Bekijk originele versie : De Nederlandse moslim partij
Concept programmapunten van de Nederlandse moslim partij
- voor de vrijheid van meningsuiting
- tegen de vrijheid van belediging
- tegen vergaande integratie, voor behoud eigen cultuur
- aanpassen is onzin, rekening houden met elkaar en respect voor elkaar tonen is belangrijker.
- voor afschaffing kinderbijslag, in plaats daarvan, gratis onderwijs en volledige vergoeding schoolboeken en studiemateriaal.
- Tenminste één nationale vrije dag tijdens een belangrijke moslim feestdag.
- Het aanpakken van uitsluiting moslims arbeidsmarkt, racisme op dit en andere gebieden harder aanpakken.
- De NMP zal zich ten alle tijden inzetten voor een geweldloze dialoog tussen alle inwoners van Nederland en is tegen alle vormen van geweld.
- De NMP is tegen de huidige steun voor de Amerikaanse politiek en daarmee tevens tegen de oorlog in Irak. Voor het beschermen en hulp bieden van het Irakese volk door de VN.
- Intensivering onderzoek naar meer milieuvriendelijke energievormen.
- Voor een verbod op vrouwonvriendelijk seks reclames op tv.
- Voor een betaalbare gezondheidszorg voor iedereen.
- Sociale dienstplicht invoeren.
- Voor het uitsluiten van mensen met een racistische mening in de dienstverlenende sector (politie, gezondheidszorg en het onderwijs)
- Verbod op het full time werken van beide ouders van kinderen tot vier jaar, overheid moet ouders de ruimte, tijd en mogelijkheid geven kinderen goed op te voeden.
- Arabisch als keuze vak op ALLE middelbare scholen.
StarLighter
17-11-2004, 14:09
Alweer? :maf:
StarLighter
17-11-2004, 14:11
Hoera? :maf:
AboeZakariah
17-11-2004, 14:18
Concept programmapunten van de Nederlandse moslim partij
- aanpassen is onzin, rekening houden met elkaar en respect voor elkaar tonen is belangrijker.
- voor afschaffing kinderbijslag, in plaats daarvan, gratis onderwijs en volledige vergoeding schoolboeken en studiemateriaal.
- Het aanpakken van uitsluiting moslims arbeidsmarkt, racisme op dit en andere gebieden harder aanpakken.
- De NMP zal zich ten alle tijden inzetten voor een geweldloze dialoog tussen alle inwoners van Nederland en is tegen alle vormen van geweld.
- De NMP is tegen de huidige steun voor de Amerikaanse politiek en daarmee tevens tegen de oorlog in Irak. Voor het beschermen en hulp bieden van het Irakese volk door de VN.
- Voor het uitsluiten van mensen met een racistische mening in de dienstverlenende sector (politie, gezondheidszorg en het onderwijs)
- Verbod op het full time werken van beide ouders van kinderen tot vier jaar, overheid moet ouders de ruimte, tijd en mogelijkheid geven kinderen goed op te voeden.
Dit is de eerste keer dat ik iets lees van NMP, ik wist namelijk niet eens dat het bestond/ opgericht werd.
Alle punten spreken me erg aan.
Vooral de punten:
- tegen rasisme op arbeidsmarkt en
- i.p.v. kinderbijslag gratis studie.
deze punten komen allen ten goede van de economie.
Het is toch dom om scholieren moeilijk te maken met leningen en hoge (studie) kosten? scholieren moet je stimuleren, zij zijn de toekomst (economisch gezien dan))
Voordat ik mijn stem uitbreng heb ik eerst nog een paar vraagjes:
1. "aanpassen is onzin, rekening houden met elkaar en respect voor elkaar tonen is belangrijker"
Het lijkt mij moeilijk om deze twee stellingen te verenigen. Hoe kun je rekening houden met elkaar zonder je aan te passen? Kun je hier misschien iets meer duidelijkheid over geven, of anders aangeven wat je precies bedoelt met het woord "aanpassen" in deze context?
2. "voor afschaffing kinderbijslag, in plaats daarvan, gratis onderwijs en volledige vergoeding schoolboeken en studiemateriaal"
Een heel mooi voorstel, maar hoe denk je dat te kunnen bekostigen? Het budget voor de kinderbijslag is bij lange na niet voldoende om gratis onderwijs en vergoeding van studiemateriaal te kunnen bekostingen.
