Bekijk originele versie : Het islamitisch masker
Na de hijab, niqaab en de burka hebben we ook nog het zogenaamde "islamitisch masker" genaamd birqa. Deze wordt in Oman, oost-Jemen en in afgelegen gebieden van de Arabische Emiraten gedragen door vrouwen van bedouien-stammen.
http://www.spreekbeurten.info/mask.jpg
Je hebt de smaak vandaag wel te paken hé :D
2Smart4u
19-11-2004, 19:33
ieder zijn ding...
ieder zijn ding...
:goedzo:
Je hebt de smaak vandaag wel te paken hé :D
Ja...weetje? Heel veel mensen weten niet eens dat deze klederdracht ook bestaat! Ik vondt het wel interessant om het te plaatsen.
Heel mooi, net als de mutsen in Staphorst, maar alleen op die plaats. Heb jij al eens een Staphorster muts in het buitenland zien wonen?
Zoughbia
19-11-2004, 19:36
Ik heb ze inderdaad gezien in Abu Dhabi. Ik keek er eerst wel van op want ik had de birqa nog nooit gezien
Ziet er best mooi uit.
Wel een beetje Star Wars-achtig.
Zou het handig zijn als het flink waait?
In de zin dat je met zo'n masker geen/minder zand in je gezicht krijgt?
Rachidaaatje
19-11-2004, 21:19
Na de hijab, niqaab en de burka hebben we ook nog het zogenaamde "islamitisch masker" genaamd birqa. Deze wordt in Oman, oost-Jemen en in afgelegen gebieden van de Arabische Emiraten gedragen door vrouwen van bedouien-stammen.
http://www.spreekbeurten.info/mask.jpg
Islamitische masker? Is ditniet gewoon cultuur gebonden i.p.v. dat het iets met de islam te maken heeft....
Ik dacht dat dit onderwerp ging over het masker waar de islam zich door extremisten achter laat verbergen?
Dat die extremisten ontmaskerd zouden worden.
Niets van dat alles. Het gaat over een doek uit een ver en onbekend land bij nomaden. Wat dit met de aktualiteit te maken heeft wordt niet duidelijk gemaakt, waarom wij daar kennis van moeten nemen blijft in nevelen gehuld.
De hang van sommige deelnemers om uitputtend te zoeken naar wortels krijgt af en toe het karakter van een obsessie. Het lijkt een beetje op iemand die een enorme uitstalkast heeft maar die nog leeg is.
Niemand kijkt graag naar een kast waar alleen een verboden boerka en een oude versie van de Koran liggen. Die kast moet dus opgevuld worden. Dan begint het geobsedeerde zoeken naar allerlei relikwieen, snuisterijen en objectjes om de kast te vullen. Alles dat die kast vult en hem zodoende recht geeft om tussen al het andere meubilair te staan?
Mischien komt Zainah nog met maskers, sluiers en doeken die de moslims in China dragen?
Scottie, etalage.
Wael_progressiv
20-11-2004, 13:18
Het lijkt meer op een ninja-turtle maar goed...:D
Autochtoon.com
20-11-2004, 13:18
Waar kan ik er een bestellen?
Bef_en_Klef
01-07-2005, 17:57
Waar kan ik er een bestellen?
:lol:
VaderIbrahim
01-07-2005, 18:53
het ziet er in ieders geval niet uit, net als zon stomme burka! :(
moslima4_life
01-07-2005, 19:08
Islamitische masker? Is ditniet gewoon cultuur gebonden i.p.v. dat het iets met de islam te maken heeft....
inderdaad, is cultuur gebonden
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.