Bekijk originele versie : Joodse man neergeschoten in Antwerpen
Joodse man neergeschoten in Antwerpen
Een joodse man van 24 is afgelopen nacht neergeschoten in Antwerpen. Voorbijgangers vonden zijn lichaam rond 2u20 in de Lange Kievitstraat. Hij lag midden op de weg in een plas bloed. De man verkeert in levensgevaar. Voorlopig is niet duidelijk of het om een antisemitische daad gaat.
Het slachtoffer is een vrome, orthodoxe jood met Britse nationaliteit. Hij kwam van een synagoge in de Mercatorstraat, waaraan hij verbonden was, en ging naar huis. De man is in zeer kritieke toestand opgenomen in het Sint-Vincentiusziekenhuis.
Zijn lichaam lag midden op straat, zodat aanvankelijk gedacht werd dat de man was omvergereden en dat de chauffeur vluchtmisdrijf had gepleegd. Maar bij onderzoek bleek dat de man in het hoofd was geschoten. Er werd ook een kogelhuls aangetroffen.
Het parket en de onderzoeksrechter stapten ter plaatse af. Ook het labo kwam ter plaatste. Het onderzoek moet nu verder uitsluitsel brengen over de omstandigheden. Het parket sluit geen enkele piste uit, maar zegt dat er voorlopig geen aanwijzingen zijn dat het gaat om een racistische of antisemitische daad.
De politie zal intussen het aantal patrouilles in de joodse buurt opdrijven. Afhankelijk van de evolutie in het onderzoek zullen de controles later nog extra verhoogd worden.
Omdat er op de plaats van de misdaad geen sporen werden aangetroffen, doen de speurders een oproep naar getuigen.
wackdack
18-11-2004, 13:03
waar moet ik bellen als ik info heb?
amai waar gaan deze fora heen
nu is er weer een onschuldige neergeschoten, en het wordt weer toegejuicht
de mentaliteit gaat hier hard achteruit
nu is er een niet gelovige nederlander vermoord, een gelovige jood door zijn hoofd geschoten
wanneer zijn de andere religie´s aan de beurt???
wantik heb toch sterk de indruk dat een paar oproerkraaiers echt uit zijn op een burgeroorlog
en net hier gehoord op een van de vele radio zenders
het is niet de mentaliteit van de islamitsche jongeren, het is de gefrustreerdheid van de ouders, met name de moeders
zij brengen hun agressie over op hun kinderen daar ze zelf niets te vertellen hebben
zou daar een kern van waarheid in zitten
DonAgewan
18-11-2004, 13:18
nu is er een niet gelovige nederlander vermoord, een gelovige jood door zijn hoofd geschoten
wantik heb toch sterk de indruk dat een paar oproerkraaiers echt uit zijn op een burgeroorlog
Wat ijl je nou ? :confused:
lodewijck
18-11-2004, 13:22
Ja een burgeroorlog en als wij in Belgie en Nederland niet oppassen dat gaat die er ook komen. Helaas. Met dank aan 40 jaar linkse rakkers politiek. Of in de regering of aan de zijlijn koppen snellen.
Saartje20
18-11-2004, 13:32
Ja een burgeroorlog en als wij in Belgie en Nederland niet oppassen dat gaat die er ook komen. Helaas. Met dank aan 40 jaar linkse rakkers politiek. Of in de regering of aan de zijlijn koppen snellen.
40 jaar links? :confused: waar heb jij gewoond die hele tijd?
SInds het (extreem) rechts- conservatisme is opgekomen in de wereld, is er nog nooit zoveel miserie geweest
Extra politie in Antwerpse wijk na schietincident
ANTWERPEN - De politie in Antwerpen gaat na een schietincident extra surveilleren in de joodse wijk. Een joodse man werd daar in de nacht van woensdag op donderdag neergeschoten.
Al enige tijd bestaan er spanningen in de stad tussen de grote groepen joodse en Arabische minderheden. Overigens is onduidelijk of de zaak een racistische achtergrond heeft. Van de dader is geen spoor.
Het slachtoffer dat de Britse nationaliteit heeft en zich als orthodoxe jood kleedde, is in levensgevaar en zijn overlevingskansen zijn niet groot. Hij werd om tien voor half drie 's nachts op straat aangetroffen in een plas bloed met een schotwond in het hoofd.
"Deze geweldsuitbarsting toont eens te meer aan dat wie herkenbaar is als jood de kans loopt daar hardhandig en nu dus ook levensbedreigend op te worden 'aangesproken"', zei een woordvoerder van het Centraal Joods Overleg in Nederland. Volgens hem is dit gewelddadig incident er een in een " reeks van openlijke geweldplegingen tegen joden" in Antwerpen. Het 24-jarige slachtoffer is een assistent van een religieuze leider in de Antwerps-joodse gemeenschap, aldus het CJO.
