud vrouwtje die blind is, en daardoor heel veel dingen niet kan..
Ze heeft 1 grote zoon die fysiek en mentaal ook niet goed functioneerd, en dit heeft als gevolg dat hij niet kan trouwen.. Voor de rest heeft zij geen famillie wat natuurlijk heel triest is..
Ik hoop dat er meerdere mensen zijn die andere helpen, zover dat kan..
Groetjes Rihem..
Niemand!!! nee dat kan toch niet?
CasaNostra
12-01-2003, 17:12
jawel!!! heb namelijk een keer schoenen voor mijzelf gekocht!
Nou goed zo heb je toch iemand blij gemaakt...
crazy2000
12-01-2003, 17:17
Rihem als je wat doet dan doe je het als zakaat dus laat je het enkel allah weten zodat hij je gaat belonen als je het doet zodat anderen gaan zeggen oh kijk hoe goed Rihem is dan ben je fout bezig dan zal allah je op de dag des oordeels zeggen roep die en die nu maar om je te belonen omdat je het voor hun deed.
dus als je wat doet voor een goed doel (zakaat) hou het dan voor je
Ik werk op een sportschool waar we heel erg veel leden hebben, en als er een goede doel is waar er geld voor gecollecteerd moet worden.dan ga ik wel met mn potje wat inzamelen en het is nu elke keer met succes.
Voor Palestina hadden we 821euro opgehaald.
-xxx-
Origineel gepost door crazy2000
Rihem als je wat doet dan doe je het als zakaat dus laat je het enkel allah weten zodat hij je gaat belonen als je het doet zodat anderen gaan zeggen oh kijk hoe goed Rihem is dan ben je fout bezig dan zal allah je op de dag des oordeels zeggen roep die en die nu maar om je te belonen omdat je het voor hun deed.
dus als je wat doet voor een goed doel (zakaat) hou het dan voor je
ik weet waarvoor ik het doe, en zeker niet met de reden dat mensen positief over mij gaan praten..
Origineel gepost door SakinaS
Ik werk op een sportschool waar we heel erg veel leden hebben, en als er een goede doel is waar er geld voor gecollecteerd moet worden.dan ga ik wel met mn potje wat inzamelen en het is nu elke keer met succes.
Voor Palestina hadden we 821euro opgehaald.
-xxx-
Ja dat is zeker goed, ik denk dat je een hoop mensen hiermee hebt geholpen..
KI_kracht
12-01-2003, 17:34
Origineel gepost door Rihem
ik weet waarvoor ik het doe, en zeker niet met de reden dat mensen positief over mij gaan praten..
nou je wilt niet weten wat ik allemaal heb gedaan hoor een hele lijst.
geintje :D .
maar ik ben het zelf eens met crazy2000.
maar volgens mij kan het ook zo zijn dat je iets verteld over wat je hebt gedaan om anderen het idee te geven dat ze ook zoiets kunnen doen of moeten doen.
natuurlijk moet je wat voor een goed doel doen, je moet en kan niet alleen voor jezelf leven.
het gaat nu achteruit met de wereld omdat de mensen alleen aan zichzelf proberen te denken en omdat ze niet aan medemensen denken.
maar insha allah doet iedereen wat aan een goed doel.
solidariteit
Ja dat is zeker goed, ik denk dat je een hoop mensen hiermee hebt geholpen..
dat hoop ik wel ja
het geeft mij ook een heerlijk gevoel.
-xxx-
Meestal ben ik heel lui en maak geld over... Ik denk zo'n 100 euro per maand. Maar binnenkort ga ik collecteren voor Amesty, dat is al wat actiever.
K ben lid van et AIDS-fonds
delila16
12-01-2003, 19:22
Heb jij wel eens iets voor een goed doel gedaan?, 'geld' geschonken of op een andere manier mensen geholpen die het niet goed hebben..
Dit kan op veel manieren en naar veel richtingen, dus ik bedoel niet alleen de goede doelen die vaak genoemd worden zoals, Lilliane fonds etc.
Ikzelf heb afgelopen maand een bedrag meegestuurd met iemand die naar Marokko ging..
Dit was voor een arm oud vrouwtje die blind is, en daardoor heel veel dingen niet kan..
Ze heeft 1 grote zoon die fysiek en mentaal ook niet goed functioneerd, en dit heeft als gevolg dat hij niet kan trouwen.. Voor de rest heeft zij geen famillie wat natuurlijk heel triest is..
Ik hoop dat er meerdere mensen zijn die andere helpen, zover dat kan..
Groetjes Rihem..
Ik heb de zwerver bij ons in de buurt losgeld gegeven :engel:
:D
ik geef ongeveer 100 dirham aan bedelaars wanneer ik in marokko ben :D:bril:
/me is thoughtful:bril:
Origineel gepost door delila16
Ik heb de zwerver bij ons in de buurt losgeld gegeven :engel:
:D
Zwervers die geven het geld toch alleen maar uit aan drank (alcohol) en drugs,,dus ik vind dit geen goede doel...
Of ik iets goeds doe..??nou dat houd ik liever voor me, want in de Islam is het zo, dat als je zakaat verricht is het beter dat je het voor je houdt. Nou, mensen.. ik houd het voor me. :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.