Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : man bij Bevalling haram?

Pagina's : [1] 2

LZN
18-11-2004, 18:23

Salaam alaikoum, Wat ik me afvraag is het haram om je man bij de bevalling te laten zijn. Mijn schoonzussen hun man is er nooit bij geweest. Nu we zelf een kindje verwachten en ik wil echtwel dat mn man erbij is vragen we ons af of dit haram is ja of nee..

Bouzia
18-11-2004, 22:04
het is niet haram om je man erbij te hebben. gr

meknessia86
18-11-2004, 22:05
Het lijkt mij niet echt logisch dat het haram is als je man aanwezig is, aangezien hij er ook bij was toen het kind verwekt werd :D maar allah oe a3lam!

ieffies
19-11-2004, 10:13
Salaam alaikoum, Wat ik me afvraag is het haram om je man bij de bevalling te laten zijn. Mijn schoonzussen hun man is er nooit bij geweest. Nu we zelf een kindje verwachten en ik wil echtwel dat mn man erbij is vragen we ons af of dit haram is ja of nee. Hioj is niet voor niets je man. Wel een mannelijke dokter maar je eigen man er niet bij?

achie25
19-11-2004, 12:23

Salaam alaikoum, Wat ik me afvraag is het haram om je man bij de bevalling te laten zijn. Mijn schoonzussen hun man is er nooit bij geweest. Nu we zelf een kindje verwachten en ik wil echtwel dat mn man erbij is vragen we ons af of dit haram is ja of nee. Volgens mij is het zelfs aangeraden dat hij erbij is. Ik zal inscha allah bewijs zoeken. Zoals iffies zegt: Waarom een mannelijke dokter wel?? Wa Allah Ua3lem

achie25
19-11-2004, 12:24
(00672) Is het toegestaan voor de echtgenoot om de bevalling van zijn vrouw bij te wonen. Vraag: Laatst heb ik een discussie gehad over de islam en hoe zij staat tegenover de geboorte. Mag een man bij de bevalling van zijn kind aanwezig zijn? Ik heb overal gezocht naar een antwoord, maar kan geen antwoord vinden. Ik hoop dat ik hierop een antwoord krijg dat op de islam is gebaseerd. Alvast bedankt Antwoord: Bismillaahie rrahmaanie rrahiem Lof zij Allah de almachtige, Zijn groeten en gebeden over Zijn boodschapper Mohammed (vrede en zegen zij met hem). Het is toegestaan voor de man om de bevalling van zijn vrouw bij te wonen. De man kan zijn vrouw steunen en helpen om de bevalling door te staan. Het behoort tot de Soennah van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) om het kind iets zoets te geven na de geboorte. Overgeleverd door Aboe Moesa, hij zei:"Toen ik een kind kreeg ben ik erme naar de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gegaan, hij noemde hem Ibraahim en gaf hem de zoetigheid van een dadel en vroeg Allah om hem te zegenen vervolgens gaf hij hem terug aan mij" (Overgeleverd door Boekharie 5150 en Moesliem 2145). En Allah weet het beste.

Rdamsmeisje
19-11-2004, 19:54
Ik wil hem er wel bij hebben. Een baby krijgen is zo bijzonder, voor je man en jou is dit een nieuwe fase, je leert elkaar weer op een andere manier kennen. Ik heb liever niet dat hij er met zijn neus bovenop staat, maar wel dat hij mijn hand vasthoudt. :) En natuurlijk dat we samen de naam zullen geven. En nadat ik mijn prinsje of prinsesje heb mogen vasthouden, mag hij hem vasthouden en laten zien aan de zussen/broers/opa's en oma's die heel benieuwd zijn naar het nieuwe prinsje of prinsesje.

happy1
19-11-2004, 21:51
dat zou wat zijn!!!

Mysticalia
19-11-2004, 22:39
HIj zal er bij moeten zijn. Hij zal geen keus hebben :kwaad: er moet iemand in de buurt zijn die ik kapot kan knijpen :D

Jasmina
20-11-2004, 15:28
HIj zal er bij moeten zijn. Hij zal geen keus hebben :kwaad: er moet iemand in de buurt zijn die ik kapot kan knijpen :D hehehehehehe :hihi: groot gelijk! Ik hoef hem nou niet zo nodig aan het eind van het bed te hebben, maar wil hem wel zeker naast me zodat hij me kan steunen, ik verw8 eigenlijk niet anders dan dat ie erbij is! jasmina :zwaai:

NNajat_
06-06-2009, 22:27
Het was toch niet toegestaan, omdat je man dan je minder zal mogen of zo iets door dat hij jou zo ziet? Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Buya26
06-06-2009, 22:58
Ik denk dat het niet mag omdat er een derde persoon bij ziet , vrouw of man maakt niet uit , alleen jouw man mag je zo zien geen anderen bij , wat ik zelf denk dan . Ik zou zelf nooit mijn man bij de bevalling hebben , niet mijn ding :o

Moslima22
06-06-2009, 23:53
Ik denk dat je man er het beste wel bij moet zijn, want deze moet ook sahada en adzaan in de oortjes van de pasgeborene fluisteren. Mijn echtgenoot is er alhamdoulilah wel bij geweest, en ik moet zeggen, ondanks dat hij niet veel doet, toch wel een supergrote steun was! Ik kan men iet voorstellen hoe een vrouw dit alleen moet doorstaan!

Sweetylicious_
07-06-2009, 00:12
Het was toch niet toegestaan, omdat je man dan je minder zal mogen of zo iets door dat hij jou zo ziet? Kan iemand mij hier antwoord op geven? Das pas egt weard.. :maf2: :moe: Je baart een kind, die je 9maanden vol pijn en moeilijkheden heb gedragen en dan zou hij je als hij je zo ziet persen om dat levende wezentje uit je te krijgen je minder mogen?!! Hij zou alleen maar trots op je zijn.. ;)

Pumps_26
07-06-2009, 20:42

Waarom zou het haram moeten zijn? Hij heeft je toch ook gen...t en zwanger gemaakt.

Pagina's : [1] 2