Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : schreeuw hier al je frustraties over discriminatie uit!!!

missmel
20-11-2004, 20:49

Salaam allemaal, Ik wil graag weten of jullie ook wel eens zijn gediscrimineerd. :traan1: Graag wil ik alleen dingen horen die jou zijn overkomen en niet dingen die je via via hebt gehoord. :) En ook hoe jullie dit dan hebben opgelost en wat je gevoelens daarbij waren. M3a salamaaaaa, Malika

billysecond
20-11-2004, 21:04
Weinig discriminatie zo te lezen. De Nederlandse wetgeving is zo gebaseerd dat de "waarheid" in een verdoemhoekje is genesteld dit ten voordele van jullie.Dit onder het motto "discriminatie"

Marueccoss
21-11-2004, 15:09
hmm ik ben nog niet gediscrimineerd....of het moet achter me rug gebeuren.....maar als ik het op merk dan laat ik het niet voorbij gaan....

Marueccoss
21-11-2004, 15:10
ik ben niet zo'n iemand die zijn mond houd als hij gediscrimineerd wordt.....of het nou een vrouw of man is ik stap op diegene af....

Marueccoss
21-11-2004, 15:11

Wordt pas boos als iemand over De Islam, Ouders en Familie praat, discrimineerd...

Leila1982
21-11-2004, 17:30
Ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen. Het grappige vind ik dat mensen denken dat je dom bent ofzo, waardoor ze dingen zeggen die ze normaal nooit tegen iemand zouden zeggen. Als je aardig bent tegen mij dan doe ik ook aardig terug, maar als iemand tof doet, dan doe ik tien keer toffer terug en dan piepen ze wel anders hoor. Maar je moet er niet altijd vanuit gaan dat je gediscrimineerd wordt, maar meestal is het wel overduidelijk wanneer dit wel zo is.

Maroshima
21-11-2004, 17:36
Mooi. gelukkig geen discriminatie! Dachten we wel...

minous21
21-11-2004, 17:52
Ik ben anderhalve week geleden uitgemaakt voor KU.T Marokkaan.....(volgens mij was die man gestoord) Uhm...dit terwijl Minousje rustig boodschappen aan het doen was..... Mijn reactie......uhmmmm....ben op die man afgestapt en met hem in discussie gegaan... een andere "Nederlandse" man ging zich er mee bemoeien en hij kreeg ruzie met de man die het nodig vond om me zomaar uit te schelden.... Ik was fel en die man die het voor op nam......die was woest....(ik eigenlijk ook en het liefst had ik mijn spuitbusje met traangas gebruikt en vervolgens mijn kickbox technieken laten zien...)..... Uiteindelijk ben ik verder gaan winkelen en daarna nog ff zitten nakletsen met die (andere) man over de situatie....... Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt......(de eerste en hopelijk de laatste keer) Minousje

Maroshima
21-11-2004, 17:54
Belediging is belediging, hoe dan ook. Discriminatie is iets anders...

riffia_1985
21-11-2004, 19:20
hallo, ik heb wat discriminatie ook wat meegemaakt.. ik had eens op een vacature gereageerd,en had dus telefonisch contact met het bedrijf genomen. na een gesprek van bijna 15 minuten,waarbij nog veel is gelachen,maakte die meneer een afspraak met me voor een sollicitatiegesprek!! dagen later kom ik aan bij het befrijf en vroeg naar meneer waar ik een afspraak mee had,en na enkele seconde komt meneer aan!!nou mensen als blikken konden doden!! dan was ik al dood geweest. hij keek me aan alsof ik zijn bedrijf probeerde te stelen...ik ga met meneer naar zijnkantoor,en de eerste wat meneer tegen mezei was: hoe lang ben hier in nl?? waarbij mijn antwoord was: ik ben hier geboren!! hij stond versteld dat een dame zoals ik met een hoofddoek op zo goed de nederlandse taal beheerste!!! na een volle gesprek,vroeg meneer mij of het eenprobleem zou zijn als ik binnen het bedrijf geen hoofddoek zou dragen. nou mensen moet en mag ik eerlijk zijn,dat zou voor mij eigenlijk geen enkele probleem zijn,want heb wel eerder egwerkt in bedrijven waarbij ik me hoofddoek niet op mag,maar had de aanbod van meneer gewijgerd,en daarop was zijn vraag: waarom?? waarop ik antwoorde: meneer als ik ooit bijv wat formulieren vergeet te zenden en/of wat administratie fout zal maken,dan zou dat hoofddoek niet de oorzaak zijn. ben toen weggelopen,en klaar!!! voelde me absoluut niet aangevallen,want ben absoluut een dame die tegen kritiek kan en er alleen sterker vanwordt!! werd de dag daarop gebeld door meneer en kreeg een nieuwe aanbod!! menner vroeg mij of ik in dienst wilde komen en dat ik me hoofddoek kon oplaten!! ik zei waarom nu pas: meneer zei; je beheerst de taal goed en zo een goede dame met goede referenties kunnen we niet laten schieten. ik heb toend ie aanbod gewijgerd!! en of ik er spijt van had,nee!! ik vindt het natuurlijk wel jammer dat discriminatie nog zoveel voorkomt!! maar een advies tegen alle mensen die gediscrimineerd worden: als je zo een opmerking krijgt moet je er zeker een reactie op hebben,maar ga jezelf niet opofferen,want dan ben jij de verliezer.. wees sterk en hou je hoofd koel,daar kunnen de mensen niet tegen!! maar ik heb het niet persoonlijk op alle nederlanders gericht,want ken er genoeg waarvan ik denk: was iedereen maar zo!! het si natuurlijk een kleine groepering,maar jah shits happens!! liefs van only god can jugde me(19 jarige dame)

