Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Niqaab (gezichtsluier)

Pagina's : [1] 2

Oem_zackaria
11-01-2003, 17:14

Bismiellahie Arahmanie Rahiem Salaam aleikoem wr wb Wat vinden jullie. Moeten ze het gaan verbieden?? Wa salaam aleikoem wr wb

freedom23
11-01-2003, 17:30
Origineel gepost door Oem zackaria Bismiellahie Arahmanie Rahiem Salaam aleikoem wr wb Wat vinden jullie. Moeten ze het gaan verbieden?? Wa salaam aleikoem wr wb Het gaat vooralsnog niet om een totaal verbod. Ik zelf vind niet dat het verboden moet worden tijdens school- of werktijd. Maar ik kan aan de andere kant begrijpen dat in sommige beroepen het noodzakelijk is om iemand zijn gezicht te zien. Maar deze hele discussie opeens begrijp ik gewoon niet. Het gaat om zo'n kleine groep. Het onderwerp wordt zo opgeblazen alsof elke moslima met een niqaab loopt. Ik word er helemaal gek van. Het lijkt wel of ze in Den Haag niks beters te doen hebben... :zwaai: :zwaai:

jihadz21
11-01-2003, 17:41
salaam oe alaikoum, ik ben het met freedom mee eens , dan ipv een niqaab gewoon een hijab dragen toch want ja niqaab is niet verplicht

Oem_zackaria
11-01-2003, 17:41
Bismiellahie Arahmanie Rahiem salaam aleikoem wr wb Ik bedoel ook het verbod op scholen. Ik snap de hele discussie ook nadat ze het tweede maanden lang heeft gedragen moet het nu opeens af. Ze loopt stage op een kinder creche en daar gaat ie gewoon af omdat ze dan tussen vrouwen en kinderen is. Ik vind het ook heel erg opgeblazen maar bij mij op school beginnen ze bij sommige zuster nu te zeuren of een gimaar soebhanallah naar een half jaar ofzo :confused: soebhanallah. Moge allah onze jihad vergemakelijke Ameen. wa salaam aleikoem wr wb

jihadz21
11-01-2003, 18:07

Amien zuster, ik snap het maar ja zoals ik vaker gezegt hebt dit land is vertieft! ik snap zelf niet wat ik hier doe maar ja wil later insh allah met vrouw en kids gewoon rustig leven waar er gewoon geloofsvrijheid is , maar goed moeilijk man :(

beppie_truus
11-01-2003, 19:46
ik vind een verbod te ver gaan maar ik vind ook de niqaab te ver gaan. we leven weliswaar in een vrij land dus vandaar dat ik vind dat het niet wettelijk verboden moet worden, maar ik ben ook van mening dat de meiden die het dragen ook net iets te ver gaan hierin want zover ik weet staat er nergens in de koran dat een vrouw zich op deze wijze dient te bedekken voor de buitenwereld.

zina_maghrebia
11-01-2003, 20:58
Origineel gepost door beppie_truus ik vind een verbod te ver gaan maar ik vind ook de niqaab te ver gaan. we leven weliswaar in een vrij land dus vandaar dat ik vind dat het niet wettelijk verboden moet worden, maar ik ben ook van mening dat de meiden die het dragen ook net iets te ver gaan hierin want zover ik weet staat er nergens in de koran dat een vrouw zich op deze wijze dient te bedekken voor de buitenwereld. Ik vindt dat je wel een beetje gelijk hebt :zwaai:

Hart4Islam
11-01-2003, 21:34
Origineel gepost door Oem zackaria Bismiellahie Arahmanie Rahiem Salaam aleikoem wr wb Wat vinden jullie. Moeten ze het gaan verbieden?? Wa salaam aleikoem wr wb ow nee ja ogtie ze moeten het laten waarom zullen zo iets moois verbieden subhannalllah, kan niet zonder een nikaap later leven... gaat me te moeilijk. :( ogtek fi dien oemloqmaan

alla_mafia
11-01-2003, 23:57
Ik ben van mening dat iedereen zelf moet weten wat hij/ zij draagt. Dat geldt dus ook voor het dragen van de niqaab....maaaaaar, ik kan wel begrijpen dat het in sommige gevallen gewoon niet kan, het is niet altijd even praktisch (bovendien is hij niet verplicht in de islam, dus dat kun je ook niet als argument gebuiken)...maar wat ik echt denk is dat je de niqaab in je hart moet dragen (als jullie begrijpen wat ik bedoel)......je wordt uiteindelijk beoordeeld op intensie...., maar ik denk dat ik nu afdwaal, of niet??;) M