Let wel, dit is een concept partijprogramma en nog niet volledig.
1. Je kan zeker rekening houden met elkaar zonder je aan te hoeven passen aan de andere cultuur. Zolang je je medemens respecteerd met elkaar respectvol comuniceert kan je je eigen cultuur behouden en toch prima samenleven.
De basis zijn de wetten van het land en die zijn vaak voldoende duidelijk.
2. Alleen de uitvoering van de wet op de kinderbijslag kost al onnodig veel geld.
Onderwijs wordt zelfs goedkoper voor de overheid doordat boeken en studiematerialen zeer groot worden ingekocht.
Kinderbijslag komt nu niet altijd ten goede aan kinderen, gratis onderwijs wel.
Onderzoek moet inderdaad nog uitwijzen wat de kosten hiervan zijn.
Ook als er geld bij moet zal de NMP zich hiervoor inzetten. Onderwijs betaalbaar, toegankelijk en haalbaar voor iedereen is een belangrijke investering voor de toekomst van het land.
( de wet op de kinderbijslag is overigens in 1941 door de Duitse bezetter ingevoerd als stimulans zodat het arische ras sneller zou groeien.)
Ik weet nu ook wel dat een moslimpartij niet onmiddellijk niet-moslims zal aanspreken. Daarenboven ben ik niet eens een Nederlander. Maar ik maak toch wel enig voorbehoud voor sommige puntjes. Beschouw mijn kritiek maar als een oefening: politieke partijen staan voortdurend onder vuur, kan je misschien al een beetje tegenargumenten bedenken voor mijn tegenargumenten.
Die discussie is nu bezig in de Nederlandse politiek. Wetten moeten kunnen worden hard gemaakt. Ofwel moet er een lijstje komen van woorden die niet kunnen (eventueel ook van andere talen), ofwel moet een rechter beslissen wanneer de grens is overschreden. Ik dacht dat dit nu ook al zo was.
Komaan, de integratie is nauwelijks begonnen! Wat ik vrees met dit puntje is dat de kloof in de maatschappij nog groter zal worden dan ze nu al is. De rechte weg naar een burgeroorlog. Nederland, noch het westen, kiest voor een terugkeer naar waarden die niet stroken met de universele rechten van de mens. Als deze laatste gerespecteerd worden, dan staat het iedereen vrij om zijn eigen cultuur in te vullen, ook nu al.
Aanpassen is noodzakelijk. Iedereen die naar een ander land gaat wonen met een andere cultuur heeft meer kans op een gelukkig en vrij leven, als hij zich minstens op de elementaire puntjes van dat land aanpast. Laat ons wel wezen: naar welk moslimland kan je immigreren om vervolgens ongestoord je eigen ding te doen?
Akkoord, behalve met de afschaffing van de kinderbijslag (is in zowat alle westerse landen ingevoerd, met een maandelijkse check zoals in België, of via belastingsregulering zoals in vele andere landen). Het één heeft niets te maken met het andere. In België is onderwijs zo goed als gratis. Enkel voor uitstapjes/meerdaagse reisjes moet gedokt worden, maar ook hier zijn er beperkingen en gaan er zelfs stemmen op om dit voor iedereen betaalbaar te maken. Een veel groter probleem is dat moslimouders hun kinderen (vooral meisjes) vaak niet mee laten gaan met die uitstapjes/reisjes, en dat heeft vaak weinig met financiën te maken.
Er kunnen geen vrije dagen genoeg zijn! Maar of de economie daar ook zo over denkt? Beter haalbaar is om één christelijke feestdag te vervangen door een moslim feestdag. Of er in het parlement ook zo zal over gedacht worden, is een andere vraag.
100% mee akkoord! Maar natuurlijk eveneens homohaat en dergelijke keihard aanpakken.
Volledig mee akkoord. Wij in België zijn overigens niet zo gecharmeerd van de Amerikaanse politiek, onze politici evenmin. Alleen: als we een beetje te kritisch onze stem lieten horen, dan was er al de onmiddellijke dreiging van de Amerikanen om de NATO en hun bedrijven uit België weg te halen. Ook Nederland is economisch afhankelijk van de States, meer werkloosheid zal niet gewaardeerd worden. Een dunne koord, maar zeker het bewandelen waard!
