Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wilders: grens vijf jaar dicht voor moslims

Pagina's : [1] 2

Naizah
19-11-2004, 18:54

Bron: Novum Gepubliceerd: vrijdag 19 november 2004 @ 18:39 Een anonieme FOK!ker, No_More_Mr._Nice_Guy en pberends hadden ons via de nieuws-submit te melden: Onafhankelijk kamerlid Geert Wilders pleit ervoor om de komende vijf jaar de Nederlandse grens volledig gesloten te houden voor alle niet-westerse immigranten. Ook moeten alle radicale moskeeën direct gesloten worden waar fundamentalistische denkbeelden worden verspreid. Hij zei dit in een vraaggesprek met AP Television News. Volgens hem is Nederland veel te lang tolerant geweest voor intolerante mensen en heeft de regering niet goed ingespeeld op de groei van de militante islam. Zelf zegt Wilders geen racist te zijn en niets te hebben tegen de islam als zodanig. Wel is hij geschrokken van een onderzoek van de AIVD, waaruit bleek dat tien procent van de moslims in Nederland er radicale opvattingen op nahoudt. Dit komt neer op ongeveer 100.000 personen. Momenteel wordt er in twintig moskeeën in Nederland mensen gerekruteerd voor de jihad. "De politieke cultuur in islamitische landen is achterlijk en in geen enkel Arabisch of islamitisch land bestaat een rechtsstaat. Er is geen burgersamenleving", zo zegt Wilders. "Aan alles is gebrek en wij krijgen mensen uit die landen in Nederland binnen en we moeten geen achterlijke radicale islamitische samenleving in ons land importeren." Alle radicale moskeeën moeten dicht en de prekende imams moeten worden gedeporteerd. "Als je kiest voor de radicale islam dan kun je vertrekken en als je niet vrijwillig vertrekt dat sturen we je weg. Dat is de boodschap en de enige mogelijke boodschap." Dit aldus Wilders, die momenteel in de peilingen op 24 zetels staat en groter dan de VVD is. _ Omstreeks half negen komt er in netwerk een uitgebreid interview met Wilders. Morgen is hij ook te zien in Dit was het nieuws.

Naizah
19-11-2004, 18:56
Kijken dus! Ik wil wel eens zien hoe ie zijn kapsel heeft zitten na zo'n belangrijk interview bij een buitenlands tv-station! :D

Lohengrin
19-11-2004, 19:05
Bron: Novum Gepubliceerd: vrijdag 19 november 2004 @ 18:39 Een anonieme FOK!ker, No_More_Mr._Nice_Guy en pberends hadden ons via de nieuws-submit te melden: Onafhankelijk kamerlid Geert Wilders pleit ervoor om de komende vijf jaar de Nederlandse grens volledig gesloten te houden voor alle niet-westerse immigranten. Ook moeten alle radicale moskeeën direct gesloten worden waar fundamentalistische denkbeelden worden verspreid. Hij zei dit in een vraaggesprek met AP Television News. Volgens hem is Nederland veel te lang tolerant geweest voor intolerante mensen en heeft de regering niet goed ingespeeld op de groei van de militante islam. Zelf zegt Wilders geen racist te zijn en niets te hebben tegen de islam als zodanig. Wel is hij geschrokken van een onderzoek van de AIVD, waaruit bleek dat tien procent van de moslims in Nederland er radicale opvattingen op nahoudt. Dit komt neer op ongeveer 100.000 personen. Momenteel wordt er in twintig moskeeën in Nederland mensen gerekruteerd voor de jihad. "De politieke cultuur in islamitische landen is achterlijk en in geen enkel Arabisch of islamitisch land bestaat een rechtsstaat. Er is geen burgersamenleving", zo zegt Wilders. "Aan alles is gebrek en wij krijgen mensen uit die landen in Nederland binnen en we moeten geen achterlijke radicale islamitische samenleving in ons land importeren." Alle radicale moskeeën moeten dicht en de prekende imams moeten worden gedeporteerd. "Als je kiest voor de radicale islam dan kun je vertrekken en als je niet vrijwillig vertrekt dat sturen we je weg. Dat is de boodschap en de enige mogelijke boodschap." Dit aldus Wilders, die momenteel in de peilingen op 24 zetels staat en groter dan de VVD is. _ Omstreeks half negen komt er in netwerk een uitgebreid interview met Wilders. Morgen is hij ook te zien in Dit was het nieuws. Ik vind dit op zichzelf geen goed punt. De grenzen alleen sluiten voor moslims is discriminatie. Nu is het altijd maar de vraag of de uitlatingen van een persoon - in zo'n artikel - niet enorm uit zijn verband worden gerukt. Wat dat betreft zou een bronvermelding wel fijn zijn, Naizah. Wat Wilders gewoon moet doen als hij de komst van niet-Westerse immigranten verder wil inperken, is dat hij de inburgeringscursus moet aanpassen. Dus niet de nadruk op taal, maar de nadruk op cultuur, waardenstelsel, ethische opvattingen. Op die manier kun je voorkomen dat immigranten worden binnengelaten die moeite hebben met onze manier van samenleven (die halen het examen niet), en kun je ervoor zorgen dat het wel voor Westerse immigranten mogelijk blijft om NL binnen te komen. Persoonlijk lijkt het me verstandig om gewoon de gehele immigratie verder in te perken. Dit om enige schijn van discriminatie te voorkomen. Helaas zal zoiets echter wel erg lastig te realiseren zijn (al is de immigratie de laatste jaren al drastisch teruggedringd). Ik maak overigens bezwaar tegen dat woordje "gedeporteerd" in de laatste alinea van bovenstaand artikel. Dit staat niet tussen quotes en is dus niet zo gezegd door Wilders. We mogen er vanuit gaan dat de schrijver van het artikel dit weer eens doelbewust gebruikt heeft om in te spelen op sentimenten, en dan bedoel ik de immer terugkerende verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog.

ateist
19-11-2004, 19:18
Ik ben geen fan van Wilders, en als hij dit gezegd heeft slaat hij ècht dóór. Ik kan me nog voorstellen dat je objectieve meningvorming een deuk oploopt als je leven bedreigd wordt maar dit gaat mij vele stappen te ver. Ook hij maakt zich schuldig aan generaliseren.

