Bekijk originele versie : Arif moet een Autonomie worden!!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
jamal_erifi
16-11-2004, 12:26
Azul/ goedendag,
Zijn jullie het eens met deze stelling? Graag jullie uitleg.
Ik vindt van wel. Arif is een gebied dat al jaren achster gesteld wordt. Nu ook nog. De Riffijnen zijn ook de meest gehaate personen van Marokko. Het geld uit Nador en AlHoceima kan in Arif blijven. Zo kunnen, wij, mijn riffijnse broeders, iets heel moois maken van Arif.
Het wordt tijd voor een Autonome Rif, mijn imazighen. Zo kan het niet langer doorgaan. Kijk naar Spanje, waar Autonomie gewoon normaal is.
Iemand, die zich echt Amazigh/riffijn voelt, moet kunnen accepteren, dat Arif, volgens de Rmaxzan, geen Marokko is. Toch voelen wij ons Marokkaans.
Wat denken jullie van demonstraties overaal in Nederland en België? 85 % van de Marokkanen hier in de benelux is van Riffijnse orgine.
Ik denk dat heel marokko verdeeld moet worden in Autonome regio's. Toch???
mmmm ik weet het niet hoor zo,n autonomie heeft z,n voordelen maar ook nadelen. arif is voorheen al een eigen republiek geweest onder leiding van abdelkrim el khattabi . dat was het hele noorden van marokkko tot aan de stad mekens of fes 1 van de twee. een rif republiek is het wel geweest maar autonomie mmmmm ik niet weet
Wij imazighen van Kabyle streven ook naar een autonomie kabylie en ik vind dat alle Amazigh gebieden/streken een autonomie moet worden zo dat de Imazighen zelf de baas zijn in hun gebied maar toch n eenheid vormen met de centrale regering in het land
Niks autonomie, van marokko moeten we n islamitische staat van maken waar de wet van allah geldt en niks anders maar wel met behoud van eigen cultuur en taal
redouan106
16-11-2004, 13:16
Azul/ goedendag,
Zijn jullie het eens met deze stelling? Graag jullie uitleg.
Ik vindt van wel. Arif is een gebied dat al jaren achster gesteld wordt. Nu ook nog. De Riffijnen zijn ook de meest gehaate personen van Marokko. Het geld uit Nador en AlHoceima kan in Arif blijven. Zo kunnen, wij, mijn riffijnse broeders, iets heel moois maken van Arif.
Het wordt tijd voor een Autonome Rif, mijn imazighen. Zo kan het niet langer doorgaan. Kijk naar Spanje, waar Autonomie gewoon normaal is.
Iemand, die zich echt Amazigh/riffijn voelt, moet kunnen accepteren, dat Arif, volgens de Rmaxzan, geen Marokko is. Toch voelen wij ons Marokkaans.
Wat denken jullie van demonstraties overaal in Nederland en België? 85 % van de Marokkanen hier in de benelux is van Riffijnse orgine.
Ik denk dat heel marokko verdeeld moet worden in Autonome regio's. Toch???
hihi............. Zolang wij imazigen gedag zeggen met Azul in plaats van Sallaaam Aloukoem ga ik nergens voor demonstreren.................
Dan maar een onderdrukte moslim in eigen land............. :ego:
Nee maar even serieus: Als je ergens voor wil strijden: dan moet dat zijn om geloof en gelijkwaardigheid........... en niet om oorlog en chaos....
Zolang de imazighen niet gelijkwaardig behandelt worden door de regering: moet dat de doelstelling worden en niet dat nationalistische bullshit..... en als je juist mensen oproept tot autonomie, dan juist zul je geen aanhangers krijgen....
We leven in 2004: geloof,vrede en gelijkwaardigheid dat moeten de doelstelling zijn........
Maar ik wens je succes met je demostraties................
ps. azlaf is een rustige dorpje, probeer dat ook zo te houden :)
hihi............. Zolang wij imazigen gedag zeggen met Azul in plaats van Sallaaam Aloukoem ga ik nergens voor demonstreren.................
Nee maar even serieus: Als je ergens voor wil strijden: dan moet dat zijn om geloof en gelijkwaardigheid........... en niet om oorlog en chaos....
Zolang de imazighen niet gelijkwaardig behandelt worden door de regering: moet dat de doelstelling worden en niet dat nationalistische bullshit..... en als je juist mensen oproept tot autonomie, dan juist zul je geen aanhangers krijgen....
We leven in 2004: geloof,vrede en gelijkwaardigheid dat moeten de doelstelling zijn........
Azul,
Men is al jaren/eeuwen stil geweest, zonder eissen en actie kom je nergens.
Azul
hmadaksar
18-11-2004, 23:58
Autonomie is de enige juiste oplossing.......dat verdient Arif op zijn minst !!!
djdada_beldia
19-11-2004, 00:44
Voor jou heb ik respect manneke :goedzo:
ik vind dat heel marokko autonoom moet worden :hihi:
azul ? je bent toch geen hond a jakidar. ik ken iemand hier die heeft zichzelf agjoer genoemd of zo . die mensen zijn flippa in hun hersenpan. dat je thmazight wil is ok maar ga niet dom doen enzo. jij wil vrijheid wie wil nou geen vrijheid in marokko a boujizan denk je dat arabieren dat lekker vinden hoe ze nu bestuurd worden. bouzejief enthendesht! en verder vind ik de meeste van mijn arabische landgenoten beter dan mensen die mij aan willen spreken met azul omdat ze erbij willen horen. krab je kont en laat je behandelen door een goede psychiater .. maroc power a boujizan geen divide politiek tussen marokkanen. ik wil vanaf de grens van algerije tot diep in souasa en tanger vrij tussen mijn landgenoten zitten wil je dat niet sluit je je maar aan bij polisario :D
Azul/ goedendag,
??? salaam ou 3aleikoum a thesheth babash a jaghjoer
azul ? je bent toch geen hond a jakidar. ik ken iemand hier die heeft zichzelf agjoer genoemd of zo . die mensen zijn flippa in hun hersenpan. dat je thmazight wil is ok maar ga niet dom doen enzo. jij wil vrijheid wie wil nou geen vrijheid in marokko a boujizan denk je dat arabieren dat lekker vinden hoe ze nu bestuurd worden. bouzejief enthendesht! en verder vind ik de meeste van mijn arabische landgenoten beter dan mensen die mij aan willen spreken met azul omdat ze erbij willen horen. krab je kont en laat je behandelen door een goede psychiater .. maroc power a boujizan geen divide politiek tussen marokkanen. ik wil vanaf de grens van algerije tot diep in souasa en tanger vrij tussen mijn landgenoten zitten wil je dat niet sluit je je maar aan bij polisario :D
Zo? de gefrustreerde riffie's prevelen iets? Misschien iets van Hitler? :maf:
Zo? de gefrustreerde riffie's prevelen iets? Misschien iets van Hitler? :maf:
er zijn een paar doorgeschoten in hun fanatisme.
de droom van elkhatabi was 1 land wel vrij en vrij om haar eigen leiders te kiezen. dus imazighen die nu eenbeetje aan komen kakken met azul kunnen de pot op ash bouriheth wasinen oura athienien salaam ou3leikoum. :maf:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.