Neen! Reclame die te vrouwonvriendelijk is, schiet haar doel voorbij. Dit is overigens een puntje dat ook het Vlaams Blok op haar agenda heeft, en waar Bush en co zouden van gecharmeerd zijn. Gevaarlijk…, zoals alle censuur!
Uiteraard. Ook hier: België kan een voorbeeld zijn voor Nederland. Onze gezondheidszorg is beter uitgebouwd, goedkoper en efficiënter. Maar wachtlijsten voor gehandicapteninstellingen moeten ook bij ons veel korter worden.
Neen, als je tenminste bedoelt dat mensen gratis zouden moeten werken. Sociale dienstverlening is zowat de enige economische sector waar er nog groei in zit. Dat moeten we niet afremmen door mensen gratis (of aan hongerloon) te laten werken. Vrijwilligers en hun verenigingen daarentegen bestaan al. Ik zie niet in waarom hier verplichtingen zouden moeten ingevoerd worden.
Volledig mee akkoord, maar dacht dat dat nu ook al zo was.
Waarom verbod? Ouders mogen nu toch ook al thuis blijven, als ze dat zouden willen? Bij ons (België) kennen we plenty systemen van loopbaanonderbreking en ouderschapsverlof. Kan natuurlijk steeds uitgebreid worden, als er geld voor beschikbaar is.
Hier heb ik geen mening over.
Ik ken de NMP niet, maar hoop dat ze geen familie is van de AEL. Die (pseudo)partij heeft een verborgen agenda, die haar niet meteen geschikt maakt om de belangen van de moslims te verdedigen (bekijk maar eens haar financiering). Maar ik vind het prima dat er een moslim partij is of komt! Ik vermoed dat er binnen die partij genoeg zal gepraat worden om sommige puntjes aan te passen, of er nieuwe aan toe te voegen. Bedenk alleen dit: door jullie aantal zal een moslimpartij steeds slechts een marginale rol kunnen spelen. Samenwerking met bestaande politieke partijen zal noodzakelijk zijn, willen jullie enige rol kunnen spelen.
Succes!
Ik weet nu ook wel dat een moslimpartij niet onmiddellijk niet-moslims zal aanspreken. Daarenboven ben ik niet eens een Nederlander. Maar ik maak toch wel enig voorbehoud voor sommige puntjes. Beschouw mijn kritiek maar als een oefening: politieke partijen staan voortdurend onder vuur, kan je misschien al een beetje tegenargumenten bedenken voor mijn tegenargumenten.
Die discussie is nu bezig in de Nederlandse politiek. Wetten moeten kunnen worden hard gemaakt. Ofwel moet er een lijstje komen van woorden die niet kunnen (eventueel ook van andere talen), ofwel moet een rechter beslissen wanneer de grens is overschreden. Ik dacht dat dit nu ook al zo was.
Komaan, de integratie is nauwelijks begonnen! Wat ik vrees met dit puntje is dat de kloof in de maatschappij nog groter zal worden dan ze nu al is. De rechte weg naar een burgeroorlog. Nederland, noch het westen, kiest voor een terugkeer naar waarden die niet stroken met de universele rechten van de mens. Als deze laatste gerespecteerd worden, dan staat het iedereen vrij om zijn eigen cultuur in te vullen, ook nu al.
Aanpassen is noodzakelijk. Iedereen die naar een ander land gaat wonen met een andere cultuur heeft meer kans op een gelukkig en vrij leven, als hij zich minstens op de elementaire puntjes van dat land aanpast. Laat ons wel wezen: naar welk moslimland kan je immigreren om vervolgens ongestoord je eigen ding te doen?
Akkoord, behalve met de afschaffing van de kinderbijslag (is in zowat alle westerse landen ingevoerd, met een maandelijkse check zoals in België, of via belastingsregulering zoals in vele andere landen). Het één heeft niets te maken met het andere. In België is onderwijs zo goed als gratis. Enkel voor uitstapjes/meerdaagse reisjes moet gedokt worden, maar ook hier zijn er beperkingen en gaan er zelfs stemmen op om dit voor iedereen betaalbaar te maken. Een veel groter probleem is dat moslimouders hun kinderen (vooral meisjes) vaak niet mee laten gaan met die uitstapjes/reisjes, en dat heeft vaak weinig met financiën te maken.