Jordana
19-11-2004, 19:20

Kijken dus! Ik wil wel eens zien hoe ie zijn kapsel heeft zitten na zo'n belangrijk interview bij een buitenlands tv-station! :D Misschien heeft hij zijn coupe soleil laten veranderen in een coupe henna :D Ik ga zeker kijken.

0rgoglio
19-11-2004, 19:22
Volgens mij is die wildkapsel levensmoe, het lijkt er in iedergeval wel op. Orgo :D

lodewijck
19-11-2004, 19:24
Ik ben het HELEMAAL met Wilders eens. Eindelijk een man die durft te zeggen wat menigeen in de 2e kamer denkt. Hoe zou het toch komen dat hij inmiddels op 24 zetels staat. Mensen het wordt tijd om in te grijpen anders gaat het mis in dit land. Ik heb het al eerder aangegeven wie zich niet wil aanpassen aan onze NEDERLANDSE maatschappij moet gewoon vertrekken. Hier nu wel of niet geboren.

Miss. Poes
19-11-2004, 19:34
Ik ben het HELEMAAL met Wilders eens. Eindelijk een man die durft te zeggen wat menigeen in de 2e kamer denkt. Hoe zou het toch komen dat hij inmiddels op 24 zetels staat. Mensen het wordt tijd om in te grijpen anders gaat het mis in dit land. Ik heb het al eerder aangegeven wie zich niet wil aanpassen aan onze NEDERLANDSE maatschappij moet gewoon vertrekken. Hier nu wel of niet geboren. Ben ik helemaal met je eens. Have a break, have a Kit-Kat :D Alle radicale Moslims eruit en even geen Moslims erin. Lullig maar het is niet anders. We moeten ons kikkerlandje verdedigen.

Miss. Poes
19-11-2004, 19:35
Ben ik helemaal met je eens. Have a break, have a Kit-Kat :D Alle radicale Moslims eruit en even geen Moslims erin. Lullig maar het is niet anders. We moeten ons kikkerlandje verdedigen. Met ons bedoel ik dus, de goede Moslims en de kaaskoppen ;)

ghiezzoe
19-11-2004, 19:37
Ben ik helemaal met je eens. Have a break, have a Kit-Kat :D Alle radicale Moslims eruit en even geen Moslims erin. Lullig maar het is niet anders. We moeten ons kikkerlandje verdedigen. hmmhmm, en de treinen rijden nu ook al bijna op tijd tegenwoordig... toch?

a3ir
19-11-2004, 19:40
hmmhmm, en de treinen rijden nu ook al bijna op tijd tegenwoordig... toch?Het werd ook tijd :D dat de treinen op tijd rijden ;)

Rebel_1963
19-11-2004, 19:49
Met ons bedoel ik dus, de goede Moslims en de kaaskoppen ;) Ik wil helemaal niets met jou, verdedig je kikkerlandje maar met je maatjes, maar laat mij erbuiten! :kwaad: Ik ben het HELEMAAL met Wilders eens. Eindelijk een man die durft te zeggen wat menigeen in de 2e kamer denkt. Hoe zou het toch komen dat hij inmiddels op 24 zetels staat. Mensen het wordt tijd om in te grijpen anders gaat het mis in dit land. En ik ben het HELEMAAL NIET eens met die wildemans. Die man doet mij trouwens aan een kale schreeuwerd denken, die dacht ook zijn meningen door te kunnen drijven, wat is er toch van hem terecht gekomen? Niet veel. :rolleyes: Ik heb het al eerder aangegeven wie zich niet wil aanpassen aan onze NEDERLANDSE maatschappij moet gewoon vertrekken. Hier nu wel of niet geboren. Wat jij wilt zal me een **** roesten, ik pas me aan als IK dan WIL, of jij nu er mee eens bent of niet. :zwaai:

ghiezzoe
19-11-2004, 20:03
Het werd ook tijd :D dat de treinen op tijd rijden ;) als ze maar niet denken dat de Moslims gaan betalen voor die enkeltjes ;)

tonk
19-11-2004, 20:26
Ik ben geen fan van Wilders, en als hij dit gezegd heeft slaat hij ècht dóór. Ik kan me nog voorstellen dat je objectieve meningvorming een deuk oploopt als je leven bedreigd wordt maar dit gaat mij vele stappen te ver. Ook hij maakt zich schuldig aan generaliseren. Wat mij betreft sloeg ie al veel eerder door. (Ook met zijn haar, maar dat is een ander punt.) Maar dit gaat inderdaad veel te ver. "Er zijn een paar moslims niet helemaal ok, dus geen moslim komt er meer in." Doe normaal meneer Wilders!, denk ik dan. Maar eigenlijk vraag ik me stiekem ook af of we die Wilders niet het land uit kunnen zetten.

Dutchman
19-11-2004, 20:32

Wilders heeft gelijk we willen een vredelievend land houden en geen toekomst met zelfmoordaanslagen enzo, waar de meeste mensen waarschijnlijk bang voor zijn en die angst lijkt me ook wel logisch.Kijk alleen al naar de reacties op dit forum om het minste of geringste willen jullie al iemand dood hebben, dat is toch geen gezonde samenleving of wel?

Pagina's : [1] 2