Bekijk originele versie : Wat zou beter zijn voor Nederland?
Hoe zou Nederland geregeerd moeten worden en waarom?
Cicatrice
17-11-2004, 21:42
viva la repubblica!!!!
Zitten hier een beetje de shoppingsprees van Maxima in haar thuisland Argentinie te sponsoren (waarmee ze de recessie alleen maar stimuleerd maar enfin) dat is al reden genoeg voor mij
die mensen kosten on 89 milj. per jaar: dat zie ik liever naar een gekozen president gaan
Bea sprak laatst toch over gelijkheid....dus goed moment juist nu om die Troon en Kroon in te leveren
Alle verandering is nog geen verbetering.
Presidenten kosten in het totaal meer geld. Elke keer, laten we de termijn van 4 jaar aanhouden, verkiezingen.
Plus dat een partij achter de president teveel te zeggen krijgt.
Nee het koningshuis, moge de heer hun bijstaan, is nog steeds echt "hollands".
Ps. deze familie wenst het koningshuis in ieder geval sterkte toe.
Pr. Bernhard moge hem nog een mooie dagen bevoorstaan.
(wijziging)
Met hollands bedoel ik niet afkomst ofzo grrrrr.
Ik vind dat we niet zo op elkaar moeten letten maak lol geniet van het leven i.p.v. mekaar af te maken en te bekritiseren!! wordt er moe van snik snik hou van mekaar en geniet dat is mijn motto maak lol !!!!!!
boessaaaaaaa
Hoe zou Nederland geregeerd moeten worden en waarom?
Het koninklijk Huis is een buffer tegen, Ismen in het algemeen
viva la repubblica!!!!
Zitten hier een beetje de shoppingsprees van Maxima in haar thuisland Argentinie te sponsoren (waarmee ze de recessie alleen maar stimuleerd maar enfin) dat is al reden genoeg voor mij
die mensen kosten on 89 milj. per jaar: dat zie ik liever naar een gekozen president gaan
Bea sprak laatst toch over gelijkheid....dus goed moment juist nu om die Troon en Kroon in te leveren
gelds is ondergeschikt hierin, alleen simpele Machtgeilers zijn er tegen
Een republiek net zo als in de goede goude tijd.
Fong_Hueng
18-11-2004, 04:10
het allebeste voor nederland is alle zwarten en andere zooi uit buitenland druit hier!!! dit is ONS LAND!
Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitse bloed,
de vaderland getrouwe
blijf ik tot in de dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij onverveerd,
de Koning van Hispanje
heb ik altijd geƫerd.
Je hebt buitenlands bloed....en eert een spanjaard :nerd:
nee ik kom niet uit spanje of duitsland heb geen familie uit spanje of duitsland dus ben puur nederlander! :ego:
Nee man, je bent gewoon een mof.
--
Komodo :nerd:
knorrepotje
18-11-2004, 08:06
viva la repubblica!!!!
Ik ben niet echt een oranjefan maar ik vind het wel leuk om een koningshuis te hebben, zeker op de manier hoe het nu is geregelt
Overgens het heeft een extra dipomatieke funktie, iets waar landen zonder een vorstenhuis allen van kunnen dromen. Als er problemen/wrijvingen zijn dan kunnen wij OOK nog de koningin sturen! dit is die 89miljoen dubbel en dwars waard!
Ga maar eens kijken wat al die ambasades over de gehele wereld kosten dat is VEEL meer, Bea is gewoon onze "nood ambasade".
Lekker zo laten als het is!
Ik ben niet echt een oranjefan maar ik vind het wel leuk om een koningshuis te hebben, zeker op de manier hoe het nu is geregelt
Overgens het heeft een extra dipomatieke funktie, iets waar landen zonder een vorstenhuis allen van kunnen dromen. Als er problemen/wrijvingen zijn dan kunnen wij OOK nog de koningin sturen! dit is die 89miljoen dubbel en dwars waard!
Ga maar eens kijken wat al die ambasades over de gehele wereld kosten dat is VEEL meer, Bea is gewoon onze "nood ambasade".
Veel van je verwacht Knorrie, maar niet datje hier een pleidooi voor Bea zou gaan houden...
Maargoed, laten we het maar gewoon houden zoals het is, misschien niet helemaal 100% democratisch. maar persoonlijk hen ik liever een koningshuis zonder politieke macht dan een president met....... En zo's predsident kost ook klauwen met geld, dus of het echt goedkoper is betwijfel ik
knorrepotje
18-11-2004, 09:54
Veel van je verwacht Knorrie, maar niet datje hier een pleidooi voor Bea zou gaan houden...
Maargoed, laten we het maar gewoon houden zoals het is, misschien niet helemaal 100% democratisch. maar persoonlijk hen ik liever een koningshuis zonder politieke macht dan een president met....... En zo's predsident kost ook klauwen met geld, dus of het echt goedkoper is betwijfel ik
Ik had het alleen nog veel grappiger gevonden als Alex voor zijn homosexueliteit uit zou komen (volgens mij is hij dat namelijk) en een homo zou trouwen. (iets voor jou rnaj?) Lijkt mij zo grappig twee koningen, die nog twee queens zijn ook :p
Ik kies voor het leger.
Her Marokkaans leger wel te verstaan.
Vrede aan allen
Immanuel
18-11-2004, 10:01
Hoe zou Nederland geregeerd moeten worden en waarom?Hallo Naziah,
Dit is een onzinnige poll. Nederland wordt niet geregeerd door het koningshuis. Nederland is een parlementaire democratie.
Hallo Naziah,
Dit is een onzinnige poll. Nederland wordt niet geregeerd door het koningshuis. Nederland is een parlementaire democratie.
Maar de koningin is WEL lid van de regering. We zijn zowel een parlementaire democratie als een constitutionele monarchie. En de koningin heeft invloed op de kabinetsformatie, is lid van de Raad van State, etc, etc. Het zou naar mijn (persoonlijke) mening beter zijn (lees: duidelijker) als we een republiek werden.
--
Komodo:nerd:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.