Er kunnen geen vrije dagen genoeg zijn! Maar of de economie daar ook zo over denkt? Beter haalbaar is om één christelijke feestdag te vervangen door een moslim feestdag. Of er in het parlement ook zo zal over gedacht worden, is een andere vraag.
100% mee akkoord! Maar natuurlijk eveneens homohaat en dergelijke keihard aanpakken.
Volledig mee akkoord. Wij in België zijn overigens niet zo gecharmeerd van de Amerikaanse politiek, onze politici evenmin. Alleen: als we een beetje te kritisch onze stem lieten horen, dan was er al de onmiddellijke dreiging van de Amerikanen om de NATO en hun bedrijven uit België weg te halen. Ook Nederland is economisch afhankelijk van de States, meer werkloosheid zal niet gewaardeerd worden. Een dunne koord, maar zeker het bewandelen waard!
Neen! Reclame die te vrouwonvriendelijk is, schiet haar doel voorbij. Dit is overigens een puntje dat ook het Vlaams Blok op haar agenda heeft, en waar Bush en co zouden van gecharmeerd zijn. Gevaarlijk…, zoals alle censuur!
Uiteraard. Ook hier: België kan een voorbeeld zijn voor Nederland. Onze gezondheidszorg is beter uitgebouwd, goedkoper en efficiënter. Maar wachtlijsten voor gehandicapteninstellingen moeten ook bij ons veel korter worden.
Neen, als je tenminste bedoelt dat mensen gratis zouden moeten werken. Sociale dienstverlening is zowat de enige economische sector waar er nog groei in zit. Dat moeten we niet afremmen door mensen gratis (of aan hongerloon) te laten werken. Vrijwilligers en hun verenigingen daarentegen bestaan al. Ik zie niet in waarom hier verplichtingen zouden moeten ingevoerd worden.
Volledig mee akkoord, maar dacht dat dat nu ook al zo was.
Waarom verbod? Ouders mogen nu toch ook al thuis blijven, als ze dat zouden willen? Bij ons (België) kennen we plenty systemen van loopbaanonderbreking en ouderschapsverlof. Kan natuurlijk steeds uitgebreid worden, als er geld voor beschikbaar is.
Hier heb ik geen mening over.
Ik ken de NMP niet, maar hoop dat ze geen familie is van de AEL. Die (pseudo)partij heeft een verborgen agenda, die haar niet meteen geschikt maakt om de belangen van de moslims te verdedigen (bekijk maar eens haar financiering). Maar ik vind het prima dat er een moslim partij is of komt! Ik vermoed dat er binnen die partij genoeg zal gepraat worden om sommige puntjes aan te passen, of er nieuwe aan toe te voegen. Bedenk alleen dit: door jullie aantal zal een moslimpartij steeds slechts een marginale rol kunnen spelen. Samenwerking met bestaande politieke partijen zal noodzakelijk zijn, willen jullie enige rol kunnen spelen.
Succes!
Dank je!
-Op het CDA stemmen ook niet Christenen.
-Het is heel eenvoudig, je mag zeggen wat je denkt zolang je maar niet beledigend bent. Kritiek uiten is dan ook iets anders dan schelden en daarmee beledigen.
- Mijn ervaring is dat mensen van diverse culturen prima samen kunnen leven zolang er maar contact tussen de verschillende culturen is. Aanpassen is nauwelijks nodig, behalve dat je de taal van het land leert, je aan de wetten houd en repect hebt voor je medemans ongeacht de afkomst.
- Nederland moet Amerika duidelijk maken dat ze zich niet laten omkopen en dat het gedrag van Amerika beschamend en anti democratisch is. België is toch niet van z'n standpunt afgeweken inzake Irak?
- Het verbieden van tabaksreclame ook censuur? Losbandigheid, het onnadenkend uitleven van sexuele driften moet daar op tv reclame voor gemaakt worden? Mensen die in tv reclames blote dating advertenties plaatsen waar het niet om liefde en repect gaat maar om platte sex.
