Bekijk originele versie : zwanger en vanaf wanneer begin je dan te tellen
riffia19
19-11-2004, 13:45
salaam allemaal ik heb gisteren een test gedaan en ik ben dus zwanger maar vanaf wanneer moet je beginnen met tellen eerste dag van je laatste menstruatie toch ik hoop dat jullie kunnen helpen
ja je telt vanaf de 1e dag van je laatste menstr. als je naar www.babybrabbel.nl gaat kun je daar precies uitrekenen hoever je bent, en wat je uitgerekende datum is. ga links naar datum calculator
riffia19
19-11-2004, 14:17
maar je moet dus rekenen op je eerste dag van je laatste menstruatie toch dus ik was 21 oktober voor het laatst ongesteld geworden begrijp je wat ik bedoel
21 oktober is dat de dag je voor het laatst ongi werd? dus de 1e dag van je laatste ongi?
als dit klopt ben je nu 4 wkn zwanger, en ben je 28 juli uitgerekend!
de dag waarop die 21 november viel, bijvoorbeeld zaterdag, dat is ook de dag dat je telkens een week erbij moet optellen.
riffia19
19-11-2004, 14:35
ja dat klopt maar toen begon het zeg maar begrijp je en 25 was mijn menstruatie afgelopen
sardina heeft gelijk dus je begint te tellen van af de eerste dag van je laatse menstruatie.
ja dat klopt maar toen begon het zeg maar begrijp je en 25 was mijn menstruatie afgelopen
nou dan klopt het, dan ben je nu 4 wkn zwanger en 28 juli 05 uitgerekend, gefeliciteerd!!
riffia19
19-11-2004, 15:17
ooh ok dank je wel voor jullie hulp
riffia19
19-11-2004, 15:20
dank je wel meid en weten jullie ook per wanneer ik naar de verloskundige moet gaan
afspraak maken met je huisarts en dan word je verwijzen
afspraak maken met je huisarts en dan word je verwijzen
inderdaad wordt je doorverwezen door je huisarts.
meestal krijg je rond de 11 wkn 12 wkn een echo, dan kun je kennis maken met je kleine.
bij sommige praktijken zelfs eerder.
wil je nog dingen weten ben je natuurlijk altijd welcome.
missy_riffia
20-11-2004, 01:15
Je eerste afspraak met de verloskundige is rond je 12e week, als alles goed gaat inshallah.
Sommige hebben eerst een intake gesprek dus dan krijg je geen onderzoek. En bij sommige wel. Dit is echt per praktijk verschillend.
Meid gefeliciteerd met je zwangerschap. Een leuke tip is om je in te schrijven op babyinfo.nl
Op deze site wordt bijgehouden hoe lang je zwanger bent en je krijgt per fase waarin je je in bevindt tijdens je zwangerschap informatie. Dit geldt ook voor na de bevalling.
madame_hind
20-11-2004, 09:07
Mabrouk met je zwangerschap lieverd :)
Moge deze zwangerschap een gezonde zoon of dochter voortbrengen insha'Allah en veel geluk voor beide ouders en familie.
Geniet ervan
Liefs
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.