Ja het klopt. De vrouwen hebben maar 1 recht en dat is een aanrecht en dat ik zeker een voorrecht. En voor de rest moeten zij hun muil houden. Oh ja kinderen op deze aardkloot zetten.
ja jouw moer had er nog 1 recht bij na iedere klant haar mond spoelen!
Extra politie in Antwerpse wijk na schietincident
ANTWERPEN - De politie in Antwerpen gaat na een schietincident extra surveilleren in de joodse wijk. Een joodse man werd daar in de nacht van woensdag op donderdag neergeschoten.
Al enige tijd bestaan er spanningen in de stad tussen de grote groepen joodse en Arabische minderheden. Overigens is onduidelijk of de zaak een racistische achtergrond heeft. Van de dader is geen spoor.
Het slachtoffer dat de Britse nationaliteit heeft en zich als orthodoxe jood kleedde, is in levensgevaar en zijn overlevingskansen zijn niet groot. Hij werd om tien voor half drie 's nachts op straat aangetroffen in een plas bloed met een schotwond in het hoofd.
"Deze geweldsuitbarsting toont eens te meer aan dat wie herkenbaar is als jood de kans loopt daar hardhandig en nu dus ook levensbedreigend op te worden 'aangesproken"', zei een woordvoerder van het Centraal Joods Overleg in Nederland. Volgens hem is dit gewelddadig incident er een in een " reeks van openlijke geweldplegingen tegen joden" in Antwerpen. Het 24-jarige slachtoffer is een assistent van een religieuze leider in de Antwerps-joodse gemeenschap, aldus het CJO.
dus nu gaan ze er maar gemakshalve vanuit dat het een arbische man is geweest. lekkere politie die AEL man had toch gelijk dus en ik die gast maar voor gek verklaren.
een afrekening in het maffieuse diamant-milieu..........happens all the time in Antwerp.
Sword
oppassen moet iedereen of je nu van een ander land komt of niet(ik weiger het woord allochtoon in de mond te nemen)
het woord wat gebruikt moet worden is SAMENLEVING en dat geld voor iedereen, van welk ras of welke stam je komt
van welke kleur je ook bent, van welke religie
want uiteindelijk wil iedereen toch het zelfde??
gelukkig zijn in een vreedzame wereld waar mensen elkaar helpen ipv afslachten
en zeg nu niet dat ik van het een of ander onbenullig partijtje lid ben, dit is gewoon mijn mening als mens
ik ben ook van mening dat elke rotte appel verwijderd moet worden of het nu een nederlander is of een marokaanse, turkse,soedanese,surinamer of whatever
een nederlander sluit je gewoon levenslang op op een van de kleine eilandjes die we rijk zijn en de rest terug naar land van oorsprong waar zij dan volgens het rechtssysteem wat daar gehandteerd word berecht moeten worden
Waar gaat dit heen, waar gaat dit nou toch naar toe? Iedereen doet gemeen en dat maakt me nou zo moe.
lodewijck
18-11-2004, 13:46
ja jouw moer had er nog 1 recht bij na iedere klant haar mond spoelen!
JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJ IKIKIKIKIKIKIK WEETWEETWEET HETHET DE WAARHEID IS HARD MAAR HET IS NIET ANDERS. En wat betreft je opmerking over mijn moeder daar moet ik om lachen PROLEET DAT JE ER BENT.
lodewijck
18-11-2004, 13:51
40 jaar links? :confused: waar heb jij gewoond die hele tijd?
SInds het (extreem) rechts- conservatisme is opgekomen in de wereld, is er nog nooit zoveel miserie geweest
In ROTTERDAM en dan zou je wel anders lullen. Als ik naar de kerk ga dan wordt ik met eieren bekogeld, mijn dochter van 17 kan niet alleen meer naar een zwembad, mijn kinderen kunnen niet meer op vrijdagavond normaal winkelen op Zuid-Plein. Mijn blonde vrouw wordt voor "****" uitgemaakt, van kleine Marokkaantjes krijg ik in de metro alleen maar te horen. "binnenkort zijn wij hier de baas"
Dit is al jaren aan de gang. Maar de linkse rakkers van Halsema, Kant, Adelmund, Vos, v.d. Berg, v. Dam, v. Nieuwenhoven, D' Ancona en ga zo maar door vonden en vinden het allemaal normaal. Het hoort erbij. Of toch niet
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.