Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 1 Godsdienst

Pagina's : [1] 2

MadeInNL
16-11-2004, 15:12

Er bestaat op deze site nogal wat onbegrip tegenover elkaar... Het is een hoop herrie en je wordt er niks wijzer van... Ik lees in de Qor'aan het volgende: Hoe moet men met zijn tegenstander omgaan De Qor'aan accentueert de behoefte aan onderwijs en ontwikkeling van de geest. Hij schrijft bespiegeling en overpeinzing als godsdienstige verplichtingen voor. Hij raadt de mensen af om conflicten met elkander uit te lokken, tegenelkander ten strijde te trekken en verbiedt de agressie. Hij stelt uitvoerige voorschriften vast voor de regeling der onderlinge verhoudingen tussen de volgelingen van verschillende godsdiensten. Hij verbiedt de Moslims iets te zeggen dat de stchters of leiders van andere godsdienstenop enige weize kleineert. Alle godsdiensten waren één De Qor'aan verbiedt de Moslims bezwaren tegen andere godsdiensten te opperen, die ook op de eigen godsdienst van toepassing kan zijn. Hij legt er de nadruk op, dat alle godsdiensten van God afkomstig zijn en dat hun ontaarding te wijten is aan verbastering door mensenhanden. Met het oog op de goddelijke bron, is de Moslims dan ook het algeheel veroordelen van andere godsdiensten verboden. - Lees wat er staat en doe niet het spelletje "zoek de verschillen".... (dit geld niet alleen voor Moslims, sorry dat het voorbeeld uit de Qor'aan is maar het had ook uit de Bijbel kunnen komen want ook daar staat dat je leergierig moet zijn en open moet staan voor alle andere godsdiensten, dus dit geld voor iedereen, en dat bewijst gelijk maar weer eens dat het allemaal uit een bron komt maar door tijd en plaats veranderen dingen nogal, daarom is de uitleg anders maar de uitkomst hetzelfde.... May the force B with U(s) Biko* WE ZIJN ALLEMAAL EEN

soepvork
16-11-2004, 15:42
Er staat inderdaad in de Bijbel dat je open moet staan voor andere godsdiensten, om daar kennis van te nemen. Om het met die kennis, die andere godsdienst te verwerpen.

SingleCoil
16-11-2004, 15:44
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af." (Koran Anfal(8) vers 12)

aishaqandisha
16-11-2004, 15:46
Zie mijn onderschrift. Geen korantekst, maar wel een zinvolle bijdrage. En helaas snappen de mensen het nu, eeuwen later, nog steeds niet.

AlWooD
16-11-2004, 15:49

wat ik niet zo goed begrijp is waarom het op het marokkoforum constant over de islam moet gaan, en niet over bijvoorbeeld het mooie weer/de schaapjes/de plaatsen waar iedereen vandaan komt etc. Nu zit iedereen elkaar maar te hakken takken op zn geloof/het ontbreken daarvan. Terwijl je je tijd zoveel beter kan besteden met delen van je ervaringen met het land en de mensen bvb. zijn er ook marokaanse atheisten BTW?

soepvork
16-11-2004, 15:54
Hey SingleCoil, Je moet dus (volgens jouw citaat) ontzag voor het geloof, bij ongelovigen wekken door geweld? Raken daar door ongelovigen geintreseerd in jou godsdienst?