- Nee, met sociale dienstplicht bedoeld de NMP iets anders dan gratis werken.
één jaar lang krijgen de jongeren de kans om zich te oriënteren op de arbeidsmarkt doormiddel van meekijk en meewerk stages. Tevens worden er lessen gegeven in verzorging / opvoeding en krijgen de jongeren de mogelijkheid om het EHBO diploma te halen. Krijgen les in het invullen van bijvoorbeeld het belastingformulier en leren de hoofdpunten van de Nederlandse wet. In dat jaar worden de jongeren geacht één dag per week vrijwilligers werk naar eigen keuze te doen. Aan het einde van het jaar brengen de jongeren een bezoek aan een derde wereldland. Een examen aan het einde van het jaar bestaande uit oa een verslag van de reis naar een derde wereld land.
Voor dit project komt een speciale spaarregeling met een hoge rente en belastingvrij, speciaal om het jaar van de sociale dienstplicht te financieren.
Vanaf de geboorte van een kind moeten ouders iedere maand 2,50 euro op deze rekening storten en daarmee meebetalen aan de sociale dienstplicht.
- Precies de NMP is voor een verbod op het full time werken van beide ouders van kinderen tot vier jaar.
-Nee, de NMP is met niets te vergelijken met de AEL. De NMP is een open partij zonder verborgen agenda's
Ik vind het zowieso al niet kloppen dat er partijen met een gelovige achtergrond in de kamer komen. Hier in Nederland hebben we een regeringsvorm waarbij kerk en staat gescheiden is, dus ook moskee en staat. Dit geld niet alleen voor NMP maar ook voor het CDA. Bij het CDA staat die C er enkel voor om stemmetjes te winnen onder de christelijke bevolking van Nederland. Er is in hun stand punten weinig christelijks terug te vinden. Daarnaast ben ik van mening dat juist door dit soort partijen de tweedeling in het land enkel wordt vergroot
Ik vraag me af wie de kosten van dat programma wil betalen. Saoudie Arabie, Koeweit, Marokko? Die meneer heeft absoluut geen kaas gegeten van wat die land kost.
Gratis onderwijs. Het is nu al onbetaalbaar.
Betaalbare gezondheidszorg, alsof Nederlanders dat nu al niet willen.
Arabisch is hier geen noodzakelijke taal en daar hoeft de belastingbetaler niet aan mee te betalen. Arabisch leer je maar thuis. Als ik naar de teksten kijk van vele deelnemers hier dan zou een applicatiecursus Nederlands meer voor de hand liggen.
Een partij die opkomt voor de belangen van het Iraakse volk. De arrogantie van dit punt is omgekeerd evenredig aan de achterlijkheid ervan. Een typisch voorbeeld van partijen uit minderheden, die willen alleen de belangen van hun kiezers behartigen. In Nederland het dit Clientilisme en dat is a-democratisch en gaat in tegen het gelijkheidsbeginsel. In Nederland wordt geen partij voorgetrokken Als je Irak wilt helpen betaal je dat maar zelf. Zodra de oorlog achter de rug is geeft Nederland miljarden euro's voor hulp bij de opbouw. Ik heb nog niet gehoord dat Marokko of Algerije al miljarden hebben gereserveerd voor hun "broeders en zusters" in Irak.
Daarnaast zit de Irakse bevolking niet op hulp uit het buitenland te wachten. Kijk naar het nieuws en je weet waarom.
Een politieke partij hoort in Nederland voor alle groepen op te komen. Ik ben dus benieuwd naar het standpunt van deze partij ten aanzien van negers, ongehuwde moeders, homo/lesbomensen, katholieken aan mensen die niet willen geloven.
Deze partij wil verder en meer onderzoek naar milieuvriendelijke energie. Dat zullen de Irakezen ook leuk vinden. Van deze partij mogen die straks in hun olie gaan zwemmen.
Het programma wil racistische gedachten meten. Dat doet me denken aan het beroemde boek van Goerge Orwell 1984. Op grond van de uitslag op de racismemeter mogen mensen geen baan bij de overheid bekleden. Ik vrees dat als die infiltrant bij de AIVD zijn gedachten had laten meten hij daar nooit een baan had gekregen. En moslims zullen uberhaupt geen baan vinden als hun gedachten op racisme worden gemeten: moslims/Arabieren krijgen negerhaat met de borstvoeding ingegoten. Om het over joden en homohaat nog maar niet te hebben.