nadiak
21-11-2004, 19:23
Salaam allemaal, Ik wil graag weten of jullie ook wel eens zijn gediscrimineerd. :traan1: Graag wil ik alleen dingen horen die jou zijn overkomen en niet dingen die je via via hebt gehoord. :) En ook hoe jullie dit dan hebben opgelost en wat je gevoelens daarbij waren. M3a salamaaaaa, Malika Persoonlijk komt discriminatoe niet zoveel voor. Kun je ook zien aan de cijfers over aangiften die gedaan worden. Maar je kunt niet meer doen dan toegeven dat we(Moslims/Marokkanen) dagelijks door de media gediscrimineerd worden en de beleidsvormers :kwaad:

Maroshima
21-11-2004, 19:26
hallo, ik heb wat discriminatie ook wat meegemaakt.. ik had eens op een vacature gereageerd,en had dus telefonisch contact met het bedrijf genomen. na een gesprek van bijna 15 minuten,waarbij nog veel is gelachen,maakte die meneer een afspraak met me voor een sollicitatiegesprek!! dagen later kom ik aan bij het befrijf en vroeg naar meneer waar ik een afspraak mee had,en na enkele seconde komt meneer aan!!nou mensen als blikken konden doden!! dan was ik al dood geweest. hij keek me aan alsof ik zijn bedrijf probeerde te stelen...ik ga met meneer naar zijnkantoor,en de eerste wat meneer tegen mezei was: hoe lang ben hier in nl?? waarbij mijn antwoord was: ik ben hier geboren!! hij stond versteld dat een dame zoals ik met een hoofddoek op zo goed de nederlandse taal beheerste!!! na een volle gesprek,vroeg meneer mij of het eenprobleem zou zijn als ik binnen het bedrijf geen hoofddoek zou dragen. nou mensen moet en mag ik eerlijk zijn,dat zou voor mij eigenlijk geen enkele probleem zijn,want heb wel eerder egwerkt in bedrijven waarbij ik me hoofddoek niet op mag,maar had de aanbod van meneer gewijgerd,en daarop was zijn vraag: waarom?? waarop ik antwoorde: meneer als ik ooit bijv wat formulieren vergeet te zenden en/of wat administratie fout zal maken,dan zou dat hoofddoek niet de oorzaak zijn. ben toen weggelopen,en klaar!!! voelde me absoluut niet aangevallen,want ben absoluut een dame die tegen kritiek kan en er alleen sterker vanwordt!! werd de dag daarop gebeld door meneer en kreeg een nieuwe aanbod!! menner vroeg mij of ik in dienst wilde komen en dat ik me hoofddoek kon oplaten!! ik zei waarom nu pas: meneer zei; je beheerst de taal goed en zo een goede dame met goede referenties kunnen we niet laten schieten. ik heb toend ie aanbod gewijgerd!! en of ik er spijt van had,nee!! ik vindt het natuurlijk wel jammer dat discriminatie nog zoveel voorkomt!! maar een advies tegen alle mensen die gediscrimineerd worden: als je zo een opmerking krijgt moet je er zeker een reactie op hebben,maar ga jezelf niet opofferen,want dan ben jij de verliezer.. wees sterk en hou je hoofd koel,daar kunnen de mensen niet tegen!! maar ik heb het niet persoonlijk op alle nederlanders gericht,want ken er genoeg waarvan ik denk: was iedereen maar zo!! het si natuurlijk een kleine groepering,maar jah shits happens!! liefs van only god can jugde me(19 jarige dame) Hmmm...jullie kregen dus ruzie over je hoofddoek...en de discriminatie...waar zit die dan ? Of sleep je dat er zelf bij ?

Blonde_Godin
21-11-2004, 19:31
Ik ben anderhalve week geleden uitgemaakt voor KU.T Marokkaan.....(volgens mij was die man gestoord) Uhm...dit terwijl Minousje rustig boodschappen aan het doen was..... Mijn reactie......uhmmmm....ben op die man afgestapt en met hem in discussie gegaan... een andere "Nederlandse" man ging zich er mee bemoeien en hij kreeg ruzie met de man die het nodig vond om me zomaar uit te schelden.... Ik was fel en die man die het voor op nam......die was woest....(ik eigenlijk ook en het liefst had ik mijn spuitbusje met traangas gebruikt en vervolgens mijn kickbox technieken laten zien...)..... Uiteindelijk ben ik verder gaan winkelen en daarna nog ff zitten nakletsen met die (andere) man over de situatie....... Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets meegemaakt......(de eerste en hopelijk de laatste keer) Minousje Als hij gestoord overkomt, dan moet je niet eens met hem in discussie gaan. Heeft toch geen zin.

minous21
21-11-2004, 19:34
Als hij gestoord overkomt, dan moet je niet eens met hem in discussie gaan. Heeft toch geen zin. In mijn "ogen" was hij gestoord (omdat hij die opmerking maakte)........ Maar inderdaad met hem in discussie gaan had geen zin........ :(