MadeInNL
16-11-2004, 15:57
wat ik niet zo goed begrijp is waarom het op het marokkoforum constant over de islam moet gaan, en niet over bijvoorbeeld het mooie weer/de schaapjes/de plaatsen waar iedereen vandaan komt etc. Nu zit iedereen elkaar maar te hakken takken op zn geloof/het ontbreken daarvan. Terwijl je je tijd zoveel beter kan besteden met delen van je ervaringen met het land en de mensen bvb. zijn er ook marokaanse atheisten BTW? Het is niet mijn bedoeling om iemand te schoppen... Ik dacht dat ik het duidelijk had gemaakt, al die fijne boeken die levensbepalend zijn die schrijven hetzelfde... Ik begon ook met dat je niet op zoek moest gaan naar de 10 verschillen... dus met andere woorden, zit elkaar niet zo af te zeiken en probeer het eens te worden met elkaar, verschillen heb je altijd, die heb ik ook met mijn vrouw, maar zou toch niet zonder haar willen leven terwijl zij heel anders ik dan ik, zelfs in geloofsovertuiging.... Misschien is het heel simpel allemaal... en is het af te doen met 1 woord... RESPECT May the force B with U(s) Biko*

Naizah
16-11-2004, 15:58
wat ik niet zo goed begrijp is waarom het op het marokkoforum constant over de islam moet gaan, en niet over bijvoorbeeld het mooie weer/de schaapjes/de plaatsen waar iedereen vandaan komt etc. Nu zit iedereen elkaar maar te hakken takken op zn geloof/het ontbreken daarvan. Terwijl je je tijd zoveel beter kan besteden met delen van je ervaringen met het land en de mensen bvb. zijn er ook marokaanse atheisten BTW? In marokko hebben we zeker ook atheisten. Ook zijn er veel joden en christenen. In casablanca bijv. is pas geleden een hele grote kerk gebouwd. Er komen steeds meer christenen in marokko.

Tijn
16-11-2004, 16:00
wat ik niet zo goed begrijp is waarom het op het marokkoforum constant over de islam moet gaan, en niet over bijvoorbeeld het mooie weer/de schaapjes/de plaatsen waar iedereen vandaan komt etc. Nu zit iedereen elkaar maar te hakken takken op zn geloof/het ontbreken daarvan. Terwijl je je tijd zoveel beter kan besteden met delen van je ervaringen met het land en de mensen bvb. zijn er ook marokaanse atheisten BTW? misschien een beetje offtopic......maar ik vraag me wel eens af wanneer de Marokkaanse kakkers, skaters, grijze wolle sokken, punkers, gabbers en gothics nou eens opstaan :D power to the soufi`s ofzoiets :nijn:

SingleCoil
16-11-2004, 16:02
Hey SingleCoil, Je moet dus (volgens jouw citaat) ontzag voor het geloof, bij ongelovigen wekken door geweld? Raken daar door ongelovigen geintreseerd in jou godsdienst? Mijn godsdienst trekt vooral hopelozen...

AlWooD
16-11-2004, 16:04
misschien een beetje offtopic......maar ik vraag me wel eens af wanneer de Marokkaanse kakkers, skaters, grijze wolle sokken, punkers, gabbers en gothics nou eens opstaan :D power to the soufi`s ofzoiets :nijn: tis geitenwollensokken he, maar ik weet niet of dat hier op dit forum mag ;)

gEwE
16-11-2004, 16:09
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af." (Koran Anfal(8) vers 12) Kun je tevens vers 11 & 13 van dezelfde Sura plaatsen? gEwE

Tijn
16-11-2004, 16:13
tis geitenwollensokken he, maar ik weet niet of dat hier op dit forum mag ;) kwilde niemand op de tenen trappen kan ik mooi als smoes gebruiken, maar khad `t niet eens door...thanks :D

soepvork
16-11-2004, 16:18
Kun je tevens vers 11 & 13 van dezelfde Sura plaatsen? gEwE ik heb het na gelezen, kan jij mijn vraag beantwoorden die ik eerder stelde? :confused:

RealMadrid
16-11-2004, 16:33

misschien een beetje offtopic......maar ik vraag me wel eens af wanneer de Marokkaanse kakkers, skaters, grijze wolle sokken, punkers, gabbers en gothics nou eens opstaan :D power to the soufi`s ofzoiets :nijn:Zijn er genoeg in Casablanca :D alleen die grijze wolle sokken en die gabbers zullen denk ik moeilijk te vinden zijn :p

Pagina's : [1] 2