Onze Belgische buurman voelt al nattigheid, deze NMP lijkt verdacht veel op die neo-fascisten (mijn uitdrukking) van de AEL.
Verder staat het progamma bol van de discriminatie, bevoorrechting van het gezin en riekt het naar censuur. Het begint met een verbod van leuke foto's van dames en het eindigt met een sluier-en snijplicht. Het feit dat leuke foto's van lekkere kerels niet in zijn bestrijdingsprogramma worden genoemd laat gelijk de benauwdheid van de opstellers zien. Hun schotels lijken ze naast hun ogen te hebben opgehangen. De benarde seksualiteit doet me onmiddellijk denken aan Nederland 1949. Nog even en ze verplichten ouders om hun jongens 's nac hts anti-aftrekriempjes om te gorden en meisjes een lederen kuisheidsbandje.
Het hele artikel zegt in feite: Nederlanders zijn racisten en discrimineren.
Ik voel dat de heer Scottie zich opmaakt mijn plaats weer in te nemen. We wachten dat heerlijke moment af. Althans, ik wel.
Homerus.
Het hele artikel zegt dat er weldegelijk sprake is van discriminatie en racisme op de arbeidsmarkt.
Misschien heb je gelezen dat dit een concept en niet compleet programma is.
Vind je het niet een beetje voorbarig om ervan uit te gaan dat er geld van buiten Nederland moet komen? De NMP is voor stopzetting van de kinderbijslag en de hypotheek rente aftrek.
Arabisch als keuzevak. Er wordt in meer landen en door meer mensen Arabisch gesproken dan bijvoorbeeld Duits, bovendien is het handig als je de handel met arabische landen wil intensiveren.
Waarom begin je over Marokko of Algerije?
De NMP is tegen alle vormen van haat en geweld.
we zullen zien...tot die tijd......Wouter Bosch :D
De NMP is voor stopzetting van de kinderbijslag en de hypotheek rente aftrek.
Ik ga niet verder doorbomen over je concept, bogers. Eén van de pluspunten van een democratie is dat er nieuwe partijen kunnen gevormd worden. Als je aanhang groot genoeg is, kan je in het parlement geraken. Is ze dat niet, dan zal je veel tijd verliezen en frustraties oplopen. De grote vraag zal zijn: zullen veel moslims niet denken dat hun belangen beter behartigd worden door een reeds bestaande politieke partij, of zou een kleine zweeppartij betere resultaten halen? Misschien moeten beide wegen wel naast elkaar bewandeld worden, tenminste volgens mij.
Maar dit puntje begrijp ik absoluut niet: afschaffing van de kinderbijslag. In België (en ik vermoed ook in Nederland) hebben armere mensen en allochtonen meer kinderen dan het gemiddelde. Zij profiteren in de eerste plaats van die bijslag, niet de dokter met zijn advocatevrouwtje en hun twee kinderen! Het is verdorie net één van de puntjes waar veel Belgen het moeilijk mee hebben: waarom mogen die allochtone kroostrijke gezinnen elke maand zo'n dikke check opstrijken? Want dit loopt bij ons al snel op, hoor! Kinderbijslag kan niet alleen dienen om ALLE kinderen een beetje meer kansen te geven, maar ook om bijvoorbeeld de extra kosten van september/schoolstart op te vangen. Tenslotte: in een solidaire maatschappij zoals we die hier in het westen kennen, is herverdeling van de welvaart een uiterst belangrijk punt! Zelfs onze liberalen, van nature wantrouwig en egoïstischer dan andere partijen, ontkennen dit niet. Wij, in West-Europa hebben voor deze weg gekozen, een gans andere dan die van bijvoorbeeld Amerika. Hier wil ik echt wel voor vechten, zenne!
