Bekijk originele versie : Pim foruyn de ''grooste'' Nederlander
:confused: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE(enz) Niet hij :confused: :confused: :confused: waarom hij hij was nou net een ongeloofelijke *****************
soms snap ik niet wat de mensen willen
een sociaal land
of een americaanse cultuur??
wat jullie
niet goed dat tie dood is maar erg...NEEH
pim:hammer)
dit kunnen alle racisten/facisten krijgen :vingers:.
eigenlijk is hij het niet alleen omdat de volgende dag pas er ahcter waren gekomen dat het iemand anders was maar vanwege technische problemen het nietmeer verwerkt kon worden blijft pim fortuin de winaar eigenlijk was het willem van oranje ofzo
Internationalis
17-11-2004, 10:49
Nederlanders hebben sowieso niet de neiging 'groot' te worden. Pim F. lijkt mij iig de slechtste van alle keuze, maar ja, wie neemt nou zo'n programma serieus?
AD 16-11-2004
Fortuyn de grootste: onzinuitslag
Door Reinoud den Haan
Pim Fortuyn, de grootste Nederlander aller tijden? De KRO-stemmers vinden van wel. Historici noemen het een 'onzinuitslag'.
De Britten kozen premier Winston Churchill tot de belangrijkste persoon uit de Britse geschiedenis. Onze Oosterburen kozen voor Konrad Adenauer, de eerste kanselier van de Bondsrepubliek Duitsland. Volgens de Nederlandse bevolking is Pim Fortuyn de grootste landgenoot. Althans, dat blijkt uit de KRO-verkiezing van gisteravond.
Fortuyn liet premier Drees en Willem van Oranje achter zich. Sinds 23 oktober ging de vermoorde politicus op kop. Daarmee versloeg hij de schilders Rembrandt en Van Gogh, plus Erasmus, Anne Frank, de 17-eeuwse wetenschapper Van Leeuwenhoek, voetballer Johan Cruijff en ijzervreter Michiel de Ruyter.
De Nederlanders mogen voor Fortuyn hebben gekozen, de professionele historici vinden het belachelijk. ,,Dit is echt een onzinuitslag'', zegt de Groningse hoogleraar geschiedenis Henk te Velde. ,,Het is volstrekt onterecht. Natuurlijk heeft Fortuyn de afgelopen jaren iets voor Nederland betekend, maar dat komt vooral door zijn dood. Pas daarna is Nederland echt in beweging gekomen.''
Ook de Utrechtse historicus en publicist Arend Jan Boekestijn relativeert de uitslag. ,,Het is vooral de verdienste geweest van Frits Bolkestein, die heeft het immigratievraagstuk op de agenda gezet. Fortuyn herhaalde dat op een ander, geschikter moment.''
De historici vinden sowieso dat Nederlanders een schrijnend tekort aan historisch besef hebben. ,,Nederlanders leven in het nu. Geschiedenis speelt nauwelijks een rol in dit land. Als je in Parijs de gewone man in de straat aanspreekt, is dat echt anders. Die weet wie Descartes was en heeft er vaak ook iets van gelezen. Welke Nederlander kent Spinoza nog? Laat staan dat iemand iets van hem heeft gelezen'', aldus Boekestijn.
Hoogleraar Te Velde kan zich niet voorstellen dat de KRO-kiezers serieus voor Fortuyn hebben gekozen. ,,Het gaat vooral om de ster van het moment. Deze uitslag zegt meer over de verkiezingen dan over de Nederlandse geschiedenis.'' ,,Nee'', zegt Boekestijn, ,,de uitslag zegt meer over de Nederlandse samenleving van dit moment. Fortuyn wordt nog steeds gezien als de grote Verlosser. Nederland is zoekende, dat is duidelijk.'' Ter relativering voor alle doemdenkers: in Groot-Brittannië was nummer twee de relatief onbekende architect Brunel. En op nummer drie stond prinses Diana. De Duitsers hielden het wel serieus: achter Adenauer eindigden Maarten Luther en Karl Marx.
