Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Terrorist of eigen creatie

Pagina's : [1] 2 3 4 5

nadiak
20-11-2004, 00:43

Terrorist of eigen creatie ‘Marokkaanse Bin Laden-fan geschrapt van legeropleiding’. ‘De Marokkaan Abdeladim A. wordt ervan verdacht een van de leiders van Nederlandse terreurcellen te zijn’. ‘In Amsterdam-West werd een 23- jarige Marokkaan opgepakt’. ‘In Hoogezand-Sappemeer werd gisternacht een 27-jarige Marokkaan met veel machtsvertoon ingerekend’. ‘De AIVD houdt al geruime tijd een harde kern van 150 moslimextremisten in de gaten’. ‘Elke Marokkaan met vuurwerk in zijn schuur is een terrorist, elke Marokkaan met een iets te grote mond over persvrijheid wordt ervan verdacht diezelfde vrijheid in te willen zetten voor de vernietiging van de Westerse Beschaving’. Dit is wat de Westerse Beschaving inhoud. Er is zoveel in het nieuws over de Marokkanen de laatste tijd al zou het allemaal waar zijn dan is het nog niet terecht hoe het door de media wordt gebracht. Hoe vaker je iets hoort hoe meer je erin gaat geloven. Wel eens gehoord van de kreet: ‘de kracht van reclame is herhaling’. Als je steeds maar hoort dat moslimjongeren geronseld worden voor terroristische activiteiten en er komt iemand die daadwerkelijk ronselt dan denken die jongeren: ‘ach, ze denken het toch al van me dus waarom zou ik het niet doen?’ Ze krijgen ook voortdurend te horen dat er veel terroristen zijn: ”Moslimsterroristen”. Ze denken dan bij zichzelf: ‘hé, ik ben ook Moslim, het goede om te doen is dan ook terrorist zijn’. Het is net zoals je vaak te horen krijgt dat je mooi bent, dan ga je het op een gegeven moment geloven of dat ‘Miele’ wasmachine de beste wasmachine is, de eerst volgende wasmachine zal een ‘Miele’ zijn. Mensen raken eraan verslaaft, als er vaak tegen je gezegd wordt dat je er heel erg goed uit ziet, dat geloof je dat en straal je dat ook uit. Als je daarna niets meer hoorde waardoor het verwaterde en je jezelf niet meer zo mooi gaat vinden. Misschien zal dat ook in het geval van terrorisme zijn. Willen we onze jongeren redden van dit lot dan zullen we naar onszelf moeten kijken, hoe wij ons gedragen tegenover die jongeren en wat we tegen ze zeggen, ze zitten tenslotte in de fase van hun leven waarin ze gevormd worden tot wat ze uiteindelijk zullen worden, onze creatie. Realiseren we ons wel wat voor impact dat heeft? Waarschijnlijk niet! Daar zijn wij Nederlanders veels te nuchter voor en bovendien ook veels te tolerant!

0rgoglio
20-11-2004, 00:50
Mooi geschreven en heldere boodschap :goedzo: ! Orgo :D PS: ze moeten je niet al te vaak complimenteren, anders..... :hihi:

nadiak
20-11-2004, 01:10
Mooi geschreven en heldere boodschap :goedzo: ! Orgo :D PS: ze moeten je niet al te vaak complimenteren, anders..... :hihi: Anders wat? :o

0rgoglio
20-11-2004, 01:25
Anders wat? :o Free your mind..... (.....) Er is zoveel in het nieuws over de Marokkanen de laatste tijd al zou het allemaal waar zijn dan is het nog niet terecht hoe het door de media wordt gebracht. Hoe vaker je iets hoort hoe meer je erin gaat geloven. Wel eens gehoord van de kreet: ‘de kracht van reclame is herhaling’. Als je steeds maar hoort dat moslimjongeren geronseld worden voor terroristische activiteiten en er komt iemand die daadwerkelijk ronselt dan denken die jongeren: ‘ach, ze denken het toch al van me dus waarom zou ik het niet doen?’ Ze krijgen ook voortdurend te horen dat er veel terroristen zijn: ”Moslimsterroristen”. Ze denken dan bij zichzelf: ‘hé, ik ben ook Moslim, het goede om te doen is dan ook terrorist zijn’. Het is net zoals je vaak te horen krijgt dat je mooi bent, dan ga je het op een gegeven moment geloven of dat ‘Miele’ wasmachine de beste wasmachine is, de eerst volgende wasmachine zal een ‘Miele’ zijn. (.....) Orgo :D

sol_y_mar
20-11-2004, 01:31

Mooi verwoord! SYM

nadiak
20-11-2004, 01:32
Free your mind..... It's already free ..... Orgo :D ben je altijd zo vaag?

nadiak
20-11-2004, 01:36
Ja hoor, het is weer de schuld van de maatschappij natuurlijk...kennen jullie dan totaal geen individuele verantwoordelijkheid, of gewoon fatsoen ? Niemand wordt terrorist omdat dat tegen hem gezegd wordt. Als je dat geloof moet je ook maar heel snel ophouden met voortdurend roepen dat nederlanders moslims discrimineren en haten, anders ou dat wel eens werkelijkheid kunnen worden. heb je mij dat horen roepen dan? :maf:

0rgoglio
20-11-2004, 01:42
It's already free ..... ben je altijd zo vaag? Vaagheid doet wonderen. Orgo :D

nadiak
20-11-2004, 01:43
Ja Waar?

nadiak
20-11-2004, 01:44
Vaagheid doet wonderen. Orgo :D Ik kan het waarderen :D

nadiak
20-11-2004, 02:13
Ja Waar? Stil gevallen?

0rgoglio
20-11-2004, 02:17
Ik kan het waarderen :D Dankje. Orgo :D PS: kort, maar kachtig, toch?....het is laat ik weet :hihi:

nadiak
20-11-2004, 02:20
Dankje. Orgo :D PS: kort, maar kachtig, toch?....het is laat ik weet :hihi: gekkie, heb je me andere verhalen ook gelezen? ;)

0rgoglio
20-11-2004, 02:44
gekkie, heb je me andere verhalen ook gelezen? ;) Ik moet je verhalen telkens onderbreken, omdat ik ff actief online ben op het forum met reply's......Voor jouw teksten wil ik graag de tijd nemen, insha Allah Orgo :D

FAITHLESS
20-11-2004, 06:08

Ja hoor, het is weer de schuld van de maatschappij natuurlijk...kennen jullie dan totaal geen individuele verantwoordelijkheid, of gewoon fatsoen ? Jawel , maar kennen"jullie" het dan ook ? Niemand wordt terrorist omdat dat tegen hem gezegd wordt. Als je dat geloof moet je ook maar heel snel ophouden met voortdurend roepen dat nederlanders moslims discrimineren en haten, anders ou dat wel eens werkelijkheid kunnen worden. Ken jij eigenlijk de kracht van MTV-clipjes ? Vergelijk dat eens met de redenering van Nadiak en je ziet een parallel . Ontken je dat dan onderschat je de kracht van de media . ( 11 )

Pagina's : [1] 2 3 4 5