S.samira
12-01-2003, 16:33
salamou alikom ik vind dat ze het niet moeten verbieden. die meiden mogen zelf kiezen, ik vind het zelf goed van ze, vooral van dat meisje dat naar de recter is gestapt, beslemma.

freedom23
12-01-2003, 20:18
Origineel gepost door alla_mafia Ik ben van mening dat iedereen zelf moet weten wat hij/ zij draagt. Dat geldt dus ook voor het dragen van de niqaab....maaaaaar, ik kan wel begrijpen dat het in sommige gevallen gewoon niet kan, het is niet altijd even praktisch (bovendien is hij niet verplicht in de islam, dus dat kun je ook niet als argument gebuiken)...maar wat ik echt denk is dat je de niqaab in je hart moet dragen (als jullie begrijpen wat ik bedoel)......je wordt uiteindelijk beoordeeld op intensie...., maar ik denk dat ik nu afdwaal, of niet??;) M Nee hoor :D Ik vind dat je helemaal gelijk hebt :zwaai:

BintElmagreb
13-01-2003, 09:32
Nee absoluut niet verbieden, want het slaat nergens op! Je moet je niqaab gewoon op houden, ook al is communicatie via gezicht best belangrijk, zolang je maar de taal goed spreekt en je je verstaanbaar kunt maken, hoeft ie absoluut niet af. Sterkte. BintElmagreb.

BintElmagreb
13-01-2003, 09:45
Origineel gepost door HeyoanXP Ik zie niet in waarom je iets draagt wat niet vereist is, zo'n dun niqaabtje helpt ook niet bepaald tegen de kou hier in Holland, doe dan liever een das om met een winterpetje. En draag in je vrije tijd wat je wilt, of dat nou een sm pak is of een sluier dat is een freedom of choise. Ja sorry hor maar wat je nu neerzet is eigenlijk onzin! Ik ben het eens met het feit dat de niqaab niet verplicht is, daar zijn we het allemaal over eens, dus daar hoeven we het niet over te hebben. Maar een niqaab dragen om jezelf te bedekken kan geen kwaad. Je zou haar juist moeten steunen, want nu laat je duidelijk blijken dat je een niqaab een nutteloos iets is, wat het absoluut miet is en je laat haar als een bloksteen vallen!! Je hebt vrijheid hier, en bijna overal, dus als je iets WIL dragen dan mag dat. Ze zeggen alles mag en niets moet! En je opmerking over sm pak enz, dat is ook allemaal overbodig. m.a.w. je neemt haar niet serieus en dat hoor je wel te doen. We moeten met zijn allen hier vechten om onze godsdienst te uiten en niet alles maar onnidig vinden. Laterzzz, :zwaai: BintElmagreb. :)

koezina_lady
13-01-2003, 10:25
waarneer een persoon zich wil bedekken voor andere personen is het haar eigen wil, maar doe dat alsjeblieft in marokko. daar kan je erbij lopen hoe je wil. die mensen brengen het marokaanse volk ter schande. op t.v worden alleen de rotte appels uit de boom gehaald. Door hierop in opspraak te komen maken jullie het alleen maar erger voor de mede mens. ik schaam me diep voor dat soort mensen. een nederlander zal toch ook niet in een string op het strand gaan liggen. het gaat hierop normen en waarden. zie je het al voor je om later in de kinderopvang kinderen te verzorgen. wat moet dat kind wel niet denken. het ENIGE goedE woord hiervoor is GATVERDAMME MAN !!!! DENK NA !!!

gertje
13-01-2003, 12:03

de niqaab hoeft helemaal niet verboden te worden. Dat is het al Het is namelijk verboden om je, onherkenbaar op straat te begeven. Dat is een heel oude wetgeving uit de tijd dat in europa ook bepaalde "religieuese" uitdrukkingsvormen voorkwamen die een dergelijke klederdracht dacht voor te schrijven. Voor mensen in niqaab kan ik alleen maar zeggen "ik hoop de politie en politiek er iets aan doen" WANT ALS MENSEN ONHERKENBAAR OVERSTRAAT LOPEN BEVORDERD DAT ZEKER NIET DE VEILIGHEID OP STRAAT Er kan wel vanalles onder zo'n niqaab zitten. :zwaai:

Pagina's : [1] 2