Bekijk originele versie : God
webdwaas
17-11-2004, 23:13
Ik zat me net af tevragen is de god van de christenen en de god van de moslims niet de zelfde god meschein???
meschien dat we vroeger allemaal de zelfde godsdienst haden en dat er ooit iemand het verkeerd heeft begrepen of een menings verschil en dat ze uit elkaar gegroeid zijn?
killalot
17-11-2004, 23:14
het is dezelfde alleen bij jullie heeft het een ander betekenis. jullie zien hem als vader van jezus toch?
webdwaas
17-11-2004, 23:17
het is dezelfde alleen bij jullie heeft het een ander betekenis. jullie zien hem als vader van jezus toch?
ja zo zien wij dat
iedereen heeft een anderen naam voor die persoon wij jezus (de zoon)
en jullie mohamed(als ik het goed schrijf)
SingleCoil
17-11-2004, 23:17
god bestaat niet
hmm zie waarschijnlijk 1000 en 1 andere topics hier..en ja op malta heet de christelijke god gewoon Allah, overblijfsel uit de overheersing van de Moren geloof ik.
ik vroeg me laatst af dat stel dat ik t niet naar de christelijke hemel red(die kans is vrij groot, niet christelijk enzo) dat ik dan misschien nog wel een plaatsje kon regelen in het allah paradijsding, maar toen bedacht ik me ineens de zuilen..dus dat zit er ook al niet in, dus ik heb op het moment mn hop gevestigd op het hindoeisme, dat mocht ik echt nergens terecht kunnen dat ik nog altijd kan reincarneren. want ik ga zowieso niet tot het oneindige in een hel branden als het aan mij ligt.
god bestaat niet
wij geloven dat er geen god bestaat. als iedereen zn geloven niet voor de waarheid aan zou zien zou het leven hier een stuk aangenamer zijn:!
webdwaas
17-11-2004, 23:21
ja het zou allemaal veel makelijker zijn ja als dat niet zo is ja maar helaas mensen geloven ergens in tegenwoordig
god bestaat niet
Niet te bewijzen, evenals het tegenovergestelde.
Wel zo goed als zeker :D
En iets dat zo goed als zeker niet bestaat, mag je niet bespotten :D . Terwijl als het wel zou bestaan, het niet beledigd zou kunnen worden door de 'nietszijnden', die mensen zijn in het heelal. ;)
SingleCoil
17-11-2004, 23:29
God bestaat bewijsbaar niet. Of, precieser gezegd, er bestaat bewijsbaar geen Almachig Superwezen. Almachtigheid is een concept dat bewijsbaar niet kan bestaan.
Almachtigheid is een concept dat bewijsbaar niet kan bestaan.
Niet in onze menselijke geest zullen de gelovigen zeggen, maar wel in gods almachtig goddelijk concept van denken.
sjah gelovigen zullen altijd het tegenovergestelde van wat jij als waarheid ziet beweren.. Ik weet voor mijzelf ook dat er geen god is/ kan zijn. Maar daarom hoef ik dit nog niet tegen iedere 'gelovige' te gaan zeggen. Ik vind zelf ook niets zo irritant, als die eeuwige bekeerdrang van de christenen..
SingleCoil
17-11-2004, 23:36
Niet in onze menselijke geest zullen de gelovigen zeggen, maar wel in gods almachtig goddelijk concept van denken.
Juist in het concept van het goddelijke almachtige denken ligt opgesloten dat almachtigheid niet kan bestaan. Probeer het maar. Geef een definitie van Almachtigheid...
Juist in het concept van het goddelijke almachtige denken ligt opgesloten dat almachtigheid niet kan bestaan. Probeer het maar. Geef een definitie van Almachtigheid...
haha tuurlijk is het allemaal crap, maar zoals jij het waarschijnlijk irritant vindt dat mensen je komen bekeren, en je vertelt dat je naar de hel gaat, zo vinden 'andere' het vervelend als je direct beweert dat er geen almachtigheid is.. En als iedereen gewoon een klein beetje rekening met elkaar gaat houden ...
SingleCoil
17-11-2004, 23:45
haha tuurlijk is het allemaal crap, maar zoals jij het waarschijnlijk irritant vindt dat mensen je komen bekeren, en je vertelt dat je naar de hel gaat, zo vinden 'andere' het vervelend als je direct beweert dat er geen almachtigheid is.. En als iedereen gewoon een klein beetje rekening met elkaar gaat houden ...
Hmmm....je zou gelijk hebben als we hier niet bij toeval elkaar op een open discussieplatform troffen...getgaan overigens niet wil zeggen dat ik inderdaad een hekel heb aan bekeerders...iedereen z'n meug he ? Maar Almachtigheid, dat gaat me wel een beetje ver....
hahaha ik ben mens, dus ik kan dat niet.
Maar ik ben ook geen gelovige, en zij zeggen dat "het" wel kan, en dat er een almachtig conceptueel denken bestaat.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.