Patrick.
17-11-2004, 11:40
dat kunnen ze toch niet menen dat hij de grootste nederlanden is hoe stom kunnen die nederlanders zijn dat ze op hem stemmen.En nog wel boven willem van oranje dat bestaat toch niet wat heeft hij nou beter voor de nederlanders gedaan dan willem van oranje ik snap zelf niet dat hij in de top 5 staat want hij hoorde het te verliezen van iedereen uit die lijst wie verkiest hem zelfs boven Johan Cruijf want hij is degene die aanzien heeft geegeven aan het nederlandse voetbal...
ik kan zo doorbijven gaan maar mensen dit begrijp ik echt niet................... :confused: :confused: :confused:
Is pure lobby geweest voor Fortuyn. De andere uit de top 10 hadden niet een 'achterban'.
Hij zou gekozen kunnen zijn omdat HIJ de goddelijke kale de Nederlanders heeft wakker gemaakt.
vrede voor allen
Patrick.
17-11-2004, 11:42
Hij zou gekozen kunnen zijn omdat HIJ de goddelijke kale de Nederlanders heeft wakker gemaakt.
vrede voor allen
Nou ik slaap graag nog even door dan :o
zeytoena
17-11-2004, 12:11
Wat heeft die man voor Nederlad gedaan?
Alleen maar haat gezaaid, en voor nog meer ellende in de wereld.
kijk op zo'm moment ben je blij dat je als allochtoon kunt zeggen ik ben geen Nederlander, Maar eerlijk gezegt ik schaam me er heel erg voor dat me landgenoten deze keuze hebben gemaakt :(
Internationalis
17-11-2004, 12:31
O, nou die 'neiging' mogen we dan misschien niet hebben, we hebben het in onze bescheidenheid in elk geval beter voor mekaar dan onze Marokkaanse vrienden in hun ietwat te hete zandwoestijn. In elk geval kwa levensstandaard. Dat geldt natuurlijk niet voor al die Marokkanen die maar al te graag hun geliefde Vaderland ontvlucht zijn om in Nederland te gaan graaien. Want die knalrode BMW moet en zal er komen!
Beter, beter? Egoistischer misschien. Bang dat jij je geen BMW meer kan veroorloven? zielig zeg...........
Het feit dat zovele allochtoontjes in dit land het geld gratis en voor niets toegestopt krijgen lijkt mij niet echt getuigen van egoïsme. En nee, ik hoef geen BMW. Ik gebruik dat voorbeeld alleen maar om aan te geven hoe krom dat gelul vaak is hier. Willen sterven voor je land, voor allah, familie eer etc.etc. Maar hoe banaal en oppervlakkig dan de dagelijkse praktijk is.. liefst nog een spoilertje meer, want ja, dat is natuurlijk pas écht stoer.
gefrustreerd :confused:
Marokkaanmo
17-11-2004, 14:20
mijn mening : Pim foruyn de grootste sukkel
:confused: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE(enz) Niet hij :confused: :confused: :confused: waarom hij hij was nou net een ongeloofelijke *****************
soms snap ik niet wat de mensen willen
een sociaal land
of een americaanse cultuur??
wat jullie
niet goed dat tie dood is maar erg...NEEH
pim:hammer)
dit kunnen alle racisten/facisten krijgen :vingers:
achteraf bleek het WIllem Van Oranje te zijn.
gelukkig zijn er nog verstandige mensen!
achteraf bleek het WIllem Van Oranje te zijn.
gelukkig zijn er nog verstandige mensen!
Ik was het in me eentje die al die smsjes daarna nog heeft gestuurd in de hoop dat het alsnog Willem van Oranje zou worden, maar het mocht niet baten.
Maar hey, hoe kom ik nu van die sms-duimen af :maf: :maf2:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.