Bekijk originele versie : Afnemen nationaliteit criminelen
Als een nederlander die tevens een andere nationaliteit heeft hier veroordeeld wordt voor een zwaar misdrijf (laten we zeggen meer dan 2 jaar gevangenisstraf) dan moet na het uitzitten van deze straf de nederlandse nationaliteit worden afgenomen. Zulke mensen willen we niet in onze samenleving..
Leila1982
18-11-2004, 15:42
Als een autochtone Nederlander een zwaar misdrijf pleegt, laten we zeggen kindermisbruik bijv. dan zouden we hem samen met z'n allen eerst bijna dood moeten stenigen en vervolgens een enkeltje naar de zuidpool geven. zulke mensen willen wij hier niet in deze samenleving.
ben het met je eens mismuis
ook criminelen nederlanders die alleen deze nationaliteit bezitten deze afnemen
als stateloze heb je nergens recht op, kun je nergens terecht
maar ik vind dat een crimineel berecht moet worden in het land waar hij vandaan komt
dus een nederlander in nederland, een belg in belgie, een rus in rusland, een turk in turkeye en een marokaan in marokko
Smirnoff
18-11-2004, 15:53
Als een autochtone Nederlander een zwaar misdrijf pleegt, laten we zeggen kindermisbruik bijv. dan zouden we hem samen met z'n allen eerst bijna dood moeten stenigen en vervolgens een enkeltje naar de zuidpool geven. zulke mensen willen wij hier niet in deze samenleving.
Ik vraag me af waarom kindermisbruik door de Marokkaanse gemeenschap altijd met autochtone Hollanders wordt geassocieerd.
Dit jaar nog hebben twee Marokkanen in Amsterdam West een 9-jarig Marokkaans meisje uit de tram meegenomen en verkracht in het park (ze was notabene op weg naar koranles).
En Aïsha was 12 toen ze werd ontmaagd door de Profeet (vrede zij met hem).
Immanuel
18-11-2004, 15:53
OOK NEDERLANDERS
vlak na de tweede wereld oorlog zijn veel nederlandse NSBers de nederlandse nationaliteit ontnomen.
die werden statenloos, en huppekee over de grens gezet na het uitzetten van hun straf.
eigenlijk niks nieuws onder de zon.Hallo mismuis,
Dat de grens overzetten is volgens mij niet helemaal waar. Je kunt in Nederland wonen als je statenloos bent. Je geniet dan alleen niet dezelfde rechten meer. Zo verlies je bijvoorbeeld je stemrecht.
Ik ben hier een voorstander van. Dus heb ik "Ja" gestemd.
Sterker nog: Draaideur-criminelen met een buitenlandse nationaliteit mogen van mijn part overgedragen worden en berecht in eigen(ander) land.
Tegen criminelen mag van mij veel harder worden opgetreden. De gevangenissen in Nederland doen hier niet onder voor een drie-sterren-hotel. Belachelijk.
Inderdaad. ALLE criminelen aanpakken. Imigranten die zich herhaaldelijk bezondigen (minachting voor Nederland) niet 'bekeren' mogen wat mij betreft wegwezen. Om reacties voor te zijn: ook de autochtone bevolking moet harder aangepakt worden. Je krijgt soms nog niet eens 5 jaar voor een moord, schandalig.
Sterker nog: Draaideur-criminelen met een buitenlandse nationaliteit mogen van mijn part overgedragen worden en berecht in eigen(ander) land.
Tegen criminelen mag van mij veel harder worden opgetreden. De gevangenissen in Nederland doen hier niet onder voor een drie-sterren-hotel. Belachelijk.
Dus ze moeten net zo worden als de gevangenissen in derde wereld landen ?
En de gevangenis is klote hoor, het is ook niet de gevangenis an sich wat vervelend is, ook het feit dat je daarna met de nek wordt aangekeken en moeilijker een baan krijgt maakt dat celstraf echt geen pretje is.
Bovendien ken ik meerdere verhalen van ex gevangen die ik nou niet echt als drie sterren hotel zou willen omschrijven.....
Ontopic:
Ik ben ook voor dat mensen met een dubbele nationaliteit die ernstige misdrijven plegen moeten worden uitgezet.
Ongenuanceerde napraterij. Je hebt duidelijk nog nooit in een gevangenis gesetn (of in een drie sterren hotel)
Gevangenen hebben allen een eigen kamer. Een tv(zelfs extra kanalen). Computerspelletjes. Internet. Ze mogen sporten, ze mogen werken(dom werk, maar toch werk), ze mogen studeren. Ze hoeven niets te betalen.
:rolleyes:
Napraterij doe ik niet aan. Ik lees en concludeer zelf. Dit is mijn mening, mijn persoonlijke visie. Je zou echt wel wat langer mee moeten draaien om te concluderen of het mij onbreekt aan een ruggengraat, de ja of de nee. Ik vind de Nederlandse gevangenissen te luxe. Wat is jouw mening? ...Behalve dan dat je denkt dat mijn mening waardeloos is.
En gelukkig loopt je schuld als je 5 jaar in de gevangenis zit ook niet op, omdat je nog wel je woning moet blijven doorbetalen etc.
Jij weet blijkbaar weinig voorbeelden uit de praktijk, het enige wat ik jou zie doen is dom napraten....
Rachid_Breda
18-11-2004, 22:43
Sorry dat ik het zeg maar wat jij zegt is echt pure onzin......de ergste straf die je kan krijgen is het ontnemen van je vrijheid...en als je opgesloten zit afgezonderd van je familie en vrienden dan heb je niet echt veel aan een playstation,TV, uurtje sporten en een uurtje luchten..en mensen die gaan bepalen waar wanneer en hoe je moet voortbewegen......
En draaideur criminelen berechten in eigen land?.....dat is iets wat onmogelijk is aangezien je berecht hoort te worden voor iets wat je in het betrefende land hebt gedaan....en denk je nou echt dat (VB).....Marokko een Marokkaan die hier een bank overvalt wil gaan berechten?.....ik kan het mij niet eens inbeelden laat staan dat ik het zou wensen vanwege te veel om op te noemen redens.
Gevangenen hebben allen een eigen kamer. Een tv(zelfs extra kanalen). Computerspelletjes. Internet. Ze mogen sporten, ze mogen werken(dom werk, maar toch werk), ze mogen studeren. Ze hoeven niets te betalen.
:rolleyes:
Napraterij doe ik niet aan. Ik lees en concludeer zelf. Dit is mijn mening, mijn persoonlijke visie. Je zou echt wel wat langer mee moeten draaien om te concluderen of het mij onbreekt aan een ruggengraat, de ja of de nee. Ik vind de Nederlandse gevangenissen te luxe. Wat is jouw mening? ...Behalve dan dat je denkt dat mijn mening waardeloos is.
Dan moet maar bijvoorbeeld marokko voor dekosten draaien, ik vindt jou mening ook waardeloos.
De allochtonen betalen hier ook belasting, en er mag geen enkel onderscheid gemaakt worden.
Een beetje populistich komen praten , wat jij moet weten is dat zonder jou pa die heel wat meegemaakt heeft jij in dit landje nooit zou hebben geleeft.
denk na voordat je wat zegt..............................................
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.