Bekijk originele versie : Het lezen van de bijbel of Tora,
missmeryam
17-11-2004, 16:11
kan leiden tot afdwaling van de Islam?
Hadi-Doei.
Als Je De Bijbel Of Thora Leest En Je Hebt Ervoor De Koran Gelezen Zieje Pas Wat Werkelijkheid Is: De Koran.
Er Is Niets Mis Mee Met Het Lezen Ervan, Maar Lees Wel Eerst De Koran.
Het lezen van de bijbel of Tora, kan leiden tot dwaling indien men niet de koran goed heeft gestudeerd daarom is alleen aan geleerden om dat te doen maar indien iemand genoeg kennis heeft van de koran dan kan ie lezen wat ie maar wil en hij hij/zij zal erachter komen dat de Koran volmaakt is
2Smart4u
17-11-2004, 17:02
ik heb de Bijbel gelezen en zo ook (gedeeltelijk) de Torah..
:) niks mis mee.. is niet haram
De Torah is verre van de originele staat en tegenstrijdig (doordat de mens er te veel aan heeft lopen schroeven)
De Bijbel is leuk...in verhaalvorm..geinig. Net een leesboek en de verhalen komen (grotendeels) overeen met de Koran..
maar de KORAN...dat blijft gewoon HET boek..
Door me te verdiepen in andere godsdiensten ben ik alleen maar MEER gaan houden van mijn Islam....verdiepen bij andere godsdiensten liet mij terug naar de Islam keren en me daarin weer meer verdiepen......dank god nog steeds elke dag dat Hij mij de Islam heeft geschonken en dat zal ik blijven doen..
missmeryam
18-11-2004, 19:44
ik heb de Bijbel gelezen en zo ook (gedeeltelijk) de Torah..
:) niks mis mee.. is niet haram
De Torah is verre van de originele staat en tegenstrijdig (doordat de mens er te veel aan heeft lopen schroeven)
De Bijbel is leuk...in verhaalvorm..geinig. Net een leesboek en de verhalen komen (grotendeels) overeen met de Koran..
maar de KORAN...dat blijft gewoon HET boek..
Door me te verdiepen in andere godsdiensten ben ik alleen maar MEER gaan houden van mijn Islam....verdiepen bij andere godsdiensten liet mij terug naar de Islam keren en me daarin weer meer verdiepen......dank god nog steeds elke dag dat Hij mij de Islam heeft geschonken en dat zal ik blijven doen..
Het lijkt mij ook wel leuk om eens de Tora of de bijbel te lezen. Ik vind het interessant om te lezen hoe/waarin mensen in geloven.
Ik denk dat het men niet kan afdwalen van Islam, want dat is je enigste geloof.
Wat een belachelijk geloof: BOEDHISME!
Maar ja, dat denken sommige mensen ook over de Islam. Respect voor elkander.
Hadi-Doei.
Tranquille
18-11-2004, 19:46
Lekker boeiend seg. Geef my maar de Heilige koran van de bybel snap ik toch nix & zo intressant zal het toch wel nie zyn zekers?
Alé voor my tis ma wa da u boeit éh.
missmeryam
18-11-2004, 19:47
Lekker boeiend seg. Geef my maar de Heilige koran van de bybel snap ik toch nix & zo intressant zal het toch wel nie zyn zekers?
Alé voor my tis ma wa da u boeit éh.
Inderdaad. Ik vind het wel boeiend. Dat wil niet zeggen dat jij het ook boeiend moet vinden!
Hadi-Doei.
2Smart4u
18-11-2004, 19:48
de Bijbel is wel leuk om te lezen... maar mijn advies:
ken eerst je EIgen boek de KORAN dus....voordat je je tijd gaat verdoen in andere boeken he
:kusgrijs:
Het lijkt mij ook wel leuk om eens de Tora of de bijbel te lezen. Ik vind het interessant om te lezen hoe/waarin mensen in geloven.
Ik denk dat het men niet kan afdwalen van Islam, want dat is je enigste geloof.
EWat een belachelijk geloof: BOEDHISM!
Maar ja, dat denken sommige mensen ook over de Islam. Respect voor elkander.
Hadi-Doei.
Toch zou de wereld er heel mooi uitzien als iedereen boedhist was..
En je doet wat dubbel eerst zeg je "Wat een belachelijk geloof: BOEDHISM!"
En dan: "Respect voor elkander."
Make up your mind...
missmeryam
18-11-2004, 19:50
ken eerst je EIgen boek de KORAN dus....voordat je je tijd gaat verdoen in andere boeken he
Bedankt voor u advies, maar ik wil gewoon lezen om te kijken waar die mensen nou in geloven.
Ik heb een geloof en dat is de Islam. Ik denk dat mijn imaam wel sterker is dat dan, insallah.
Hadi-Doei.
Tranquille
18-11-2004, 19:50
Bedoel je olifanten & koeie gaan aanbidden?
En zo fruit gaan legge voor beelden enzo?
Make up your mind...
Die boeken zijn voor mij allemaal hetzelfde, pogingen van de primitieve mens om structuur aan te brengen in een chaotische 'maatschappij' door regels op te leggen, en moeilijke vraagstukken te beantwoorden.
missmeryam
18-11-2004, 19:51
Make up your mind...
Denk je? Is dat, dat niet zo met de Islam?
Ja, dat klopt. Op het eerste gezicht denk ik van: Wat een belachelijk geloof!
Maar is verder na denk dan vind ik dat we gewoon elkaar moeten respecteren.
Dat bedoel ik ermee.
Hadi-Doei.
Bedoel je olifanten & koeie gaan aanbidden?
En zo fruit gaan legge voor beelden enzo?
Dit laat zien hoeveel jij van het boedhisme weet..
Volgens mij ben je wat in de war met het hindu geloof
Tranquille
18-11-2004, 19:53
Wat is het verschil?
Dit laat zien hoeveel jij van het boedhisme weet..
Volgens mij ben je wat in de war met het hindu geloof
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.