Bekijk originele versie : Uitreiking emancipatieprijs aan Hirsi Ali uitgesteld
Uitreiking emancipatieprijs aan Hirsi Ali uitgesteld
ANP
AMSTERDAM - De uitreiking van de Harriët Freezerring aan het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali gaat vrijdag 26 november niet door, omdat de politica er om veiligheidsredenen niet bij kan zijn. Dat heeft een woordvoerster van het feministisch maandblad Opzij donderdag gezegd.
De Harriët Freezerring is de jaarlijkse emancipatieprijs van Opzij die sinds 1978 wordt uitgereikt aan een vrouw of groep vrouwen wier werk een bewustmakende of emanciperende invloed heeft. Lezeressen van Opzij hadden Hirsi Ali de prijs toegekend wegens haar inzet voor de emancipatie van vrouwen met een islamitische achtergrond.
Nu wil ik alle moslimzusters vragen:
wie van jullie leest dat feministisch maandblad?
hoeveel van jullie hebben meegedaan met de genoemde Harriet Freezerringenquette??
en last but not least wie heeft in hemelsnaam op haar gestemd???
2Smart4u
18-11-2004, 12:07
stel die vragen eens bij de Niet-moslim vrouwen...en kijk eens wat zij weten van deze uitreiking en feministenbladen......
Mij zou t niet verbazen als er weinigen zijn die met feminisme bezig zijn...
Een ding wel.. HIRSHI ALI... die geachte mevrouw, die is die prijs alles behalve waard. De islamitische vrouwen hebben een hekel aan haar...geen Moslima voelt zich beter na de woorden van Hirshi Ali...
Geen moslima heeft haar om haar 'hulp' gevraagd..
Vanwaar de prijs dan?
Goeie vraag..
Geen antwoord
het is de manier van de autochtoon zichzelf boven de rest te plaatsen..
Een ieder die zich als tegenstander van zijn tegenstander gedraagt wordt daarbij dus ook bejubeld...
maar zijn er geen dames die hierop willen reageren...
2Smart4u
18-11-2004, 14:20
nog steeds geen antwoord :confused:
emancipatie...... I beg to differ :ego:
newara23
18-11-2004, 15:22
EN ja Wat heeft ze nou met die film bereikt!
Alsof er nu mannen zijn die na het zien van deze film nu hun handjes wel thuis gaan houden.........Ayanneke verdiend deze prijs absoluut niet.
Moslimvrouwen worden al als "zielig" en "onderdrukt" beschouwd ze heeft het er niet beter op gemaakt.
Als ze al iets wil betekenen voor "de onderdrukte mishandelde moslimvrouw" kan ze er beter voor zorgen dat de hulpverlening op dat gebied omhoog moet........
maar goed wie ben ik........
ze is een rare wezen
VIND IK
LaMorena
22-11-2004, 13:40
Ze wordt natuurlijk door die prijzen gestimuleerd om door te gaan alleen dat hersenloze gratenpakket, heeft niet door dat er alleen maar mensen zijn die geen Moslim zijn of die niks weten van de Islam, die haar die prijs gunnen.
Echt domheid ten top. Die ciscka Dresselhuys wil niet eens een vrouw met een hoofddoek aannemen omdat ze het onderdrukkend vindt. Rot toch op. Als ze eens wist hoe het was om met een hoofddoek te lopen, dan zou ze het niet onderdrukkend vinden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.