Dat er geen geld in Nederland beschikbaar is? Kom nou! Waarom zouden wij in België over meer geld beschikken? En toch is onze begroting nu al vele jaren na elkaar in evenwicht, en wordt er niet gesnoeid in onze sociale voorzieningen. Ik vraag me af wat die Nederlanders doen met hun extra gas-inkomsten, iets waar wij hier alleen maar van kunnen dromen. Nederland zit idd. in een neerwaartse spiraal, maar dat heeft alles met beleid te maken, veel minder met al dan niet beschikbaar geld! Balkenende is de straf die de Nederlanders aan hun onredelijk stemgedrag voor Fortuyn te danken hebben. Als het niet zo triest was, zou je kunnen zeggen: eigen schuld, dikke bult!
soufiane37
17-11-2004, 19:52
ik denk dat het beter is dat je de naam verandert, dan zal je meer autochtonen aanhangers krijgen... ik ben trouwens met de meeste standpunten eens
Ik ga niet verder doorbomen over je concept, bogers. Eén van de pluspunten van een democratie is dat er nieuwe partijen kunnen gevormd worden. Als je aanhang groot genoeg is, kan je in het parlement geraken. Is ze dat niet, dan zal je veel tijd verliezen en frustraties oplopen. De grote vraag zal zijn: zullen veel moslims niet denken dat hun belangen beter behartigd worden door een reeds bestaande politieke partij, of zou een kleine zweeppartij betere resultaten halen? Misschien moeten beide wegen wel naast elkaar bewandeld worden, tenminste volgens mij.
Maar dit puntje begrijp ik absoluut niet: afschaffing van de kinderbijslag. In België (en ik vermoed ook in Nederland) hebben armere mensen en allochtonen meer kinderen dan het gemiddelde. Zij profiteren in de eerste plaats van die bijslag, niet de dokter met zijn advocatevrouwtje en hun twee kinderen! Het is verdorie net één van de puntjes waar veel Belgen het moeilijk mee hebben: waarom mogen die allochtone kroostrijke gezinnen elke maand zo'n dikke check opstrijken? Want dit loopt bij ons al snel op, hoor! Kinderbijslag kan niet alleen dienen om ALLE kinderen een beetje meer kansen te geven, maar ook om bijvoorbeeld de extra kosten van september/schoolstart op te vangen. Tenslotte: in een solidaire maatschappij zoals we die hier in het westen kennen, is herverdeling van de welvaart een uiterst belangrijk punt! Zelfs onze liberalen, van nature wantrouwig en egoïstischer dan andere partijen, ontkennen dit niet. Wij, in West-Europa hebben voor deze weg gekozen, een gans andere dan die van bijvoorbeeld Amerika. Hier wil ik echt wel voor vechten, zenne!
Dat er geen geld in Nederland beschikbaar is? Kom nou! Waarom zouden wij in België over meer geld beschikken? En toch is onze begroting nu al vele jaren na elkaar in evenwicht, en wordt er niet gesnoeid in onze sociale voorzieningen. Ik vraag me af wat die Nederlanders doen met hun extra gas-inkomsten, iets waar wij hier alleen maar van kunnen dromen. Nederland zit idd. in een neerwaartse spiraal, maar dat heeft alles met beleid te maken, veel minder met al dan niet beschikbaar geld! Balkenende is de straf die de Nederlanders aan hun onredelijk stemgedrag voor Fortuyn te danken hebben. Als het niet zo triest was, zou je kunnen zeggen: eigen schuld, dikke bult!
De NMP schaft de kinderbijslag af maar maakt het onderwijs gratis. In Nederland betalen ouders erg veel geld voor de studie van hun kind waarom het geld van de kinderbijslag direct gebruiken voor het onderwijs? Iedereen moet kunnen studeren en dat is nu niet meer het geval in Nederland.
De NMP schaft de kinderbijslag af maar maakt het onderwijs gratis. In Nederland betalen ouders erg veel geld voor de studie van hun kind waarom het geld van de kinderbijslag direct gebruiken voor het onderwijs? Iedereen moet kunnen studeren en dat is nu niet meer het geval in Nederland.
Jammer, ik heb trouwens ook nooit die studieleningen begrepen. Nederland denkt duidelijk heel wat 'Amerikaanser' dan België.
Bij ons is er èn kinderbijslag èn gratis onderwijs. Zonder leningen die later moeten terugbetaald worden. Is toch ook een weg die kan bewandeld worden?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.