Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen?

Pagina's : [1] 2

Wasje18
20-11-2004, 14:36

Salaam ou 3leikoum wara7mathoulah Ik zit hier met een probleem... Of je het echt een probleem kunt noemen, ja dat maak je maar zelf uit. In elk geval, ik heb echt schrik om te trouwen, ik heb bang voor schoonfamilie, en ook voor dat iemand totaal verandert na zijn huwelijk. Het is algemeen bekend dat vele mannen veeleisender worden na getrouwd te zijn. Ook al ken je hem al jaren, je kent m pas als je onder één dak woont. Dus een relatie heeft ook al geen zin. Ik begrijp niet hoe ik ooit die stap ga zetten om te trouwen en iemand volledig te vertrouwen.. Het is moeilijk. Ik zit er wel mee in, want ik denk dati k altijd twijfels zal hebben voor ik die stap zet. Sommige gaan hier afkomen met scheiden enz... maar InchAllah zal dat nooit in mjin leven voorkomen. Ik vind het heel erg, mensen die scheiden, maar soms kan het niet anders. Ik wil trouwen, om heel mijn leven metm ijn man te zijn. Maar kan dat nog tegenwoordig? Iedereen is vals... :( Wie heeft dit ook? Groetjes Wasje

maro
20-11-2004, 18:11
Een ding wat heel belangrijk is . Is geven en nemen binnen het huwelijk als dat niet is dan doet het niet lang. dat is mijn advies kijk wat je daar mijn doet . Inchallah komt goed gr maro

BintElmagreb
21-11-2004, 22:02
Salaam o alikom meid! Ik kan je vertellen dat ik dat ook erg had een tijdje terug. Wat ik je aan kan raden is dat je het goede van een huwelijk inziet. Je moet niet altijd denken dat het per defenitie slecht zal gaan wanneer je getrouwd zal zijn! Ik zie op tv veel islamitische programma's die vertellen over hoe het huwelijk eruit moet zien en zoals het in de tijd van onze profeet Mohammed (vzmh) was. Echt waar, je vindt het prachtig en ze laten je er zelfs naar verlangen. Het is een feit dat niet elke man hetzelfde is en ook niet elke vrouw. De een heeft vóór het trouwen het huwelijk goed bestudeert en de ander wist niet eens dat dan kon. Verdiep je in het huwelijk en het leven daarna. Weet wat jouw plichten én rechten zijn. Vertrouw op Alah, kies de 'goede' (in jullie ogen) en vrome man waar jij en je ouders tevreden over zijn. Als jullie tevreden zijn over zijn gedrag, mentaliteit en godsdienst... tawakali 3la Allah. Bid salaat elistihgara en de rest laat je over aan Allah. Denk goed na over wat ik je adviseer en laat me weten wat je denkt. ;) Wassalaam.

BentDagilia
22-11-2004, 11:15
je moet geloven in het goede van de mens. denk aan zoveel goede mensen die rondlopen op de wereld. en uiteraard de wlad a ness. laat je niet gek maken door je omgeving of beinvloeden. als jij een goede weld a ness hebt ontmoet en jullie willen dan met elkaar trouwen dan moet je zeker niet aarzelen. je liefde voor je man kan niet tegen je angst voor schoonfamilie en alles wat te maken heeft met trouwen op. dat gevoel is vele malen intenser. Succes, BD

lella_sanaa
22-11-2004, 11:20

k vind het wel erg maar wat hij allemaal zei was discrimneren boontje komt op zijn loontje zal ik maar zeggen

MaryLady18
22-11-2004, 19:20
Ewa dank jullie voor jullie reactie's.

sabrinne
22-11-2004, 20:52
kan mij hier helemaal in bevinden...... krijg soms ook benauwd als ik eraan denk.. maar zoals iemand hier voor mij zei: Tawakaltoe 3ala allah.. vertrouw op allah swt..

Kamarad
23-11-2004, 14:55
schijterds blijven altijd schijterds soms moet je weldoordachte risico's gewoon nemen

Kamarad
23-11-2004, 15:01
\Komt lekker makkelijk uit de mond van een man...omdat hij minder risico's heeft :rolleyes: Ik denk dat je je daarin vergist sakina uiteraard is de stap groter voor de vrouw. Respect daarvoor. Maar een man neemt ook een risico. Weet hij veel wat ie zich op z'n hals haalt. dus je weet niet helemaal waar je het over hebt

amarocbb
23-11-2004, 15:05
Salaam ou 3leikoum wara7mathoulah Ik zit hier met een probleem... Of je het echt een probleem kunt noemen, ja dat maak je maar zelf uit. In elk geval, ik heb echt schrik om te trouwen, ik heb bang voor schoonfamilie, en ook voor dat iemand totaal verandert na zijn huwelijk. Het is algemeen bekend dat vele mannen veeleisender worden na getrouwd te zijn. Ook al ken je hem al jaren, je kent m pas als je onder één dak woont. Dus een relatie heeft ook al geen zin. Ik begrijp niet hoe ik ooit die stap ga zetten om te trouwen en iemand volledig te vertrouwen.. Het is moeilijk. Ik zit er wel mee in, want ik denk dati k altijd twijfels zal hebben voor ik die stap zet. Sommige gaan hier afkomen met scheiden enz... maar InchAllah zal dat nooit in mjin leven voorkomen. Ik vind het heel erg, mensen die scheiden, maar soms kan het niet anders. Ik wil trouwen, om heel mijn leven metm ijn man te zijn. Maar kan dat nog tegenwoordig? Iedereen is vals... :( Wie heeft dit ook? Groetjes Wasje ik vind je echt mashAllah, tip; bid tot Allah dat Hij jou een goede man schenkt, wanhoop niet, die bestaan echt :cool:

Wasje18
23-11-2004, 19:02
Ja , het leven zit vol verassingen. en zoals amar zei... vertrouw op Allah swt en alles komt goed inchAllah... Maar toch is het moeilijk. het is geen kleine stap, het is echt een drempel waar je over moet en waar je je koffers meeneemt. Het is een soort van grote verhuis. Ik kan niet verhuizen, ik denk dat k voor altijd bij mijn mama en papa blijf hahaha

khouribgia20
24-11-2004, 11:10
Salaam ou 3leikoum wara7mathoulah Ik zit hier met een probleem... Of je het echt een probleem kunt noemen, ja dat maak je maar zelf uit. In elk geval, ik heb echt schrik om te trouwen, ik heb bang voor schoonfamilie, en ook voor dat iemand totaal verandert na zijn huwelijk. Het is algemeen bekend dat vele mannen veeleisender worden na getrouwd te zijn. Ook al ken je hem al jaren, je kent m pas als je onder één dak woont. Dus een relatie heeft ook al geen zin. Ik begrijp niet hoe ik ooit die stap ga zetten om te trouwen en iemand volledig te vertrouwen.. Het is moeilijk. Ik zit er wel mee in, want ik denk dati k altijd twijfels zal hebben voor ik die stap zet. Sommige gaan hier afkomen met scheiden enz... maar InchAllah zal dat nooit in mjin leven voorkomen. Ik vind het heel erg, mensen die scheiden, maar soms kan het niet anders. Ik wil trouwen, om heel mijn leven metm ijn man te zijn. Maar kan dat nog tegenwoordig? Iedereen is vals... :( Wie heeft dit ook? Groetjes Wasje Ik heb dat niet whaaaa moet toch ooit trouwe met 1 ene van der doos :maf2:

wardasoussia
25-11-2004, 21:35
Salaam ou 3leikoum wara7mathoulah Ik zit hier met een probleem... Of je het echt een probleem kunt noemen, ja dat maak je maar zelf uit. In elk geval, ik heb echt schrik om te trouwen, ik heb bang voor schoonfamilie, en ook voor dat iemand totaal verandert na zijn huwelijk. Het is algemeen bekend dat vele mannen veeleisender worden na getrouwd te zijn. Ook al ken je hem al jaren, je kent m pas als je onder één dak woont. Dus een relatie heeft ook al geen zin. Ik begrijp niet hoe ik ooit die stap ga zetten om te trouwen en iemand volledig te vertrouwen.. Het is moeilijk. Ik zit er wel mee in, want ik denk dati k altijd twijfels zal hebben voor ik die stap zet. Sommige gaan hier afkomen met scheiden enz... maar InchAllah zal dat nooit in mjin leven voorkomen. Ik vind het heel erg, mensen die scheiden, maar soms kan het niet anders. Ik wil trouwen, om heel mijn leven metm ijn man te zijn. Maar kan dat nog tegenwoordig? Iedereen is vals... :( Wie heeft dit ook? Groetjes Wasje heb vertrouwen injezelf,uiteindelijk trouw je nooit alleen maar doe je dit samen, je werkt samen aan een huwelijk.....niet alleen in het begin waneer alles nieuw en nog leuk is maar ook erna,en nee niet alle mannen veranderen hoor na het huwelijk,tenzij je je je laat leiden en zelf geen mening hebt. Een huwelijk is net als een vriendschap je moet hem blijven onderhouden om hem mooi en liefdevol te houden.... je zegt hoe kan ik nou iemnd vertrouwen, iedereen is vals..ik begrijp je woorden en ik denk dat je dit niet zomaar zegt .Maar probeer ondanks dit alles toch het positieve ervan in te zien,er zijn heel veel goede en lieve mannen .Vergeet niet je hebt veel in handen,bv. stel je weet een leuke jongen dan kun je b.v besluiten om niet direkt te trouwen maar om voor een bepaalde tijd verloofd te zijn,dit maakt dat je de kans heb om de dingen (en ook deze jongen) van een afstandje te zien,wat jou weer ruimte geeft om te beslissen of dit een goede keuze is of ziet. maar vertrouw me ....trouwen is echt een van de mooiste investeringen uit je leven ,het is geven en nemen...

shetherapy
26-11-2004, 00:13
Salaam ou 3leikoum wara7mathoulah Ik zit hier met een probleem... Of je het echt een probleem kunt noemen, ja dat maak je maar zelf uit. In elk geval, ik heb echt schrik om te trouwen, ik heb bang voor schoonfamilie, en ook voor dat iemand totaal verandert na zijn huwelijk. Het is algemeen bekend dat vele mannen veeleisender worden na getrouwd te zijn. Ook al ken je hem al jaren, je kent m pas als je onder één dak woont. Dus een relatie heeft ook al geen zin. Ik begrijp niet hoe ik ooit die stap ga zetten om te trouwen en iemand volledig te vertrouwen.. Het is moeilijk. Ik zit er wel mee in, want ik denk dati k altijd twijfels zal hebben voor ik die stap zet. Sommige gaan hier afkomen met scheiden enz... maar InchAllah zal dat nooit in mjin leven voorkomen. Ik vind het heel erg, mensen die scheiden, maar soms kan het niet anders. Ik wil trouwen, om heel mijn leven metm ijn man te zijn. Maar kan dat nog tegenwoordig? Iedereen is vals... :( Wie heeft dit ook? Groetjes Wasje .. me too .. :( .. en nog zoveel meer .. .. she ..

zina_maghrebia
26-11-2004, 00:20

ik vind je echt mashAllah, tip; bid tot Allah dat Hij jou een goede man schenkt, wanhoop niet, die bestaan echt :cool: mee eens ;)

Pagina's : [1] 2